• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
ja osobne na tohle mam nazor stejnej jako na univerzalni noze :) nemam to nijak podlozeny, ale myslim ze je lepsi mit letni/zimni nez univerzaly.. ale asi zalezi co jezdis no.. tchan ma univerzal a staci jim to .. nutno podotknout ze jezdi jen po silnicich, dalnicich, atd.. zadny hory, ...
 
Doposud jsem měl stejný názor, jedině zimní/letní, ale za ty roky se dostaly celoročky na vyšší úroveň a tak to zvažuji a to z několika důvodů...nemusím řešit uskladnění pneu a časté přezouvání, pneu se dřív ojede a nestihne zestárnout a v neposlední řadě, jezdit do dubna na zimních je někdy fakt úlet a naopak kolikrát za zimu je na silnici kalamita, nehledě na to, než vyjedu tak je to shrnuté a nasolené....kéž by se jen sypalo jako dřív, ta sůl mazdám nedělá vůbec dobře a nejen mazdám. A co se léta týká tak v testu letních skončily Michelin CC na 3. místě, takže nemůžou být v žádném případě horší než Toyo které tam mám teď.
 
jo jako jak rikam.. asi zalezi co jezdis - na "upravenejch" cestach to bude asi celorocne stacit .... pokud jezdis "mimo upravene" tak bych volil menit to no.. ja mam problem dojet na chatu v zimakach :D kolikrat si rikam jestli si nekoupim nesmeky na kola na tu posledni cast ... tkaze ja do toho urcite nejdu .. ale umim si predstavit ze to nekomu bude fungovat super :)

btw koukal ses do tohohle vlakna @Adventurer ? https://www.mazdaklan.cz/threads/celorocni-pneumatiky.4863/
 
Poslední úprava:
Máte někdo na CX5 celoroční pneu?
Sice ne na CX5, ale mam je misto zimnich a jezdim s nima bez problemu na bezky v CHKO do 900m +. Pri parkovani mimo silnici v hlubsim snehu jsem nemel problem. Pri sjizdeni na ujetem snehu take ne. Na snehu s nima i predjizdim auta typu Kodiaq se soferama, kteri maji na snehu sevreny zadek. Letos mi vyslo prezuti na letni az ke konci cervence a ze by se chovaly jako zimni za tepla na jare to urcite ne. Na podzim je foukam trochu vic a kdyz napadne snih, tak je ufouknu a na jare zase prifouknu.
205/55/16
predni Hankook Kinergy 4s²
zadni Michelin CC+
 
 
Po roce (a celkem 2 sezónách a cca 28tkm na gumách) znovu přidávám hodnocení těch Michelin Pilot Sport 4
Hned ze začátku musím říct, že jsem nakonec zklamanej.
Když to vezmu postupně , tak po prvních 3tkm klesla přilnavost na cca 85% jak za sucha tak za mokra , ale dalo se to. Při 10tkm byla přilnavost na mokru už cca na 70% a při živějším rozjezdu dost zasahuje elektronika, při vypnutým DSP jsou živější mokrý rozjezdy do křižovatky v podstatě nereálný a není problém i na 2ku začít na mokrým asfaltu hrabat. Okolo 20tkm je už i suchá přilnavost pocitově tak na 70% a gumy začínají hrabat i při živějším suchým rozjezdu. Vzorek sice ještě není na minimu, ale do konce podzimu už bude tak nízkej v kombinaci s chováním viz výše, že nemá smysl na další sezonu nasazovat. Podobně se mě kdysi chovaly jen Hankook V12 Evo (přilnavost výdrž), ale ty jsou za polovinu ceny co ty PS4; jinak jsem na autech měnil gumy po cca 3 sezonách jen kvůli nízkýmu vzorku. Takže Michelin řady PilotSport jsem zkusil a vzhledem k ceně a degradaci vlastností už do nich znovu nepůjdu, půjdu na jistotu do Goodyear.

Na jaře nasadím teda gumy nový a budou to zřejmě Goodyear Eagle F1 Assymetric 5. Je ale pravda, že mě i GY Eagle F1 Supersport taky docela lákají a cenově stojí v podstatě stejně , jen se musím rozhodnou jestli chci vyváženou gumu (mokro a sucho) nebo gumu určenou víc na suchou přilnavost.
 
