• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Já právě zimáky jezdil Dunlopy a Goodyear a Michelin, Bridgestone jsem míval na BMW jako letňáky v 225/45 R18 na predku a 255/40 R18 na zadku a teď je mám v 215/45 R18 jako letní na Mazdě a sedí perfektně a když jsem teď koukal na zimáky právě mě překvapilo že ty nové 005 jsou jediné zimáky které mají v prilnavosti tu A třídu (Dunlop a Goodyear mají B).
Tak jsem si říkal že by měli být ještě o fous lepší než Dunlopy a taky jsou o nějakou tu stovku levnější.
Bohužel všude nedostupné.

Dle těch štítků jsou třeba Falkeny Euro Winter HS01 na tom stejně jak Dunlopy Winter Sport 5 ale Falkeny jsou na gumě o 1500 levnější.

Tak si říkám ty štítky by měli odpovídat a když už nemohu koupit pneu která by měla být lepší než co jsem jezdil proč ve stejné třídě neušetřit…. Ale nevím no.
 
Souhlasím s kolegou výše - mám na M3 BP zimní Dunlopy a nemůžu na ně říct křivé slovo. I v hodně svižně projetých zatáčkách drží perfektně.
 
...no, ja teda na stitky nekoukam, spis jsem koukal vzdy na nejake nezavisle testy. Na stitku mi prijde uzitecna akorat hlucnost, ta je asi pomerne objektivnim udajem, a "baj voko" se mi to shoduje. Nepoznam jeden decibel, ale guma, ktera ma treba 68, je fakt slyitelne tissi, nez ta, ktera ma 72... to uz jsem za ty roky vypozoroval.

Taky je mozny, ze dnes uz existuje neco lepsiho, nez ty Dunlopy. Ja je kupoval pred ctyrmi roky, LM005 pred dvema, a co si pamatuju, tak oboji tou dobou bezne koncilo nekde blizko stupnu vitezu, nebo primo na stupnich vitezu. Presto mi Dunlopy prisly lepsi. A proto jsem si letos misto tech dvou sjetych objednal dalsi novy par, a cekam, ze ten zadni, kde jeste bylo 6mm, budu nahrazovat pred dalsi sezonou, i kvuli starnuti smesi...
 
Štítky neřeš, ty bridge jsou slušný gumy, pokud ale řešíš u zimaku hlavně přilnavost za mokra kvůli převážně městskýmu provozu, vem na zimu celoročky Hankook H750 nebo GY 4S2 gen 3
 
Podívej oni právě ty Bridgestone byly i v testech nejlepší co do brzdné dráhy, body stráceli za životnost což je údaj který mne prakticky nezajímá - pneu mám na 2 sezóny a pak kupuji nové.

Jako asi stejně budu muset vzít jiné protože ta pneu není k sehnání. ?

A to už hledám i v Polsku a Německu (z prdele protože výrobce mi psal, že jsou ale přímo oni mi je neprodají a musím je vzít přes prodejce a ti mají uvedeno že nejsou nebo na dotaz a dnes mi již dva po telefonu řekli, že v tomto rozměru na ně neexistuje nabídka takže mi je nejdokáží objednat).
 
Dtest 2021
225/50 R17 98V

1. Michelin Alpin 6
2. Dunlop Winter Sport 5
3. Goodyear UltraGrip Performance +
4. Kleber Krisalp HP3
5. Continental WinterContact TS860
6. Bridgestone Blizzak LM005
7. Nexen Winguard Sport 2
8. Vredestein Wintrac Pro
9. Sava Eskimo HP2
10. Fulda Kristall Control HP 2
11. Nokian Snowproof P


Má někdo zkušenost s těma Mich. Alpin 6?
Nokian opět někde hodně nízko.
 
Jo to bude tím, že já mám vždycky auto které má tak debilní rozměr pneu ?

