• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Mě se stalo několikrát když jsem pneu kupoval nový že byly rok starý a nějakej zásadní problém to nebyl, většinou ty pneu ztratily vlastnosti po 2-3 sezónách a když ne tak jsem je sjel na vyznačený minimum
 
Takové vysvětlování ti je s prominutím k hovnu, když většina lidi jezdí podle hloubky dezénu (ale aspoň jdeš příkladem pro ostatní). Když v zatáčce neustřelí prdel tobě, protože si včera koupil nový obutí, tak to ustřelí druhýmu, kterýho v té zatáčce potkáš.

Sám mám teď na autě zimní s dot xx15, najedu 3-4 tisíce za zimu, nebudu vyhazovat skoro nejeté pneu.
 
Jak se chovají na mokru okolo 0°C?
 
Na to nemám konkrétní odpověď. Kdyby byť v jediné zatáčce byl náznak přetáčivost ztrátou adheze, sundávám je z auta (neděje se tak). Předpokládám větší brzdnou dráhu ale nemám srovnání. Před Vánocemi, malinko sněžilo, pod nulou mohlo být, povrch letiště mokrý. Slalom mezi kuželi, jízda na hraně možnosti auta, zvládnu to. Zkoušeli jsme i “losí test”, neměl jsem odvahu jet víc jak 60 (vzhledem k počasí především). Určitě jsem se dokonale (s velkou rezervou, mohl jsem i rychleji) nouzově vyhnul překážce, na “silnici” bych se udržel (šíře “silnice” simulováno kuželi byla 6m), záviselo by na okolnostech provozu při vyhýbacím manévru. Doteď bez aquaplaningu (klepu na dřevo).

Svým pneumatikám věřím, jediný co, jsou asi hlučnější, takže budou tvrdší jak nová zimní pneu.
 
Ja bych to s vlivem starnuti na jizdni vlastnosti neprehanel.

V prosinci jsem na Mazde 6 menil predni Wintersporty 5, ktere mely 5 let od vyroby a 4 sezony na aute, s dezenem kolem 4 - 5mm, za novy identicky Wintersporty, a na normalni silnici jsem nepozoroval zadny rozdil, ani za mokra. Novy mi prisly krapet hlucnejsi. Na snehu primy srovnani nemam, protoze v te dobe to nebyla sance na obojim vyzkouset. Tam bych nejaky rozdil cekal, stejne jako aquaplaning, ale kvuli hloubce, ne stari. Jinak jsem v minulosti nekdy sjel gumy za 2 sezony, nekdy za 4, a rozhodne mi prijde dominantni vliv hloubka vzorku, zvlast na letnich, kdyz uz jsou treba jen na 3mm, nikoliv stari gumy (neresim gumu starou 15 let).

O vlivu par let stari tedy dost silne pochybuji, nevidim duvod proc by moderni guma s ruznymi primesemi mela nejak dramaticky starnout… a taky pochybuju, ze na to ma velky vliv skladovani. Jsou zeme, kde se jezdi na zimakach cely rok, a guma tak stoji venku na aute porad, a pochybuju ze je po ctyrech letech vyhazujou, i kdyby je nemeli ojety… stejne tak si ta guma musi poradit leckde i se zimnima teplotama dlouhodobe treba -35, nebo jinde sice teplo, ale s vysokou vlhkosti, proti tomu je cesky podnebi sranda.
 
Poslední úprava:
Přesně tak. Moderní pneu vydrží 5 let bez ztráty původních vlastností. 4 roky se říkalo kdysi, od té doby jsou úplně jiné směsi pneumatik. Při správném uskladnění vydrží nepoužité pneu prý až 10 let bez jakékoli degradace. Myslím, že to většina lidí přeceňuje, s tím stářím pneu...
Přece jen nejsme na fóru Porsche :)
 
Mě teda michelinky zklamaly po 2 letech na moje poměry klesla adheze znatelně dolů u jiných pneu jsem to nezažil. Teda ještě u continentalu tam to bylo ještě rychlejší. Věřím že v testech Continental vyhrává. Dnes jsem viděl novej test od Bensona kde zas Continental vyhrál, ale pořád je ta technologie na takové úrovni kde guma vyrobená ze směsi která funguje skvěle jak na mokru i suchu si svoje vlastnosti udrží jen pár tisíc km. Na to aby ta guma takhle vydržela fungovat aspoň těch 20tkm, muselo by se změnit složení směsi a látka která by to umožnila zatím není objevena, aspoň o tom nevím. Uvidíme za pár let.

Zatím pokud někdo řeší náročnější užívání, a není to víkendovka co najede max 2000km ročně, volí mezi tzv suchou, mokrou a zimní gumou podle toho jaký je období nebo jakou vlastnost víc využije.
 
