- 134
A ten levnej olej na proplach si tam nechal jak dlouho?Ja som použil protec engine flush a z auta som vytiahol doslova smolu.
Potom som to prepláchol lacným olejom a ptoom dal Ravenol 5w40 a autíčko si ide...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
A ten levnej olej na proplach si tam nechal jak dlouho?Ja som použil protec engine flush a z auta som vytiahol doslova smolu.
Potom som to prepláchol lacným olejom a ptoom dal Ravenol 5w40 a autíčko si ide...
Ja daval tohle do vsech aut po koupi a najel s tim nekolik stovek.Ahoj prolit jsem tady vlakno a chci se zeptat
Mam mx5- nc 1,8 pápne mě to cca decku na 1000km auto občas dostává až do omezovače
Má najeto 112000 tis,chci udělat průplach motoru,ale mam trochu vitr aby sem to ještě nezhoršil,už jsem to probíral s Robinem,ale zajímá mě jestli máte někdo s tím zkušenosti
A jakej přípravek použít
Pojazdil som s nim cca 200-300kmA ten levnej olej na proplach si tam nechal jak dlouho?
Urcite olej dolej, na rozsviceni necekej. Na dva tydny je de-facto jedno co tam dolijes, klidne tam nalej tesco olej 15W-40, 10W-40 (ten vyrabi orlen). Hlavne, aby tam neco bylo a byl olej urceny do motoru. Chladici kapalina a klimatizace jsou dva ruzne okruhy. To co vidis na min. to je kaplina co chladi motor. Ta nema nic s klimoskou spolecneho. Ta se musi doplnit/dofouknout v servisu/dilne. Tu kapalinu muzes dolit destilovanou vodou do te banky pri studenem motoru cca na pulku mezi min. a max. U oleje to C2/C3 to oznacuje vhodnost pouzitu pro auta s fitrem pevnych castic, ten ty nemas. To jsou oleje co delaji malo popela, aby se ten filtr tolik nezasiral. Ty hledej na baleni oznaceni API SL nebo SM nebo SN a muzes to s uplnym klidem nalit. Co tam bude za pismena a cisla navic neres.Zdraví Vás řidič začátečník, děkuji za toto fórum. Hledám zde radu ohledně motorového oleje.
Pořídila jsem si Mazdu 3 BL 2.0. benzín ,automat/sedan z roku 2010.Je krásná a jsem do ní zamilovaná, nicméně jsem neznalá a po velmi "odborném" přezkoumání jsem jakožto ženská dospěla k názoru, že není dost oleje. Motor jsem zahřála, počkala a stejně je to pod ryskou. Samozřejmě i za studena..
Za dva týdny mám jít na roční kontrolu do autoservisu, nicméně předtím budu muset absolvovat nějaké cesty. Je možné čekat s doplněním až se mi rozsvítí kontrolka, nebo je již pozdě?
Koupila jsem na OMV benzínce jejich motorový olej s názvem OMV Special C2/C3 SAE 5W-30 (na faktuře ze servisu rok zpět byl uveden olej 5w-30).
Poněkud mě ale mate označení c2/c3 ..Neuškodí to nějak?Nevím,zda je třeba mít speciální či normální olej.
Ještě jeden dotaz - nějak mi nechladí klimoška, při zahřátém motoru se zdá být chladící kapalina na MAX, po vychladnutí je zdá se na MIN. Měla bych dolít i tuto kapalinu aby se zlepšila funkce klimošky?Aby to zas nějak nevybublalo
Mnohokrát děkuji dobré duši, která by mi poradila , příjemný den!
Jo vidis na ty ready to use jsem zapomnel. Ty nepouzivam Litrovka ti bude stacit te chadici kapaliny. Barvu ti nepovim ted z hlavy. Al asi tu modrou, ruzova je VW atd tusim. Ale klidne se nemusis bat tam dolit jen vodu destilovanou. Tech par deci v tom objemu ti neudela dramaticky rozdil v nezamrzu. Jasny kdyz uvidis na baleni API SL, API SM nebo API SN, tak s klidem muzes pouzit. A pak uz podle uvazeni 5W-30 je konzervativni nic s nim nezkazis, ale pokud mas vylety do 6000 na otackomeru, nebo hodne v lete dalnice a jednicky jak nadlnici, tak uz vol 10W-40, ktery je v poho i na zimu v nasich podminkach a nebo 5W-40 pokud parkujes venku nekde ve vyssich polohach, kde fuci vitr. Ja parkuju v garazi. Ale zaroven mi stoji auto pri sluzbe nebo bezkach venku, ale 10W-40 bez problemu. Pokud ma tvoje mazdicka uz neco najeto, tak mam overeny Valvoline Max Life. Dela se 5W-30, 5W-40 i 10W-40. Ten co mas koupeny je uplne v poho. A nemyslim, ze by OMV delal nejaky brak.Mockrát Vám děkuji! Už chápu lépe. Takže ideálně koupit modrou nemrznoucí směs "ready to use" protože já a ředění -na to mě moc neužije a patlat se s vodou nevím nevím,jsem zkrátka amatér.
Jinak k tomu oleji...Nemáte někdo odzkoušenou značku?Chápu to tedy tak, že na oleji má být napsáno API SL w5-30 ? Ale zároveň ten olej, který již mám neuškodí, ale není nic extra?
Koupil bych těsnění šroubu měděné nové. Pak se hodí ještě koupit povolovak na filtr (u benzínu).Úplne amatérska otázka - na výmenu oleja mi stačí kúpiť nový olej a filter (ktorý bude mať tesnenie filtra v balení)?
Nejaký ten šrob a tesnenie šrobu, ktoré mi fakturovali v Mazde netreba? Pripadne je to nejaké univerzálne?
Podložka ideálně měděná o rozměru 20 x 14 x 1,5mmMá tá podložka/tesnenie nejaký rozmer, aby som nemusel ísť do Hornbachu autobusom, keď bude auto bez oleja?
To kupis aj v mototechne, hovor ze chces medene tesnenie 14, ako pisal Max, a oni uz budu vediet. Ja davam trubickove medene. Ak ti uctovali aj skrutku, tak to su lupici. Inak hej len olej, filter (s tesnenim) a tesnenie pod skrutku.Úplne amatérska otázka - na výmenu oleja mi stačí kúpiť nový olej a filter (ktorý bude mať tesnenie filtra v balení)?
Nejaký ten šrob a tesnenie šrobu, ktoré mi fakturovali v Mazde netreba? Pripadne je to nejaké univerzálne?
A imbus, myslim že tam je 8mm.Podložka ideálně měděná o rozměru 20 x 14 x 1,5mm
Utahovací moment origo šroubu 30-41Nm
Pokud má 2018 tak už by mohl mít zase zpět 17ku klasický šestihranný šroub. Někdy v tomhle roce (nebo možná už 2017) Mazda ukončila ten "experiment" s imbusem a vrátila se zpět k normálnímu šroubu.A imbus, myslim že tam je 8mm.