• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Ano, R15 jsem mohl odmazat .... :) R17 je myslím celkem relevantní na Mazdy. Kdo chce R19 v zimě má možná smůlu, nevím jestli jsem někdy viděl test zimních R19. Ale ono to už bude podobné v tomto UHP segmentu.
Ten 17 rozměr také není nic pro moje auta. A jak zde zaznělo opravdu záleží na konkrétním rozměru pneumatiky výrobce. Nedá se to paušalizovat. Jestli je výrobce v jednom rozměru dobrý či špatný, tak to neznamená automaticky dobrý či špatný v jiném rozměru. Také se často stává, že určité rozměry vyrábí jedna továrna v např. CZ a jiný rozměr od stejného výrobce je z Portugalska a další z Turecka :sob:
Jezdím několik let zimní Uniroyal a nemůžu říct křivé slovo.....
 
@MichalP UHP se dělají od profilu 50 níž, výjimka je snad jen Čína - např Nankang, kterej začíná na 55. Ale i to je už balon a nelze tam zajistit pořádně tuhou bočnici
 
Dřív bývaly zimní Nokiany dobré. Pak je předběhla konkurence.
Joo driv delala Nokia i super tlacitkove telefony, nedam na ne dopustit. Ale dnes neznam nikoho, kdo by mel dotykovy od nich?
Zde Rakouský test. Nokiany jsou opravdu hodně nízko..... Na GH jsem je hodně používal, za mě byly ok, ale rychle se sjížděly. Taky byly docela tiché.
Co mě překvapuje je Kleber.
Sava Kleber a jeste i Fulda, to jsou takove snehove klasiky levnejsi, ktere na snehu funguji dobre bez ohledu na testy. A drzi si to uz nekolik generaci pneumatik. Tata i byvaly "svagr", oba myslivci, kupuji Sava nebo Kleber porad. Od obou jsem mel obcas pujcene auto na Savach, kdyz jsem jel krmit misto nich, a v lese i v CHKO bez problemu.
 
Tady trochu větší rozměr :)

Bohužel přestaly vyrábět v rozměru 235/45 R18 (neMazda) moje oblíbené Nokiany A4ky a vzhledem k tomu, že náhrada za tuto gumu není (pouze mišmaš D a A řady, který mě recenzemi nepřesvědčil) a tak jsem zkusil zakotvit u Goodyear UGP+ . Vybíral jsem hlavně kvůli vyrovnaným vlastnostem, chování na vodě a hluku.
Jak jsem koukal na video nahoře, zase jsem se nejspíš nechal ohledně hluku napálit EU štítky, kterým už mnoho let vzhledem k odlišným zkušenostem nevěřím (mnoho popsáno i v tomto tématu - https://www.mazdaklan.cz/search/16974/ ). Každopádně uvidíme a třeba to bude v mém rozměru lepší a napíšu potom report (pokud neohluchnu :D ).
240871005_2021531164676806_2052318299237206074_n.jpg

Na léto už jsou nachystané Dunlopy SportMaxx RT. Tuto letní sezónu jsem přežil na Continentalech Sportcontact 5 a přesně si vybavil vzpomínky, proč jsem od nich ze zimních sad před roky přeběhl do Nokianu. Na léto jsou taky kvůli mým prioritám hrozné :) Hluk, měkká bočnice a nepřesvědčivá trakce. Ale jako cestovní vyrovnaná guma sucho/mokro ok (tedy pokud člověk poslouchá v autě nahlas muziku).
 
