• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
to @MK-M3 .To máš 18-tky ? Já totiž až dojedu nejspíš příští rok sadu zima/léto tak chci taky nahodit celoročky. Díval jsem se právě taky na ty Conti, který vyhrávají v testech. No a co se týče komfortu jízdy,tlumení nerovností, výmolů, je to tak cca stejný v porovnání s Bridgestonama který jsi měl, pokud si dobře pamatuju jako letní ? tedy jestli ta směs na celoročkách Conti je spíš do měkka nebo do tvrda, ale když ty celoročky jsou stavěný víc na zimu, tak by asi měla být měkčí.
 
Tak k postupnému hodnocení Continental AllSeason přidávám další bod a to jízdu v dešti.
Tak super, ze jsi spokojeny. Snih by mel byt, kdyz ne letos, tak po novem roce. Zalezi kde se pohybujes. Jeste uvidis na jare, jak to bude pri vyssich teplotach. Kdyztak tam muzes na cerven-rijen hodit ty Bridgestone.
 
to @MK-M3 .To máš 18-tky ? Já totiž až dojedu nejspíš příští rok sadu zima/léto tak chci taky nahodit celoročky. Díval jsem se právě taky na ty Conti, který vyhrávají v testech. No a co se týče komfortu jízdy,tlumení nerovností, výmolů, je to tak cca stejný v porovnání s Bridgestonama který jsi měl, pokud si dobře pamatuju jako letní ? tedy jestli ta směs na celoročkách Conti je spíš do měkka nebo do tvrda, ale když ty celoročky jsou stavěný víc na zimu, tak by asi měla být měkčí.
Jj mám ty 215/45 R18 93V

Pohodlí je výrazně lepší jak na letních Bridgestone. Jak jsem psal ty jsem ,,podhuštoval” na 2,4 bar aby to nebylo pocitově tvrdé při jízdě po výmolech a td.

Ty Continentaly na stejné pohodlí mám na 2,7 bar při 2,6 bar jsou pohodlnější.

Co se hlučnosti týče tak je asi v reálu stejná, ale pocitově je to jiný zvuk takže mi ta pneu přijde příjemnější a mírně tižší.

Tvrdost směsi je u Conti nižší takže jsou to měkčí pneu jak letní Bridgestone ale zas to nebude jak zimní guma - teď žádnou zimní novou nikdo znamej nemá a ono stourání nehtem s odstupem času bude dost zavádějící.

Tak super, ze jsi spokojeny. Snih by mel byt, kdyz ne letos, tak po novem roce. Zalezi kde se pohybujes. Jeste uvidis na jare, jak to bude pri vyssich teplotach. Kdyztak tam muzes na cerven-rijen hodit ty Bridgestone.
Podívej vyšší teploty jsem stihnul jen 15°C a jednou 20°C a sluníčko.

Ale při těchto teplotách to na suchu drželo jak letní Bridgestone v tom jsem nepoznal rozdíl. Takže to bylo fajn.

Spis jsem zvedav na těch par tropických dni v létě kdy bude 35°C ale to je teď hodně daleko.

Možná i pro tyto teploty lepší ze pneu nemá moc vysoký profil a ze místo původní nosnosti 89 co byla na Bridgestone mají tyto 93 takže by se to ani za vysokých teplot díky měkčí směsi nemuselo nijak ,,žvejkat”

Vzorek taky vypadá celkem příznivé tím ze to jsou větší bloky tak doufám ze i na ty hodně teple dni to bude fajn.

Samo blbnout s tím na okruhu to fakt ne ale na to není fajn ani letní pneu.

PS ještě doplním ze mám tedy pneu vyrobené DOT3621 určitě se rok od roku může mírně lišit směs.
 
to @MK-M3 . Díky, příští zimu do nich půjdu taky, nechám dojezdit současnou výměnnou sadu.
 
Jj na M2 se taky dojezdi zimní a letní a pak se na 16 disky nahodi celoročky buď tyhle nebo jestli budou nějaké lepší dostupné. Ty mazdí rozměry dost omezují. Naštěstí se snad podpora celoroček bude zlepšovat.
 
No tom je pravda, díval jsem se na nabídku na ty 18 a bída. To na M3 BP 16 je podstatně větší výběr ikdyž bych asi vybíral mezi Conti Michelin GY.
 
Jj co jsem tak četl ty testy tak třeba Michelin a Bridgestone jsou lepší do míst na jihu nebo na klimata sucho déšť - mají horší výkon na sněhu ale zas lepší na suchu.
Continental, Goodyear zas excelují na sněhu a mokru.
Nicméně jak sem psal zatím na suchu jsem testoval jen max 20°C a i při této teplotě ta guma seděla perfektně a nebylo cejtit nějaké zvejkani nebo poddajnost takže čekám ze i ty teploty 30-35°C by měla pneu podat solidní výkon.

Ostatně na ty Continentaly vyšel minuly týden takový test na TopSpeed od Mároše, s tím že je testoval celý rok na svém autě jako ,,odpůrce” celoroček a nechává si je dál. Samo bral bych i s rezervou nicméně v těch podmínkách co sem zatím pneu jel mohu potvrdit a hlavně na tom mokru sem vysloveně čuměl co to dělá.