Ještě by se dali testnout Continentaly Winter Contact TS850P

Štítky neřeš, ty bridge jsou slušný gumy, pokud ale řešíš u zimaku hlavně přilnavost za mokra kvůli převážně městskýmu provozu, vem na zimu celoročky Hankook H750 nebo GY 4S2 gen 3

Celoročky určitě ne, jak sem psal mám 30 tisíc ročně hlavně na okreskách a zrovna včera bylo tak hezky že se mi i rafička tachometru podívala na 160.

Vždy jsem razil že mezi prdelí a asfaltem je guma a od té požaduji to nejlepší co dokáže a univerzální pneu nikdy nebude nejlepší v našich podmínkách, pořád tu je velký rozdíl mezi parným létem a zimou.
 
Na MX-5 NC jezdím yokohama advan neova AD08RS. Předtím jsem měl AD08R a ty byly treadwear 180, RS mají určitě 200 kvůli EU a tím pádem víc kloužou. Po nahřátí je to úžasná zábavná guma, problém je ale voda, to musím hodně opatrně, je to prostě semi slick. Chtěl jsem jít do civilnější,přesto sportovní gumy michelin pilot sport Cup 2, ale v rozměru 205/45/17 je nedělají.
Myslím,že pro M6 a řidiče chtivé sportovní jízdy je michelin PS4 moc dobrá volba. Možná do nich na M6 na léto půjdu. Letos se taky objevila novinka od Bridgestone potenza sport. V testu je chválí, ale musí se do nich nahnat teplo.
Cup2 se dělají v rozměru 205/45R17. Jezdím je a jsou to výborné gumy, jen se musí zahřát aby fungovaly, na vodě to taky není žádná hrůza, pokud člověk nedupe na plyn/ brzdu jak na rýč :joy:
 
@MK-M3 vidím to stejně, proto jsem na zimu vzal ty celoročky, na mokru fungují líp jak zimáky. A musím říct že momentálně mě fungují i líp jak 2 lety Michelin Pilot Sport 4, který jsem teď sundal, a to i přes vyšší profil (po 2 letech jsou ps4 nepoužitelný a jsou skoro na minimu) . Tím chci říct že v určitých případech to může dávat smysl. ;)
 
Podívej žil jsem 6 let na Isle of Skye - v zimě +10°C a déšť a v létě +20°C a déšť. Tam jsou celoročky super volba.
U nás mi smysl moc nedávají, sice nějakých -20/-10 je jen pár dní a většinou je tak -5/+5 ale zas v létě máš těch 25/35 ty rozdíly jsou dost velký a není vždy jen sucho a mokro ale i sníh a led.

Jako do města jak jsi psal ještě možná, ale představa, že jedu na celoročkách na Šumavu v zimě a v létě do Chorvatska mi moc nevoní.
 
Štítky neřeš, ty bridge jsou slušný gumy, pokud ale řešíš u zimaku hlavně přilnavost za mokra kvůli převážně městskýmu provozu, vem na zimu celoročky Hankook H750 nebo GY 4S2 gen 3
Ale od Hankooku by mě spíš zaujalo Winter icept evo3 - dle autobildu to je vítěz 2021 v 225/45 R18 což je dost podobný profil pneu co hledám. Cena je velmi zajímavá.
 
@okrujko Přesně tak ;)

@MK-M3 na hory jezdíme v létě, v zimě okolí Brna opouštíme do 30km za Brno na východ a když už se jede někam dál tak po hlavní upravené trase. Když jsem je ale loni zkoušel na sněhu cca 10cm (když náhodou napadnul) tak záběr byl slabší ale nebyl problém se rozjet , ovšem brždění na sněhu hodně slušný a ovladatelnost taky slušná. bydlet samozřejmě na vysočině nebo jezdit párkrát za zimu na hory, volil bych čistě zimní GY Ultragrip. ;) Na léto jsem měl PS4 , který mě po 2 letech docela zklamaly, už mám zakoupený GY Eagle F1 Asymmetric 5, tak jsem zvědavej ;)

