• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    51
  • Anketa uzavřena .
Miesto pôvodných 225/45 r19 92W leto som dal 245/45 r18 100Y XL celoročne a nepoznám rozdiel v komforte, možno vďaka vyššej pneu, nepláva to ani pri 180
 
Ps. Kdyz brouzdam po prodejcich tak mam volbu mezi Michelin E primacy 2 ( 225/45 19 92V) a nebo znova koupit Bridgestone turanza T 005
 
Za mě Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 225/45 R19 96W XL. Teď mám odjetou druhou letní sezonu (kupoval jsem když ten model uvedli nový) a maximální spokojenost. Oproti třeba výše zmíněné Bridgestone (kategorie touring) se jedná o UHP (sport/performance) pneumatiku, za stejné, nebo dokonce menší peníze.

Podle tyrereviews.com, což jsou podle mě nejlepší testy pneumatik, protože ten chlapík nedělá nic jinýho než testování pneu, je srovnatelná, nebo dokonce v některých ohledech lepší než sportovní Continental PremiumContact 7 (cca 4500 Kč) nebo Michelin Pilot Sport 5 (cca 4800 Kč), a přirom o něco levnejší (cca 4000 Kč). Mimo jiné měla nejlepší vlastnosti na mokru, a to i jako ojetá. Zároveň ale i na suchu drží na silnici jako přibitá.
Test zde: https://www.tyrereviews.com/Article/2023-Tyre-Reviews-Performance-Tyre-Test.htm

Trochu jsem se taky obával XL, ale nepociťuju žádnou zvláštní tvrdost nebo diskomfort. Přijde mi to v pohodě (na ten relativně nižší profil na těch R19). Nemám ale samozřejmě přímé srovnání s ne-XL variantou.
 
Po tyzdni zivota s mojimi prvymi celorockami Pirelli Allseason SF3 (len na zimne obdobie, mam aj letnu sadu GY Asym 6) a asi 500km odjazdenymi musim konstatovat, ze som naozaj nadseny a dynamicka jazda je o dost zazivnejsia ako na Alpin 6 zimakoch, na vode tiez velmi dobre, prijemne nedotacave v zakrute pod plynom a limit je lahko rozpoznat. Zajtra ma prist prvy sneh.
Co ma ale sklamalo, ze po prechode z letnych r18 (hmotnost index 92, bez XL oznacenia) na tieto r16 205/60 balony s oznacenim XL (v tomto rozmere nebola ina moznost) je auto o dost menej pohodlne a na priecnych nerovnostiach tie pneumatiky lubia dost neprijemne odskocit od cesty. Cize tak ako som si povodne myslel, davat XL pneu na auto s 1390kg je nezmysel a pruzenie funguje inak ako bolo zamyslane z vyroby. Na 2,3 bar
 
Podle jedné zkušenosti z XL pneumatik děláš všeobecné závěry? Hodně záleží na konkrétní značce. Na M3 obouvám zimní Kleber Krisalp HP3 XL v rozměru 205/60/16 a po přezutí z letních R18 jsou zimní Klebery v XL provedení rozhodně komfortnější.
Takže za mě tyto zátěžové Klebery na M3 naprosto v pohodě. Naopak Klebery HP3 v běžném provedení někteří hodnotí jako dost měkké.
 
Môžem pridať prvé nadšené postrehy s allseason 2 (245/45 R18 XL 100Y), mestský obchvat, odbočovací pruh neodhrnutý, 80 som šiel, 5cm snehu, cca 1-2° a brzdilo to ako na vode. uvidim ešte keď bude kaša a mokrý sneh.
Zatiaľ lepšie ako ts 830, ts 860 aj yokohama 905.
 
Já ty klebery nebral v XL ale v klasice a je to dost takový v zatáčce gumový oproti povným letním gumám, ale jinak drží dobře, jsem zvědavej na sníh a břečku
 
Osobně jsem v rozměru 205/55 R16 taky šel do XL varianty pneumatik Continental AllSeason 2. Žádné negativní zkušenosti jsem nepostřehl, spíše naopak v zatáčce se mi zdají jistější jak neXL gumy. Tvrdost ovšem nemohu potvrdit, jelikož mám sportovně laděný podvozek, který je velmi tvrdý sám o sobě. Když to porovnám proti zimním neXL gumám Pirelli Cinturato Winter ve stejném rozměru a váhově podobném autě, tak na těch Pirellkách jsou například přejezdy na dilatačních spárách velmi cítit.
 
