• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
U zimních pneu může být rychlostní index nižší. V interiéru však musí být v zorném poli řidiče umístěna nálepka připomínající maximální rychlost pneumatik, případně v novějších autech musí být aktivována funkce upozornění na překročení rychlosti zimních pneumatik. I když to nikdo kontrolovat nebude. Hlavně když má auto max. rychlost třeba 202 km/h a pneu tam dáš třeha H 210 km/h.
 
Mám zimné "T" kúpené na aute a nikde žiadne upozornenie nemám.
 
Takovy maly update k zimnim pneu:

Jeste pred pul rokem jsem zde vcelku doporucoval Bridgestone Blizzak LM005, ktere mame na CX-5. Na podzim pred sezonou jsem pozoroval, ze za chladneho dne nedrzi, jako driv, ale jeste to nebylo vylozene nebezpecny. Ale po letosni zime, coz je teprve treti sezona, jsou s najezdem cca 20 tis km zrale na "dojezdeni" nekde po meste, nebo kolem domu. Vzorek je sice cca 5mm, ale v lednu na horach v Livignu (to mely jeste tak o 2 tis mene; vetsinu casu lezel souvisly snih a bylo mezi -5 a -25) uz jsem citil znacnou nejistotu tam, kde i jina auta bez AWD problemy nemely. Nikdy jsem nemel pneu, ktere by vydrzely takhle malo. Posledni dny mi to prijde spatny uz i za sucha rano pri teplotach treba kolem 5st, pocitove jako by "tekly". Za me je to velky palec dolu.

Geometrii to neni, protoze po peclive kontrole je opotrebeni prakticky shodne na vsech prednich i zadnich. A jizdnim stylem to take neni, na prednich Dunlop Wintersport 5 jsem za 5 sezon udelal skoro 40 tis km, nez jsem je vymenil za nove, asi ve stavu 5mm; a +10 tis by asi daly a "vrazda" to nebyla.

Nasel jsem, ze to o tech Bridgestonech psali i v nejakem velkem testu z roku 2019; ale ani pod slovy "mala vydrz" bych si az takhle malou nepredstavil... Polovicni vydrz treba proti Dunlopum nebo Nokianum z nich dela bezkonkurencne nejdrazsi pneu, jake jsem kdy obouval.
Vďaka za zhodnotenie a radu. Ja túto zimu dojazdim GY UG9 a rozhodujem sa práve medzi GY UG9+ a Bridgestone Blizzak ale po tomto sa misky váh značne priklonil k GY. S nimi som doteraz veľmi spokojný. Na snehu fungujú super aj pri nižšej vzorke a vydržali tak 45-50tis km.

Odoslané z SM-A528B pomocou Tapatalku
 
Môj osobný kandidát na budúce zimné prezutie je nový model Hankook Winter i*cept evo3 X W330A, cena 2/3 ako tie GoodYear UltraGrip, EU štítok bude identický, viac by ale ukázali až nezávislé testy.
 
Tyhle hankooky mám na šestce a spokojenost veliká. Akorát při razantním rozjezdu zahučí, ale tipuju že to bude dělat většina zimáků.
Na dálnicí žádnej hukot ani při 200 km/h. Mokro v pohodě, sněhu moc nebylo, takže nemůžu sloužit. Mám 225/45/19.
Soused si pořídil mercedes c amg 430 poníků a má je taky. Chválil si je....
 
Apropo, aj koncern VAG obúva svoje vlajkové a luxusné koráby na kórejské Hankook a nie nemecké Continental, tak na tom niečo bude ;)

Ja mám vyššie uvedený model v rozmere 225/55/R19/99V pokusne nahodený na predku...
 
To je všechno jen o smlouvách, kdo se s kým na čem dohodl, Mazda zabíjí své dobré podvozky aut obouváním shit Toya a Yokohamy, dřív měla na některých autech Micheliny, které má tradičně třeba Citroen. Stačí přečíst nějaká fora o Touranu nebo Tiguanu, teď jsem tím procházel při výběru auta, a je vidět, že kvalita výroby a konstrukce je u VW-group už léta cizí, ty reporty problémů jsou neskutečný, taky plno lidí zmiňuje, že Audi to samý (častý argument spolehlivosti, TUV report, udává stav při kontrole STK, takže o spolehlivosti auta nic neříká... pouze o přípravě před technickou).

Ale nehledě na to, na ty Hankooky jsem koukal, doporučované jsou všude možně, asi to stojí za zkoušku. Možná je teda na další sezónu pořídím.

Hlavně je dobré vědět, že tady na tom ma někdo z členů najeto solidní kilometry, takže to neni guma na jednu dvě sezóny... Čím dál vic vidím konzistentní vlastnosti pneu i s ojetým vzorkem jako důležitý faktor, škoda že se nedělají testy se stavem nové a pak třeba po opotřebení prvních dvou mm...
 
