• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Nowakoss: ahoj, vlastně jsem je moc neotestoval, šly během chvilky dolů, protože měly na moje kola a mou představu méně výraznou ochranu ráfku, někde jsem to tu na fóru řešil. Mám je na prodej, bude-li zájem...
Zajem by byl, mám disky origo 18". Pneu v techničáku rozměr 225/45 R18. Ty máš 215, že?
 
Ked uz Nokiany su na urovni Matadoriek... (Velmi zjednodusene povedane)
 
12 let jsem jako zimní používal Nokiany. Nejdřív WR D3 a pak WR D4. Vzdy spokojenost. Ale teď Nokian má jako hlavní zimní pneumatiku Snowproof a ta je na tom v testech docela špatně. Už minulý rok jsem koukal, že na nové auto koupím Bridgestione Blizzak LM 005 a jsem rád, že i letos budou patřit mezi nejlepší.
 
Bridgestone je prostě špička, jak letní tak zimní. Lepší gumy jsem zatím neměl.
 
Tak nokian byly vzdy prechvalena sracka. Ja mel chvili na aute WRD3 a jedine co byly, nejlepsi na suchu co jsem kdy mel. Pri prvnich zkusenostech na snehu sly dolu a vymena za Dunlop. Nestesti diky jejich "vehlasu" jsem je hned prodal. Pro nekoho, kdo nemel nikdy poradnou zimni pneu asi je to krok vpred. Ale prechod z tehdejsich GY UG7+ dopadl katastrofalne. I pribuzny mi pak rikal, ze uz davno vi, ze jsou to shitky. Levnejsi alternativou srovnatelne s GY UG7+ a Dunlop Street Response 2 byly Semperit Speed Grip 2.
 
S Nokianem (nezřídka Made in Russia) souhlas. Tez nic moc zkusenosti. Nevím, jak teď ale dříve třeba vůbec nedělali ochranu ráfku, což bylo u mě velké -.
 
Bohužel mám také nedobrou zkušenost s Nokia, i jsem je reklamoval, klouzali na suchu, vodě i sněhu. Měli jen jednu dobrou :-) vlastnost nedali se sjet :p. Takže už nikdy více.........
 
Dřív bývaly zimní Nokiany dobré. Pak je předběhla konkurence.
LM005 jsou fajn, ale stejně jako jiné Bridgestony (nebo možná všechny jiné pneu?), docela dost trpí na zhoršení jízdních vlastností s ubývajícím vzorkem. Dunlop WinterSport 5 mi v tomhle přijdou lepší, i když už třetí rok a cca 30tkm nedrží tak, jako nové. U LM005 jsem ale viděl rozdíl už druhou zimu... A vůbec nejhorší mi v tomhle přijdou letní Turanzy T005, mám na nich na CX-5 odhadem kolem 20 tis km, a za mokra začínají fest klouzat - přijde mi to jako tak velká proměna, že se radši chystám na zkontrolování geometrie, protože nemám jiné vysvětlení (na druhou stranu auto za sebou má převážně dálniční a okolo-komínový provoz po hezkých silnicích, o žádné "díře", kterou bych vzal, nevím, a za sucha krom extrému nepískají, takže nejspíš bude geometrie v pohodě).
 
Zde Rakouský test. Nokiany jsou opravdu hodně nízko..... Na GH jsem je hodně používal, za mě byly ok, ale rychle se sjížděly. Taky byly docela tiché.
Co mě překvapuje je Kleber.

1632403907426.png
 
Tak Bridgestony jsem měl z výroby na šestce (letní Bridgestone Potenza) a tam jsem zhoršení jízdních podmínek nepozoroval. Ale je pravda, že se pneu rychle sjely a po 40 tisících byly na vyhození. No a jelikož nové auto bude kvůli zavřeným továrnám až příští rok na jaře, tak teď zimní pneu řešit nemusím a uvidím jak to bude příští rok.
Je zajímavé, že Continental Wintercontact 850 vyhrával všechny testy a teď ta 860 taky žádný zázrak.
 
