• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Jaká je běžná doba staří pneumatik na českých eshopech? Minulý rok jsem kupoval ještě před letní sezónou ať to mám vše s předstihem a dorazily pneumatiky rok starý. Tento rok jsem objednal až teď ke konci dubna a dorazily s dot 0821. Ještě teplý z výroby ?.
Já kupoval pneu na konci února, přesný dot si nepamatuju, nicméně vycházelo to na říjen 2020. Takže nějaký 4 měsíce stáří. +- autobus...
 
Jaká je běžná doba staří pneumatik na českých eshopech?
Když si e-shopy prověříte, tak zjistíte, že i ty solidní budou garantovat stáří do 1 roku. Ty nesolidní ani to. Je třeba při objednání upozornit na to, že mě to zajímá. Pak j šance, že dodají mladší pneu. V nabídce i často mívá e-shop tytéž gumy ve více nabídkách za různé ceny a počítám, že rozdíl je právě v jejich stáří.
 
Tak bohuzel, vypadalo to, ze Nokiany PowerProof po kratkem zajeti ztichly, ale pri vyraznejsim otepleni je neprijemne huceni (predevsim na hrubsim asfaltu a nizsich rychlostech) zpet, neni to nic hrozneho, co by nevyresilo zesileni radia ale me to to proste stve. Tohle by nove pneu delat nemely a asi nejsem ochoten je na aute strpet dalsich X sezon. Predbezne tedy vybiram alternativu a zatim se mi libi v rozmeru 225 45 19:

- Goodyear F1 Assym 5 (perfektni v testech)
- Falken Azenis (mel jsem na GH a super)
- Bridgestone Turanza (byly na aute z vyroby a jako jedine maji predepsany NI 92, jinak jsou skoro vsechny ostatni 96, casto navic XL)
- Continental Sportcontact 5 (slusna cena na eshopu ted ale stary model)
- Dunlop Sport Maxx (suverénně nejlepsi EU stitek, ale tomu po zkusenosti asi moc nevěřím).

Tak co vybrat, abych byl konečně spokojeny? Diky ?
 
Já mám nejeto asi 1500km na nových GY Assym 5. A subjektivně musím říct, že jsou hlučnější než zimní Nokian WR D4. ?
 
Tak co vybrat, abych byl konečně spokojeny? Diky ?
Continental SC5 mám teď vyrobené z roku 2020 v rozměru 235/45/18 (není to mazda) a jsou hodně hlučné (zbývá cca 5mm vzorku)..
Bridgestone Turanza T005 mám na GJ 225/45/19 a je to fajn cestovní guma, žádný sportovní zázrak, ale hlukem v pohodě. Jistě potvrdí hodně lidí zde na klanu, jelikož jsou na GJ/GL dodáványv továrně.

Mé nejoblíbenější jsou - a jak výše zmíněné dojedu budu určitě opět kupovat - Sport Maxx RT od Dunlopu. RT2 už jsou trochu hlučnější viz. moje různé recenze zde ve vláknu ( https://www.mazdaklan.cz/threads/pneumatiky.96/page-8#post-25453 ), ale celkově, výkonem na suchu a hlavně mokru a držením stopy v zatáčkách s ohledem na hluk a cenu za mě osobně jasná volba ;)
 
Ahoj, jaký rozměr pneu byste mi doporučili na 17" kola? Na výběr mám z:

205/50R17
205/55R17
215/50R17
225/45R17
225/50R17

Díky

Mazda 3 BM 2014
 
Záleží jak jezdíš. Letní širší, větší přilnavost, lépe to drží v zatáčkách ale zase o desetinu větší spotřeba (valivý odpor) a hůř projíždí vodou (aquaplaning).
 
Určitě bych nebral ty nejmenší. Takže 215/50 nebo 225/50.Ledaže bys chtěl jezdit co nejkomfortnějí a zatáčky jezdíš pomalu - pak 205/55.
 
Tak co vybrat, abych byl konečně spokojeny?

V roce 2020 v rozměru 245/45 R18 z tebou uvedných nejlépe v testu AMS v hluku dopadly Falken a Dunlop. Conti Premium Contact a Bridgestone Potenza dopadly nejhůř, GY o pár míst lépe. Tedy Conti a Bridgest. jsou jiné modely, ostatní sedí. Nejlépe dopadly Nexen N Fera Sport SU2.
 
Jako je potřeba brát v potaz že gumy, který nejsou vyloženě eco tj gumy s opravdu nízkým valivým odporem, budou vždy hlučnější
 
Otazka je, na kolik hluk ovlivnuje právě to zesileni pneumatik, protoze vetsina tech, ktere zvazuji, jsou v tomto rozmeru XL... ?
 
Jako je potřeba brát v potaz že gumy, který nejsou vyloženě eco tj gumy s opravdu nízkým valivým odporem, budou vždy hlučnější
Není to právě naopak? Tj. gumy s nízkým valivým odporem budou převážně hlučnější, ne?
 
Co jsem vypozoroval tak právě ne, je to guma na nizkou spotřebu a hluk za cenu horší přilnavosti
 
V roce 2020 v rozměru 245/45 R18 z tebou uvedných nejlépe v testu AMS v hluku dopadly Falken a Dunlop. Conti Premium Contact a Bridgestone Potenza dopadly nejhůř, GY o pár míst lépe. Tedy Conti a Bridgest. jsou jiné modely, ostatní sedí. Nejlépe dopadly Nexen N Fera Sport SU2.
odjel jsem na Nexenech zatim neco pres 1K a jsou opravdu tiche. mam tedy nFera se stitkem 68dB, ale bude to podobne. celkove spokojenost.
 
Mám Falken druhou sezónu, rozdíl hluku proti dosluhujicím Dunlop výrazně menší, takže za mě poměr cena/výkon Falken rozumná volba škoda teda, že letos jsou výrazně dražší než loni uvažoval jsem o nich i na RX, loni se mi podařili sehnat sada pod 10k letos nemožné pod 12 už se to proflaklo?
 
Co jsem vypozoroval tak právě ne, je to guma na nizkou spotřebu a hluk za cenu horší přilnavosti
To je, bohužel, protimluv - měkké gumy budou mít větší přilnavost, větší valivý odpor a budou lépe pohlcovat hluk, tvrdé gumy naopak musí být hlučnější. Uměním nejlepších výrobců je najít kompromis a zajistit u relativně tvrdých gum s malým valivým odporem dobrou přilnavost, patrně za cenu rychlejšího opotřebení. Mám to ostatně vyzkoušené na kolečkách inline bruslí - prostě a jednoduše tvrdší kolečka mají menší valivý odpor a a jsou hlučnější.
 
Back
Top