• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Díky ale ,,jen v 16” nemám 16 disky a ani je kupovat nechci, auto na nich vypadá odporně a ten vysoký profil už nedrží v zatáčkách, navíc se mi 2 sady alu kol nevyplatí to bych si musel přezouvat sám, jenže já vždy dávám kola znovu vyvážit takže hodlám držet jen jedny 18 disky a na ty střídat pneu - pneu mám stejně max na 2 sezóny takže ani vliv na skladování u mne nehraje roli a to uvidím hlavně teď až prezuju kolik mi tam zbylo na letních pac se mi určitě nebude chtít znovu nasazovat pneu které bych musel v půlce sezóny opět přezouvat za nové.
O.K. Mně se osvědčilo mít 2 sady na identických ráfcích, takže když jsem v zimě prorazil bočnici ("vystoupil mi do cesty silniční obrubník, pravděpodobně po "impulzu" od popelářů :rolleyes:) přehodil jsem celé kolo, co mi dovezli a v pohodě jsem dojel.
 
Tak se mrkni na: https://www.bfgoodrichtires.com/auto/tires/g-force-comp-2-a-s-plus Celoroční pneu za posledních pár let udělaly velký kvalitativní skok.
45000 mil ? to jako ze daji 70000 km….?
Pokud ano znamená to jediné (fyziku neokecaj) ze buď jezdily po speciálním povrchu který v ČR opravdu není a nebo je směs pneu tvrdá. A tvrdá směs vždy znamená dvě věci.
Delší vydrž.
Horší přilnavost.

Jak sem psal vydrž mě nezajímá jde mi o max výkon.

Na kolo taky kupuji pneu s měkkou směsi aby drželi a životnost je mi fuk.

O.K. Mně se osvědčilo mít 2 sady na identických ráfcích, takže když jsem v zimě prorazil bočnici ("vystoupil mi do cesty silniční obrubník, pravděpodobně po "impulzu" od popelářů :rolleyes:) přehodil jsem celé kolo, co mi dovezli a v pohodě jsem dojel.
To je sice fajn, ale mě by ho nikdo nedovezl takže si cinknu na asistenci a nechám si prezout/opravit proste dle potřeby.

Ty dvě sady jsem vozíval dřív tehdy jsem moc neřešil vyvažování a sám sem si to venku přehodil.
Od doby co mi zacli házet kola na větších ráfcích už vyvažování řeším a byt třeba neupadne zavazicko tak i vliv různého ojeti a td se hodí mít to proste před sezonou v cajku. To jestli nechám už o par stovek v servisu víc za prehození pneu mě netrápí investice cca 20000,- za další disky to vynahradi na dalších 10 let.
A kdo vi v jakem stavu bude auto za 10 let nebo jestli mi ho za měsíc zas sejme nejakej kamionak a já budu řešit jiné auto.
 
"Vysoky profil" 16" (nebo na 6/CX-5 17") drzi v zatackach uplne v pohode, neni to tolik let, co mivaly podobne vysoky profily zavodni auta - s obutim s tuhou bocnici. Velka vyhoda je vyrazne nizsi hmotnost celyho kompletu, coz pak muze byt znat nejen na pohodli (nizsi neodpruzena hmotnost), ale lehoulince i na dynamice. Ten rozdil hmotnosti treba u Mazdy 6 17" vs 19" neni maly, nemam to zmereny na vaze, ale merim to vlastni namahou pri kazde sezonni vymene a vynaseni do trech pater :D (Zrovna dneska jsem je stehoval na pudu) V pneuservisu mi tvrdi, ze tezsi disky, nez Mazda, uz ma jen BMW :D
 
Letos jsem si nechal vyvážit pneumatiky po 5 letech a cca. 35 tis najetých km na nich a výsledek - servis mi sdělil, že jsou ok. Takže vyvažování každý rok považuji za zbytečné vyhazování penězi:confused:, pokud neděláš 30 km za jednu sezonu na sadě (myšleno roční období) !
Jinak jsem pro dvě sady pneumatik. Měním si kdy já chci. Vždy včas a za dobrého počasí. Měnit to v děšti či zimě není můj šálek kávy:cool:
:p
 
Tak to bude tím s BMW jsem se něco najezdil ale je fakt že jsem vozil kombinaci 225 na předních a 255 na zadních takže tam už ta guma opravdu něco váží. Podívej když jsem tam místo 18 experimentoval s 16 tak to bylo na té úrovni že jsem nové disky s novými pneu po měsíci prodal a i na zimu používal 18.
Na silnějším modelu byly jen větší pac tam se kvůli brzdam stejně nic menšího nevešlo.

Na 16 mě tu proste neukecáte ?

