• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

On board kamery a vše kolem nich

Máš autokameru?


  • Celkem voličů
    216
Ahojte tak se taky dostávám k té koupi. Chtěl jsem kameru, která by měla dobrou kvalitu videa dopředu. Dále jsme pak chtěl řešit, aby šlo vidět kolem auta na dveře, abych viděl jak mi někdo otevře dveře do mých, ale to asi nejde, resp. nenašel jsem žádnou takovou v prodeji. Pokud o něčem víte, budu rád.
Jinak jsem se teda díval na duální kamery kde mi vyšly dvě volby - Viofo A129 Duo jako preferovaná varianta nebo 70Mai Pro Plus A500S jako levnější varianta. Rád bych si vzal levnější, 2t se jen tak nikde neválí... Ale..
Měl bych pár dotazů na @mellda, @brnenska.odchytova, @no_hits jakožto asi nejzasvěcenějších a taky všech uživatelů těchto kamer:
- jak dlouho na mazda baterce vydrží park. mod na timelapse u obou tušíte?
Jde u nějaké z nich otočit ta přední kamera aby zabrala vnitřní prostor?
Neodlepují se ze skla ani v teplech?
Je velký rozdíl mezi Viofem a 70 Mai ve kvalitách videa?
Nestává se, že by občas nenahrávaly?
Něco jiného co bych měl vědět?
Díky všem za názory
Co se Viofo A129 Duo týče, používám ji už docela dlouho (od doby, kdy jsem tady psal ten svůj větší příspěvek). Funguje spolehlivě. Provozuju ji na extra baterce, kterou jsem pořídil jen pro tuto kameru. Má 9 Ah a vydrží obě kamery napájet cca 32 hodin. Autobaterka má kolem 60 Ah? Ke kameře se dá pořídit tzv. hardwire kit. Tam je taková krabička, kde se nastaví, že při dosažení 75, 50 nebo 25 % autobaterky se kamera vypne. Takže pokud je baterka nabitá na 100 % (což není) a bude nastaveno 50 %, má kamera 30 Ah, což by teoreticky mohlo být 107 hodin,tj. cca 4.5 dne.

Kamera se zapíná se vždy. Výjimečně se mi stalo, že se nezapla. Bylo to asi tím, že se vybila ta extra baterka a asi že byla kamera dlouho vypnutá. Už nevím. Nebo jsem ji ručně vypnul a zapomněl na to. Občas ji vypínám, když vím, že záznam nepotřebuju a že tam auto bude stát dlouhou dobu.

Kamera po nastartování auta a jejím zapnutí pípne a rozsvítí se displej, což je paráda, protože člověk ví, že Lenera nahrává a že se např. z důvodů poškození kabelu ap. nenahrává jen černý obraz. Po chvilce to zhasne, takže neruší.

Jediná věc, co mužů té kameře vytknout, je pomalá wifi. Přes mobil se videa sledovat dají, ale pokud člověk něco hledá a chce to mít svižný, lepší vytáhnout kartu a hodit do počítače nebo mobilu.

A ještě bych mohl odpovědět, jestli drží na skle. Za tu dobu ani jeden náznak, že by hrozilo odlepení. Drží jak přibitý. Celý den na slunku, v mrazech.
 
Asi jsem špatně pochopil smysl parking mode u Viofo a129 plus duo s hardwire kit.
Myslel jsem že nahrává pouze pokud zachytí vibrace nebo pohyb. Ale ona v parking mode nahrává permanentně, jen s různým nastavením, 1fps, 2fps, atd...?
Jde mi hlavně o to, že když vypnu zapalování, tak kamera začne hned natáčet nový záznam a nevypne se...
 
G senzor a senzor pohybu iniciuje nahrávání, když něco zachytí. Parking je tak jak popisuješ. Nejde u parking modu nastavit zpoždění začátku nahrávání, jako to umí po zapnutí zapalování? Nechápu přesně co bys rád. Měl by jít samozřejmě i vypnout.
 
@littlebiker já jsem rád za tvoji odpověď, chtěl jsem potvrzení, že to takhle funguje, díky. Zpoždění tam nastavit jde, tuším že 90sec, ale i tak to nahrává okamžitě po vypnutí zapalování.
 