Ty Hankooky nedopadly vůbec špatně, a pokud se někomu nechcou dávat peníze za Bridge nebo GY tak proč ne ;)
 
Podívej žil jsem 6 let na Isle of Skye - v zimě +10°C a déšť a v létě +20°C a déšť. Tam jsou celoročky super volba.
U nás mi smysl moc nedávají, sice nějakých -20/-10 je jen pár dní a většinou je tak -5/+5 ale zas v létě máš těch 25/35 ty rozdíly jsou dost velký a není vždy jen sucho a mokro ale i sníh a led.

Jako do města jak jsi psal ještě možná, ale představa, že jedu na celoročkách na Šumavu v zimě a v létě do Chorvatska mi moc nevoní.
Ale @no_hits myslel celorocni misto zimnich. Tocit dve sady v lete letni a v zime celorocni. Ja to take tak delam. Ne mit jedny cely rok. Kam a jak casto v zime na nich jezdim jsem psal ve vlakne celorocni pneu. Se mrkni.

A pneu podle EU stitku nevybirej. Maji nulovou vypovidajici hodnotu. Dela si to kazdy u nekoho. Nedela to jedna nebo dve centralni zkusebny. Ber podle zkusenosti a testu. A hlavne to pod mrackem, ze ktereho prsi, je pouze brzdna draha na mokru. To nema nic spolecneho s jizdnimi vlastnostmi za mokra. Od EU jsme nuceni kupovat malo vykonne vysavace, ktere nic nevysajou a luxuje se o pul casu dele. Ale hlavne, ze maji mensi mometalni spotrebu ?
 
@okrujko Přesně tak ;)

@MK-M3 na hory jezdíme v létě, v zimě okolí Brna opouštíme do 30km za Brno na východ a když už se jede někam dál tak po hlavní upravené trase. Když jsem je ale loni zkoušel na sněhu cca 10cm (když náhodou napadnul) tak záběr byl slabší ale nebyl problém se rozjet , ovšem brždění na sněhu hodně slušný a ovladatelnost taky slušná. bydlet samozřejmě na vysočině nebo jezdit párkrát za zimu na hory, volil bych čistě zimní GY Ultragrip. ;) Na léto jsem měl PS4 , který mě po 2 letech docela zklamaly, už mám zakoupený GY Eagle F1 Asymmetric 5, tak jsem zvědavej ;)

Ty Hankooky nedopadly vůbec špatně, a pokud se někomu nechcou dávat peníze za Bridge nebo GY tak proč ne ;)
Za ty Bridgestone bych ty prachy dal tu 4 za gumu. Ty Goodyear jsem našel za podobnou cenu ale jen jednu gumu a pak někde myslím 2 pneu za 6500 což je dost přehnaný (takový prachy jsem dával za Goodyear a Bridgestone v 255 a ne v 215) a je to dle mne jen tím ze to jsou poslední pneu vždyť i Michelin stojej 4.
Ty Hankooky jsou za 3.

Ale @no_hits myslel celorocni misto zimnich. Tocit dve sady v lete letni a v zime celorocni. Ja to take tak delam. Ne mit jedny cely rok. Kam a jak casto v zime na nich jezdim jsem psal ve vlakne celorocni pneu. Se mrkni.

A pneu podle EU stitku nevybirej. Maji nulovou vypovidajici hodnotu. Dela si to kazdy u nekoho. Nedela to jedna nebo dve centralni zkusebny. Ber podle zkusenosti a testu. A hlavne to pod mrackem, ze ktereho prsi, je pouze brzdna draha na mokru. To nema nic spolecneho s jizdnimi vlastnostmi za mokra. Od EU jsme nuceni kupovat malo vykonne vysavace, ktere nic nevysajou a luxuje se o pul casu dele. Ale hlavne, ze maji mensi mometalni spotrebu ?
On ještě někdo luxuje? Jsem přešel na plovoucky jednou tejdně vyfasuju mop a za 10 minut je polovicka spokojená a pak bejvám spokojenej i já ?
 
