Na minulou sestku jsem je hledal, a bez A se nedaly zadne skladem v EU koupit, takze to byla moje vlastni dedukce. Na Mazdach byvaly Made in Japan, test jsem onehda nasel nejaky z Malajsie... Ale ted se divam, a uz je normalne v eshopech vidim. Zvlastni. Tak se omlouvam za mystifikaci.
To je jako kdyz jsem si myslel, ze Pilot Sporty v rozmeru na MX5 nejdou koupit, a ona to byla jen asi dvoumesicni nedostupnost...
A co bys tedy na léto doporučil? Dost často šviham okresky...
Ja bych asi porad nejradsi volil svoje nejoblibenejsi znacky, Michelin, Dunlop, Goodyear
. To jsou vzdycky prvni, na ktere se divam, kdyz vybiram pneu.
S CX-5 jsem udelal trochu preslap s tim prezutim na Bridge T005A (hned po zakoupeni auta, na tech Yokohamach jsem dal snad 1500 km a stacilo) a LM005, ktere se proste ukazaly jako skvele, kdyz byly nove, ale jakmile byl vzorek na polovine, coz bylo hned po druhy sezone (u letnich v mem pripade cca 20 - 25 tis km), uz to bylo o hodne horsi, hlavne na vode. Chtel jsem tenkrat obout neco japonskyho, oboje v testech koncilo vyborne, tak jsem tomu dal sanci.
Zimaky vlastne vydrzely jakoby jen tri pomerne maly sezony, nejakych cca 20 tisic km max, pak uz byly na 4 mm. To zhorseni vlastnosti teda asi ani tak moc degradaci smesi, spis tim, ze uz po 10 tis km byly ty gumy dost sjete, natoz po 20 tis km... letni by jeste neco daly, ale celkove tak 25 - 30 tkm. To z obojich zaroven i dela hodne drahou srandu, protoze proti Michelinkam byly jako nove levnejsi treba jen o 15 %, jestli si to dobre pamatuju.
Nekdo by rekl ze 20 zimni a 30 letni je prijatelna vydrz, ale ja — krom MX5, kde mi vzorek mizi pred ocima — vetsinou nemel problem s vydrzi letnich a zimnich pneu aspon 40 tis km, resp. 30 tis km, a to i na vykonnejsich a podobne tezkych autech, jako byla nase CX-5. Treba Dunlop WinterSporty 5 na Mazde 6 mam vzadu aktualne sestilete, co jsem kupoval uz na predchozi Mazdu 6, nutne vymenit z duvodu stari, ale bylo mi to lito, protoze vzorek 5.5mm, a pritom maji nejmin tak 45 tkm.
Kamarad s Porsche Boxsterem si jeste chvalil Hankooky, myslim ze to budou S1 Evo2, predtim mel Michelin Pilot Sporty. Ale jemu jde spis o grip na suchu, nez aby resil treba mokro, nicmene jeho pozitivni zkusenost s Hankookama a dobry vysledky testu mne osobne trochu pomohly presvedcit k celorocnim Hankookum 4S2 na MX5 — navic u nich byl fakt velkej cenovej rozdil proti zimnim nebo celorocnim Michelinum, skoro o tretinu ceny. A vlastne na celorocni to asi vubec neni spatny, jen pokud je nejaky extrem, led+snih, nebo naopak horka silnice, je to proste citelne horsi, nez gumy urcene pro danou sezonu... ale je jasny, ze to kompromis bejt musi. Ale co je dulezity, ze na brzdach a na vode jsou dobry. Takze mozna bych ja osobne dnes klidne koukal po letnich Hankookach a nebal bych se toho, jen nevim co vydrz — asi by musely bejt taky treba o tretinu levnejsi, nez Michelinky, abych do toho sel a risknul to.