Poslední úprava:
Nokiany az za Barumkama? No te buh, to je ale spolecnost! :-)
Jinak Dunlop/Michelin/Goodyear jako obvykle sazka na jistotu...
 
Zde Rakouský test.
Podle mých letitých zkoumání testů je nutné brát v úvahu rozměry pneu, pro něž byl test prováděn! Řekl bych, že výrobci se zaměřují na různé segmenty různě a třeba výrobci UHP pneu mívají často lepší výsledky v rozměrech pro výkonnější auta. Takže rozměr 195/65 R15 opravdu není pro naše Mazdy, nevím, možná leda pro M2. Takže ty výsledky bych bral jen zcela informativně, ale nevybíral bych podle nich o dost širší a nižší pneu pro kola s rozměry R17 - R19.
 
Podle mých letitých zkoumání testů je nutné brát v úvahu rozměry pneu, pro něž byl test prováděn! Řekl bych, že výrobci se zaměřují na různé segmenty různě a třeba výrobci UHP pneu mívají často lepší výsledky v rozměrech pro výkonnější auta. Takže rozměr 195/65 R15 opravdu není pro naše Mazdy, nevím, možná leda pro M2. Takže ty výsledky bych bral jen zcela informativně, ale nevybíral bych podle nich o dost širší a nižší pneu pro kola s rozměry R17 - R19.
Ano, R15 jsem mohl odmazat .... :) R17 je myslím celkem relevantní na Mazdy. Kdo chce R19 v zimě má možná smůlu, nevím jestli jsem někdy viděl test zimních R19. Ale ono to už bude podobné v tomto UHP segmentu.
 
Tak aspoň je vidět, že těch pět top firem (Bridgestone, Dunlop, Michelin, Continental a Goodyear) jsou na prvních příčkách napříč velikostmi a typem určení. Sem tam v nějaké velikosti se tam umístí i někdo jiný, ale pneu z té topky budou fungovat spolehlivě asi všechny.
 
Ono jde hlavne o to, ze pneu maji jine smesi, jinou tuhost bocnic, a do urcite miry i jiny vzorek podle sirky, prumeru a rychlostniho indexu. Takze idealne by clovek mel najit test v co nejpodobnejsim rozmeru, aby to bylo vypovidajici. Mnoho pneu ma napriklad ve vetsi sirce vic drazek na vodu a trochu jiny tvar okrajovych bloku, nizkoprofilove se pri zataceni tolik nedeformuji (jinak meni stycnou plochu s vozovkou) a bude u nich vetsi vliv typu napravy (odklon pri zatoceni u mcphersonu, treba), rychlostni index bude mit nejspis vliv na strukturu vnitrniho vypletu a hustotu smesi... a nedivil bych se, kdyby ta sama pneu v nejmensim romeru, a nejvetsim, mela i uplne jinou smes gumy — protoze u ty nejmensi zakaznik nezaplati tak velky podil siliky na smesi, napriklad. U velkych a sirokych rozmeru na superpremiova auta uz je to pak jedno a guma muze stat "cokoliv".

Co se tyka meho pozorovani zmeny chovani na Turanzach T005 a Blizzak LM005, urcite tuhle stejnou promenu nepozoruju na T005A, ktere jsou na Mazde 6 z vyroby, a na minule 6 jsem s nimi mel cca 40tkm. Kdysi jsem taky mel nejake Potenzy a taky jsem si toho nevsiml. Ani na jinych pneu. V pneuservisu mi tvrdili, ze Bridgestone je tim vyhlaseny, ale oni prodavaji predevsim Continental, tak tezko jim verit... jeste by to mohla bejt ta geometrie (LM005 i T005 jsou na stejnym aute), i kdyz bych cekal, ze ta by se taky projevila vic piskanim nebo nestejne sjetym vzorkem (otazka, jak brzy, a tedy jak viditelne).
 
Poslední úprava:
Back
Top