• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
už jsou doma, krasavice
no já už je mám sice taky doma, ale budou tam 3 týdny čekat na repasované disky ;) no aspoň mám čas sehnat jeden náhradní ventilek (čidlo)

btw: měníš jen jedno spodní rameno nebo radši obě současně
 
Nepovidej... byla to taky offtopic doplnujici otazka, ale dik za info

Odeslano z Lenovo Vibe pomoci aplikace Tapatalk
 
Pirelli mokro-46,3 metrů brzdná
Moje-52,3
Pirelli sucho-36
Moje-36,6
Když prší nevyjiždím.vemu pracovní Audi quattro.
 
nikoli o hovně, o pneumatikách, pane kolego .... byť některé se mohou onomu zmiňovanému skupenství velmi přibližovat :D
Jak myslíš pane;)Tady snad všichni jezdí na limitu pneumatik,při naší různorodosti asfaltových povrchů,vybrat pneu?Nemožné.
 
Problém zimních pneu v létě je IMO paradoxně ve vysokém vzorku, který po zahřátí nedrží a auto na něm plave. Záleží taky na povrchu, na hrubém asfaltu, šotolině a na bahně to je úplně fuk, na hladkém a na betonu už tak ne. Na okruzích, do vrchů, na rallye se na asfalt používají slicky s ještě žvejkavější směsí, nicméně už z názvu vypovídá, s minimálním nebo žádným vzorkem. A ještě jednu připomínku bych měl, ono se může i stát, že nějaké Tčkové zimáky budou mít tvrdší směs, než W/ZR supersportovní P Zero Nero...
 
Problém zimních pneumatik v létě je to, že směs jako taková je stavěná na nižší teploty, takže se v létě mnohem rychleji přehřeje. Není to jen o měkkosti nebo tvrdosti, ale obecně je ta směs jiná.
Jakmile se pneumatika přehřeje, tak začíná jeden zásadní problém a to, že se začne běhoun trhat a přestává držet pohromadě.
Zároveň taky přehřátá guma ztráci přilnavost a začne víc klouzat, čímž se začne přehřívat ještě víc.
Navíc zimní pneu maj velmi husté drážkování, takže jednotlivé bloky dezénu nejsou tak kompaktní jako u letních pneumatik což ještě víc přispívá ke zhoršení jízdních vlastností.
Naopak letní pneu v zimně také správně nefungují, protože zase letní smeš gumy v pneumatikách při nízkých teplotách hodně tvrdne a nedrží.
 
Tak jsem po 3/4 roce cca. co máme mazdičku zjistil (nebo to dřív nebral v potaz) že letní penumatiky mám Nokian, typem si nejsem jist, protože jsem to na pneumatikách nějak nevyčetl, ale jsou to 215/50 R17 95V XL. Zajímavý zjištění. :D
 
Další test co se dělal.Sjetá čínská zimní pneu vs nová letní ze 100km/h na mokru v době kdy auto s letníma už stálo druhé auto projelo při brzdění kolem 55km/h. Což je masakr
 
Zbytečný to tu asi komentovat, ale ona taky není Čína jako Čína...
 
Jedná se tu o nadřazenost nebo o obavu druhých.
Nebo snad strach že se někde potkáme v krizový situaci?
Ruku na srdce , kolik lidi potkáte denně s vozidly které by vůbec neměli na silnici co dělat. Stovky aut.
Toto téma je tu snad o zkušenostech a ne, jedna baba povidala.
 
S pneumatikami a ich kvalitou, zložením a vlastnosťami veľa skúseností nemám. Raz dávnejši som mal autonehodu na svojom BMW obutom na gumách od Kormoranu. Cestou z Prahy som na diaľnici pozdravil odzadu jednu Ochcáfku. Pršalo a tak som mu naznačil nech sa pohne :) Nemyslím, že keby som na aute mal obuté hocijaké iné pneu, by ma to zachránilo :confused: Možno by pri „kvalitnejších“ zmesiach pneu od renomovaných výrobcov bola brzdná dráha kratšia, ale to sa už nedozviem.

Jedno ale viem, že na letných sa jazdí v lete a zimných v zime (tyyyýýý vole, aká múdrosť!!!). A oplatí sa priplatiť si za kvalitu aj pár desiatok €.

Podľa mňa je to o tom istom, ako keď si vyberám hokejovú výstroj. V tomto mám skúseností veľa - kúpil som si korčule za 60€ pri ktorých reálne hrozilo poranenie členka pri zásahu pukom veľkou silou (dva týždne som ledva chodil)! Potom som sa poistil a kúpil som korčule za 200€, ktoré majú bočnú ochranu členka na vysokej úrovni. A nemusím rozmýšľať, čo bude keď ma puk v plnej paľbe trafí do chúlostivých miest. Zabolí, ale nepoláme! Takto je to aj s ostatnou výstrojou.

A myslím, že rovnako je to aj s pneumatikami. Dobré gumy jednoducho potrebujeme, pretože nikdy nevieme kedy sa komu môže hodiť čo i len mierna výhoda oproti lacným zmesiam od „NONAME“ výrobcov.
Ja som zimu odjazdil na Matadoroch (podľa niekoho sú to SHIT gumy ;)) a spokojný som s nimi že úplne. Snehu bolo dosť a ani raz sa nestalo, že by som auto musel nechať na námestí a šľapať domov. A to som väčšinou jazdil na čerstvom, alebo na ľad vyjazdenom zasneženom povrchu!

Hlavne je to aj o schopnostiach vodiča ovládať auto, predvídať, reagovať na krízové situácie a najlepšie sa do nich nikdy nedostať. A keby aj hej, aby sa mohol vodič spoľahnúť, že dobre investované prašule ho na ceste udržia lepšie ako „koliskové korčule na ľade“ :)

A na záver schôdze sa hodí heslo : „Nie som taký bohatý, aby som si kupoval lacné veci“ :D
 
Já dneska odzimoval letní pneu, očistil a hodil do auta a zítra valím do AE přezout. :)
 
Poslední úprava moderátorem:
Toto jsou sice videa výrobců, ale rozhodně mají zimní a letní gumy svoje opodstatnění
a myslet si, že sjíždět zimáky v létě je dobrý nápad je podle mě totální blbost a alibismus
Od toho väčšia blbosť je už iba zjazdiť zimné pneu v zime.
Tomu konkuruje už iba vyhodenie zimných pneu do odpadu s 4 milimetrovym dezenom,
veď pod (s) 4 mm-ový dezén, už by zimné pneu nemali byť používané v zime. :confused:
 
Back
Top