Protože se sezóna blíží a na GL jsou Bridgestone Turanza 005 ještě z výroby (7let cca 100tkm), řeším co obout. Vybírám 225/55/17 a zesilenou XL. Když shrnu co jsem zjistil z recenzí uživatelů:

Bridgestone Turanza 6 - oproti 005, který zvládly najet nesmysl s nízkým hlukem, si majitelé dost stěžují na rychlý opotřebení, hluk a velkou nejistotu na mokru

Hankook Ventus S1 Evo 3 - cenově dostupná, s trochu nižším najezdem než prémiovky, hodně tichá (67dB), bohužel při zatáčení dost nejistá a nepřehledná, na užívání okresek nevhodná, hodnocená spíš jako lepší touring guma

GY Eagle F1 Asymmetric 6 (od 3.1.2024) - údajně ještě lepší než 5ka, která funguje parádně, poměrně tichá (69dB), bohužel cena startuje na cca 3800Kč za kus

Continental PremiumContact 7 (od 15.9.2022) - údajně supr guma, se slušnou vydrží, bohužel hlučnější (72dB), dá se sehnat už od cca 3500Kč za kus, mám ale s continentalem v minulosti špatnou zkušenost (TS810) který nefungovaly býť vyhravaly testy, a taky je conti znamej tím že po pár tis km se rychle zhoršují vlastnosti.

Michelin PS5 - cenově nejdražší,, hlučné (72dB), s PS4 mám špatnou zkušenost (výdrž)

Když to shrnu - chtěl bych GY, ale poměrem cena výkon mě láká Continental - ostatně jestli dám za sadu 15300 nebo 13000 už je docela rozdíl.

Máte někoho na těch conti už něco odjeto? Vím že je má @M3grey, ale o nikom dalším nevím
 
Poslední úprava:
Premium Contact 6 som mal necelych 5 sezon, tuto sezonu som odjazdil Premum Contact 7. Solidne pneumatiky, oboje.
 
Ale aby so odpovedal na povodnu otazku, ja ich mam na leto v 235/40R19 a neviem si ich vynachvalit. Subjektivne mi pridu tichsie nez 5. V tvojom rozmere a 101Y su navyse AAA
 
S Conti nepomůžu, mám ty GY Asymm 6 na R19 jak jsem psal o kousek výš a za mě je to jízdně skvělá guma. Musím ale konstatovat že teď jak jsem přezouval na zimu tak jsem zjistil že se sjíždí poměrně rychle - po dvou sezonách (odhadem tak 20 tis. najeto jen na letních) na nich zbývá něco kolem 4-5 mm (vpředu míň). Z toho mi vychází že mi můžou vydržet třeba jen 4 roky a 50 tis. km (pokud vůbec).
 
Ja mam zkušenost ze pokud ty gumy mají pod 4mm začínají na mokru a hlavně za deště dost klouzat, už to hůř odvádí vodu., vzhledem k tomu že ročně najefu cca 25tkm, jsou gumy za 16 tis kč na sezonu max 2 drahej špás
 
Musím sa trochu zastať Hankook Ventus S1 Evo 3... Sú v podstate vo výbere spolu so skvelými pneumatikami. Mám ich na aute a po 1 sezóne môžem povedať, že:
- na začiatku sa trochu šmýkali (s tým som počítal), ale po pár "100" km sú už OK
- tiché sú dostatočne
- výdrž zatiaľ nemôžem hodnotiť...

Jazdím podľa predpisov (+ odchýlka) a nemám pocit, žeby nedržali dostatočne (na dané použitie). Určite je to lepšie ako pôvodné 16-ky Michelin "Green" (ECO...). Hankook mám 18-ky (aj to pridáva o dosť väčší pocit stability). Na vode tiež OK, ale samozrejme na mokrom povrchu jazdím opatrnejšie.
Zvažoval som aj iné, ale dosť som okolo toho čítal a testy sú rôzne - potom sa má človek rozhodnúť. V každom prípade je to lepšie ako jazdiť na nejakej "Číne", alebo Matador, Barum...
Nakoniec Hankook sa často dáva na autá už v prvovýrobe (koncern VW, Hyundai...) , navyše aj horšie modely pneumatík ako S1 Evo 3. Kedysi dodávali pneu aj do F1 :)
 
Tak je nesmysl z vlastností zimních pneu dovozovat vlastnosti letních "modelů". U Conti to platí obzvláště. Zimní stojí za prd, všechny, co jsem kdy měl, ale letní mě nikdy nezklamaly. Ty Premium Contact 7 v rozměru 235/50/18 má na svém autě žena, já s tím jel jen občas. Je to touring guma (já jsem UPCkovy), takže na žádnou divočinu to není, ale jezdí se na tom slušně a pohodlně. A hlučné rozhodně nejsou, možná tak papírově.
 
@Pali3x mal som na focuse matador hectora 3, mal som ich tam 4 roky, asi 30k km, pri predaji mali ešte cca 5mm. A na rozdiel od hankooku na mazde, dovolili viacej, rovnakú trasu som vedel urobiť za kratší čas (okresky). Hankook boli tretie leto nepoužiteľné, na vode som sa bál a hučali tento rok. Ja hankooku už šancu nedám, neoplatí sa to. Aj na mazdu sa dávajú Bridgestone a kopa ľudí ich hneď vyzúva.
 
Možno ani ja ich už nekúpim, ale to ukáže čas. Hodnotenie produktov je "relatívne" - to čo je pre jedného nedostačujúce je pre iného plne vyhovujúce riešenie.
Všetko je lepšie, ako vidieť výkonnejšie BMW s nízkoprofilovými lacnými pneumatikami. Ale možno šofér rád driftuje ;)
 
Back
Top