Já razim heslo mezi prdeli a asfaltem je guma - a na té závisí můj život a tak na ní nehodlám šetřit

Poprosím teda len o stručné vysvetlenie, kde je práve tá "bezpečnosť", keď máš obuté a jazdíš na celoročkách ? :confused: Však taká pneumatika (aj keby stála neviem koľko extra navyše) je snáď vo všetkom iba kompromis...
 
Poslední úprava:
Já se ho trochu zastanu. Taky přes zimu jezdím na celoročkách. Mám vyzkoušeno že po Brně a blízkým okolí kde není moc sníh ale spíš často mokro fungují zkrátka líp než zimní gumy, a celkově když je srovnám tak fungují daleko líp než starší zimní nebo letní 6letý co používá otec a matka na svých autech.

Takže za mě celoročky vyloženě šetření znamenat nemusí když se použijou tam kde mají smysl.
 
Dobre a čo keď potrebujem ísť z Brna na služobku do oblasti kde bude na vozovke blato+sneh a teploty v danej oblasti kľudne pod -15stC ? Budem ráno pred služobkou rýchlo prezúvať na zimné ? :joy: Celoročky sú skorej vhodné iba do geograf. oblastí, kde sa dlhodobo teplota mení v úzkom rozsahu, napr. 0-20stC, tam sa to oplatí používať. U nás máš v zime -15stC a v lete kľudne 35stC, to je zásadný rozdiel 50st, na toto proste celoročky nie sú určené. Ja normálne prezúvam tak ako treba letné/zimné a nehľadám kompromisy.
 
Poslední úprava:
Poprosím teda len o stručné vysvetlenie, kde je práve tá "bezpečnosť", keď máš obuté a jazdíš na celoročkách ? :confused: Však taká pneumatika (aj keby stála neviem koľko extra navyše) je snáď vo všetkom iba kompromis...
Načrtnul to zde kolega. Taky jsem byl zastánce letní/zimní. Ale je fakt, že ty celoročky se hrozně posunuli. U mne rozhodně nejde o šetření, kupoval jsem Continental AllSeason a ta cena určitě nepatří někam do kategorie ,,nízkorozpočtové pneu”.

Jde o to, že jezdím za každého počasí.

Na jaro a podzim kdy se podmínky nění i během dne - ráno mrazík a sníh, dopoledně čvachta, odpoledne suchá silnice a klidně 15-20°C je celoročka vhodnější než letní nebo zimní guma.

Situace jedeš někam na pár dní má být třeba sucho a ejhle ono najednou na horách napadne sníh. Nebo jedeš na zimních a švihneš to někam na jih a tam je sluníčko a 20°C.

Na mokru odvádí fantastickou práci, ještě jsem neměl pneu co by tak pěkně držela na vodě.

Tohle jsou za mne situace které dost v reálu převažují a proto jsem se rozhodl takto.

Na sněhu na horách ty pneu drželi perfektně a oproti zimním gumáky jsem nepoznal rozdíl - jak z vlastní zkušenosti tak vůči kamarádům co měli zimáky.

Co se mi líbí dál je že v podstatě pořád budu jezdit na čerstvé nové gumě protože to vidím na rok maximálně dva (ale nemyslím si že mi celé 2 vydrží). Nemusím se stresovat s přezovanim a vím, že mám gumu na každou situaci.

Určitě v extrémech se najdou vhodnější pneu, jenže to jde o extrémní situace a Mazda 3 není ani okruhový speciál ani offroad čtyřkolka na horské lesní cesty. Takže to beru tak, že těžíš z těch běžných smíšených podmínek každodenního provozu.

Co jsem sledoval zahraniční testy z asi 7 zimních a k tomu celoročky snad jen 2 top zimní pneu se dokázali dostat před top celoročky což ukazuje, že v zimních podmínkách ta guma skvěle podrží. Kamarád se zimáky Nokiany ten samý kopec měl velké potíže kde já ani nehrabal.

V létě budou určitě víc ubejvat ale to je mi celkem jedno a stále se bude jednat o průměrnou letní gumu. Co jsem je testoval při 20°C oproti letním Bridgestone co jsem měl nazuté při koupi nepoznal jsem rozdíl v přilnavosti a to jsem je vzal i na dráhu kde jsem si dělal slalom už v takové míře co jsem si v provozu již nedovolil.


Za mne hlavně ta jistota na proměnlivé podmínky a mokro.
 
Tak pokud jedeš na takovou služebku 2x za zimu a jinak jezdíš po městě tak to s rozumem zvládneš 2x i na celoročkách pokud takhle jezdíš častěji přes zimu tak zimáky s tím že to na mokru ve městě bude trochu horší. Tak jsem to myslel.

Ale opět je to vytržená věc z kontextu a použitá přesně opačně než jsem tvrdil. Služební auto je většinou pracant, kterej dostává nějakej servis, většinou bohužel autorizák (kvalitní servisní oddělení aby člověk pohledal) a to poslední co se na něm řeší jsou detaily, protože to auto se za 2,3,5 let odepíše, účel splněn. Takže nepředpokládám že u tohoto typu přibližovadla se to bude víc řešit.
 