Na léto už jsou nachystané Dunlopy SportMaxx RT.
Ty Dunlopy maji strasne protichudne testy. Nekde ze je to super sportovni guma a jinde ze je moc eco a bez gripu. Ja mel RT na Aurisu (225/45/17) a super. Ted mam ty RT2 na Mazde vzadu (215/45/17), jake mas nachystane, se kterymi jsem ji koupil. Maji sice uzsi behoun, na to ze jsou to 215, ale jinak jsem nic spatneho nezpozoroval. Predni obyc Hankook (Ventus Prime 2 k115) maji o cca 1cm sirsi behoun. Ty jeste sice maji vzorek 5.5mm, ale jsou uplne dead. Zacaly piskat uz i pri brzdeni, tak jsem v sobotu prezul na celorocky uz. Ono stejne na ne je pocasi uz. No a ted mam dilema co pristi rok na predek na leto. Jestli vzit stejne Dunlop jako vzadu. A nebo dalsi jedine co mi vychazi s ohlednem na sirku behounu a pneu kvuli diskum, tak jsou Hankook V12 evo2 k120. A treti moznost vykaslat se na 17" a na leto take jako na zimu 205/55/16, ale neco lepsiho. No jedine mi vychazi NS2R, ale to se zase bojim jak na vode a i kdyz hluk od pneu neresim, tak na Primere jsem mel vzadu Good Year OptiGrip a to bylo, jak kdyz jsou loziska v haji. Takovy hluk uz by mi vadil. Kdyby se delaly jeste R1R je vyreseno.
 
Asi nakonec jo, ty supersporty jsou na suchu super ale na mokru nefungují - je to suchá guma no.
 
Tak zas přidám vývoj cen, zimní začínají lézt nahoru !

grafy_tabulka.pnggrafy_souhrn.pnggrafy.png
 
Na MX-5 NC jezdím yokohama advan neova AD08RS. Předtím jsem měl AD08R a ty byly treadwear 180, RS mají určitě 200 kvůli EU a tím pádem víc kloužou. Po nahřátí je to úžasná zábavná guma, problém je ale voda, to musím hodně opatrně, je to prostě semi slick. Chtěl jsem jít do civilnější,přesto sportovní gumy michelin pilot sport Cup 2, ale v rozměru 205/45/17 je nedělají.
Myslím,že pro M6 a řidiče chtivé sportovní jízdy je michelin PS4 moc dobrá volba. Možná do nich na M6 na léto půjdu. Letos se taky objevila novinka od Bridgestone potenza sport. V testu je chválí, ale musí se do nich nahnat teplo.
 
Včera jsem nechal na přední nápravě vyměnit staré BF Goodrich za Dunlop Sport Maxx RT2 XL MFS (mám je i vzadu) a spokojenost. Skvěle drží stopu a jsou tiché (štítek 68dB) i na kostkách. Předchozí SM RT byly super na suchu i mokru a při brzdění ve vyšších rychlostech jsem z nich měl skvělý pocit (což asi neměli ti, co jeli za mnou ?). Zimní mám Dunlop Winter Sport 5D a maximální spokojenost. Všechny jsou 215/55 R17 - letní 95Y, zimní 95V.
 
XL je těžší, tvrdší a někdy i dražší, při váze auta cca 1300kg bez řidiče (2.5 GH) není zesílení potřeba. MFS je podle mě fajn věc
 
To se ti chtělo to řešit takhle před zimou? :grinning:
Jasně že chtělo. ? Měl jsem je koupené už vloni a BFG jsem jen dojížděl. Chtěl jsem se trochu potěšit, než obuju zimní. ? Jo a přezutí 2 pneu i s vyvážením za 300,-. Tak nechci čekat na zdražení...
 
Poslední úprava:
Na MX-5 NC jezdím yokohama advan neova AD08RS. Předtím jsem měl AD08R a ty byly treadwear 180, RS mají určitě 200 kvůli EU a tím pádem víc kloužou. Po nahřátí je to úžasná zábavná guma, problém je ale voda, to musím hodně opatrně, je to prostě semi slick. Chtěl jsem jít do civilnější,přesto sportovní gumy michelin pilot sport Cup 2, ale v rozměru 205/45/17 je nedělají.
Myslím,že pro M6 a řidiče chtivé sportovní jízdy je michelin PS4 moc dobrá volba. Možná do nich na M6 na léto půjdu. Letos se taky objevila novinka od Bridgestone potenza sport. V testu je chválí, ale musí se do nich nahnat teplo.
No ty tech novych Bridgestone Potenza Sport jsem take uvazoval, ale na mohru nejsou o moc lepsi nez semi. Jestli jsi koukal na to stejne video u testu od Jonathana, tak tam i rikal u vlastnosti, ze to je neco, co na mokru na silnici nechces. Takze tim z meho seznamu vypadla. Ale tak myslim, ze ty s MX-5 se dostanes na vodu jen vyjimecne nee :) Na vode, co jsem slysel reference, tak byly dobre Toyo R1R, ale uz se nevyrabi. Do tech bych sel na leto hned.

