• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Nesouhlasím. Jsou tam čísla, zejména brzdné dráhy, která se dají zkontrolovat výrobci, kteří se mohou cítit poškozeni. Konkrétně takové brzdění za sucha i za mokra může mít srovnatelné podmínky a výrobci gum taková měření nepochybně dělají. Testy také dělají různé magazíny a spolky (autokluby) a zásadní rozdíly v nich nebývají. Zrovna třeba Nokian nedopadá v posledních testech moc dobře a kdyby jim nevěřil, tak by se určitě ozval.
 
Tu vobec nejde o preteky a jazdu na hrane. Ale o bezpecnost. Niekedy rozhoduje o tom, ci je nehoda, alebo nie, par cm. Nie to metre, ake su v rozdieloch brzdnych drah medzi naj pneu a primer ci horsie. To iste, losi test napr, vyhybanie sa. Pneu, co nedrzi stopu, aj ked clovek predvida, skoci srnka, vyhybaci manever a auto je v priekope. Alebo nie je, lebo to pneu zvladli. Nehovorim, ze Nexen su zle. A nehovorim, ze Michelin alebo GY zarucia beznehodovu jazdu. Ale ide o zvysovanie alebo znizovanie pravdepodobnosti. A je na cloveku, ci chce jazdit s vyssou, alebo nizsou pravdepodobnostou, ze ked sa nieco po***, tak to gumy daju, alebo nie.
Ja casto vozim mojich prckov a aj ked sa nieco stane, posledna vec, ktoru si chcem vycitat je to, ze som usetril par eur na pneu ci na sedacke za cenu toho, ze teraz je zle. Radsej spravim maximum, aj co sa tyka vybavenia, aj jazdy, aby sme vsetci boli ok.
 
Tu vobec nejde o preteky a jazdu na hrane. Ale o bezpecnost. Niekedy rozhoduje o tom, ci je nehoda, alebo nie, par cm. Nie to metre, ake su v rozdieloch brzdnych drah medzi naj pneu a primer ci horsie. To iste, losi test napr, vyhybanie sa. Pneu, co nedrzi stopu, aj ked clovek predvida, skoci srnka, vyhybaci manever a auto je v priekope. Alebo nie je, lebo to pneu zvladli. Nehovorim, ze Nexen su zle. A nehovorim, ze Michelin alebo GY zarucia beznehodovu jazdu. Ale ide o zvysovanie alebo znizovanie pravdepodobnosti. A je na cloveku, ci chce jazdit s vyssou, alebo nizsou pravdepodobnostou, ze ked sa nieco po***, tak to gumy daju, alebo nie.
Ja casto vozim mojich prckov a aj ked sa nieco stane, posledna vec, ktoru si chcem vycitat je to, ze som usetril par eur na pneu ci na sedacke za cenu toho, ze teraz je zle. Radsej spravim maximum, aj co sa tyka vybavenia, aj jazdy, aby sme vsetci boli ok.
jasný, já s tím co píšeš souhlasím, jen jsem od začátku chtěl upozornit na to, že ačkoliv se nejedná o premiového výrobce pneu, tak to apriori neznamená, že to je shit výrobek a v první zatáčce za mokra me to vyhodí do stromu. samotné pneu a styl jízdy, resp. přizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky jsou spojité nádoby... a pokud ti v 90 km/h vběhne srna před auto, tak tě nezachrání sebelepší pneu.. opět bude více záležet na individuální reakci každého jednoho řidiče a stavu vozovky. pochopitelně totální noname pneu za pár stovek bych taky nikdy nekoupil a tam budou ty špatné vlastnosti jasně patrné, to se IMO ale netýká průměru do kterého zařazuju právě třeba Nexen nebo Hankook.
 
jen jsem od začátku chtěl upozornit na to, že ačkoliv se nejedná o premiového výrobce pneu, tak to apriori neznamená, že to je shit výrobek a v první zatáčce za mokra me to vyhodí do stromu.
Tak já ti pochválím Nexeny, uvedu, že v testu ADAC byly na 5. místě a před takovými značkami jako Pirelli, Bridgestone, Nokian či Vredestein, že je dokonce řadí do kategorie UHP a ty začneš zpochybňovat tyto testy, které se snaží objektivně zachytit vlastnosti pneu. A teď se znovu vracíš k obhajobě Nexenů. Nějak nerozumím... ?
 
