Ono jde hlavne o to, ze pneu maji jine smesi, jinou tuhost bocnic, a do urcite miry i jiny vzorek podle sirky, prumeru a rychlostniho indexu. Takze idealne by clovek mel najit test v co nejpodobnejsim rozmeru, aby to bylo vypovidajici. Mnoho pneu ma napriklad ve vetsi sirce vic drazek na vodu a trochu jiny tvar okrajovych bloku, nizkoprofilove se pri zataceni tolik nedeformuji (jinak meni stycnou plochu s vozovkou) a bude u nich vetsi vliv typu napravy (odklon pri zatoceni u mcphersonu, treba), rychlostni index bude mit nejspis vliv na strukturu vnitrniho vypletu a hustotu smesi... a nedivil bych se, kdyby ta sama pneu v nejmensim romeru, a nejvetsim, mela i uplne jinou smes gumy — protoze u ty nejmensi zakaznik nezaplati tak velky podil siliky na smesi, napriklad. U velkych a sirokych rozmeru na superpremiova auta uz je to pak jedno a guma muze stat "cokoliv".
Co se tyka meho pozorovani zmeny chovani na Turanzach T005 a Blizzak LM005, urcite tuhle stejnou promenu nepozoruju na T005A, ktere jsou na Mazde 6 z vyroby, a na minule 6 jsem s nimi mel cca 40tkm. Kdysi jsem taky mel nejake Potenzy a taky jsem si toho nevsiml. Ani na jinych pneu. V pneuservisu mi tvrdili, ze Bridgestone je tim vyhlaseny, ale oni prodavaji predevsim Continental, tak tezko jim verit... jeste by to mohla bejt ta geometrie (LM005 i T005 jsou na stejnym aute), i kdyz bych cekal, ze ta by se taky projevila vic piskanim nebo nestejne sjetym vzorkem (otazka, jak brzy, a tedy jak viditelne).