Jsem měl za to ze ten štítek je nějak ,,normovanej” no ať už podle štítku nebo podle testu ty 005 brzdej skvěle a jedou skvěle srazi je jen za vydrž.

Jinak tedy od Conti 850p což je taky stará pneu už aktuálně mají 870 ale ta opět není ve výrobě na můj rozměr.
Michelin s Alpin 4 opět stará pneu když maj Alpin 6 a opět se nevyrábí v mem rozmeru
Dunlop Winter 5
Goodyear Performance + nikde nemají skladem 4 kusy.
Ty Bridgestone - výrobce mi tvrdí ze je mají na centrálním skladu, prodejci mi tvrdí ze na ne neexistuje od výrobce nabídka, odpoledne mi psal výrobce ze zjisti co se děje a pak prodejce ze jim zavolá co se děje ? ale už neverim tomu ze bych je sehnal.
Ty Hankooky měla by to byt novinka a docela dost dobra.
Nokiany mají teď taky něco nového ale zas dle lidi ta guma nesedí tak těžko říct.
No a pak takové ty levnější značky třeba Falkeny ale to už mi zas kamos rozmlouval ze se to nedalo ani vyvazit a zbavoval se jich po sezóně.

Hlavně nechápu proč vždy skončím u auta které má tak atypický rozměr pneu ze se pak nedaj koupit v klidu gumy za průměrné ceny a je jen pár modelů a dost často starší generace. Asi strelim Mazdu a koupím si Škodovku ?
 
Tyjo hledám zimáky na M3 BP v 215/45 R18.
Chtěl jsem Bridgestone Blizzak 005 snad jediné co mají mít přilnavost v A a spotřeba v C a absolutně k nesehnání. Co by jste doporučili nebo co jste koupili?
Mrkni se na BF Goodrich G-Force Winter (ale pro Tvou M3 jen v 16' rozměru). Měl jsem je na předchozí M626 a byly jen nepatrně horší než Alpin A4. Kilometrický proběh přes 40 tis. km (to je v současnosti u Michelinu tak trochu sci-fi : unamused:) a pak jsem je při vzorku 4,5 mm dojížděl v létě. Jinak BFG patří pod Michelin a je specialista na terénní gumy pro SUV a 4x4 - když se ještě jezdila Paříž - Dakar v Africe, nebylo výjimkou, že v TOP10 mělo 8 aut obuté BFG.

Celoročky určitě ne, jak sem psal mám 30 tisíc ročně hlavně na okreskách a zrovna včera bylo tak hezky že se mi i rafička tachometru podívala na 160.

Vždy jsem razil že mezi prdelí a asfaltem je guma a od té požaduji to nejlepší co dokáže a univerzální pneu nikdy nebude nejlepší v našich podmínkách, pořád tu je velký rozdíl mezi parným létem a zimou.
Tak se mrkni na: https://www.bfgoodrichtires.com/auto/tires/g-force-comp-2-a-s-plus Celoroční pneu za posledních pár let udělaly velký kvalitativní skok.
 
Díky ale ,,jen v 16” nemám 16 disky a ani je kupovat nechci, auto na nich vypadá odporně a ten vysoký profil už nedrží v zatáčkách, navíc se mi 2 sady alu kol nevyplatí to bych si musel přezouvat sám, jenže já vždy dávám kola znovu vyvážit takže hodlám držet jen jedny 18 disky a na ty střídat pneu - pneu mám stejně max na 2 sezóny takže ani vliv na skladování u mne nehraje roli a to uvidím hlavně teď až prezuju kolik mi tam zbylo na letních pac se mi určitě nebude chtít znovu nasazovat pneu které bych musel v půlce sezóny opět přezouvat za nové.
 
Back
Top