• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    51
  • Tato anketa bude uzavřena: .
@Pali3x súhlasím, ale nemyslím že toto je ten prípad, gl som kúpil na 6 ročných Bridgestone 005A japonskej výroby, majú ešte 6mm a nezaznamenal som problém, skúsil som ich aj v teple aj potom ochladenie na začiatku jesene. Dve boli dosť zničené od obrubníku a tie som vymenil za premium contact 6 ssr, jazdené so 7mm a prehadzoval som predok zadok a rovnako.
 
Ja na těch 005 mám ještě taky vzorek a nq suchu docela drží a dostanu se se spotřebou pod 6, ale ta směs je už stará, fakt stačí trochu mokra a klouže to jak blbý, ovšem ten nájezd co maji za sebou je neskutečnej, škoda ze se už nevyrábí a nástupce je o dost horší

@deimos9 jak to myslíš, ja je jinde levněji nenašel - klidně napiš do zprávy
 
Já pokud mužů doporučit tak GY Asymetric 5 jak na suchu tak i na mokru pokud je najdeš. Jako Druhé Ty Micheliny PS4, trosku hlučnější ale na suchu drží o trochu lepe pokud je neženeš do krizových situaci. Take vydrželi od jednu sezonu dele než GY.
 
Ja jen dodam, ze skoro vsechno je vyrazne lepsi nez ty asijske T005 z vyroby. S evropskymi T005A, ktere byly uz tehdy o dost lepsi, nemaji nic spolecneho. Krom hlucnosti a najezdu mi vzdy prisly pomerne spatny, a cokoliv co se tady v Evrope blizi hornim prickam v testech je lepsi. Tim padem: Vubec bych se nebal Hankooku a podobnych lehce podpremiovych znacek.
 
Vím že u těch Hankooku plno lidi psalo že je štve fakt, že při zatáčení jdou dost neurčitý až gumově nepřesný, ale lepší než eko, blue, green gumy asi tak
 
Poslední úprava:
Tak je nesmysl z vlastností zimních pneu dovozovat vlastnosti letních "modelů". U Conti to platí obzvláště. Zimní stojí za prd, všechny, co jsem kdy měl, ale letní mě nikdy nezklamaly. Ty Premium Contact 7 v rozměru 235/50/18 má na svém autě žena, já s tím jel jen občas. Je to touring guma (já jsem UPCkovy), takže na žádnou divočinu to není, ale jezdí se na tom slušně a pohodlně. A hlučné rozhodně nejsou, možná tak papírově.
Tak tos mě moc nepotěšil, na podzim jsem pořídil Continental TS 870 jako náhradu GY UltraGrip, které byly parádní
 
Tak tos mě moc nepotěšil, na podzim jsem pořídil Continental TS 870 jako náhradu GY UltraGrip, které byly parádní
Já měl na Mazdě TS870P a byly špičkové každou ze tří zim co jsem na nich odjel, takže na Ceeda jsem na podzim dal taky Conti TS870 jen bez P a teď o víkendu kdy jsem je konečně mohl otestovat i na sněhu a ledě jim zase nemám co vytknout.
 
S Conti nepomůžu, mám ty GY Asymm 6 na R19 jak jsem psal o kousek výš a za mě je to jízdně skvělá guma. Musím ale konstatovat že teď jak jsem přezouval na zimu tak jsem zjistil že se sjíždí poměrně rychle - po dvou sezonách (odhadem tak 20 tis. najeto jen na letních) na nich zbývá něco kolem 4-5 mm (vpředu míň). Z toho mi vychází že mi můžou vydržet třeba jen 4 roky a 50 tis. km (pokud vůbec).
Tedy já nevím, kolik obvykle na letních gumách najedete, já obvykle tak 40 tkm čistých, tj. bez zimní sezóny. Až teď na PS4 jsem najel 49 tkm a přišlo mi to na 225/45 R19 fakt hodně. Micheliny byly sice trochu hlučnější, ale jen o malinko proti Turanzám, ale stále držely dobře a pokryly mi tedy skoro 4 sezóny. Mně se tedy vyplatily.
 
Já teda doufám, že ty Assym 6 jsou fakt lepší než 5. Já mám Assym 5 od léta 2021, najezdenejch na nich zhruba 30k km a vzorek je všude kolem 5,5-6mm. Ale letos už na mokru klouzalo jako blázen. Jak při akceleraci, tak do zatáček se auto utrhava hodně rychle. Asi nějak ztvrdly, nevím...
A už v roce 2023, jsem byl na podzim na škole smyku a instruktor mi říkal, ty vaše pneumatiky jsou asi pěkně starý, nebo sjety. No já si myslím že nejsou ani jedno z toho, ale i profík říkal že to klouže víc než by mělo. A to už je další sezóna pryč a je to zase horší.
 
Poslední úprava:
Mě assym 5 vydržely o sezonu dyl než PS4, ty už po par tis km davaly znat horší přilnavost na mokru a po tom sezóně se nedalo i na suchu a to vzorku měly dost
 
Tedy já nevím, kolik obvykle na letních gumách najedete, já obvykle tak 40 tkm čistých, tj. bez zimní sezóny. Až teď na PS4 jsem najel 49 tkm a přišlo mi to na 225/45 R19 fakt hodně. Micheliny byly sice trochu hlučnější, ale jen o malinko proti Turanzám, ale stále držely dobře a pokryly mi tedy skoro 4 sezóny. Mně se tedy vyplatily.

Je fakt že jsem to nikdy úplně nesledoval, navíc poslední 3 auta jsem měl každý jen 3 roky, až teď GJ budu mít letos 4. rok, ale nové GY jsem tam dal teprv před dvěma sezonami.
Teď jsem si k tomu něco dohledával a zdá se že obecně se udává životnost (resp. "výdrž" při zachování jízdních vlastností) u letních pneu zhruba mezi 30 - 60 tis km, takže by to asi odpovídalo.
 
Je fakt že jsem to nikdy úplně nesledoval, navíc poslední 3 auta jsem měl každý jen 3 roky, až teď GJ budu mít letos 4. rok, ale nové GY jsem tam dal teprv před dvěma sezonami.
Teď jsem si k tomu něco dohledával a zdá se že obecně se udává životnost (resp. "výdrž" při zachování jízdních vlastností) u letních pneu zhruba mezi 30 - 60 tis km, takže by to asi odpovídalo.

Ja mam na zadnej naprave 4 roky stare Asymmetric 5ky (pred tym boli 2 sezony vpredu) a na prednej 2 rocne Asymmetric 6ky. Aktualne maju uplne rovnako hlboky dezen, 6ky su ale na hranach az extremne obrusene, ale niekedy ked je priestor, nalada a som sam jazdim na Verstappena. 6ky su vo vsetkom lepsie, dokonca tichsie a pohodlnejsie, lepsie na suchu aj na vode, ale maju meksiu zmes, max tak do 35tis km.
 
Na 184k mx5 se gy assy 6 neojizdeji pri jizde “na sainze” skoro vubec, za 10tkm zmizel mm. Pritom potenzy mizely o neco rychleji. Asi teda podle rozmeru, tvrdosti, a hmotnosti auta.
 
Potenzy mizi hodně rychle. Mx-5 je lehka takže nejsou tolik namahany jak u auta co ma 1300kg
 
Back
Top