Tak já ti pochválím Nexeny, uvedu, že v testu ADAC byly na 5. místě a před takovými značkami jako Pirelli, Bridgestone, Nokian či Vredestein, že je dokonce řadí do kategorie UHP a ty začneš zpochybňovat tyto testy, které se snaží objektivně zachytit vlastnosti pneu. A teď se znovu vracíš k obhajobě Nexenů. Nějak nerozumím... ?
to nemění nic na faktu, že beru testy s rezervou, kdy jsem zdůraznil, že dílčí recenze uživatelů jsou pro mě osobně neméně důležité - což byla reakce na no-hits, který tvrdil, že na tom webu co postnul jsou to pindy uživatelů jako zde na foru a jsou k ničemu stejně jako štítky na pneu. a věř tomu, že aby se jednotlivá pneu toho kterého výrobce dostala do velkého ADAC testu, rozhoduje i to, kolik samotný výrobce "přisype".

proč třeba v takovým autosalonu na Primě neuvidíš pomalu Mazdu a jiné menší výrobce a to i ve srovnání s jinými testovanými vozy a pořád se tam preferuje v hodnocení koncern > sponzoring. podobné to bude i u "nezávislých" testů teda podle mého názoru. ty testy v globálu nebudou levná záležitost a někdo to zaplatit musí...
 
...a věř tomu, že aby se jednotlivá pneu toho kterého výrobce dostala do velkého ADAC testu, rozhoduje i to, kolik samotný výrobce "přisype".

Never tomu. Pneu jdou do testu dle toho, jestli jsou dostupne v case testovani (treba zimni se testuji jiz nekdy v cervnu/cervenci na Novem zelande nebo ve skandinavii). A ze se nejaka pneumatika dostala do testu, to jeste neznamena ze se objevi taky ve vysledcich. Pravidla jsou velice prisna, a dost casto se pneumatiky z testu vyrazuji.

Treba kvuli nekonzistentnim vysledkum: Kupuji se vzdycky z kazdeho typu anonymne 3 kompletni sady na ruznych mistech a v ruznych casech, a jestli je rozdil ve vysledcich u te same znacky/typu vic nez 10%, pneumatiky jdou z testu pryc. Byly roky, kdy takhle vypadlo nekolik zvucnych jmen, a ADAC/OAMTC se nerozpakoval psat rovnou o podvadeni ze strany vyrobcu. Delaji se taky dodatecne testy pozdeji, protoze se uz par krat stalo ze ty same zimni pneumatiky vyrobene v cervnu mely podstatne lepsi vlastnosti, nez ty co vyrobce dodaval na trh v listopadu...
 
proč třeba v takovým autosalonu na Primě neuvidíš pomalu Mazdu a jiné menší výrobce a to i ve srovnání s jinými testovanými vozy a pořád se tam preferuje v hodnocení koncern > sponzoring. podobné to bude i u "nezávislých" testů teda podle mého názoru. ty testy v globálu nebudou levná záležitost a někdo to zaplatit musí...
Njěaký autosalon na Primě je úplně něco jiného než nezávislé testy. Jistěže na Primě jde o sponzoring, ale ty velké testy probíhají, jak píše @SimSon . A co píšou soukromí uživatelé pneu, je opravdu extrémně subjektivní - většina jich ani nejezdí na hranici možností auta a gum, takže zjistí leda, jestli nejsou moc hlučné. A skoro každý si pochválí svůj výběr.
 
Vybírám letní 225/45 R19 92W, vypadá to asi na Dunlop SportMaxx RT2 (snad tiché) nebo Hankook Ventus S1 Evo3 (cena/výkon) ale i když si najdu pneu 92W (96 ani XL nechci) tak v popisku pneu píšou že jde o RunFlat což je pro mě nepoužitelné:( poradí @Natural pokud na nich jezdí/jezdil? Díky... Špatně hledám nebo jsou tyhle pneu vždy RunFlat?
Do ted jsem měl ContiSportContact 5 92W a chtěl bych něco tiššího.. vozím dvě děti tak ani nezávodím ani nechci kupovat nejlevnější pneu ale Nexen nevypadá špatně co sem viděl pár testů...
 
Okrem vyraďovania pneu z testov kvôli nekonzistentnosti a nákupu na rôznych miestach atď. sú tam aj zaujímavosti ako napr. že samotní jazdci netušia na akých pneu kedy jazdia atď. Tie nezávislá testy majú výpovednú hodnotu, každý si z nich spraví záver sám pre seba, ja som si ich pozrel niekoľko a prečítal aj recenzie užívateľov a normálne zmýšľajúci človek si dokáže vybrať z toho to, čo je preňho dôležite a je schopný vyfiltrovat zaujaté komentáre a recenzie. Každý má iné priority, ale keď mám auto za 600-800tisic tak sa nebudem rozpakovat a dám tam niečo z GY, Michelin alebo conti, minuloročné top3 letné pneu v rozmere 18 myslím, oproti strednej triede pneu zaplatím 13000czk namiesto 10000czk, popri cenovke auta je to až smiešne, nebodaj keď v aute vozím rodinu a deti. Na pneu a brzdach sa nešetrí.
 
