• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Inak, ked mam tlak 2 bary, moze byt prilnavost tiez horsia? Ci cim menej, tym vyssia prilnavost? Lebo vpredu mam aktualne 2.0 a vzadu 2.5 a na mokre pri rozbehu to dost hrabe.
 
Samozřejmě pokud máš o dost nižší tlak, než je doporučený, tak se přilnavost zhoršuje a auto víc plave i více hrabe. Není dobré ani podhuštění, ani přehuštění
 
Když je moc, je guma tvrdá a kulatá - má menší plochu (střed pneu), horší přilnavost, pomaleji se zahřívá a je lepší spotřeba paliva

Když málo, je guma měkká a propadlá - má menší plochu (okraje pneu), lepší přilnavost - ALE v rámci plochy, která je zmenšená na rovným tvrdým povrchu, rychleji se zahřívá a je větší spotřeba paliva

1. případ má využití např na dálniční provoz v suchých teplých dnech, kde se nepočítá s ostřejším okreskovým zatěžováním - není potřeba tolik přilnavosti

2. případ má využití např při velkých mrazech v měkčím sněhu, když např auto uvázne, nebo hrozí uváznutí.

V běžným provozu je potřeba najít takovej tlak, při kterým se využije největší styčná plocha gumy, nezmění se příliš tvrdost gumy a zároveň bude příznivá spotřeba - tento tlak má každá guma trochu jiná - hrát roli v tom bude směs pneu, obvodová tuhost pneu a tuhost bočnice.
 
Poslední úprava:
Ti co maji M3 BM ci BN - jak foukate 16"? Na rámu auta mám uvedené jen 18" a tak to zstim foukam stejne - tj 2.3 vzadu i vpředu pro zatížení 2 osobami. Díky
 
Z diskuse u clanku GY asymmetric6:
Continental Sport Contact 7, Michelin Pilot Sport 5, GY Asymetric 6, Falken FK-520, Yokohama V107 - funny Summer 2022
Krome Falkenu uz jsou dostupne i obrazky.
Zase nic smeroveho ale. To uz asi nikdo novy model vyrabet na leto nebude.
 
Neostala niekomu jazdena Goodyear Ultragrip 9 205/60 R16, idealne v okoli Bratislavy.

Pretal som jednu pneumatiku a mam tam docasne iny typ.
 
Tu som pozeral, len je z roku 2016, to ma tak trochu odradilo
Hej no je starsia, ale tak za 15 ecok, co by si chcel :grinning: V CZ sa take predavaju aj za 30. Alebo kupit 2 nove/zanovne. A v BA uz mozes prezut na letne nie :grinning: Asi by som to dajazdil na tu co tam mas teraz a pak az budu vsetky dole, tak by som zohnal jednu alebo dve podla v akom budu stave. Teraz mas ake DOT a mm, lebo uz su aj 9+.
 
Poslední úprava:
Pneumatiky a ich celkový stav výrazne ovplyvňujú jazdné vlastnosti a celkovú bezpečnosť, takže nešetriť na kvalite a nejazdiť na starších ako 8 rokov, ďalej žiadne nezmyselné "dojazďovanie" dezénu na úplnú hranicu životnosti, na suchej a rovnej ceste asi OK, ale jazda v búrke po nejakej okreske, núdzové brzdenia a podobné situácie sa nemusia vyplatiť...
 
Takovy maly update k zimnim pneu:

Jeste pred pul rokem jsem zde vcelku doporucoval Bridgestone Blizzak LM005, ktere mame na CX-5. Na podzim pred sezonou jsem pozoroval, ze za chladneho dne nedrzi, jako driv, ale jeste to nebylo vylozene nebezpecny. Ale po letosni zime, coz je teprve treti sezona, jsou s najezdem cca 20 tis km zrale na "dojezdeni" nekde po meste, nebo kolem domu. Vzorek je sice cca 5mm, ale v lednu na horach v Livignu (to mely jeste tak o 2 tis mene; vetsinu casu lezel souvisly snih a bylo mezi -5 a -25) uz jsem citil znacnou nejistotu tam, kde i jina auta bez AWD problemy nemely. Nikdy jsem nemel pneu, ktere by vydrzely takhle malo. Posledni dny mi to prijde spatny uz i za sucha rano pri teplotach treba kolem 5st, pocitove jako by "tekly". Za me je to velky palec dolu.

Geometrii to neni, protoze po peclive kontrole je opotrebeni prakticky shodne na vsech prednich i zadnich. A jizdnim stylem to take neni, na prednich Dunlop Wintersport 5 jsem za 5 sezon udelal skoro 40 tis km, nez jsem je vymenil za nove, asi ve stavu 5mm; a +10 tis by asi daly a "vrazda" to nebyla.

Nasel jsem, ze to o tech Bridgestonech psali i v nejakem velkem testu z roku 2019; ale ani pod slovy "mala vydrz" bych si az takhle malou nepredstavil... Polovicni vydrz treba proti Dunlopum nebo Nokianum z nich dela bezkonkurencne nejdrazsi pneu, jake jsem kdy obouval.
 
Poslední úprava:
Mě teď vychází na zimu asi nejlépe Michelin Alpin 6. Je jen otázka, jaký zvolit rychlostní index namé auto. 101 V, nebo stačí 97 H? Po zimě je chci koupit, třeba budou ve slevě. Mometálně vychází sada na skoro 15 000 Kč.
 
Zátěžový a rychlostní má být stejný nebo vyšší. Rychlostní index může být i nižší ale musí to být viditelně vyznačeno na přístrojové / palubové desce
 
na prednich Dunlop Wintersport 5 jsem za 5 sezon udelal skoro 40 tis km

Ja ti kľudne doporučím vyskúšať na zimu Hankook Winter i*cept evo 2 W320A 225/55 R19 99V. Na CX-5 s AWD mi vydržali na predku cca 50tis. km, a to som ich štýlom jazdy rozhodne nešetril, doteraz ich mám stále ešte na zadku s min. 5mm vzorkom, mám celkovo najazdené cez 99tis. km. Pneumatiky čo vydržia iba 20tis. km sú odpad z výroby...
 
Back
Top