Včera jsem nechal na přední nápravě vyměnit staré BF Goodrich za Dunlop Sport Maxx RT2 XL MFS (mám je i vzadu) a spokojenost. Skvěle drží stopu a jsou tiché (štítek 68dB) i na kostkách. Předchozí SM RT byly super na suchu i mokru a při brzdění ve vyšších rychlostech jsem z nich měl skvělý pocit (což asi neměli ti, co jeli za mnou ?). Zimní mám Dunlop Winter Sport 5D a maximální spokojenost. Všechny jsou 215/55 R17 - letní 95Y, zimní 95V.
Ja mam take vzadu RT2 a predni Hankook uz jsou dead. Tak premyslim co na predek. Predchozi typ RT jsem mel na Aurisu (225/45/17) a parada. Bylo by fain mit zase vpredu i vzadu stejne pneu, jenze v mem rozmeru (215/45/17) me u RT2 stve, ze maji docela uzsky behoun. Stene siroky jsem mel u GY 205/50/16 na byvalem aute.
XL je těžší, tvrdší a někdy i dražší, při váze auta cca 1300kg bez řidiče (2.5 GH) není zesílení potřeba. MFS je podle mě fajn věc
Ja davam XL na predek, kdyz to vyjde. A u vyssi bocnice, jakou mam ted u pneu na zimu (205/55/16) je to nutnost :joy: I na Primere jsem mel jedny ze zimnich 185/65/15 vepredu XL Dunlop a vzadu standard Semperit.

Kdyby někdo chtěl ty Hankooky H750 celoroční co jsem doporučoval, narazil jsem na inzerát se slušnou cenou a všechny nový!
Ty doporucuji take. O hodne sirsi funkcni okno nez zimni a vyjezdy i sjezdy na bezky bez problemu. Super jsou kdyz dole uz je to na inlajny, ale nahore jeste na bezky. Takze na co se trapit na zimnich na suchu do pulky kvetna.
 
Tyjo hledám zimáky na M3 BP v 215/45 R18.
Chtěl jsem Bridgestone Blizzak 005 snad jediné co mají mít přilnavost v A a spotřeba v C a absolutně k nesehnání. Co by jste doporučili nebo co jste koupili?

Doplním že chci opravdu co nejlepší přilnavost a i ta spotřeba je pro mne parametr (roční najezd cca 30 tisíc km) a hlavně jezdím trochu svizneji nechci něco jen aby to mělo na boku ,,zimní pneu” ze zákona ale aby to opravdu fungovalo.
 
Za me jednoznacne Dunlop WinterSport 5. Na 6 je mam, na CX5 Bridge Lm005, a jak na zacatku, tak ted po nejakem opotrebeni, porad povazuju WinterSporty za lepsi. Oboji 17”. Na studeny silnici drzi fantasticky, na snehu vyjede 6 to samy, co Cx5 s AWD a Bridgema, pri lonske zime mnohokrat vyzkouseno. V rozjezdu nebo zatackach pod plynem je AWD lepsi, tam to nema smysl srovnavat, ale pri normalni jizde v horach na zmrzlych ci snehovych silnickach ta Sestka drzi skvele, brzdeni srovnatelne, a zadne necekane prokluzy. Samozrejme ideal by bylo mit zkusenost na uplne stejnym aute, ale konstrukci podvozku jsou Mazdy pribuzne, hmotnost podobna, rozchod taky, tak nejvetsi zmena je jiny teziste (coz je zrovna velka zmena), ale i se zohlednenim toho mi ty Dunlopy prijdou lepsi. Navic na nich uz mam ctrvtej rok a odhadem tak 40tkm nebo vic, vpredu vzorek 4.5mm jen (uz cekam na novy), a chovani porad super. Na dalnicich, tedy vetsinou pouze studena vysolena silnice, po kterych jsem s nima dojizdel pred covidem denne do prace, a obvykle dost nelegalnim tempem, take bez vyhrad..
 
Back
Top