• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Clovek si jen musi uvedomit, ze celorocni pneu je kompromis. I ta nejlepsi celorocni je v lete jenom tak dobra jako prumerna letni, a v zime jako prumerna zimni. Ale na ty nejlepsi nemaji. Pokud to staci, pak je to v poradku...

Vím, že celoročky prodělaly za poslední dekádu velké zlepšení. Ale zajimalo by mě, jak by celoročky dopadly v přímém srovnání se zimními pneumatikami v zimních podmínkách a s letními pneu testovaných v létě. Mám namysli souboj těch nejlépe hodnocených pneu, např. první trojka v každé kategorii.
Brzdna draha 100-0km/h, sucha vozovka: nejlepsi letni 35.4m, nejlepsi celorocni 43.2m
Brzdna draha 30-0km/h, snih: nejlepsi celorocni 10.7m, nejlepsi zimni 9.7m
 
Když někdo potřebujete ultimatni gumu na konkrétní období tak fajn ale pokavad jezdím od každého něco tak celorocky dávají smysl. Nic víc nic min.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Brzdna draha 100-0km/h, sucha vozovka: nejlepsi letni 35.4m, nejlepsi celorocni 43.2m
Brzdna draha 30-0km/h, snih: nejlepsi celorocni 10.7m, nejlepsi zimni 9.7m
Nevím jaký máš zdroj, ale zejména u brzdné dráhy na suché vozovce (v létě) je rozdíl propastný! Samozřejmě o dobré gumě nerozhoduje jen brzdná dráha, ale i ovladatelnost, schopnost zvládat aquaplaning, hlučnost atd. Myslím, že součástí testů letních nebo zimních pneumatik by měly být vždy i celoročky. Jen v přímém srovnání se ukáže, jak na tom konkrétní pneumatika je.
 
Vím, že celoročky prodělaly za poslední dekádu velké zlepšení. Ale zajimalo by mě, jak by celoročky dopadly v přímém srovnání se zimními pneumatikami v zimních podmínkách a s letními pneu testovaných v létě. Mám namysli souboj těch nejlépe hodnocených pneu, např. první trojka v každé kategorii.

Chtěl jsem na svýho Lexuse celoročky, měl jsem možnost se svézt na autě s celoročkama, zažil jsem na celoročkách ty dva dny v roce kdy i ve městě (550m nad mořem) přijde vánice a moje osobní resumé je, že dokud budu vozit malý dítě, tak si na svý auto celoročky nedám a nejenom kvůli zimě, ale i kvůli létu. Ano teď aktuálně bych si na 95% s nima vystačil, ale mě to přehození 2x do roka, při kterém minimálně zkontroluju jestli se mi auto nerozpadá, opravdu nevadí.
 
Poslední úprava:
Tak a teď ještě srovnání celoroček s letními pneu, ale v letních podmínkách. Myslím si, že celoročky se svými vlastnostmi více blíží zimní pneu než letní, ono i vzorek má celoročka zpravidla podobný zimní pneumatice.
 
Tak a teď ještě srovnání celoroček s letními pneu, ale v letních podmínkách. Myslím si, že celoročky se svými vlastnostmi více blíží zimní pneu než letní, ono i vzorek má celoročka zpravidla podobný zimní pneumatice.
Ono je to v tom testu se zimákama tak nějak nastíněný:
"Jen pro srovnání, vítěz (Goodyear EfficientGrip Performance 2) testu letních pneumatik 205/55 R16 potřeboval k zastavení ze 100 km/h na suchu 37,7 metru. Nejlepší hodnota mezi tehdy testovanými letními pneu byla 35,9 m, nejhorší 42,9 m. Dá se to tedy zobecnit i tak, že i nejlepší celoročky se musí na suchu snažit, aby se vyrovnaly jen průměrným letním gumám. Naopak i mizerná letní pneumatika zastaví na suchu lépe než nejlepší zimák."

Dneska se těm gumám říká celoročky, ale dřív se jim říkalo univerzáli. A tak to beru i já... univerzální.
A tím jak tady máme sucho respektive "nenamrzlo" pomalu až do prosince, tak já třeba jezdím na letních gumách co to jde.

Ale třeba máma s Yarisem, se kterym v zimě beztak jezdí jen po městě a to ještě když nesněží a v létě s ním jede maximálně na chajdu, tak tam byla jasná volba ohledně celoročních pneumatik.
 
