• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
K tomu autosalonu na přímě - vždycky jsem je bral jako amatéry, ale po tom co nám udělali s reportáží z dílny.... Navíc říkat reproduktorům v autě reprobedny je taky na pováženou
Občas, když to náhodou zahlédnu v TV, mám z toho akorát srandu. :D o_O:D Tolik blbostí najednou člověk jen tak nevidí. :D "Tohle je prostě pecka. Nejlepší, nejrychlejší, bomba! Nic lepšího nenajdete! Jede to doslova jako kráva. A ten VODPICH! (Ovce 1.0 TSI se 70 kW) :D
 
Ano 92W je výběr nic moc. Přiznám se že nevím jak moc citelný je rozdíl mezi 92 a 96, vzal bych teda nějaké 96 kde je výběr lepší ale teoreticky je guma tvrdší/těžší... Nemá někdo vyzkoušeny jaký je rozdíl 92/96?
Teď jsem zrovna měnil zimní ojeté R18 z 92V na 98V, protože ten model a v tom rozměru prostě v nižším indexu nebyl - viz zde. Měl jsem z toho obavy, kvůli hluku jsem vždy preferoval co nejmenší index. Ale byl jsem překvapen, nic hrozného se nedělo, spíš jsem pocítil větší boční tuhost v zatáčce danou asi i větší šířkou, než že bych měl pocit horšího komfortu a hluku.
 
Jen pro informaci: ten test delaji autokluby Nemecka (ADAC), Rakouska (OAMTC) a Svycarska (TCS) spolecne. A jeste na to dohlizeji zastupci nakejch organizaci zastupujicich zakazniky (jestli se nepletu, za Nemecko "Stiftung Warentest", za Rakousko "Verein fur Konsumenteninformation").

Ted se zverejnily vysledky testu letnich v rozmerech 205/55-R16 (15 ruznych typu) a 225/50-R17 (17). Dle posledni metodiky se kupuje uz 28 kusu z kazdyho typu, co dela celkove temer 900 pneumatik! Je s tim neuveritelne mnozstvi prace, a porad si myslim ze lepe se to testovat neda...
 
Klasika Continental v ADACu na prvním místě. Problém je že po 500-1000km se ta guma chová hůř. Jsou známý tím že mají směs udělanou tak aby prvních pár stovek km fungovaly skvěle a prošly testem. Osobně jsem se o tom na svým autě taky přesvědčil před pár lety. Osobně si počkám na Bensona
 
Guma (jak prirodni, tak i synteticka) je nestabilni material. Nemusis s pneumatikama ani jezdit, a presto se jejich vlastnosti dost podstatne meni. Krom toho nove pneumatiky jsou napusteny nakym silikatem, co zamezuje starnuti a praskani gumy a ten se musi nejdriv "ojet" (na tohle zapomel jeden kamarad, a po prezuti nedobrzdil hned na prvni krizovatce jak vysel z pneuservisu). Proto adac/oamtc/tcs netestuje uplne nove pneumatiky, ale nejdriv s nima neco najede (myslim kolem 100km), az potom se zacnou testovat (nekolik stovek km).

Mimochodem, adac/oamtc/tcs delal jednou test prave zamerenej na starnuti pneumatik: srovnavali nove pneumatiky (uz nevim jaka to byla znacka) s tema samyma, jen byly rok, dva, tri a ctyri roky stare (nejete, jenom uskladnene). Vysledky byly velice zajimave: puvodne vynikajici pneumatika je po dvou letech uz jen velice prumerna, a po 4 letech ji muzes rovnou vyhodit, protoze v nekterem parametru pres ten test neprojde...
 
Pokud se dodrží podminky skladování tak ta guma tak rychle na kvalitě neklesá, ale malokterej dodavatel to dodržuje, to je ten problém
 
Jsem hodně překvapen z Maxxise. Zaprvé jsem ani nevěděl, že dělají automotive (mám je na kole), zadruhé z jejich výkonu. Pokud by se nepočítalo opotřebení, tak jsou první o parník. V tabulce jsem těch dvacet procent z opotřebení rozdělil k chování na suchu (+10% váhy známky) a mokru (+10%), seřazeno podle průměru od nejlepších.
obrázek_2021-03-04_085147.png
Ve chvíli, kdy člověk najede málo a střídá letní/zimní sadu, tak s výměnou po pár letech (gumy by se údajně měly měnit po pár letech, tuším po 4, i když ještě nejsou sjeté) to je jasný vítěz. I s ohledem na cenu - oproti Continental úspora cca 2300 na sadu.
 
