• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Tím chci říct že to bývá i horší
 
Co tím chceš říct? Mám u toho zůstat?
pokud jezdis spis mesto a kratsi trasy s vice starty bez dalnic, tak presedlej na 5w30 jako ja... napr. RAVENOL HCL SAE 5W-30. driv jsem mel take tu ridkou "vodu" 0w20 a krom lepsi spotreby zadna dalsi pozitiva nevidim. spotreba mi stoupla cca o 0,5l/100km
 
Poslední úprava:
@VegasBaby hybrid to není tak xW-20 je zbytečnost a z dlouhodobého hlediska si osobně myslím že bude dělat problémy. Osobně do Skyactiv-G (2.0, 2.5) doporučuji xW-30 pokud to není okruhový speciál.
 
Mnohokrát díky za info. Ale ještě něco, pročetl sem plno stránek ale moudrej nejsem. Ohledně těch specifikací ACEA atd atd... Něco pro mě taky podstatný?
 
Jsem docela překvapen jak se zde dost lidí dívá na olej s viskozitou 0W20

Asi největší obavy panují z HTHS přitom nechápu proč....?
Tyto oleje mají 2,6-2,8 typicky a přitom bylo již dávno prokázáno že spodní hranice je pod 2,3 a až pod touto hranicí může nastat nějaké vyšší opotřebení.

Ještě zajímavější je, že se to řeší u motorů které nemají výkon a aut která nejsou vhodná na nějakou sportovní jízdu, respektive na okruh kde by se už dalo mluvit o tom, že má smysl tohle řešit.

Asi většina lidí provozuje 90% času auto řekněme mezi 1500-3000 otáčkami, to že si někdo po zahřátí udělá výlet k 6000 na několik s je zcela nepodstatné.

Řekl bych, že u dnešních nových motorů, kde se počítá s menšími vůlemi a motory jsou stavěny na lehkoběžné oleje je možná právě použití ,,hustého” oleje kontraproduktivní jelikož se olej nemusí dostat všude.

Hlavně co škodí dnešním motorům jsou extrémně časté starty po nástupu start-stop systémů a proto mi naopak použití lehkoběžných olejů, které začnou mazat a promažou motor všude hned a né až po delším čase přijde naopak jako lepší řešení.

na M2 G90 používáme Millers Oil XF Longlife 0W20

Výměny po 10 tisících.

Pro M3 G122 Mild Hybrid hodlám používat ten samý olej.



PS ještě bych dodal že úbytek oleje je u M2 prakticky neměřitelný - po celý interval výměny nebylo nikdy nutno dolít, jelikož měrka i po 10 tisících ukazovala stejně.
Aktuální stav 32 tisíc.
olej menen v 2000 km pak v 10, 20, 30.
 
Ten argument s daleko menšími vůlemi moderních motorů mě vždy pobaví... Vtip je v tom že tepelná roztažnost funguje pořád stejně a proto při užití menších vůlí by se tem motor při některém teplotním šoku, třeba v létě ihned po vypnutí, kousl. Zkrátka vůle nelze zmenšovat do nekonečna u konkrétních materiálů a ty se poslední léta nemění, bývá max provedena povrchová úprava stěn válců, pro větší mechanickou odolnost ale více není možné. Proto motory s touto nízkou viskozitou trpí úbytkem oleje ( dle výrobců je v pořádku 1L/1000km). Zkrátka ten olej je málo viskozní a motor ho žere, také se dostane přes separátor PCV systému do sání kde vytáří vlhké prostředí ve kterém se následně ukládají saze z výfuku které se sem dostanou přes EGR a vytváří se černé bahno ... sice ne tolik jako u diesel motorů ale děje se to. Obava z opotřebení tu není úplně na prvním místě jak by se mohlo zdát nově příchozímu členovi ;)
 
@MK-M3 předpokládám že s M2 neděláš žádný dlouhý trasy (třeba 100km a víc) a jezdí se s ní především po městě. Ve 30000km není na opotřebení/žravosti oleje motoru co zkoumat. Problémy se začnou projevovat až po 100-150000km.
U xW-20 a podobných lehkoběžných olejů je jedním z problémů to že při delších trasách (nebo větším ohřátí) je jejich viskozita tak nízká že se u běžných motorů začnou nadměrně procpávat přes pístní kroužky hlavně v okolí zámku pístních kroužků, kde pak dochází k jeho spalování. Tyhle typy olejů (0W-20, 0W-16, atd) jsou vhodný pro hybridní motory, kde teplota samotnýho oleje + teplota bloku motoru nedosahuje takových hodnot a spalovací motor, který většinou nemá na svůj objem moc velký výkon (můžou si právě dovolit menší vůle v zámcích pístních kroužků), "stop-staruje" už při nízký teplotě třeba i 10x za 30 vteřin. Nebo jsou tyto oleje vhodný pro emisní zkoušky/homologaci což je dle mě ta alfaomega toho proč jsou dnes tak prosazovaný na úkor všeho.
I tak je doporučený u hybridů používat viskóznější oleje pokud je očekávána dlouhá cesta (cesta k moři atd...) při dálničním zatížení kdy ICE (spalovací motor) jede nonstop s tím že po návratu k běžnému ježdění se olej má zase vyměnit zpět za doporučený pro hybridní použití.
 
