• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Auto mám od 7/2019 jaký tam byl olej z německého autorizáku nevím. 10/2019 mi autorizovaný servis v ČR dal Total 5w40 classic, a proto jsem při výměně 3/2020 použil také Total 5w40 classic.
Možná příště zkusit 5W-30 stejné výkonové třídy, ten by mohl být stabilnější.
viskograf.jpg
 
Total Classic, je základní ekonomická řada olejů. DiSi jako každej přímovstřik nemá rád takovýhle krátký poskakování a měl by se taky protáhnout, jen to není takovej problém jak u dieselu. Pokud nemáš možnost zo sem tam protáhnout, tak by bylo vhodnější MZR
 
Zdravim, borci,

Mam k tomuto tematu 1 uvahu, 1 zkusenost a 1 otazku.

ACEA C1, na ktery Mazda pro motory R2 tak baziruje, je starsi norma nez ty dalsi a C4 mne prijde jako “kvalitnejsi nastupce”. At se vyjadrim vic konktetne: doporucovana Mazda original DPF s aceou C1 je podle myho vodova.

Ted zkusenost..kamos leje do 2.2MZR R2 120kW olej ELF FullTech 5w30 se “zakazanou” aceou C4/C3 a po peti letech jizdy vetsinou jednicka-zpatecka po meste ma motor aspon podle myho ucha 1A...jak naladenej klavir. A to je jeden z nejlevnejsich oleju cca za 7kil pixla z eshopu.

Hodte mne nazor: muze jinej olej nez Mazda origo C1 vazne casem zanyst DPF nebo ohrozit nektery casti R2 motoru (coz je priorita)?

Prosim ne prispevky jako “vyrobce doporucuje” - to vime vsichni.

Dan​
 
PS: mame oba stejny motory 120kW a stejne nalitano cca 250tis. Vim co je to viskozita + ze je tepelne zavisla
 
ACEA C1-C3 vyšly v roce 2004, C4 je 2007.
C1 a C2 jsou lehkoběžný (HTHS pod 3,5)
C1 a C4 jsou low SAPS, C2 a C3 mid SAPS.
Když to vezmeš ze zvracenýho pohledu na ekologii je "nejlepší" C1. Když to vezmeš z pohledu ochrany motoru je nejmenší zlo C3. C3 má vyšší obsah aditiv na ochranu motoru oproti C4, ale zároveň mají negativní vliv na životnost DPF. Osobně bych místo lehkoběžné C1 volil raději C4.

Ještě je tu kategorie C5 (2016) ta je mid SAPS jako C3 ale ohledně úspory paliva jde nejvíc do extrému s HTHS na 2,6 - 2,9 lajcky řečeno je to ze všech největší voda.

Mazda original vyrábí total, ale na rozdíl od Elfu, je to olej na zakázku kde byl očividně požadavek na cenu. Jsou to jen lehce aditivovaný průměrný (dle mě spíš lehce pod) oleje a jsem zastánce tvrzení, že většina slušných olejů je lepších než tyto.

Zmíněnej ELF není špatnej, je C4. Elf dnes spadá taky pod Total, dá se chápat jako prémiová nebo nejvyšší řada s lepší aditivací. Já bych doporučil Ravenol HDS, kterej má lepší čerpatelnost za studena, vyšší alkalickou rezervu TBN a větší stabilitu aditiv (má nižší noak), motor s ním by měl být za studena tišší stejně jak je tomu u ostatních Ravenol olejů. Je trochu dražší, ale i tak kanistr 5L stojí pod 1000Kč a mají ho třeba i na alze, určitě stojí za vyzkoušení ;)
 
Poslední úprava:
Diky za shrnuti a tip!
pochopeno.cz

Leta menim u vsech aut co sem kdy mel olej radeji po 10tis, coz je asi taky cesta..
 
V podstatě ano, jen ten graf je starší, takže dnes jsou oleje dál a ty 5W-40 i 10W-40 jsou téměř na stejno a kritické řídnutí nastává později, proto výměnný interval 10tkm je už v tomto ohledu v klidu, u některých produktů je i drobná rezerva.

Oleje 5W-50 ale stále zůstávají u krátkého intervalu okolo 4-6tkm dle způsobu užívání. Současná aditiva udržující toto velké "rozpětí" zkrátka stále nedokáží déle vydržet. A to nejen viskozní stabilizatory, ale kompletní aditivační balík. Nutno si ale uvědomit, že použití těchto olejů bývalo v závodním použití, nebo na víkendová auta, kde se olej mění podstatně dřív než po 5tkm. Díky moderním racingovým řadám olejů (např Ravenol R**), které jsou mnohem stabilnější, stejně tepelně odolné a kladou motoru značně menší odpor, nemá použití 5W-50 v podstatě žádnou výhodu.