Ja osobne nemám žiadne výhrady voči letným preumatikám Toyo Proxes R36b a Bridgestone Turanza T005, na ktorých prišli autá obuté z výroby, oboje japonská výroba a vysoký km nájazd, neviem ako to robia ale kvalita materiálu z prvovýroby je nezrovnateľná...

Akorát při razantním rozjezdu zahučí, ale tipuju že to bude dělat většina zimáků

Máš na mysli nejaký zvýšený hluk od kolies pri prudkej akcelerácii ? Na CX-5 som nič takéto nevypozoroval, mne zahučí jedine motor, ale to beriem ako pozitívnu vlastnosť :cool:
 
Mě teď vychází na zimu asi nejlépe Michelin Alpin 6. Je jen otázka, jaký zvolit rychlostní index namé auto. 101 V, nebo stačí 97 H? Po zimě je chci koupit, třeba budou ve slevě. Mometálně vychází sada na skoro 15 000 Kč.
Já se vždy snažím vybrat takové, které mají rychlostní index takový, aby pokryl pokud možno maximálku auta - kolikrát jedu v zimě z hor po německé dálnici, je sucho a hezky, tak nechci myslet na to, že bych neměl jet víc jak 190 (častý index T). Ale H pro 210 by se dal. A současně index nosnosti, aby byl právě ten specifikovaný a ne vyšší - počítám, že s vyšším indexem budou tužší a hlučnější. Takže za oboje si radši připlatím.
 
Môj osobný kandidát na budúce zimné prezutie je nový model Hankook Winter i*cept evo3 X W330A, cena 2/3 ako tie GoodYear UltraGrip, EU štítok bude identický, viac by ale ukázali až nezávislé testy.
Pozeral som ich ale v R16 205/60 ich asi nevyrábajú lebo som ich nenašiel a ten cenový rozdiel 10-15 euro na gumu mi nepríde nejak veľký a predsa len pneumatika je to co drží auto na ceste. Je to 60 eury dokopy co je 40 litrov benzinu a predstavuje 0.1 litra na 100km - v teste ukazuje ze Hankook ma vyssiu spotrebu takze ta cena sa moze vratit v spotrebe..Ale uvidím ešte ako sa rozhodnem ale hlavne chcem pneumatiky na sneh keďže je to predokolka a chcem mat istotu pri neodhrnutej ceste :-)

Odoslané z SM-A528B pomocou Tapatalku
 
Poslední úprava:
V jiném rozměru, přesně Winter i*cept evo2 W320, 225/55 R17 101V jsem nazul M6 jako nové na podzim, dnes je na nich cca 12 tisíc a nemůžu říci křivého slova ;) Opotřebení dám vědět při přezutí...
 
Poslední úprava:
Pneumatiky a ich celkový stav výrazne ovplyvňujú jazdné vlastnosti a celkovú bezpečnosť, takže nešetriť na kvalite a nejazdiť na starších ako 8 rokov, ďalej žiadne nezmyselné "dojazďovanie" dezénu na úplnú hranicu životnosti, na suchej a rovnej ceste asi OK, ale jazda v búrke po nejakej okreske, núdzové brzdenia a podobné situácie sa nemusia vyplatiť...
Nejezdit na starších jak 8 let? Si děláš prdel? ? Řekl bych nejezdit na starších jak 4 roky! A i ty 4 jsou hranice.
 
Jezdím druhou zimu Nokian WR D4 a u nás v Jizerkách všechno ok :D
 
Jezdím druhou zimu Nokian WR D4 a u nás v Jizerkách všechno ok :D
Já nafasoval v ceně vozu tenkrát ještě 19" Nokian WR A4 (cca rok jeté). Tedy paralelní řada, a co jsem pochytil, tak snad ta více silniční / dálniční guma, pokud to lze takto jednoduše napsat. Sníh ok, ale podzimní či jarní mokro s blátíčkem umělo být velmi dobrodružné. Stačil více kroucený nájezd na dálnici, i jen středně razantní přidávání plynu a už jsem se sunul... :rolleyes:
 
Já nafasoval v ceně vozu tenkrát ještě 19" Nokian WR A4
No já ty WR A4 19" mám od novoty... První sezona celkem ok ale letos druhá zima a nic moc, sníh ok ale rozsolená břečka nebo mokrý sníh úplně na prd☹️
 
Řekl bych nejezdit na starších jak 4 roky! A i ty 4 jsou hranice.

"Celková životnost pneumatiky = technická životnost pneumatiky počínající datem její výroby. V souladu s mezinárodní praxí by celková životnost pneumatiky neměla přesáhnout 10 let."