Poslední úprava:
2a39669d0f0970da5c113183adc914bd.jpg

Podla vyrobcu je mimo EU povolene takmer cokolvek, v EU ale musi byt 0w-20 (povolene 5w-30). Nech mi nikto nehovori, ze je to z ineho dovodu ako uspore paliva o 0.1l/100km a tym znizeniu emisii CO2. Rovnako interval vymeny oleja je v EU 20 tisic km, mimo EU kazdych 15 tisic km. V EU sa hrame na ekologiu, aj ked by to malo znicit motor a viest k “ekologickej” likvidacii stareho vozidla a vyrobe noveho.
 
@PHiLiPZ 0,1 litrů benzínu máš cca 2,4g CO2 na 1km. A to má v dnešní době cenu zlata.

Celý tyhle specifikace a intervaly v EU a mimo EU mi připomínají tohle:
 
Poslední úprava:
@MK-M3 předpokládám že s M2 neděláš žádný dlouhý trasy (třeba 100km a víc) a jezdí se s ní především po městě. Ve 30000km není na opotřebení/žravosti oleje motoru co zkoumat. Problémy se začnou projevovat až po 100-150000km.
U xW-20 a podobných lehkoběžných olejů je jedním z problémů to že při delších trasách (nebo větším ohřátí) je jejich viskozita tak nízká že se u běžných motorů začnou nadměrně procpávat přes pístní kroužky hlavně v okolí zámku pístních kroužků, kde pak dochází k jeho spalování. Tyhle typy olejů (0W-20, 0W-16, atd) jsou vhodný pro hybridní motory, kde teplota samotnýho oleje + teplota bloku motoru nedosahuje takových hodnot a spalovací motor, který většinou nemá na svůj objem moc velký výkon (můžou si právě dovolit menší vůle v zámcích pístních kroužků), "stop-staruje" už při nízký teplotě třeba i 10x za 30 vteřin. Nebo jsou tyto oleje vhodný pro emisní zkoušky/homologaci což je dle mě ta alfaomega toho proč jsou dnes tak prosazovaný na úkor všeho.
I tak je doporučený u hybridů používat viskóznější oleje pokud je očekávána dlouhá cesta (cesta k moři atd...) při dálničním zatížení kdy ICE (spalovací motor) jede nonstop s tím že po návratu k běžnému ježdění se olej má zase vyměnit zpět za doporučený pro hybridní použití.
Máš pravdu, že žádné dálky se s M2 nejezdí. Typicky do práce 30 km.
Popojíždky po městě 1-5 km.
Občas výlet 100 km.
Třikrát do roka výlet na 300 km.

Ale jak sem psal nějaký úbytek oleje během 10 tisícového intervalu nebyl zpozorován, a olej před výměnou vypadá ještě žlutě - není to žádná černota.

Jezdí se na Vervu 100 a spotřeba tam je 4,5-5l.

Pro kolegu nad:

Ano vůle se jistě nezmenšují neustále a nejdou dál a dál zmenšovat. Měl jsem na mysli ve srovnání třeba s motory z 90 let které jezdili na 10W40 klasicky.

Mám za to, že i olej 0W20 splňuje požadovanou normu na mazání pro dosažitelné teploty v motoru - kdyby je nesplňoval asi by si nikdo nelajznul toto předepisovat.

U VW a jiných se to taky řešilo a ani po větších nájezdech se neprokázalo že by s tím byl nějaký problém - pokud tedy člověk nejede jejich 30 tisícové intervaly které sem provozoval na 10 tisíc klasicky.

PS: jestli je někdo novej nebo ne snad nemá na názor pro použití/nepoužití lehkoběžných olejů zásadní vliv.

Né že bych tento web měl nějak rád, ale ten rozbor je zajímavý a potvrzuje to co píšu.

 
...jelikož měrka i po 10 tisících ukazovala stejně...
To dost dobre muze byt palivem a vodou v oleji? Treba mne smrdi olejová merka po benzinu skoro porad, i po vymene...

Na kolik vyjde ten krasny tribilogicky rozbor, ktery delali viz clanek vyse? Pro spedicni firmu to asi bude zajimava investice, pro smrtelnika spis jen pro nadsence.
 
Přesně, ja dával cca 2100 bez daně, abych usvědčil Porsche Brno, že mě nevyměnili olej.
 
Právě to teď řeším nejvíc - kde nechá servis Mazda nahlédnout na výměnu oleje - přes sklo nebo za čárou nebo aspoň přes kameru.
U BMW mi taky napočítali v autorizáku olej a když sem venku před servisem měřil hladinku tak to bylo černý jak bota.

Takže výměnu nechám udělat jen tam kde mě nechají podívat jinde mají smůlu. A pokud nikde tak si udělám výměnu sám.
 
Zdravím! Potřeboval bych poradit, co dopřát mé Mazdě 6 GH 2008, 2.0, 108kw, najeto 145kKm za olej. Četl jsem si, že přímo Mazda doporučuje tam lít ten jejich originál, ale třeba víte nějakou lepší a taky levnější alternativu. Hlavně ten mazďácký olej je jen na objednávku a navíc nevím, u koho je nejlepší ho pak objednat. Díky za odpovědi.
 
Zdravím! Potřeboval bych poradit, co dopřát mé Mazdě 6 GH 2008, 2.0, 108kw, najeto 145kKm za olej. Četl jsem si, že přímo Mazda doporučuje tam lít ten jejich originál, ale třeba víte nějakou lepší a taky levnější alternativu. Hlavně ten mazďácký olej je jen na objednávku a navíc nevím, u koho je nejlepší ho pak objednat. Díky za odpovědi.
ahoj, rad mas v tomto vlakne spousty a spousty.. staci projit poctive starsi prispevky ;)

 
Back
Top