Vybírám letní 225/45 R19 92W, vypadá to asi na Dunlop SportMaxx RT2 (snad tiché) nebo Hankook Ventus S1 Evo3 (cena/výkon) ale i když si najdu pneu 92W (96 ani XL nechci) tak v popisku pneu píšou že jde o RunFlat což je pro mě nepoužitelné:( poradí @Natural pokud na nich jezdí/jezdil? Díky... Špatně hledám nebo jsou tyhle pneu vždy RunFlat?
Do ted jsem měl ContiSportContact 5 92W a chtěl bych něco tiššího.. vozím dvě děti tak ani nezávodím ani nechci kupovat nejlevnější pneu ale Nexen nevypadá špatně co sem viděl pár testů...
Vem radši RT než RT2 (dvojky jsou hlučnější) - psal jsem například zde: https://www.mazdaklan.cz/threads/pneumatiky.96/page-16#post-42168
RunFlat jednoznačně nebrat! Jsou i obyč varianty. Pokud vyloženě nezávodíš, tak jsou Dunlopy až zbytečné (ovšem jak je psáno výše, podrží naprosto vždy a za mokra mají místo drážek na odvod vody malé turbíny :) ).
 
Vybírám letní 225/45 R19 92W, vypadá to asi na Dunlop SportMaxx RT2 (snad tiché) nebo Hankook Ventus S1 Evo3 (cena/výkon) ale i když si najdu pneu 92W (96 ani XL nechci) tak v popisku pneu píšou že jde o RunFlat což je pro mě nepoužitelné
Překvapilo by mě, kdyby Runflat byly tiché, chce to řádně prověřit z jiných zdrojů - třeba stránek výrobce, nezávislých testů apod. U Mazdy mi přijde, že hluk od kol strašně závisí na povrchu - ten ty tišší pneu stejně nepotlačí. Jinak myslím, že Dunlop už není to, co býval. To ty Conti byly určitě lepší. Radši také prověřit...
 
jeden clanek z mnoha http://blog.prosperujicipneuservis.cz/test-adac-po-cesku/ mam kamarada co vlastni na P6 pneuservis a mluvi podobne.. i on ma nejvetsi marze z tech drahych pneu a presto se pri zmineni ADACu apod. usmeje. testy jsou dobra podpurna entita pro zaverecny vyber, ovsem nemuze byt jedina. slepe verit tomu, ze co je drahe musi byt dobre, ne vzdy plati.
 
Ten clanok je jednym slovom subjektivny. Nebudem urazat toho typka, ale je to totalna haluz. Adac vobec nie je smerodajny. Tych testov je kvantum a aby si niektore znacky zaplatili vsetky, neverim. Proste je to prilis vyrovnane. Staci sledovat typka z tyrereviews, jeho videa, vysvetlenia, porovnania. Zmesi sa kazdy rok menia, preto su kazdy rok ine vysledky. Pneu ma ine chovanie v inom rozmere, moze byt pouzita ina zmes podla rozmeru. Preto je dolezite pri testoch pozerat aj na to. A neriadit sa vyberom 18tok podla testu 16tok. Servisaci su casto lenivy a vadi im, ked clovek vie prilis vela, pretoze ho nemozu oklamat. Cest vynimkam. Bavi ma, ake hluposti niektori dokazu vypustit ked sa s nimi bavim v servise. Najlepsi su ti v pneuservisoch. Ale to je na dlho
Test pneu ma byt voditko, nie rozhodovaci parameter. Pomocka k tomu, aby som si vybral co potrebujem a tak sa rozhodol. Prejdem si 5 testov napr, vyhodnotim cca priemer umiestneni, plusy a minusy pneu, co ocakavam a tak vyberam. A subjektivne pocity ludi su na druhom mieste. Odrazaju skor najazd pneu, teda kolko vydrzia. Realne vlastnosti ako brzdne drahy, ovladatelnost a hlucnost nemaju sancu ludia objektivne posudit. Na to su tie porovnania. Pacilo sa mi jedno video
ako ukazal pneu aj po teste. Krasne vidno aj opotrebenie, ked sa ide na hrane. A podla tohp sa da vyhodnotit aj vyvazenost pneu. Co z toho, ze Conti ma naj casy, ked sa zacne drobit guma. Inak Autobild ma podla mna naj testy.
 
