• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Pokial viem, tak na SVK treba index podla auta, nie podla gumy. Cele to sluzi na to, ze pokial sa stane poistna udalost, kto nesie zodpovednost. A smerodajne budu udaje v manuale vozidla, ktore urcil vyrobca a nie udaje v TP, ktore si vymyslel nejaky uradnik.
Aspoň někde jsou rozumní. ?
Jako maximalku sem nezkoušel zatím sem jel 180 max si testnu až budu někdy v DE a nechám to tam pekne rozjet.
 
Úřad s tím podle mě nemá nic společného, W mám pro letní i u svojí patnáct let staré šestky s dvoulitrem a to nejen v techničáku, ale i v návodu k autu. Stejně když jsem kupoval loni nové letní tak většina pneu v mém rozměru měla Y do 300 km/h a ty tam nakonec i mám.
 
Tak to se schválně kouknu pak do manuálu a na ten mezinárodní list.
Ale trochu nechápu ten požadavek W když to auto rychlosti typu 210 a víc nedokáže vyloudit….
Jo letní se dělají s vyššími indexy Podívej mě by to bylo buřt jen sem si všiml ze zrovna ty Conti mají V ale třeba Hankoook nebo Vredestein měli W a Y takže čekám ze stejně nové pneu co budou přicházet už budou aspoň na W.
Jen mě to prostě nastvalo v ten moment ale schvalne kouknu co mám v tom mezinárodním listu.
 
Úřad tam píše, co mají od výrobce. I v návodu jsou stejné rozměry jako ve VT. U zimních se třeba rychlostní index nepíše.

Bez názvu.jpg
 
Podívej ale pod tou hvezdickou jsou i nižší rychlostní indexy zrejmne dle motoru.
 
Jinak mě šlo spis o to co je v tom TP teď přednější.

Kdybych koupil dejme tomu nové letní u kterých zákon neumožňuje si upravit rychlost v menu nebo nalepit cedulku - musí mít W pac mi tam nějaký kokot zapsal W i když auto dle max rychlosti dosahuje 197km/h a stačil by tedy výrazně nižší index nebo se musím kvůli tomu zápisu řídit tím W.
Ja bych to moc neresil, v techto rozmerech je W a Y naprosto bezne dostupne. Spis bys asi s vetsi tezkosti hledal V. Mrkni i na jine rozmery, ktere mas v TP. U jinych muzes mit i nizsi index rychlosti. Ja letni mam v TP u 215/45/17 W (pro zimni H a pro M+S Q dokonce), ale u 205/55/16 V a u 195/65/15 uz dokonce H.

Podívej já se už podle těch testu ani tak nebojím výkonu v zimě tak to vypadá ze opravdu srovnávají krok už i s top zimaky, jako spis toho co to bude dělat v létě.

Ta Bridgestone Turanza určitě není top guma souhlasím na druhou stranu Mazda 3 není sportovní auto na to nemá podvozek, motor a má vysokou váhu a ani e46 M3 není sportovní auto to sem zjistil hned jak sem sedl na okruhu do M3 s keramickou spojkou a brzdami a vykuchanym interiérem a bylo to úplně něco jiného.
Takže si myslím ze ty Turanzy byt jsem trochu nadšenec do sviznejsi jízdy ani já ani 99% lidi co je jezdí nedokáže v běžném provozu dostat na limit tak aby jim nepostačovali. Jako jezdím často takové serpentynky 100km/h na stejným úseku se kamarád v 535d F11 boji projet víc jak 70 (což bude tou dvoutunkou ?) a ty pneu drží jak přibité. Když sem si je zkoušel na rozletovce na svalon tak taky cajk a brzdí v pohodě takže pokud ta univerzalka dosáhne podobných vlastnosti tak budu spokojen.
Ja letos prezouval o neco pozdeji na letni a zasadni rozdil oproti jaro/podzim jsem nezaznamenal. Ovsem bylo to 205/55/16. Po prezuti na 215/45/17 na letni to byla uplne jina liga. Tak uvidis.
Me stejna kategorie jako Turanza od Hankook (Ventus Prime2) vpredu stacila dokud jsem nevymenil pruziny a tlumice za tuzsi, protoze to auto se tak naklanelo (na Primere jsem nebyl na to vubec zvyknuty), ze uz jsem dal radsi nesel. Mel jsem strach, ze se to uz utrhne. I kdyz kamos s Atenzou 3.0 mi rikal, ze i kdyz se to naklani, ze se to neutrhne. No a pak uz jsem zacinal citit rezervy prednich pneu (vzadu mam Dunlop RT2). Je tu misty R6 dost klikata a ve vyssich rychlostech uz to nebylo ono a ani na okresce predek tolik nelepil. Na druhou stranu v D na dalnici se dalo 200+ bez problemu. No a nakonec to dopadlo tak na zacatku rijna, ze predni pneu se vzorkem 5.5mm byly z razu uplne dead. Proste srasny propad. Piskaly na kruhaci i pri nizske rychlosti v nezavislosti na teplote, pri brzdeni na sjezdu z dalnice piskaly a na dalnici max 110 se dalo jet v primem smeru. Takze jsem tam hodil ty celorocky. Uz stejne na ne zacinalo byt pocasi.
 
