• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Podívej jen na rychlo sem koukl a většina pneu na tranzita ma 91-96.
Na M3 mám v TP:

215/45 R18 89 W nebo 205/60 R16 92 V

Jak sem psal koupil jsem celoročky Continental AllSeason 215/45 R18 93 V XL a komfort šel dost znatelně nahoru oproti letním Bridgestone, takže ta nepatrne vyšší nosnost na to opravdu nemá žádný negativní vliv a mohu si dovolit foukat předepsané tlaky což sem s letními nedodržoval a mírně podhustoval protože to jinak bylo moc tvrdý na nerovnostech.

No a jelikož je to měkčí guma tak jsem rad za vyšší nosnost protože v letních měsících to aspoň nebude nějak extra blato - zatím sem je test na maximální teplotu jen 20°C a tam se ta guma chovala perfektně.

Ted mám za sebou první jízdy na sněhu a ledu a taky spokojenost, těším se na hluboký sníh a pak bych chtěl ještě testnout sněhové řetězy.

Ale už teď vím ze se na letní/zimní nevratim - to by musela zas nastat nějaká klimatická změna nebo bych musel žít na horách ale jako i tak - ta guma se na sněhu chova jak regulérní premiovy zimak a ano najde se par zimních pneu které jsou dle testu ještě lepší ale to už jsou jemné nuance a ne každý (téměř nikdo) jezdí na zrovna té nejlepší dostupné gumě na trhu, takže v průměru fakt perfektní zimak a v těch plusovych teplotách co sem testoval po prezuti ve 20°C se také chovala jak letní Bridgestone což určitě není etalonem letních pneu ale na bezne ježdění je víc jak dobra.

A výkon na mokru mě fakt dostal, takhle sem s žádnou letní/zimní gumou nikdy nebyl spokojen ta pneu má v dešti grip jak kdybych jel za sucha. Ten den byl fakt hustý liják většina řidičů jela 70 střelci 90 a já to kolem nich bral 140 a ta guma držela okamžitá reakce na volant.

Spokojenost.

Jestli mám o něco obavy tak asi ta životnost nebude největší ale jak sem psal pokud mi dá 30 tisíc km což je pro mne rok budu spokojen, jestli dá víc beru jen jako plus na 60 tisíc to nevidím ale uvidíme zatím na ni mám jen 2000 km moc sem teď nejezdil premerim vzorek tak po 5000 tam už by se pak dalo trochu odhadovat s tím ze bych pripocetl vyšší opotřebení v létě.
 
Tak doplňuji další test včera. Krásně napadlo tak jsem využil situace a dal jsem test na 400m úseku s převýšením 42m takže 10%.
Pneu opět pěkně drželi. Byl tam se mnou i kamarád na zimních Nokianech a ten si dost hrábl jak nahoru tak dolu mu věčně spínalo ABS a stabilizace. Pneu má 4 sezónu takže se ukázalo že starší zimak střední třídy je horší jak nova celoročka. Samo rozdílu by se našlo víc a nedá se to takhle říct když každý má jiné auto a rozměr pneu ale jako amatérsky testik to bylo fajn.
 
Na to jsou i nějaké testy, že ojetá zimní je dost k ničemu. Což je logické... na to člověk nepotřebuje být Einstein. :p
Takže je i lepší vzít nějaký cenový střed a víc to točit třeba po dvou zimách než jezdit do 4mm, protože pod 6mm už ta guma na sněhu moc nebere. Tak jsem to dělal s Nokian, cenově přijatelné, sjel jsem je za dvě zimy a pak koupil nové. Pro někoho, kdo jezdí po městě a ne na hory to samozřejmě je více méně jedno.
 
Podívej on tam má 7mm ale 4 roky stará guma - má víc aut a většinou jezdí sluzebakem a tohle má jen na výlety občas.
Ale přesně já budu raději drtit celorocku a bejt pořad na nové gumě než abych měl 4 roky a víc staré pneu které mi pak bude líto vyhodit. No dobře s mým najezdem 30 ročně bych to sjel ale rada lidi to nesjede.

Ještě dam znovu Šumavu ale spis až kolem vanoc uvidím no třeba mi vyjde čas dřív ale chci aby byl extra hluboký sníh a td a abych testl i ty řetězy co vozim v kufru.
 
Ještě dam znovu Šumavu ale spis až kolem vanoc uvidím no třeba mi vyjde čas dřív ale chci aby byl extra hluboký sníh a td a abych testl i ty řetězy co vozim v kufru.
Extra hluboký sníh je naprd, včera při návratu od rodičů jsem si takovým razil cestu u nás v ulici, jelo se v něm dobře, bohužel jsem používal přední nárazník jako radlici. ? Naštěstí Nokiany mě v té kalamitě docela podrželi, ale celkem jsem byl rád když jsme v pořádku zastavili před domem
 
To je věc druhá že hold auto má nějakou světlou výšku a tím je dost limitováno.
 
Zkusil jsem zvednout tlak na 2.5 jak si tafy několik lidí pochvalovalo a nebyl to moc dovrej nápad, ty celoročky teď na sebemenším mokru hrabou, furt na mě bliká kontrolka DSC, je to na ně moc, holt to budu muset stáhnout zpět na 2.2 :D
 
Zkusil jsem zvednout tlak na 2.5 jak si tafy několik lidí pochvalovalo a nebyl to moc dovrej nápad, ty celoročky teď na sebemenším mokru hrabou, furt na mě bliká kontrolka DSC, je to na ně moc, holt to budu muset stáhnout zpět na 2.2 :D
A jaké máš?
 
Tak pokud klukům při tom tlaku gumy fungují tak jak potrebují....u mě 2.5 bylo moc, sice bych měl asi nižší spotřebu ale na mokru jsem byl nervózní, ale používám gumy obecně s větší přilnavostí na úkor spotřeby, je možný že obyčejnější gumy s přídomkem eko, blue, green, smart budou potřeba tlak větší
 
Mam 215/50/17 dot 2019 a moji preferencí při jakýmkoliv pokusu o zrychlení na mokru nebo rozjezdu do křižovatky bylo, aby neblikala trakce :D, dával jsem 2.5 i v zatáčkách ve městě to bylo takový nejistý, tak jsem se vrátil na cca 2.25 - 2.3 vepředu, vzadu 2.2
 
Ty jo, tak ta na me blikne prilezitostne, jen kdyz jedu na nehu nebo snehove brecce do kopce. Ale ze by pri zrychleni nebo odjezdu na mokru? S automatem sice na krizovatce gumy napalim :grinning: , ale asi to ma i GG jinak nastavene.
 
Jaky je duvod to foukat na nesmysl?
Neřekl bych, že mám nesmyslný tlak. Aktuálně 2,5-2,6 podle počasí. Ta guma drží moc pěkně, testnul jsem si jí na sněhu ledu a pokud jde jen o mokro je to úplně v normě. Jsou to tlaky doporučené pro moje auto, pohodlí je fajn, letní Bridgestone jsem musel podhustit na 2,4 někdy 2,3 takže s těmi Conti si mohu dovolit o 0,2 bar vyšší tlak a vejít se tak na doporučené tlaky jteré jsou (nejsem u auta) asi 2,5 až 3 bary podle zatížení. ?
 
Back
Top