Snad se nejak u Bridge polepsili, s tema Potenzama...
Ja se porad nemuzu zbavit nastvani na Mazdu, co to dava na auta z vyroby. Potenzy S001, co mam na MX5, jsou dobre jen na suchu, a jen zahrate a v teple. Takze treba ve vyssim tempu loni na Mille Miglia v horkych cervnovych dnech v Italii fajn. Ale jakmile je chladna silnice, nebo nejsou jeste ohrate, nebo je mokro, je to jizda s vytrestenyma ocima a ne-UHP celorocky od Hankooku proti tomu drzi jako na kolejich. Zkousel jsem s Potenzama na MX5 vsechno, podhustit (1.8 - pipa TPMS, ale asi bych to prezil), prehustit (2.8), nekde uprostred (2.4), nakonec jsem skoncil dole na 2.0, ale furt dost mizerny. Ve vetsine testu UHP letnich, ktere jsem videl, dopadly ke konci pole. Kdysi davno (vic jak dekada) je davali jako OEM gumy treba i na nejake Ferrari a vykonnejsi BMW, ale taky to byly jine rozmery a specifikace, nez maji treba na moji MX5, druhak jde o auta, se kteryma AFAIK nikdo moc chovani za mokra nebo na jare/podzim neresi (aspon moji Porsche-vlastnici kamosi jezdi vicemene jen leto a sucho), a hlavne jde o gumu uvedenou a beze zmeny vyrabenou 13 let, takze doba se zatim dost posunula...
Bezne spotrebni Yoko a Toya na CX-5 nedrzi, ani kdyz je clovek skropi svecenou vodou. Jakej je to rozdil, kdyz lacinej francouz u dlouhyho MPV s vlecenou zadni napravou a minikoleckama dava Michelin Primacy, se kteryma tady svoji oblibenou 180 st vracecku v podjezdu zeleznice muzu jezdit o 10 km/h rychleji, nez to slo s pokrocilejsim podvozkem + AWD u Mazdy CX-5 na OEM Yokohamach... tomu proste rikam zabit auto gumama. S Citronem to jde svihnout i nepatrne rychlejc, nez s Mazdou 6 na Bridgich T005. Na zimnich Dunlop WS 5 pritom ne (ty mam stejny na obou autech, a pak je znat, ze Mazda s nima drzi lip - i lip nez s letnima).