Ahojte, dneska jsem u sve GJ 2016 nahodil letni 19 kola s novymi pneu Nokian Powerproof 225/45 (zimni byly 17 se sjetymi zimnimi pneu 225/45). Je mozne, ze jdou ty 19ky nepatrne vice slyset? Neni to huceni, spis takove susteni... Ale opravdu nepatrne. Nesetkal se s tim taky nekdo po prechodu z 17 na 19? ?
 
Ahojte, dneska jsem u sve GJ 2016 nahodil letni 19 kola s novymi pneu Nokian Powerproof 225/45 (zimni byly 17 se sjetymi zimnimi pneu 225/45). Je mozne, ze jdou ty 19ky nepatrne vice slyset? Neni to huceni, spis takove susteni... Ale opravdu nepatrne. Nesetkal se s tim taky nekdo po prechodu z 17 na 19?
Podle mě musí být letní ve srovnání se zimními vždy víc slyšet, protože při stejné teplotě je desén zimních gum měkčí. Takže nic divného.
Jinak se ale pro jistotu ptám - rozměr na zimních 17" uvádíš 225/45 - není to překlep? Profil by měl být 55, nikoli 45. Pro vyšší profil gumy lze očekávat také menší hluk, tedy hlavně od hrubších nerovností.
 
Omlouvam se, samozrejme 17ky byly 225/55. Rikam, neni to nic hrozného ani to neni typicke huceni, jen jsou ty 19ky proste nepatrne vice slyset... Tak snad to neni spatnym vyberem pneu ?
 
Podle mě musí být letní ve srovnání se zimními vždy víc slyšet
Za mě vždy zimní jsou hlučnější, protože mají měkčí a přilnavější směs.

Všude stejně předepsaně nahuštěno? řádně vyváženo? Možná i špatná geometrie bude mít vliv na hlučnost pneu.

Největší podíl má na tom směs jakou je vyrobena. Pokud jsi koupil (podle štítku dB) hlučnější pneu, než si měl zimní, tak to bude tím.

edit: Ještě něco, nenazul si je proti směru otáčení? ?
 
Dle stitku EU (69 db) jsou v kategorii 1,tedy nejmene hlucne... Ale ta hlucnost na stitku udava vnejsi hluk, vnitrni muze byt uplne jiny. Ale jak rikam, neni to klasicke huceni pneu, nevim jak to popsat, neco jako by vice foukalo do podbehu od kol ?? Možná je to dezenem, nevim, uvidim jak si to sedne, kdyz se otepli. Stejne s tim moc neudelam,pneu jsou nove, ty asi tezko budu menit a zbytek je ok (tlak, geometrie). Jen me zajimalo, zda se s tim take nekdo setkal behem prechodu z 17 na 19...
 
Mám stejné pneu, akorát 215/45 R 17 a jeden z důvodů proč jsem je kupoval byla i nižší hlučnost. Jezdil jsem na nich zatím jen dva měsíce na podzim, a s hlučností jsem velmi spokojen, stejně jako s ostatními vlastnostmi.
 
Ja jsem samozřejmě před jejich koupi procetl testy a recenze a prave i hlucnost kazdy chvalil... Proto me to prekvapilo. Ale mozna je to opravdu jen prechodem ze 17 na 19, na byvale GH jsem mel letni i zimni 18 a tak jsem nikdy zadne zmeny neregistroval....uvidime co udelaji po par km a se zvedajici se teplotou ?
 
Ahoj, jaké jsou osvědčené 205/60 R16tky na M3 BM? Je lepší brát zesílené bočnice XL kvůli požitku v zatáčkách, nebo je to naopak na úkor komofortu? Raději bych bral tišší.
Díky za tipy
 
Správne je dat load index aký máš predpísaný vo veľkom technicaku k tomu rozmeru, auto je nato nastavene, nižší je nevyhovujúci a vyšší ti akurát zníži komfort jazdy, keďže pneumatika je súčasť tlmenia nerovnosti. 205/60/16 bude vždy plávať v zákrute, je to docela balón.

Dnes som nazul GY Eagle asym F5 v 225/45 18 a oproti predošlým Turanza T005 Bridgestone je to vo všetkom zlepšenie, odporúčam.
Až nato, že 225/45 rozmer je rádovo tak o 40 percent drahší ako 225/40 ;(
 
Poslední úprava:
Ahojte, dneska jsem u sve GJ 2016 nahodil letni 19 kola s novymi pneu Nokian Powerproof 225/45 (zimni byly 17 se sjetymi zimnimi pneu 225/45). Je mozne, ze jdou ty 19ky nepatrne vice slyset? Neni to huceni, spis takove susteni... Ale opravdu nepatrne. Nesetkal se s tim taky nekdo po prechodu z 17 na 19? ?
Tak obavy beru zpět, po oteplení jsou Nokiany krásně tiché ?
 
Poslední úprava:
Back
Top