Poslední úprava:
Ještě přidám vývoj cen gum co jsem sledoval, třeba to někomu pomůže. Je zajímavý , že už druhej týden některý e-shopy mají nemalý výpadky.

gumy1.png gumy2.pnggumy3.png
 
Poslední úprava:
Goodyear Eagle jsem měl kdysi dávno na passatu B5 a po cca 4000km jsem je musel vyhodit, protože jízda na vodě s nimi byla vyloženě nebezpečná, od té doby tuhle značku neberu. Dnes to může být třeba dobrá pneu, ale mě to prostě hodně zklamalo. Od té doby obouvám Bridgestone a to i na motorku a jsem maximálně spokojen, ale vždy to musí být made in Japan, protože třeba škodovka měla stejný pneu z prvovýroby a každý na to hrozně nadával....byly made in Turkey.
 
Já zas s GY měl u zimních největší spokojenost, doma je máme na ostatních autech, a ty Asymmetric 5 si oproti předchozím generacím lidi chválí, Rasťo Chvala když byl u nás v práci si je taky dost chválil hlavně na mokru, tak právě proto jsem pro ně více méně rozhodnutej. :)
 
A mal pravdu. Ja ich mam tiez uz nejaky ten piatok a nepozorujem nejaky markantny ubytok vykonu. Sedia skvele, na mokre aj na suchu. Par dni dozadu som ich chcel preklznut na mokre pri zrychleni a neslo mi to. Na jednotke preklznu na zaciatku pri pustani spojky, potom az do limitu nic. Kontinualny zaber. Aj za mokra.
 
Pre kazdeho, kto uvazuje na jesen/v zime kupit nejake letne (a nema cas sa zaoberat recenziami) na dalsiu sezonu, tak GY F1 asym 5 v R18 su na vode v dazdi fantasticke a na suchu tiez vyborne. Dve nevyhody, vysoka cena (v ramci premiovych) a hluk, ale to su dve najnepodstatnejsie veci pri pneu pre mna.
 
Jojo, neco podobneho mi tvrdil znamy s Mitsu L200 s asi 3 cm drapakama.

Pro me to je tez dulezity parametr, ale budu-li mit gumu se spickovou prilnavosti za cenu vysoke hlucnosti, tak rozhodne pujdu do gumy s lehce horsi prilnavosti, ktera bude ticha.
 
Tak u takovýho auta jsou zas trochu jiný priority a věřím že takový špalky dokážou na asfaltu pěkně zpívat :D
 
Ten hluk nieje nejak nepríjemný (hlavne na mazdach kde sa vo výrobe šetrí na materiále a váhe hlavne na odhlučneni a hrúbke plechov) ale oproti Bridgestonom s ktorými myslím mazdy vyliezaju z fabriky sú hlučnejšie. Len som myslel, že pre každého kto chce prémiovú letnú gumu s naj vlastnosťami vo všetkých disciplínach (okrem času na kolo :D ) vo vode na suchu brzdenie bočnica je dosť pevná ale niesu nepohodlné atd. v šírke 225 či už R18 alebo R19 tak Goodyear F1 Asym 5
 
GY Eagle F1 Supersport taky docela lákají a cenově stojí v podstatě stejně , jen se musím rozhodnou jestli chci vyváženou gumu (mokro a sucho) nebo gumu určenou víc na suchou přilnavost.
To se tedy Frantici moc nepredvedli. Obzvlast za tu cenu. Nakonec asi jedine z Michelin co za neco stoji jsou celorocni. Ted u CC2 i nasadili rozumnejsi cenu, nez tomu bylo u prvnich CC.
K tem F1 Supersport letos udelal Bridgestone konkurenta Potenza Sport. Ja na ni koukal, je to vlastne jedina pneu takove kategorie v mem rozmeru. Zda se ze ma i velkou ochranu rafku. Jenze posledni dobou pres leto dost chcije. Nekdo pise, ze na vode ok, nekdo zase ze horsi.
Nejradsi bych bral na leto neco smeroveho. Neco ve stylu RainSport 1, 2 nebo Sportrac 3. Jenze to uz nikdo nevyrabi, a kdyz, tak se to nedostane na trh v Evrope.
 
Hudobnik: taky jsem dnes testoval (Vyskovsko, D1..). Mam letos poprve obuty Hankook i*cept evo3, 18". Nadaval jsem, ze jsou na muj vkus pomerne hlucne, ale dneska na snehu a v brecce podrzely :rolleyes:.

Ale z toho, co dneska posranci predvadeli na silnicich, z toho jsem fakt nemohl!
Zdarec. Jak jsi, prosím tě, s těma zimníma Hankookama spokojenej? Zvažuju je na zimu koupit.
 
Nowakoss: ahoj, vlastně jsem je moc neotestoval, šly během chvilky dolů, protože měly na moje kola a mou představu méně výraznou ochranu ráfku, někde jsem to tu na fóru řešil. Mám je na prodej, bude-li zájem...
 
Back
Top