No musím říct ze jsem docela rad ze ste mi tu nasadili brouka do hlavy na celoročky jsem nikdy nekoukal a neuvažoval o nich tak pak sem si řekl ze to testnu a dne už vím ze u nich zůstanu.

Jinak ještě tím ze jde o měkčí pneu já bych asi u celoroček nešel do nějakých vyšších profilů tam bych čekal že to ve vedrech nebude ono a bude člověk mít pocit plavání. Myslím ze i přes kostru bočnice pořad bude mít směs nějaký význam na poddajnost (takže bych volil spíše vyšší nosnosti) a vzorek se bude snaze žvejkat a pokud bude bočnice dost tuha tak by se to mělo minimalizovat. Takže ty 18 ano na 16 bych to nedaval pokud jde o M3.

Měli tak nedávno i test zimní vz celoroční - překvapil mě závěr:

,,Zimní nabízí stále top vlastnosti před celorockami vedou”

Akorát ze v testu bylo 9 zimních a 7 celorocek a celkove poradi na špici bylo dost těsně a jen 2 zimní se dostali před celoročky.

Hold vše se dá interpretovat tak jak se komu hodí ?
 
Ved oni ich navzajom neporovnali. Aj v kategorii zimnych, aj celorocnych bola bemchmarkova pneu ina. Vzdy Nokian, ale jedna Snowproof a druha Weatherproof. Takze tie vysledku su v %, napr 110 zbamena, ze je o 10% lepsia ako referencna plenu z danej kategorie. Takze to, ze zimne maju viac % (bodov), neznamena, ze su lepsie ako celorocky a naopak. Znamena, ze su lepsie od referencnej pneu v danej kategorii. Ked by bola len jedna referencna pneu, davalo by to vacsi zmysel. Ale co uz, takto to spravili.
Inak ja som mal este davnejsie celorocky, prve CrossClimate na Opel Astra. Prva zima super, druha o dost horsie, tretia nepouzitelne. Ta pneu degradovala v lete brutalne. Cize ak clovek nema najazd, aby tie celorocky zjazdil za jednu, max 2 sezony, urcite by som na leto daval letne, lebo ta zmes dostava pri 30kach v lete (aj 50 na ceste) riadne zabrat. Mozno pri tych novych zmesiach to lepsie vyladili, ale tak podla mna to bude aj tak riadne degradovat.
 
Počítej že v létě nad cca 25°C už na ně bude moc a budou klouzat
 
Podívej uvidím zatím co jsem našel za zkušenosti tak by měli byt fajn i na horké letní dny. Uvidím.
 
V tom horku budou zřejmě opravdu mizet, pokud bys měl na to horký období červenec-září letní gumy, tak by mohly vydržet dlouho
 
Uvidím mám v plánu na nich dat cele léto.
Nové mají teď 8,5 mm. Tak si myslím ze těch mejch 30 tisíc km dat musí a kdyby dali do 4 mm 50 tisíc vůbec bych se nezlobil.

Z letních Bridgestone mi za 15 tisíc km ubyl 0,9 mm na předních a 0,3 mm na zadních.

Když bych počítal ze ta celorocka bude v létě výrazně víc mizet tak si myslím tak 2 mm v ketě na předních….?
S přehozenim předek zadek by to teoreticky mohlo těch cca 50 tisíc km dát.

Ale těžko říct Podívej jestli daji rok jsem s tím OK. Stejně sem vždy měnil gumu cca po 30 tisících v průměru - ale většinou měli nové kol 7 mm.

A jezdím to vždy do 4 mm pak jdou pryč - tím myslím i letní.
 
No Podívej já mám téměř sjety ps4 po 2 sezónách
 
Je to par příspěvků zpět, 28tkm. A výška vzorku je cca 2,5mm
 
Ty voe ? 2,5 mm je vzorek na kterým bych fakt nechtěl jezdit ani v létě.
Navíc letní Michelin jsem měl dřív a to byly jedine pneu co mi dali kolem 50 tisíc km.
 
Poslední úprava:
Tady je má po ročním testu myslím ze cca 11 tisíc km a po horkém létě a sportovní jízdě mu ubyl 1mm.


Tak si myslím že při normální jízdě by ta pneu mohla ubejvat stylem cca 30 tisíc km -2mm takže by mi mohla dát k těm 60 tisícům za 2 roky.
On nameril 7,9 na novych a na konci testu měl 6,9-7 já mám 8,5 na nových podle suplery.
Tak si myslím tak cca na příští podzim bych mohl mít 6mm coz by bylo fajn na zimu a pak to přes léto dojezdit s tim ze na podzim by mělo zbejvat kolem 4mm a šli by dolu a nahodily by se nové.

Což by pro mne byl fantastickej výsledek protože 60 sem nenajezdil nikdy na ničem ?
Ale když říká ze zhobloval 1mm na takový těžký a výkonný káře oproti Mazdě 3 (samo zas má širší tu pneu) tak by to tak cca mohlo byt.
No a jestli ne a daji mi jen těch 30 tak to bude můj průměr takže sem s tím taky v pohodě.
 
Poslední úprava:
Back
Top