Já cítím hlavní nedostatky ve výkonu. Kdyby to mělo o 200 koni víc asi by mi to už stačilo aspoň na občasné blbnutí na okresce ale takhle je to proste tak slabý ze nějak víc s tím blbnout nemá smysl a řešit tužší podvozek když není výkon je dle mě zbytečný. To auto mám na denní dojíždění a výlety a na to je fajn naopak oceňuji ze není moc tvrdé.
Další podstatný problém je ze to je jen predokolka což pro mne na blbnutí nikdy nebylo. Takže hnát to na hranu kor na okreskách se už ani nesnazim a na občasné sviznejsi projetí je to ok ale při tom proste dnešní pneu na hranu nedostaneš.
 
Na těch 18 ano tak o nich taky uvazuju. V testech super a cena kol 3 tisíc ale když najdu par řádku od lidi tak je zas tak nechválí těžko říct dnes se nedá věřit ničemu.


Tyjo jasný mě to jen přijde jak sci-fi 70 tisíc km na gumě…
Nejvíc co mi vydrželo byly letní Michelin cca 40 tisíc jinak mi pneu dávají 20-30 tisíc km a pak jdou.
Jasně ,,šetřílkové” by je jezdili i pod zákonné minimum takže by jistě najeli víc, ale jak rád ušetřím na některých věcech tak zrovna u pneu si raději priplatim za novou v perfektním stavu než abych jezdil gumu co sice ještě jezdit jde ale už nemá ty vlastnosti co mívala.
Jako kdyby uvedli 40 možná 50 bych i věřil ale 70 mi opravdu přijde hodně.

Schvalne vydrzeli někomu pneu 50-70 tisíc km?
Tak jsem si dal práci na našel kilometrický proběh v rozměru 195/60 R15 na své ex 626tce:
Letní - Michelin Energy Saver 51 619 km
Zimní - BF Goodrich Winter-G 41 178 km, pak jsem při vzorku 4,5 mm přezouval na G-force Winter
Tož tak ...:cool:
 
Chlapi…. Mám 18 disky a auto jsem kupoval ve vyšší výbavě abych ho měl s 18 a vypadalo pekne a drželo to.
Nehodlám kupovat ani 16 disky ani 17 disky ani 18 disky, chci to obout na ty co mám a koupit jen pneu.
Měl sem představu ze koupím nějaký nový model premiovek, no s vypadá to ze obě novinky budou nedostupné a jinak jsou x let staré modely nebo pneu střední třídy.
Já cítím hlavní nedostatky ve výkonu. Kdyby to mělo o 200 koni víc asi by mi to už stačilo aspoň na občasné blbnutí na okresce ale takhle je to proste tak slabý ze nějak víc s tím blbnout nemá smysl a řešit tužší podvozek když není výkon je dle mě zbytečný. To auto mám na denní dojíždění a výlety a na to je fajn naopak oceňuji ze není moc tvrdé.
Další podstatný problém je ze to je jen predokolka což pro mne na blbnutí nikdy nebylo. Takže hnát to na hranu kor na okreskách se už ani nesnazim a na občasné sviznejsi projetí je to ok ale při tom proste dnešní pneu na hranu nedostaneš.
Ja teda po poslednich prispevkach nevim, jak to bylo horky s tema puvodnima zpravama, aby to na 18" drzelo, ze jezdis dost rychle, atp. Po posledni zprave mi prijde, ze to klidne mohla byt cenove levnejsi a provozne praktictejsi kombo 16" disku s 16" pneu, kdyby neslo hlavne o vzhled, pripadne usporu na druhe sade disku a senzoru tlaku. Coz by taky byly legitimni argumenty samy o sobe, treba i ta uspora. Ja treba na druhych autech manzelky z duvodu uspory (i 20 tis) obvykle nekupoval hned po koupi auta druhou sadu disku, a rok ci dva tocil pneu na prvni sade, nez jsem si dalsi disky cenove obhajil.