Tak ty Bridgestone jsem vzdal proste se sehnat nedají a výrobce je asi nemá respektive to vypadá ze někdo kecal - jen za dnešek sem mluvil s 5 prodejci a nikdo je nedokáže objednat pac nejsou - respektive se objevila jedna pneu prý někde v Německu na skladě.

Jezdí tu někdo Yokohami?
 
Guma proti disku nevazi prave skoro nic...

Nejezdim zrovna jako beranek, na okreskach bezne se spotrebou kolem 11 - 12 (prumer, ne okamzita), a 17" na 6 nebo 16" na 3 (mival jsem BM Sky-G 165k hatchback) mi proste prisly v pohode. Nevim, co bych musel delat, aby nebyly v pohode — jezdit jako na okruhu, na naprosty hrane moznosti, by mi na silnici bez ochranny zony a s jinyma nepredvidatelnyma ridicema prislo nerozumny. Navic prakticnost nizke bocnice za podminek, kdy neni videt, v cem jedu, coz nastava v zime casteji (snih, brecka, velky kaluze), neni moc velka. Ale jak jsem psal, vzhled je samozrejme hrozny... takze i kdyby to bylo jen kvuli vzhledu, chapu. Popravde zrovna sestku jsem driv provozoval skoro vyhradne dalnicne, a tam jsem klidne mohl tocit letni a zimni sadu na 19" discich, protoze na nizinne casti D8 a v Praze lezi snih asi tak tejden v roce.
 
Yoko jsem měl předchozí generaci a tragedie, kámoš tu současnou daval na bmw a do tydne šly pryč
 
Tak to bude tím s BMW jsem se něco najezdil ale je fakt že jsem vozil kombinaci 225 na předních a 255 na zadních takže tam už ta guma opravdu něco váží. Podívej když jsem tam místo 18 experimentoval s 16 tak to bylo na té úrovni že jsem nové disky s novými pneu po měsíci prodal a i na zimu používal 18.
Na silnějším modelu byly jen větší pac tam se kvůli brzdam stejně nic menšího nevešlo.

Na 16 mě tu proste neukecáte ?

Tak ty Bridgestone jsem vzdal proste se sehnat nedají a výrobce je asi nemá respektive to vypadá ze někdo kecal - jen za dnešek sem mluvil s 5 prodejci a nikdo je nedokáže objednat pac nejsou - respektive se objevila jedna pneu prý někde v Německu na skladě.

Jezdí tu někdo Yokohami?
Co Toyo S944? Mám S954 na své 6 a dobrý. Upečené v Japonsku, tiché, dobrá výdrž.
 
Hm tak pak nic moc nezbejvá.
Hankook EVO3 jako levná varianta a novinka která zabodovala v testech, ale nevím co od toho čekat.
Dunlop WS5 jako taková klasika.
Continental by měli byt fajn ale 2 generace starý vzorek 850p.
Goodyear Performance + ale zatím jsem našel skladem jen 2 kusy. A cena je raketa.
Nokian ale tím si taky nejsem jist.

Co Toyo S944? Mám S954 na své 6 a dobrý. Upečené v Japonsku, tiché, dobrá výdrž.
Podívej narazil sem na ne.
Jsou na Mazdě 2 jako letnaky a dost mě překvapili ze je to fajn guma.
Na zimak jsem nenašel testy ani ohlasy možná kdybych koukl v zahraničí.
 
Vybíral bych mezi GY a Bridge, případně letošní novinka od Hanka no...
 
? jenže Bridgestone v cele EU nejsou a nedají se aktuálně ani objednat.
Goodyear nejsou ale asi by se nějak sehnat dali ale cena je už kolem 6500 za jednu.
Hankook prý v testech docela dobrý, někdo zas píše ze to sou průměrný pneu a nic moc. Takže těžko říct.
 
Jak sem psal vydrž mě nezajímá jde mi o max výkon.

Na kolo taky kupuji pneu s měkkou směsi aby drželi a životnost je mi fuk.
A ty tedy jezdis i pilu na snehu? Nebo sportovne jen na mokru a suchu. V tom pripade by byla pro tebe nejvhodnejsi volba na zimu celorocni. Otcim mel puvodni Michelin CC na °°°°A6 quattro jako zimni (ted nevim co ma). Kloboucek urcite nejezdi a dojizdi po-pa 90km tam a 90km zpet, jako ja driv, jen opacnym smerem. Jednickova silnice a cestou dva useky (jeden 6km a druhy 22km) v +/- 700m.n.m. Kde se casto stava, ze je zafoukano nebo napadano, kdyz jedes na ranni, nebo se vracis z prodlouzene odpoledni.
Se mzkni na https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/All-Season/
 
Chlapi…. Mám 18 disky a auto jsem kupoval ve vyšší výbavě abych ho měl s 18 a vypadalo pekne a drželo to.
Nehodlám kupovat ani 16 disky ani 17 disky ani 18 disky, chci to obout na ty co mám a koupit jen pneu.
Měl sem představu ze koupím nějaký nový model premiovek, no s vypadá to ze obě novinky budou nedostupné a jinak jsou x let staré modely nebo pneu střední třídy.
 