Jj, nastíněné to si je, ale myslím si, že celoročky a letní byly testovány za odlišných teplot povrchu vozovky, takže 2 čísla, které nemají úplně přesnou vypovídací hodnotu. Na rozpáleném asfaltu budou hodnoty jiné než na vymrzlém. Aby naměřené hodnoty pro přímé srovnání celoroček se zimními a letními měly stejnou vypovídací hodnotu, museli by celoročky testovat jak v létě, tak i v zimě.
 
To určitě. Pro přesný čísla se to musí měřit na jednom autě o stejný teplotě gum/brzd/asfaltu atd... Ale i tak to nemění nic na faktu, který je znám už dlouho, že na suché silnici i v -10°C drží a i zastaví líp letní guma než zimní (předpokládám i celoroční).
 
Prime srovnání tu bylo - vždy záleží na testech. Ale jeden zimní test byl hezký na stejném autě se srovnávala zimní Michelin a celoroční Michelin - a celoročka dopadla líp.

Kdo bere výsledky víše uvedeného článku vážně měl by si v první řadě uvědomit ze je to slátanina z několika různých testů - tedy testovalo se jak na jiném autě tak v jiném rozměru a tak v jiných podmínkách - výsledky o ničem.

Tady je srovnání stejného rozměru na stejném autě ve stejných podmínkách.


Jen podotknu že pouze 1 zimní guma ze všech v testu dokázala být lepší než trojice celoroček.
Tak asi tak.
 
Vím, že celoročky prodělaly za poslední dekádu velké zlepšení. Ale zajimalo by mě, jak by celoročky dopadly v přímém srovnání se zimními pneumatikami v zimních podmínkách a s letními pneu testovaných v létě. Mám namysli souboj těch nejlépe hodnocených pneu, např. první trojka v každé kategorii.

Je tu porovnanie so zimnou aj letnou pneu v jednom teste, na vode aj pri 20 a myslím 5 stupňoch celzia. Zaujal ma rozdiel brzdnej dráhy letnej a zimnej pneu na suchu. Tam, kde letná pneu už zastavila, zimná má tuším 30 km/h zbytkovu rýchlosť.
 
Poslední úprava:
Pěkný porovnání. Taky je nutné si uvědomit ze člověk nejezdi v ideálních podmínkách - tedy když mam zimní pneu tak v našich končinách nejezdim jen na sněhu, ale jezdím v břečce, jezdím na mokré silnici jezdím na suché a jezdím i na suché teplé. Kdyz mam letní pneu mohu se dostat do situace ze si na jaro/podzim zajedu do hor a druhy den tam treba napadne sníh.
Za mne je celoročka jistota - nemají absolutní top výsledek ve vysloveně zimnich podmínkách a nemají absolutní top výsledek v letních podmínkách ale jsou nejlepší v průměru a v tom ze se vypořádají s každými podmínkami což zvyšuje bezpečnost hlavně od podzimu do jara.

A hlavně je nutné si uvědomit ze stará zimní nebo letní pneu ve srovnání s novou celorockou budou horší - na toto téma je taky pár testů kdy zimák s nějakými 7mm ale starou směsi si ani neškrtal proti nové celorocce jak ve výjezdu kde neuspěl tak v brzdné dráze kde měla celoročka o polovinu kratší brzdnou dráhu. No a kdo s běžným najezdem sjede 2 sady (zimní + letní) za 3-4 roky? Myslim ze téměř nikdo.
 
Tak to je trochu nesmyslné porovnávat starou gumu s novou. To se pak může napsat opačně a porovnávat 3-4 roky starou celoročku s novou letní/zimní.

A to je třeba věc která by mě zajímala. Jak funguje celoroční pneumatika po 2-3 letech co jí třeba budu škvařit na cestě na dovolenou po dálnici, kde jsou teploty bezproblému +35°C. Sice se bude jednat o cca 4 dny v roce co tohle zažije, ale co se stane s tou částí směsi, která má být v zimě měkká? Nezvulkanizuje tak že z ní bude nepoužitelný balvan?
Pro mě aktuálně jsou stejnak důležitější "letní" pneumatiky, protože třeba minulý rok jsem měl zimní gumy defakto jen kvůli 3 týdnům.

Ale naprosto souhlasím že celoroční pneumatika je asi úplně ideální do toho co je venku teď. Brzo ráno -1,-2°C odpoledne +8°C. Občas poprší, občas sucho. Na to je celoroční pneumatika jak dělaná.
 
Poslední úprava:
Asi ideál by byl řekneme od začátku podzimu do konce jara celoročka a na léto letní.

