• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Ako alternativa je to postacujuce, ani cez srob nevyjde uplne vsetko.
To je snad jasný. Můžeš ještě po vypuštění a zvednutí auta při vyndaným vypušťáku nalít trochu oleje (třeba zbytek novýho z minulý výměny) a tím trochu "výplachnout" ten spodek vany.
 
Zdravim vopred sa ospravedlňujem že sa pýtam to čo je tu už preberanie len sa chcem uistiť že nenalejem do auta nejakú hlúposť, mám mazdu 6 gh 2.5 a chcel by som vymeniť motorový olej Ravenol VollSynth Turbo VST SAE 5W-40 a do prevodovky RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80.Este možno zmienim ze mi bol radšej za ten mtf-2 odporúčaný RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85.Vdaka za postrehy...
 
Zdravim vopred sa ospravedlňujem že sa pýtam to čo je tu už preberanie len sa chcem uistiť že nenalejem do auta nejakú hlúposť, mám mazdu 6 gh 2.5 a chcel by som vymeniť motorový olej Ravenol VollSynth Turbo VST SAE 5W-40 a do prevodovky RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80.Este možno zmienim ze mi bol radšej za ten mtf-2 odporúčaný RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85.Vdaka za postrehy...
Ahoj, já teď taky kupoval na doporučení olej do převodovky RAVENOL MTF-2 75W-80 balení 4L s tím, že to nejdříve po vypuštění půl litrem propláchnu a pak naleju zbytek. Jinak motorový jsem tam teď měnil za origo mazďácký, protože ho tam němčour předemnou x let dával taky a přišlo mi, že má stále dobrý chod a při výměně nechyběla ani deci. Takže dokud to nežere a má to kultivovaný chod, tak nebudu prozatím měnit za jinou značku.
 
Poslední úprava:
Ahoj, já teď taky kupoval na doporučení olej do převodovky RAVENOL MTF-2 75W-80 balení 4L s tím, že to nejdříve po vypuštění půl litrem propláchnu a pak naleju zbytek. Jinak motorový jsem tam teď měnil za origo mazďácký, protože ho tam němčour předemnou x let dával taky a přišlo mi, že má stále dobrý chod a při výměně nechyběla ani deci. Takže dokud to nežere a má to kultivovaný chod, tak nebudu prozatím měnit za jinou značku.
Fajn, tak dám ten mtf-2...
 
Môžte prosím ešte niekto poradiť aký motorový olej..., Nemec lial 0w20 a 0w30..., Ostať pri rovnakom alebo dať ten spomínaný Ravenol VollSynth Turbo VST SAE 5W-40..., Vďaka...
 
Tak dnes pokracovanie melodramy s vymenou oleja.
Zakupil som si 60W cerpadlo na 12V za 20e aby som ten olej vytiahol, kedze srubu mam znicenu a vysledok?
Paradicka :D
Vytiahlo to dokonca viac oleja ako ked zvyknem vypustat cez srubu.
Tusim az nejak 4.8-5l vyslo von.
Trvalo to zopar minut, olej musi mat teplotu cca 50-60 stupnov.
Dal som sa na to cca 15 min po 40km jazde a slo to uplne v pohode, len treba sa trosku pohrat s nasavacou hadicou.
Konecne tam mam Ravenol VST 5W40 a novy filter.
Taky mám čerpadlo na olej asi za 500,- Kč, nesmí se ta hadice tam nasunout moc ani málo, jinak to nesaje nebo nenasaje všechno, jde to celkem rychle, ale podle mě je lepší to vypouštět spodem, když to má pořádnej proud, vezme to veškerej bordel na dně. Jako alternativa dobrý, ale stejně člověk musí sundat ten spodní dekl a vyměnit filtr.
 
Suhlasim.
Ja som to preplachol tym Totalom este predtym cize vymenil som olej na 2x v priebehu cca 300km cim som to trosku precistil.
Ked bude moznost zajdem ku znamemu ktory ma montaznu jamu a pozrieme sa na tu skrutku, na obyc. zdvihaku sa s tym tazko manipuluje
 
Suhlasim.
Ja som to preplachol tym Totalom este predtym cize vymenil som olej na 2x v priebehu cca 300km cim som to trosku precistil.
Ked bude moznost zajdem ku znamemu ktory ma montaznu jamu a pozrieme sa na tu skrutku, na obyc. zdvihaku sa s tym tazko manipuluje
Tam je asi taky zádka na imbus jak u M3 což? Asi bych nechal vyměnit za obyč klíč.
 
jop ten imbus je nahovno, musim zistit odkial kupit srubu, na kt. by som mohol pouzit klasicky orech.
 
Jen dodám: M14x1,5 (ideálně ocelový s magnetem)

Ten inbus styl co vydrží pět výměn oleje a je taky na výměnu se používal od cca 2012-2013 do cca 2017-2018. Pak se Mazda zase vrátila k 6ti hranu na 17ku klíč jako používala před Skyactiv teCnologií (asi moc stížností že tahle inovace se nepovedla)
 
Poslední úprava:

Sice nemá magnet, ale to ani originál, tak snad s ním chybu neudělám.
 
@Ladman Je to opravdu jedno jaký dáš. Kdyz to bude ocelý šroub M14x1,5 ideálně na 17 nebo 19 klíč a délka závitu 15mm tak to bude úplně akorát jako origo. Ten magnet je jen příjemný bonus.
 
Nemate nekdo doma na benzin variantu drzaku olejoveho filtru, jak je na plechovy filtr (ne na vlozku do plastove matky) a aby mel shora vyusteni na chladic? Daval se na nejake 3 2.0i, 6 GH, 3 MPS a mozna dalsi. Vsude kam jsem volal maji bud bez vyusteni na chladic, nebo to prodali s motorem. Na ali to stoji 18, ale nez to prijde....a uz bude pakarna s celnim rizenim.

oil filter housing.jpg
 
Ahoj prolit jsem tady vlakno a chci se zeptat
Mam mx5- nc 1,8 pápne mě to cca decku na 1000km auto občas dostává až do omezovače
Má najeto 112000 tis,chci udělat průplach motoru,ale mam trochu vitr aby sem to ještě nezhoršil,už jsem to probíral s Robinem,ale zajímá mě jestli máte někdo s tím zkušenosti
A jakej přípravek použít
 
Ja som použil protec engine flush a z auta som vytiahol doslova smolu.
Potom som to prepláchol lacným olejom a ptoom dal Ravenol 5w40 a autíčko si ide...
 
Back
Top