• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Zdravíčko, mám na vás dotaz, jsou tyto oleje stejné ? podle specifikace by měly být. Chci v záruce dávat co má být, vlastním CX-30 G150 a objednal jsem mazda olej supra a došel supra-x. Je to jen nový obal a jméno a olej je stejný nebo je to jen pro motory skyaktiv X ? díky za inf.


157195_3923643624.jpegmazda-original-supra-x-0w-20-5l.jpg
 
Ahoj chlapi měl bych na Vas prosbu, blíží se mi 1. servis na cx5 r.v. 2021 G165. Nechci tam dávat originál od mazdy a uz vubec ne 0w20, je možno tam dát jinou specifikaci třeba 5w30? Popřípadě jinou. Díky moc za radu.
 
Zdravíčko, mám na vás dotaz, jsou tyto oleje stejné ? podle specifikace by měly být. Chci v záruce dávat co má být, vlastním CX-30 G150 a objednal jsem mazda olej supra a došel supra-x. Je to jen nový obal a jméno a olej je stejný nebo je to jen pro motory skyaktiv X ? díky za inf.


Zobrazit přílohu 39216Zobrazit přílohu 39217
Jo, X je novější náhrada za Supru. Supra se už nevyrábí. Taky jej dávám.
 
Prosím teď jsem se dočetl na nějakém fóru Německo)))že Ultra dpf 5w-30 není vhodný do 1.6 d 85 kw. Díky za info F
 
Zdravím ,

Mazďačky a Mazďáky, po dlouhé době co jsem jezdil let se starou Hondou, jsem se pro nové auto rozhodl pro mazdu 3 2017 2.0 88kw. Když jsem řešil olej u Hondy na fóru tam to "takhle brutálně" podrobně neprobírali, dával jsem mobil 1 2000x a auto šlapalo, ale tady z tohoto vlákna jsem trochu mimo který olej bude nejlepší. Vím, že se každámu nechce individuálně odpovídat na dotazy ohledně oleje, ale pokud by mě někdo poradil byl bych moc vděčný. Převodový jsem dokázal vydedukovat, ale pro motorový se rozhodnout nemohu.

Auto 126 000 km najeto. Původní majitel Rakousko nájezd 33 000 km ročně (dálníce dlouhé trasy do práce) jezdil každých 20 000 km na výměnu do AS. Já bych olej rád měnil 10 000/12500 km jezdím spíše kratší trasy 10 km práce a pak 10km zpět, plus víkend nějaký delší výlet, sem tam dálnice. V celku poklidný jezdec, ale rád dám Mazdě napít ve vyšších otáčkách, ale to ne dlouho vždy jen nějaký usek. Mohli by jste prosím něco doporučit, klidně rád připlatím za kvalitní olej, Mazdu bych rád pár let využíval :)

Ještě jsem chtěl napsat že nepozoruji nějaké výrazné ubytky oleje.

Děkuji
 
Tak...olej je něco jako svíčková. Každej na to má svůj recept.
Já se po letech výměn všeho možného aktuálně zasekl na následujícím názoru.

1) Jakmile to splňuje normu (což kolikrát není uvedeno a není to problém), zátěžovou třídu a není to pa-značka, je to v pohodě.
2) Pokud měním olej včas a nehledím jen na kilometry, ale také na provoz jaký jezdím (časté studené starty apod.) a barvu oleje, dělám dobře
3) Dám-li do auta jednu z velkých značek : Mobil, Valvoline, Ravenol....bude to v pohodě. Pokud to není Castrol :D
4) Olej kupuji pro jistotu výhradně z ověřeného zdroje (v mém případě je to autorizovaný dealer a ne nejlevnější eshop = ano, platím víc, než bych mohl).

Subjektivně + to potvrzují další lidé - olej Mobil má dobré čistící schopnosti a lil jsem ho hojně všude.

Konkrétní olej vyhledávám VŽDY výhradně přes mazací plány výrobců - stačí zadat do googlu mazací plán Mobil...Valvoline...vyjede ti to.

Aktuálně mi obě auta jezdí na Valvoline, jezdím velmi podobné schéma jako ty (málo Km, krátké trasy...) a teď po cca 8000Km, kdy už pozoruju zhnědnutí oleje půjde vzhledem k častým studeným startům ven za pomoci Valvoline Engine Oil System Cleaner 300ml.

P.S : můj otec jezdí jak ďas (to se čte tak, že nechce stárnout v autě), 90% dálnice a z toho 60% v Německu (v opravdu vysokém tempu) a například do Superba mk2 lil bezostyšně Carlsson z Kauflandu :D . Auto žije.
 
U svého GHčka s 2.0 DISI pozoruju celkem výrazný úbytek oleje mezi intervaly výměn, určitě přes litr a půl na 10.000 km, a zdá se mi to i na tento motor zkrátka moc. Samozřejmě na zemi a na spodním krytu motoru ani kapka.

Najeto aktuálně cca 177.800 km. Dávám tam 5W-30, byl tam Castrol Magnatec Stop-start ve specifikaci A3/B4. Přes poslední výměnou jsem olejové prostory nechal propláchnout BG109. Četl jsem, že by to mohlo prosakovat kolem dříků ventilů. Můžete mi to ze zkušeností potvrdit, eventuálně ještě poradit, jestli to "neteče" ještě jinde? Ať vím, co chtít po servisu, jakmile se tam objednám.
 
U svého GHčka s 2.0 DISI pozoruju celkem výrazný úbytek oleje mezi intervaly výměn, určitě přes litr a půl na 10.000 km, a zdá se mi to i na tento motor zkrátka moc. Samozřejmě na zemi a na spodním krytu motoru ani kapka.