"Provozní životnost pneumatik = životnost pneumatiky počínající datem jejího uvedení do provozu. Maximální provozní životnost pneumatiky není možné stanovit s přesností, protože rychlost jejího opotřebení závisí na rozličných faktorech. V souladu s mezinárodní praxí by pneumatika neměla být užívána déle než 6 let."

"Pneumatiky staré až pět let mohou být prodávány jako nové, protože pokud jsou správně skladované, uchovávají si po tuto dobu své původní technické vlastnosti..."


Ja nikde netvrdím ani nedoporučujem, že máš vôbec jazdiť alebo mať obuté tak staré pneumatiky (6-8 rokov) ! Bežne ti predajú 1 rok skladovanú preumatiku (podľa DOT), na ktorej následne väčšina áut za ďalšie 3 roky nenajazdí ani 30tis. km, a je tam stále značná kilometrová životnosť, podľa tvojho tvrdenia treba takúto 4 ročnú pneumatiku vyhodiť...
 
Poslední úprava:
Bežne ti predajú 1 rok skladovanú preumatiku (podľa DOT), na ktorej následne väčšina áut za ďalšie 3 roky nenajazdí ani 30tis. km, a je tam stále značná kilometrová životnosť, podľa tvojho tvrdenia treba takúto 4 ročnú pneumatiku vyhodiť...
Za mě to bude nakonec vždy o vlastním jízdním pocitu u dané gumy, daného stáří a opotřebení. M3 měla z výroby Michelin Pilot Sport 3, 215/45 ZR18 93 W zesílená fr. Jezdí se asi 10-12 tisíc km za letní sezónu a poslední sezóna, tedy přesně ta čtvrtá už pocity značně nekomfortní. Jakoby ztvrdlá vrstva, klouznutí na mokru novým a častým jevem atp.
Mému jízdnímu stylu to vadilo více, přítelkyni méně… proto jen „vlastní pocit“ nad tím vším technickým.
Skladování pak ani nekomentuji, bum s tím do dřevěné boudy :rolleyes: Málokdo má stabilní prostorové podmínky po celou dobu skladování atd.
 
"Celková životnost pneumatiky = technická životnost pneumatiky počínající datem její výroby. V souladu s mezinárodní praxí by celková životnost pneumatiky neměla přesáhnout 10 let."

"Provozní životnost pneumatik = životnost pneumatiky počínající datem jejího uvedení do provozu. Maximální provozní životnost pneumatiky není možné stanovit s přesností, protože rychlost jejího opotřebení závisí na rozličných faktorech. V souladu s mezinárodní praxí by pneumatika neměla být užívána déle než 6 let."

"Pneumatiky staré až pět let mohou být prodávány jako nové, protože pokud jsou správně skladované, uchovávají si po tuto dobu své původní technické vlastnosti..."


Ja nikde netvrdím ani nedoporučujem, že máš vôbec jazdiť alebo mať obuté tak staré pneumatiky (6-8 rokov) ! Bežne ti predajú 1 rok skladovanú preumatiku (podľa DOT), na ktorej následne väčšina áut za ďalšie 3 roky nenajazdí ani 30tis. km, a je tam stále značná kilometrová životnosť, podľa tvojho tvrdenia treba takúto 4 ročnú pneumatiku vyhodiť...
Vždy když jsem kupoval pneu jsem se vešel do půl roku od výroby. Na jaro jsem koupil novou M3 vyrobenou na podzim a měla obuté pneu vyrobené na podzim. (Už jsou z auta pryč)
Koupil jsem teď na podzim celoročky vyrobené v září tedy měsíc a kousek před koupí.
Pneu sjedu max za 2 roky - tyhle celoročky asi už po roce.
Dá se říct že za posledních 20 let jsem na svém autě neměl pneu (ani při střídání letní zimní) starší 3 let.
Sám považuji ty 4 roky za maximum aby měla ta pneu opravdu své parametry. Ale lepší je sjet do 2 let ;)
Kdybych koupil ojeté auto a byly na něm pneu 5-6 let staré i kdyby měli 6mm dezenu jdou z auta okamžitě dolu - už to nemá ty vlastnosti co to mít mělo.

Ale klidně ty nebo někdo jiný používejte pneu jak chcete. Já razim heslo mezi prdeli a asfaltem je guma - a na té závisí můj život a tak na ní nehodlám šetřit. Když někdo šetří na dílech jako vejfuk, plechy kompresor na klimu a td jedine co ho potká je že se mu to brzo vysype ale co z toho se nepotento…. Ale abych pak zjistil že mi v zatáčce ustřelila pneu protože byla ztvrdlá z toho bych se potento…. Jestli bych k tomu měl ještě šanci.

Proste jen věc názoru. ?
 
Back
Top