Vybírám letní 225/45 R19 92W, vypadá to asi na Dunlop SportMaxx RT2 (snad tiché) nebo Hankook Ventus S1 Evo3 (cena/výkon) ale i když si najdu pneu 92W (96 ani XL nechci) tak v popisku pneu píšou že jde o RunFlat což je pro mě nepoužitelné:( poradí @Natural pokud na nich jezdí/jezdil? Díky... Špatně hledám nebo jsou tyhle pneu vždy RunFlat?
Do ted jsem měl ContiSportContact 5 92W a chtěl bych něco tiššího.. vozím dvě děti tak ani nezávodím ani nechci kupovat nejlevnější pneu ale Nexen nevypadá špatně co sem viděl pár testů...
Problém je, že v 92W je hodně mizerný výběr. Turanza T005A, co je dnes na 6 z fabriky jsou zlé? V 92 jsou ještě Hankook Ventus S1 Evo2 K117, ale na nějakém shopu bylo uvedeno Made in China, tak nevím.
 
Ano 92W je výběr nic moc. Přiznám se že nevím jak moc citelný je rozdíl mezi 92 a 96, vzal bych teda nějaké 96 kde je výběr lepší ale teoreticky je guma tvrdší/těžší... Nemá někdo vyzkoušeny jaký je rozdíl 92/96?
Taky jsem si všiml u Hankooku na pár eshopech Made in China.. To ale origo disky na mém autě taky?
 
Ano 92W je výběr nic moc. Přiznám se že nevím jak moc citelný je rozdíl mezi 92 a 96, vzal bych teda nějaké 96 kde je výběr lepší ale teoreticky je guma tvrdší/těžší... Nemá někdo vyzkoušeny jaký je rozdíl 92/96?
Taky jsem si všiml u Hankooku na pár eshopech Made in China.. To ale origo disky na mém autě taky?
Na 19" Bridgestone není pocitový rozdíl mezi 92 a 96 žádný. Bál jsem se, že auto "ztvrdne", ale není tomu tak.
 
Tak já rozdíl 92 a 96 poznám. Letní mám ještě originální Bridgestone 001 s indexem 92 a zimáky Toyo Snowprox 96 a ty zimní jsou paradoxně tvrdší a míň komfortní. Až budu kupovat nové pneumatiky, tak za mě jedině s indexem nosnosti 92.
 
Tak já rozdíl 92 a 96 poznám. Letní mám ještě originální Bridgestone 001 s indexem 92 a zimáky Toyo Snowprox 96 a ty zimní jsou paradoxně tvrdší a míň komfortní. Až budu kupovat nové pneumatiky, tak za mě jedině s indexem nosnosti 92.
Ja srovnávám Turanza T001 92W a Blizzak LM005 96W. Za měsíc až budu přezouvat, budu mít srovnání i s novými Turanza T005 96W
 
Ten clanok je jednym slovom subjektivny. Nebudem urazat toho typka, ale je to totalna haluz. Adac vobec nie je smerodajny. Tych testov je kvantum a aby si niektore znacky zaplatili vsetky, neverim. Proste je to prilis vyrovnane. Staci sledovat typka z tyrereviews, jeho videa, vysvetlenia, porovnania. Zmesi sa kazdy rok menia, preto su kazdy rok ine vysledky. Pneu ma ine chovanie v inom rozmere, moze byt pouzita ina zmes podla rozmeru. Preto je dolezite pri testoch pozerat aj na to. A neriadit sa vyberom 18tok podla testu 16tok. Servisaci su casto lenivy a vadi im, ked clovek vie prilis vela, pretoze ho nemozu oklamat. Cest vynimkam. Bavi ma, ake hluposti niektori dokazu vypustit ked sa s nimi bavim v servise. Najlepsi su ti v pneuservisoch. Ale to je na dlho
Test pneu ma byt voditko, nie rozhodovaci parameter. Pomocka k tomu, aby som si vybral co potrebujem a tak sa rozhodol. Prejdem si 5 testov napr, vyhodnotim cca priemer umiestneni, plusy a minusy pneu, co ocakavam a tak vyberam. A subjektivne pocity ludi su na druhom mieste. Odrazaju skor najazd pneu, teda kolko vydrzia. Realne vlastnosti ako brzdne drahy, ovladatelnost a hlucnost nemaju sancu ludia objektivne posudit. Na to su tie porovnania. Pacilo sa mi jedno video
ako ukazal pneu aj po teste. Krasne vidno aj opotrebenie, ked sa ide na hrane. A podla tohp sa da vyhodnotit aj vyvazenost pneu. Co z toho, ze Conti ma naj casy, ked sa zacne drobit guma. Inak Autobild ma podla mna naj testy.
Přesně moje řeč. Navíc aspoň vidím, jak která pneumatika zabrzdí na vodě. Než jen slvoo týpka, jo brzdí to dobře... :)
 
K tomu autosalonu na přímě - vždycky jsem je bral jako amatéry, ale po tom co nám udělali s reportáží z dílny.... Navíc říkat reproduktorům v autě reprobedny je taky na pováženou
 
Back
Top