Asi jsem špatně pochopil smysl parking mode u Viofo a129 plus duo s hardwire kit.
Myslel jsem že nahrává pouze pokud zachytí vibrace nebo pohyb. Ale ona v parking mode nahrává permanentně, jen s různým nastavením, 1fps, 2fps, atd...?
Jde mi hlavně o to, že když vypnu zapalování, tak kamera začne hned natáčet nový záznam a nevypne se...
Parking mode obecně znamená, že kamera funguje i když je auto vypnutý. Existuje víc režimů parking módu. Jeden z nich je, že kamera spí a nahrávání se zapne jen když ji něco probudí. Může to být senzor otřesu, který má detekovat potenciální srážku, může to být "senzor pohybu", který má detekovat, že se v okolí auta nebo pohybuje (bohužel se jako senzor pohybu používá samotný obraz kamery, takže funguje jen v zorném poli a jen, když je na to dostatek světla), mohl by to být například nějaký časovač, kdy řekneš, že chceš nahrávat v určitý hodiny, mohla by to být gps, kdy řekneš, že chceš nahrávat, když auto změní pozici (kdyby ho někdo chtěl ukrást, ale tak elegantně, že by nezabral senzor otřesů ani pohybu, což je nereálný, ale uvažuju teoreticky). No a naposledy jsem si nechal svůj oblíbený - režim kontinuálního nahrávání se sníženou kvalitu, aby se na kartu vlezlo více záznamů. Snížená kvalita je dle mě dostatečná, protože když auto stojí, většina obrazu se moc nemění a proto není třeba tolik dat. Jestli a o kolik je kvalita horší, přesně nevím. Mně to přišlo skoro stejný. Tento mód má několik výhody. Jednak nahraje i situace, kdy nezabere ani jeden ze senzorů zmíněných výše (např. máš jen senzor otřesu a nějaká píča to obejde auto klíčem, nebo jen senzor otřesu a nějaká píča tě ťukne jen trochu nebo např. dveřma), další výhoda je, že nahrává i před tím než nastane potenciální problém, takže víš, jak k němu došlo. A máš i větší šanci zjistit, kdo to byl, když třeba při příjezdu auta, který do tebe narazí, vidíš spz, ale při odjezdu ne. Toto částečně řeší u senzoru otřesů i pohybu takzvaný buffer mode, kdy se nahrává pořád a když dojde k události, tak začne nahrávat od okamžiku události a uloží např. i předchozích 15s. Tuším, že toto do Viofo dodali později s aktualizací firmwaru (už si přesně nevzpomínal, jak toto funguje - netestoval jsem, protože nepoužívám). Další příklad - z boku do tebe narazí auto, což na kameře nemáš, protože to v zorným úhlu není, kamera se zapne a pak vidíš, že auto odjíždí (i s jeho spz). Když máš uložený záznam z předchozích 15s, můžeš vidět případně slyšet otřes a pak vidíš, jak auto odjíždí. Nevýhoda tohoto režimu je, že potřebuješ větší kartu (já rovnou koupil max - 256 GB), záznamy na kartě to rotují rychleji (už nevím, kolik dní/týdnů nazpátek tam mám uložených) a asi i trochu větší spotřeba baterky, zrak to to nevydrží tak dlouho (já mám na to speciální ext. baterku a vydrží mi to cca 32 hodin).

Ne každej je tak paranoidní a detailista. Spousta lidí si vystačí s těma senzorama. Mně se ale líp spí s kontinuálním nahráváním ?

Zapomněl jsem zmínit další režim parkovacího módu, který Viofo nabízí. Je to kontinuální nahrávání timelaps. Za mě nevýhoda, že chybí zvuk i část obrazu. Neslyším srážku, nevidím spz, když auto přijede rychle.

Nechci, aby to vypadalo, že propaguju Viofo. V době, kdy jsem ji kupoval, to byla nejlepší kamera, co se týče kombinace funkcí a obrazu. Nabízela vše, co jsem potřeboval, a měla jeden z nejlepších obrazů, což se o jiné kameře tenkrát říct bohužel nedalo, takže jsem měl jedinou možnost. Od té doby uplynuly 3 roky a je možný, že už se situace změnila a dají se pořídit lepší kamery. Kdybych vybíral znovu, určitě bych zohledňoval rozlišení (2k, 4k) a kvalití snímač/objektiv. Pomůže to příp. přečíst, když je malá a příp. rozmazaná.
 
Poslední úprava moderátorem:
@mellda supr, díky za vyčerpávající odpověď. Mě prostě primárně vyděsila situace, kdy jsem vypnul motor a kamera začala nahrávat. Nahraju novej firmware a zkusím používat ten buffer mode bez ukládání. Kartu jsme taky pořídil rovnou 256GB, a baterka je v autě rok stará, tak snad něco málo vydrží. Externím zdrojem to už řešit nechci.
 
