• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Miesto pôvodných 225/45 r19 92W leto som dal 245/45 r18 100Y XL celoročne a nepoznám rozdiel v komforte, možno vďaka vyššej pneu, nepláva to ani pri 180
 
Ps. Kdyz brouzdam po prodejcich tak mam volbu mezi Michelin E primacy 2 ( 225/45 19 92V) a nebo znova koupit Bridgestone turanza T 005
 
Za mě Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 225/45 R19 96W XL. Teď mám odjetou druhou letní sezonu (kupoval jsem když ten model uvedli nový) a maximální spokojenost. Oproti třeba výše zmíněné Bridgestone (kategorie touring) se jedná o UHP (sport/performance) pneumatiku, za stejné, nebo dokonce menší peníze.

Podle tyrereviews.com, což jsou podle mě nejlepší testy pneumatik, protože ten chlapík nedělá nic jinýho než testování pneu, je srovnatelná, nebo dokonce v některých ohledech lepší než sportovní Continental PremiumContact 7 (cca 4500 Kč) nebo Michelin Pilot Sport 5 (cca 4800 Kč), a přirom o něco levnejší (cca 4000 Kč). Mimo jiné měla nejlepší vlastnosti na mokru, a to i jako ojetá. Zároveň ale i na suchu drží na silnici jako přibitá.
Test zde: https://www.tyrereviews.com/Article/2023-Tyre-Reviews-Performance-Tyre-Test.htm

Trochu jsem se taky obával XL, ale nepociťuju žádnou zvláštní tvrdost nebo diskomfort. Přijde mi to v pohodě (na ten relativně nižší profil na těch R19). Nemám ale samozřejmě přímé srovnání s ne-XL variantou.
 
Po tyzdni zivota s mojimi prvymi celorockami Pirelli Allseason SF3 (len na zimne obdobie, mam aj letnu sadu GY Asym 6) a asi 500km odjazdenymi musim konstatovat, ze som naozaj nadseny a dynamicka jazda je o dost zazivnejsia ako na Alpin 6 zimakoch, na vode tiez velmi dobre, prijemne nedotacave v zakrute pod plynom a limit je lahko rozpoznat. Zajtra ma prist prvy sneh.
Co ma ale sklamalo, ze po prechode z letnych r18 (hmotnost index 92, bez XL oznacenia) na tieto r16 205/60 balony s oznacenim XL (v tomto rozmere nebola ina moznost) je auto o dost menej pohodlne a na priecnych nerovnostiach tie pneumatiky lubia dost neprijemne odskocit od cesty. Cize tak ako som si povodne myslel, davat XL pneu na auto s 1390kg je nezmysel a pruzenie funguje inak ako bolo zamyslane z vyroby. Na 2,3 bar
 
Podle jedné zkušenosti z XL pneumatik děláš všeobecné závěry? Hodně záleží na konkrétní značce. Na M3 obouvám zimní Kleber Krisalp HP3 XL v rozměru 205/60/16 a po přezutí z letních R18 jsou zimní Klebery v XL provedení rozhodně komfortnější.
Takže za mě tyto zátěžové Klebery na M3 naprosto v pohodě. Naopak Klebery HP3 v běžném provedení někteří hodnotí jako dost měkké.
 
Môžem pridať prvé nadšené postrehy s allseason 2 (245/45 R18 XL 100Y), mestský obchvat, odbočovací pruh neodhrnutý, 80 som šiel, 5cm snehu, cca 1-2° a brzdilo to ako na vode. uvidim ešte keď bude kaša a mokrý sneh.
Zatiaľ lepšie ako ts 830, ts 860 aj yokohama 905.
 
Já ty klebery nebral v XL ale v klasice a je to dost takový v zatáčce gumový oproti povným letním gumám, ale jinak drží dobře, jsem zvědavej na sníh a břečku
 
Osobně jsem v rozměru 205/55 R16 taky šel do XL varianty pneumatik Continental AllSeason 2. Žádné negativní zkušenosti jsem nepostřehl, spíše naopak v zatáčce se mi zdají jistější jak neXL gumy. Tvrdost ovšem nemohu potvrdit, jelikož mám sportovně laděný podvozek, který je velmi tvrdý sám o sobě. Když to porovnám proti zimním neXL gumám Pirelli Cinturato Winter ve stejném rozměru a váhově podobném autě, tak na těch Pirellkách jsou například přejezdy na dilatačních spárách velmi cítit.
 
Back
Top