Ďakujem za vysvetlenia. Ja jazdím hlavne dlhé trasy, ročne min. 40tis. km, všetky možné podmienky, nejaké plánovanie trasy s ohľadom na budúce počasie a stav vozovky (sneh, voda, sucho, atď) je samozrejme nereálne, keď je treba vyraziť tak sadám a vyrážam, a neriešim aké počasie bude za 3 hod. alebo 500km inde, to čo mám v danej sezóne obuté určite spĺňa všetky požiadavky jazdných vlastností, bezpečnosti a nezoderiem to za menej ako jeden rok...
 
Poslední úprava:
V tomto případě jsou samozřejmě vhodnější zimáky. ;)
 
Dobre a čo keď potrebujem ísť z Brna na služobku do oblasti kde bude na vozovke blato+sneh a teploty v danej oblasti kľudne pod -15stC ? Budem ráno pred služobkou rýchlo prezúvať na zimné ? :joy: Celoročky sú skorej vhodné iba do geograf. oblastí, kde sa dlhodobo teplota mení v úzkom rozsahu, napr. 0-20stC, tam sa to oplatí používať. U nás máš v zime -15stC a v lete kľudne 35stC, to je zásadný rozdiel 50st, na toto proste celoročky nie sú určené. Ja normálne prezúvam tak ako treba letné/zimné a nehľadám kompromisy.
Ja tiez mam celorocky namiesto zimnych. A chodim aj na lyzovacku takmer kazdy den do CHKO ked je tam sneh. A ked sjedem dole na dalnicu takisto neriesim ci je sucho, mokro alebo sneh. Pre mna su lepsi nez sa trapit od polovice oktobera do polovice maja na zimnych.

Na jaro a podzim kdy se podmínky nění i během dne - ráno mrazík a sníh, dopoledně čvachta, odpoledne suchá silnice a klidně 15-20°C je celoročka vhodnější než letní nebo zimní guma.

Situace jedeš někam na pár dní má být třeba sucho a ejhle ono najednou na horách napadne sníh. Nebo jedeš na zimních a švihneš to někam na jih a tam je sluníčko a 20°C.

Na sněhu na horách ty pneu drželi perfektně a oproti zimním gumáky jsem nepoznal rozdíl - jak z vlastní zkušenosti tak vůči kamarádům co měli zimáky.

Určitě v extrémech se najdou vhodnější pneu, jenže to jde o extrémní situace a Mazda 3 není ani okruhový speciál ani offroad čtyřkolka na horské lesní cesty. Takže to beru tak, že těžíš z těch běžných smíšených podmínek každodenního provozu.

Za mne hlavně ta jistota na proměnlivé podmínky a mokro.
Presne. Tady kolikrat lidi prezujou na letni uz v breznu a pak se divi ze nasnezilo jeste. Nebo dole uz pomalu leto a nahore se jeste bezkuje. Loni na konci unora a zacatkem brezna to nahore povolilo na bezky na par dni, ale dole uz bylo sucho a teplo na inlajny. No a v dubnu nahore zase jeste napadalo behem dvou dnu do pulky lytek snehu. Nebo dalsi situace nikde uz snih, pulka kvetna, ale pri pravidelne ceste musim vyjet a zase sjet 750m.n.m a tam najednou vrstva snehu nebo snehova prehanka. Nebo mokry listopad spousta lidi jeste na letnich, ze jeste nic nebude, a na dalnici namrzle mosty a 4 auta v sobe a uzavirka x hodin. Jeste driv nez se celorocky posunuly, tak jsem tocil 3 sady. A to jsem teda daval zimaky na konci prosince a sundaval je v pulce brezna.
Ja si prezouvam sam v garazi, takze v klidu si prezuju v rijnu jeste za sucha za tepla a vim, ze ta pneu bude fungovat, nez cekat jako ostatni, ze na zimaky je jeste teplo a sucho a budou se sjizdet zbytecne. A naopak na letni prezuju az "kdyz je po vsem" a vim, ze nebude nekde nahore prekvapko. Take pekne v klidku az kdyz je teplo akorat na letni aby fungovaly.
A na extremy, to bys musel pod kopcem v zime nazout vraniky s korundem a pak v lete za mestem na okresku semi-slick. To uz jsou ale zase pneu, pro toho, kdo prevazne jezdi ty extremy.
 
Akorát semi-slick není oficiálně povolen na rozdíl od UHP gumy :D
 
Tak jsem zjistil že už i některý semi-slicky mají homologaci musí mít v kroužku na bočnici E s číslem kód země která homologaci vydala)
 
příklad: Nankang ns 2r 225/45 r18 ve variantě 180/200 plně homogován pro použití na pozemních komunikacích.
Ve variantě 120/130 jen okruh.
 
není NS-2R ještě UHP? Vzorek vypadá pořád ještě "běžně"
 
Back
Top