Nekde psal, ze nechce druha komplet kola, ze investice 20k. Ja uz se v tom zacinam take ztracet :joy:

Chlapi…. Mám 18 disky a auto jsem kupoval ve vyšší výbavě abych ho měl s 18 a vypadalo pekne a drželo to.
Nehodlám kupovat ani 16 disky ani 17 disky ani 18 disky, chci to obout na ty co mám a koupit jen pneu.
Měl sem představu ze koupím nějaký nový model premiovek, no s vypadá to ze obě novinky budou nedostupné a jinak jsou x let staré modely nebo pneu střední třídy.
Ale "stary" je jen dezen, smes u starych dezenu take prochazi evoluci. Proto je jiny EAN i na vzhledove stejne pneu. Ono neni uplne porad co vymyslet na tech dezenech.
 
A ty tedy jezdis i pilu na snehu? Nebo sportovne jen na mokru a suchu. V tom pripade by byla pro tebe nejvhodnejsi volba na zimu celorocni. Otcim mel puvodni Michelin CC na °°°°A6 quattro jako zimni (ted nevim co ma). Kloboucek urcite nejezdi a dojizdi po-pa 90km tam a 90km zpet, jako ja driv, jen opacnym smerem. Jednickova silnice a cestou dva useky (jeden 6km a druhy 22km) v +/- 700m.n.m. Kde se casto stava, ze je zafoukano nebo napadano, kdyz jedes na ranni, nebo se vracis z prodlouzene odpoledni.
Se mzkni na https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/All-Season/
Podívej pilu na sněhu…. Je to jen predokolka má to ele ručku myslím ze na sněhu s tím nebude prdel jako se zadokolkou s manuální ručkou.
Ale jezdím dost rychle když není provoz a jedu sám. A jezdím za všech podmínek takže chci fakt něco co podrží.

Ty celoročky já nevím myslím si ze to není pro mne tady. Jako v UK byly super a žít tam dal tak bez problému a vlastně by se mi líbilo mít i zde jedny pneu ale mám za to ze ty podmínky sou zde velmi různorodé a byt na 90% mohou byt celoročky fajn na zbylých 10% nebudou.
 
Podívej pilu na sněhu…. Je to jen predokolka má to ele ručku myslím ze na sněhu s tím nebude prdel jako se zadokolkou s manuální ručkou.
Ale jezdím dost rychle když není provoz a jedu sám. A jezdím za všech podmínek takže chci fakt něco co podrží.

Ty celoročky já nevím myslím si ze to není pro mne tady. Jako v UK byly super a žít tam dal tak bez problému a vlastně by se mi líbilo mít i zde jedny pneu ale mám za to ze ty podmínky sou zde velmi různorodé a byt na 90% mohou byt celoročky fajn na zbylých 10% nebudou.
No a na Pirelli jsi koukal, ty delaji i asymetricke zimni.
Celorocni maji vyhodu, ze jsou i na to obdobi mezi, kdy letni ani zimni nefunguji poradne. Coz uz je od pulky rijna a byva to do konce prosince tady u nas co jezdim. A pak zase od nejake pulky brezna do pulky kvena uz by to bylo na letni dole, ale nahore jeste je snih a dokaze prekvapit treba i v kvetnu. De-facto podminky na zimni 2-3 mesice. Takze trapit se na zimnich od listopadu do kvetna se mi nechce. To uz muzu mit i variantu celorocni na cely rok a na ty dva-tri mesice tam hodit severske zimni. Ja na celorockach jezdim do Krusnych a do Slavkovskeho na bezky kazdy den, kdy se da lyzovat. Tam se jen pluhuje. No a i na snehu v CHKO predjizdim takove ty pseudo 4x4, co se na snehu boji jet. Do zatacek samozrejme musim s rozumem, ale to i na zimnich. No stejne i tak me zvdycky nekdo s novejsim autem na zimnich brzdi. Letni mam 215/45/17 a na zimu 205/55/16. A i pres tu vyssi bocnici bych na zimakach ve stejnem rozmeru takhle svizne jezdit nemohl na suchu. U nizsi a sirsi pneu uz by to bylo pravdepodobne jine. Ale ja na zimu preferuji uzsi.
 
Mne sa podľa testov posledných ľúbia tie nové Hankook icept 3 označené ako wr330. Majú všetky parametre pre mňa podstatne v zime veľmi dobré (sucho, mokro sneh) a jediny zápor vysoký hluk, ale cena je uplne inde oproti prémiovým. Chybička krásy je že v Mazda rozmere na R16 sa nerobia
 
Back
Top