5W-30 a míň viskozní (u 0W-30 jen některé!) mají odlišnou funkci / vlastnosti viz graf. Jsou určené pro dlouhé trasy, nižší spotřebu a tím pádem jsou ideální pro dálniční provoz.
Nezvládají však tak dobře velkou zátěž (hlavně tu tepelnou). Dá se říct že čím má olej nižší viskozitu (viskozní třídu), tím je míň odolný. Takže pro někoho kdo jezdí svižně a pak hned vypne motor, obzvlášť v létě (i atmo motory), musí počítat s tvorbou karbonu. Zvlášť když je olej v motoru déle jak cca 10tkm

Pořád je to volba kompromisu, nejde zatím vyrobit olej na dlouhý interval výměny, který by zvládal i poskakování po městě a zároveň by se s ním autu dalo neustále šlapat za krk. Uživatel si musí uvědomit jak chce vozidlo provozovat a podle toho zvolit správnou viskozní třídu SAE a interval výměny ;)
 
OT reakce přesunuta z Prémiové oleje ENEOS a ENEOS Sustina - sleva pro členy

Trendy úspory energie a spasení planety razí právě EU komise. V ostatních oblastech tyto trendy nejsou tak "drastické". Sustina 0W-20 nemá žádnou evropskou ACEA normu. Takže pro jaký trh je tento produkt vlastně určen?

Vzhledem ke známým úbytkům olejové náplně při dlouhodobém provozu s těmito lehkoběžnými oleji, a s tím spojenou nadměrnou tvorbou škodlivin při spalování mizejícího oleje (kterých je daleko více než při spálení 2,5% resp 3,0% paliva navíc), je ohánění se minoritní úsporou paliva a spasení planety úsměvné až hloupé. Je to ten samý efekt jako při zrušení igelitových tašek v obchodech. Krátkozraké "řešení"
 
Poslední úprava moderátorem:
Moje vyjádření se týkalo oleje Eneos Sustina Sustina 0W-20. Pokud je to problém, druhou část příspěvku smažte a příspěvek prosím vraťte, čekám na reakci prodejce.
 
Moje vyjádření se týkalo oleje Eneos Sustina Sustina 0W-20. Pokud je to problém, druhou část příspěvku smažte a příspěvek prosím vraťte, čekám na reakci prodejce.
Zeptej se jej jednoduše znovu. Aniž bych to nějak zkoumal, produkt bude zřejmě určený pro ty automobily, u kterých je uvedena i API norma. Ostatně tam zmiňuje mazací plán.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Poslední úprava:
Je to ACEA C3 - pro vozidla s DPF vyžadující mid SAPS oleje.
Ovšem pokud jezdíš klidným tempem,nnemáš úbytek oleje mezi výměnami a byl bys ochoten měnit olej max po 7-8tkm tak by se dal použít třeba kdyby ti ho někdo daroval, nicméně za standardní cenu jsou vhodnější varianty, pročti si diskuzi
 
Potom nevim proč mi ho tam v servisu dali ..

Ty do svého GH dáváš ten Ravenols VST 5w-40? Nehledě na to jestli je zima/lét?
 
Asi na něj mají dobrou cenu.

Auto mám teprve 15 měsíců, takže mám za sebou jen jednu zimu, takže zatím jsem dal SSL 0W-40, nicméně jsem nakonec dost jezdil a musel jsem měnit už po necelých 3 měsících (nájezd 7tkm cca) - (netušil jsem že mně šéf změní pracoviště a budu každý den jezdit 160km do práce a zpět.
Teď na zimu asi zůstanu u VST, protože když víc mrzne tak stejně škrábu sklo než vyjedu takže se olejová náplň pohne a promíchá před jízdou, teploty přes zimu už nechodí moc nízko jak dřív a vyloženě převážně krátké trasy taky s autem skákat nebudu. Ale měním teď práci tak nevím jak se bude s autem jezdit, ale asi VST nechám ;-)
 
Ten olej co tam dali, nemusím se toho nějak extra bát ne? Mám na něm najeto už x tisíc kilometrů..
Potřebuju trošičku dolejt tak jsem také všiml té specifikaci a rád bych dolil to stejné..

Já jsem nějak ekal že dáe jednoznačno odpověď že VST je pro tebe nejlepší :D trošičku jsi mo to zkomplikoval..
 
Když už tam je a není na něm moc najeto, tak ho tam nech. Jen díky sníženemu obsahu fosforu, síry a sirnatého popela (část aditiv) má menší "životnost", takže ho vyměň prostě dřív cca 7-8tkm. Dolít ideálně tím samým, Když doliješ jiným olej o to rychleji zdegraduje , takže výměna raději při těch 7 ... teď mě napadá, kolik máš na ten olej najeto a kolik ho chybí ?
 
Poslední úprava:
Back
Top