Myslim ze porovnání se starým zimákem není od věci - vidím to v okolí - lodi mají klidně 8 let staré pneu a proč…. šak mají ještě 6mm proč bych je vyhazoval…. A to že ta guma už dávno nefunguje jim nedochází - je to zimák a má nad 4mm tak je to přeci ok - není.

Kdežto tu celorocku sjedou za poloviční čas takže budou ty pneu častěji střídat a nedojde to do takového extrému.

Jak jsem psal výše - mam ty AllSeason na autě už přes 3 roky a ted na nich budu dávat jejich 4 a poslední zimu. Na omak se zdají být stále stejné - přítelkyně ma na BM ty samé ale o 2 roky novější takže amatérsky test nehtem neprokazuje rozdíl 😂
Ty pneu několikrát vystřídaly minusy -20°C i vedra +40°C - sám jsem teď zvědav jak se budou chovat tu 4 zimu na sněhu. Loni to bylo v pohodě a i v kopcích kde jsem chytl na vysočině krásnou ledovku kde stalo pod kopci a v kopcích aut jak na přehlídce jsem vyjel bez problému.
Takže 3 roky jsou ověřené - ta 4 zima je otázka…. Pneu mají 5,8 a 5,2mm tak doufám že přilnavost a funkčnost bude dobra abych je mohl dojezdit do toho příštího podzimu a nemusel je měnit uz teď - ale nejsem blázen kdyby to nebylo k tomu tak je ted vyměním. Nicméně během těch 3 zim jsem nezaznamenal nějaký rozdíl a to ani v porovnání s BM kde jsou ty samé pneu ve stejném rozměru o 2 roky novější.
 
Tak som objednal tie Pirelli sf3 all season po dlhom rozhodovani, vyhrali skoro v kazdom rozmere v testoch, mali by byt najblizsie k letnej na suchu,na snehu obstojne a na vode a suchu daleko lepsie od zimnej.
Ja mam 2 sady diskov a vyhadzujem prave 7 rocne zimaky Alpin 5 co maju 6mm dezen, su super tiche a pohodlne, akurat na snehu aj suchu absolutne uz nefunguju a rychlostny index T, z coho som nemal nikdy dobry pocit, ale boli k autu zdarma. Na leto GY Asym 6 a tie teda su prilepene na cestu, daleko za moznosti podvozku GH. Po prvom snehu sem zreferujem, ci sa tie nove pirelli oplatilo kupit, lebo najlacnejsie neboli a zivotnost maju odhadovanu 30k, co mne nevadi, s rocnym najazdom 15tisic
 
Já si myslím, že fungovat budou skvěle. Dezém je po vzoru Michelin CC2, Continental AS2 a ostatně s ním přišel před časem i Bridgestone TAS6 a taky obsazuje přední příčky - liší se to v detailech a v nastavení směsi podle toho zda mají být víc na zimu nebo víc na léto.
Zítra jdou na M2 Falkeny ty jsou zas dělané z Goodyear tak jsem na ně hodně zvědav - v tomto šípovém dezénu jsem měl kdysi zimní Goodyear a na sněhu byly parádní.
Sám za sebe z toho co je na trhu teď bych si docela rád testnul ty Bridgestone - Conti ty AS2 posunulo taky trošku víc na léto, ale myslím si, že to bude dost podobný mým AS1. No uvidím, mám na to ještě rok :)

Dej pak vědět, jsem na ně zvědav :)
 
Tak to je trochu nesmyslné porovnávat starou gumu s novou. To se pak může napsat opačně a porovnávat 3-4 roky starou celoročku s novou letní/zimní.

A to je třeba věc která by mě zajímala. Jak funguje celoroční pneumatika po 2-3 letech co jí třeba budu škvařit na cestě na dovolenou po dálnici, kde jsou teploty bezproblému +35°C. Sice se bude jednat o cca 4 dny v roce co tohle zažije, ale co se stane s tou částí směsi, která má být v zimě měkká? Nezvulkanizuje tak že z ní bude nepoužitelný balvan?
Pro mě aktuálně jsou stejnak důležitější "letní" pneumatiky, protože třeba minulý rok jsem měl zimní gumy defakto jen kvůli 3 týdnům.

Ale naprosto souhlasím že celoroční pneumatika je asi úplně ideální do toho co je venku teď. Brzo ráno -1,-2°C odpoledne +8°C. Občas poprší, občas sucho. Na to je celoroční pneumatika jak dělaná.
To porovnanie novej a starsej letnej pneu (12tis km) pre zaujimavost v minulorocnom teste mali, na vode mal Conti Premium contact 7 brzdnu drahu za rovnakych podmienok 27m novy a 42m ten jazdeny.
 
Back
Top