Ted uz v podstate "s krikem po funuse" bych rad jeste jednou zminil, ze na mensich kolech neni zadne vyrazne zhorseni jizdnich vlastnosti ani pri stylu jizdy, ktery je proti vyse uvedenemu o dost ostrejsi — v ostre zatacce, kde nikoho neohrozuju a je prehledna, nechavam pri rychle jizde s vypnutou stabilizaci klidne gumu dostat na hranu jemne ztraty adheze, nebo na dlouhy 6 si trochu pres kontra rozhodim zadek, aby mi "pomahal zatocit" (CX-5 s AWD jde za vlhka ci mokra nechat sklouznout zadkem), a na rovinkach i na okresce bez zvirat a lesu nepovazuju 180 za az tak vzacnou rychlost... a i pri takovem stylu jizdy opravdu neplati, ze by dobre pneu v mensim rozmeru kola nepodrzely. Feel z volantu je samozrejme o jiny, jakoby lehci (pohyb bocnice dela pocit vetsi vule), ale stycna plocha pneumatiky se silnici je shodna a auto jde vest perfektne presnou stopou, nakolik to neni okruhove svezeni bez rezervy centimetru :). Na rozbite silnici je to dokonce lepsi, protoze kola tolik neodskakuji a drzi se vice povrchu.
 
Podívej na Mazdě jsem 16 nejel. Ale jak říkám hodil sem je před lety na e46 a tam prostě neseděli byl ten profil moc vysokej.
Jako já si taky nechám hvizdnout pneu nebo občas poodskoci ale to opravdu nepovažuji za limit té pneu jako spis to ze mas štěrk na silnici a pneu se po něm sveze proste když se to zas chytne tak to není limit, ten považuji za situaci kdy se ti pneu totálně odlepí a pak to končí v příkopě.

Uvidím teď mě zajímá spis to testnout nakolik sou ty pneu porovnatelné.
 
Na SK je vyhlaska, ze zimaky s oznacenim MS mozu mat nizsi rychlostny index ako je predpisany v TP a nizsi ako je maximalna konstrukcna rychlost vozidla, ale malo by to byt oznacene nalepkou na celnom skle. Myslim, ze to plati v celej EU. Neverim, ze niekto bude pri poistnej udalosti hladat rychlostny index pneu, dokym nebude nehoda sposobena prasknutim pneumatiky ked ides 250 a index je na 190.
 
Podívej nedávno sem řešil totalku. Byt jsem nebyl viník ale poškozený tak technik koukal na kde co i na pneu - spis tedy myslím ze kvůli odhadu ceny ale….
Tak já si tam nastavim těch 240 ?
 
Můžeš mít i nižší rychlostní index než je doporučen výrobcem vozidla, ale musíš mít ve výhledu řidiče na palubce nalepeno upozornění na omezení max rychlosti viz index pneu. Pak je to "právně čistý" a i na STK je vše v pořádku :)
 
Můžeš mít i nižší rychlostní index než je doporučen výrobcem vozidla, ale musíš mít ve výhledu řidiče na palubce nalepeno upozornění na omezení max rychlosti viz index pneu. Pak je to "právně čistý" a i na STK je vše v pořádku :)
A kolik ušetříš tím nižším indexem? Nebo je i jiný důvod to udělat?
 
Tak treba na Mazde 6 jsou 19" napsany taky jen s W indexem, ale vetsina vyrobcu s takovym indexem zimaky nema. Mozna dalsi duvod proc zimaky zvolit z alternativnich zapsanych rozmeru. A u CX-5, ktera prijela na v mem pripade na 17", je pak v alt rozmerech vedle 19" taky 17" s H-ckem, jinak by se na ni 17" zimaky taky spatne shanely (letni ma V).
 
Tak ono stačí když se maximální rychlost nastaví v autě a na palubovce žádná samolepka být nemusí. Ale to nikdo řešit nebude. Spíše budou řešit jiný rozměr, než rychlostní index. Zimní 16 s rychlostním indexem V jsou třeba jen zesílené, tak vždy beru jen klasický s indexem H.
 
Tak může se stát, že bude všude dostupná konkrétní pneu pouze s nižším indexem než máš mít (správný index vyprodán), nebo si nevšimneš a objednáš. Ne vždy je levnější, asi šetření je až ten poslední důvod
 
No já tedy v menu nastavím 240 ? jen mě na to auto nikdy neupozorni když tu rychlost ani nedokáže.
Jinak ano klidně bych si taky koupil W sak rozdíl dnes už asi ani není možná proti výrazně nižším indexům, ale ty Contíky se v mem rozměru ani s jiným indexem než V nevyrábí.
Třeba budou časem dostupné i ty Goodyear a další.
Jen si říkám když má gumárenský průmysl nedostatek kaučuku jestli spíš všichni tyhle atypické rozměry nezačnou víc a víc omezovat. Je to škoda rad bych si vybíral dle toho jakou pneu opravdu chci, jaká byla v různých testech pro moje podmínky nejlepší a lidi si ji chválí a ne podle toho ze na mě zbejvá 1/3 produkce a musím vybrat něco z toho.
 
Back
Top