Tak jsem vyrazil z chalupy domů, a vyskytl se jeden problém. Startovací tlačítko po sešlápnutí spojky oranžově bliká, stejně tak při nastartovaným motoru. Ale všechno funguje normálně. Forscan mi vyhodil dvě chyby, P0560 - napětí obvodu pod prahem ; C1001 - kamera vizuálního systému. Tak to bude chyba někde v napojení v pojistkách, což?
Hardwire kit jsem připojil ACC na el.zasuvky a BATTERY na elektrický ovládaná okna. (Teoreticky bych řekl že na okna půjde proud až po startu, ale napětí je tam furt) a GND jsem uzemnil.
Nestalo se Vám to někomu při zapojování taky?
 
Tak po odpojení kamery chyba přetrvává :confused: . To se asi zkusím obrátit na autoelektrikáře. Jinou radu náhodou někdo nemáte?
 
A proč jsi to nedal přes odbočku do pojistek?
 
Připojil jsme to do pojistek přes hardwire. Pojistkove pouzdro s odbočkou na tom mám.
 
Pak by neměl být problém, když jsi chyby vymazal objevily se znovu? I když ta kamera by neměla mít vliv na tlačítko start
 
Jojo, vymazal, chybu to vyhodilo znovu. Spíš je divný že to má problém pořád, i když tu kameru z pojistek odpojím. No sám tohle asi nevyřeším, zkusím uhnat servis.
 
Mne tlačítko štart blikalo na oranžovo už z výroby, museli mi ho vymeniť, vraj tam bolo v ňom niečo vadné.
 
Mě to do instalace kamery svítilo tak jak mělo, navíc je to podpořený těma chybama. Podám info, až se s tím dostanu do servisu, co je špatně.
 
Pak zbývá multimetr a jít od pojistky dál podle wiringu
 
Tak jsem vyrazil z chalupy domů, a vyskytl se jeden problém. Startovací tlačítko po sešlápnutí spojky oranžově bliká, stejně tak při nastartovaným motoru. Ale všechno funguje normálně. Forscan mi vyhodil dvě chyby, P0560 - napětí obvodu pod prahem ; C1001 - kamera vizuálního systému. Tak to bude chyba někde v napojení v pojistkách, což?
Hardwire kit jsem připojil ACC na el.zasuvky a BATTERY na elektrický ovládaná okna. (Teoreticky bych řekl že na okna půjde proud až po startu, ale napětí je tam furt) a GND jsem uzemnil.
Nestalo se Vám to někomu při zapojování taky?
Když to kameru (resp. hardwire kit) odpojíš, tak ti to furt dělá problémy?

A to ti udělalo hned po připojení kamery nebo jsi ji chvíli používal?
 
Problémy přetrvávají, i po odpojení kamery od pojistek.

Kameru jsem připojil v pátek a v sobotu když jsem se chtěl vydat na cestu, tak jsem zjistil problém s blikáním start/stop tlačítka.
Při zkoušení kamery hned po instalaci jsem si nevšiml, jestli blikalo, nebo normálně zeleně svítilo...

Vím že v pátek před cestou na chalupu bylo tlačítko zelený, pak následovalo připojení kamery a v sobotu jsem si při startování všiml, že bliká.

Ve čtvrtek ráno to vezmu k odborníkovi, tak pak dám resume.
 
Takže jsi vše zase odpojil a vrátil do původního stavu? Jsou tam 2 chyby. Je možný, že jedna už tam byla dřív a jen ti to auto nezahlásilo? Ten problém s baterkou je tam pořád? Jestli už třeba nebyla načatá a kamera ji trošku vybila. I když mě to sežere 9 Ah za 1,5 dne, což není moc,ale pokud to bylo na hraně, tak ti to forscan mohl zahlásit a už to máš třeba ok, když jsi a tím měl na chatu. Zkus změřit napětí. Neměla by míň jak 12 V. Startovalo to normálně? V seznamu příčin píšou zkorodovane kabely, kterýma se připojuje baterka. Odpojoval jsi baterku? Zkus odpojit a připojit příp. očistit kontakty. A povypojovat a pozapojovat pojišťovnou skříň. Třeba je jen někde špatný kontakt. A můžeš přes odb změřit napětí při nastartovaným autě. Tuším, že mě to ukazuje něco přes 14 V.
 
Včera po krátké jízdě po Praze, zhruba 4km, jsem měl baterku na 74 % kapacity, napětí při nastartovaným motoru bylo 14,20 V. Napětí na baterce je kolem 12,4 V.
Chyby jsem naposledy zkoumal zhruba před měsícem, je možně že od té doby se tam něco mohlo naskytnout, aniž bych o tom věděl.
Auto se jinak chová naprosto normálně, startuje bez problému.
Na baterku se můžu ještě podívat, neodpojoval jsem jí.

Ta chyba, P0560 - napětí obvodu pod prahem, tvrdí; Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru zapnutá. Ale reálně kontrolka motoru nesvítí.
 
Back
Top