Najeto aktuálně cca 177.800 km. Dávám tam 5W-30, byl tam Castrol Magnatec Stop-start ve specifikaci A3/B4. Přes poslední výměnou jsem olejové prostory nechal propláchnout BG109. Četl jsem, že by to mohlo prosakovat kolem dříků ventilů. Můžete mi to ze zkušeností potvrdit, eventuálně ještě poradit, jestli to "neteče" ještě jinde? Ať vím, co chtít po servisu, jakmile se tam objednám.
Kdyby to šlo okolo gufer co jsou na ventilech, tak by z auta byla docela dobrá dýmovnice hned po nastartování úplně studenýho motoru a jak by se ohříval,tak by to přestalo.
Magnatec je do Fabie. Být tebou, tak udělám ještě jednou výplach BG109EPR a pak tam dám 5W-40 (třeba Ravenol VST, Valvoline MaxLife, Castrol Edge,....).
Tohle co popisuješ je klasická spotřeba přes kroužky.
V lepším případě je to proto, že je některý ze stíracích kroužků lehce připečený. Lepší protože když to žere ještě takhle málo (1litr na 5000km), tak se to dá opravit výplachama a kvalitním olejem.
V horším případě je to už opotřebení kroužků/válců a to se už žádným kouzlením spravit nedá (dá se to jen mechanicky opravit nebo udržovat stav)
 
Poslední úprava:
Kdyby to šlo okolo gufer co jsou na ventilech, tak by z auta byla docela dobrá dýmovnice hned po nastartování úplně studenýho motoru a jak by se ohříval,tak by to přestalo.
Magnatec je do Fabie. Být tebou, tak udělám ještě jednou výplach BG109EPR a pak tam dám 5W-40 (třeba Ravenol VST, Valvoline MaxLife, Castrol Edge,....).
Tohle co popisuješ je klasická spotřeba přes kroužky.
V lepším případě je to proto, že je některý ze stíracích kroužků lehce připečený. Lepší protože když to žere ještě takhle málo (1litr na 5000km), tak se to dá opravit výplachama a kvalitním olejem.
V horším případě je to už opotřebení kroužků/válců a to se už žádným kouzlením spravit nedá (dá se to jen mechanicky opravit nebo udržovat stav)
Ten typický "olejový" dým tam naštěstí nevidím a necítím. Každopádně díky za radu, udělám to tak ?
 
Napovi i stav svicek. Jakmile by byla viditelne vyrazne od oleje jen jedna, tak se da vyvozovat,ze problem bude na predmetnem valci. Pokud vsechny, tak jak pise Max, pripadne je to pripeceny uz vsechno.

Stari kousci radi petrolejovou kuru (investice nula nula prd)...chtelo by to ale pri tom kdyz uz tak i merit komprese, at clovek vi co a jak alespon trochu.
 
"Petrolejová kůra" je sice účinná, ale i nebezpečná. Aby to účinkovalo, tak motor musí být opravdu ohřátý a petroleje musí být aspoň 50% z olejový náplně - když se dělá "kůra" za běhu motoru.
Takový to že se naleje petrolej přímo do válců na korunku pístu a nechá se tam třeba den až týden a občas se pootočí klikou, tak to funguje jen u velice málo zakarbonovaných kroužků a čističe typu BG109 jsou v dnešní době účinnější, bezpečnější a rychlejší variantou.
 
Mel jsem namysli druhou variantu a tu jsem zminil hlavne pro jeji cenu. V pripade,ze ma clovek nahradni faro (nebo volny vikend) je to jedna z moznych cest...holt to neni proces na hodinu.

Muj otec provadi pravidelne "Italskou udrzbu". Zatim mu nic olej nezralo :D

Ja na vyplachy pouzivam Valvoline. To bg mi prijde mozna az prilis ucinne (t.j.nepouzivam u motoru neznameho stavu) :D
 
Mám před výměnou oleje, 2.5 GJ.
Přečetl jsem už toho tolik, že teď nevím, jaký olej bude ta správná volba.
Parkuji v garážích - minimum ledových startů
Převážně od semaforu k semaforu a kolony, prostě Brno
Dálnice jen občas na dovolenou bo výlety
Dejme tomu každých 200-300km manuální režim, serpentiny bo jiný točky a hezky pěkně protáhnout rafičku k omezovači
Výměna každých 10tis.
Aktuálně 0W-20 Mazda Supra (nějak tak se jmenuje…)

Mám tam nalít
Ravenol VST 5W-40
API SN/CF, ACEA A3/B4

nebo

Ravenol HCL 5W-30
API SL/CF, ACEA A3/B4

či nějaká jiná alternativa mimo Ravenol? Nebo je to prostě jedno?
 
Ten vst je líp aditivovanej, odolnej a stabilnější, a má lepší čerpatelnost při studených startech, takže bych ho zvolil. Jen před výměnou použij BG 109 EPR 325ml na pročištění a následující výměnu v kratším intervalu kvůli dost rozdílným olejům např po 6tkm nebo jak dost zčerná. Potom už standartní interval 10tkm ;)
 
Pratele hlava uz nevi. Jaky olej do g120 Mazda CX 3 dekuji

FE819ADC-0CB2-4F9C-BB39-B4458DE83CD9.jpeg 66E16A45-FC52-4F8D-A897-494807124043.jpeg
 
Zdravím mazďaci. Idem poprosiť o radu.kedže neviem zistiť zo servisu z Dánska aký olej bol použitý viete mi odporučiť nejaký 5w30 do 2litra benzín?Ďakujem moc
 
Back
Top