Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Já razim heslo mezi prdeli a asfaltem je guma - a na té závisí můj život a tak na ní nehodlám šetřit
Načrtnul to zde kolega. Taky jsem byl zastánce letní/zimní. Ale je fakt, že ty celoročky se hrozně posunuli. U mne rozhodně nejde o šetření, kupoval jsem Continental AllSeason a ta cena určitě nepatří někam do kategorie ,,nízkorozpočtové pneu”.Poprosím teda len o stručné vysvetlenie, kde je práve tá "bezpečnosť", keď máš obuté a jazdíš na celoročkách ? Však taká pneumatika (aj keby stála neviem koľko extra navyše) je snáď vo všetkom iba kompromis...
Ja tiez mam celorocky namiesto zimnych. A chodim aj na lyzovacku takmer kazdy den do CHKO ked je tam sneh. A ked sjedem dole na dalnicu takisto neriesim ci je sucho, mokro alebo sneh. Pre mna su lepsi nez sa trapit od polovice oktobera do polovice maja na zimnych.Dobre a čo keď potrebujem ísť z Brna na služobku do oblasti kde bude na vozovke blato+sneh a teploty v danej oblasti kľudne pod -15stC ? Budem ráno pred služobkou rýchlo prezúvať na zimné ? Celoročky sú skorej vhodné iba do geograf. oblastí, kde sa dlhodobo teplota mení v úzkom rozsahu, napr. 0-20stC, tam sa to oplatí používať. U nás máš v zime -15stC a v lete kľudne 35stC, to je zásadný rozdiel 50st, na toto proste celoročky nie sú určené. Ja normálne prezúvam tak ako treba letné/zimné a nehľadám kompromisy.
Presne. Tady kolikrat lidi prezujou na letni uz v breznu a pak se divi ze nasnezilo jeste. Nebo dole uz pomalu leto a nahore se jeste bezkuje. Loni na konci unora a zacatkem brezna to nahore povolilo na bezky na par dni, ale dole uz bylo sucho a teplo na inlajny. No a v dubnu nahore zase jeste napadalo behem dvou dnu do pulky lytek snehu. Nebo dalsi situace nikde uz snih, pulka kvetna, ale pri pravidelne ceste musim vyjet a zase sjet 750m.n.m a tam najednou vrstva snehu nebo snehova prehanka. Nebo mokry listopad spousta lidi jeste na letnich, ze jeste nic nebude, a na dalnici namrzle mosty a 4 auta v sobe a uzavirka x hodin. Jeste driv nez se celorocky posunuly, tak jsem tocil 3 sady. A to jsem teda daval zimaky na konci prosince a sundaval je v pulce brezna.Na jaro a podzim kdy se podmínky nění i během dne - ráno mrazík a sníh, dopoledně čvachta, odpoledne suchá silnice a klidně 15-20°C je celoročka vhodnější než letní nebo zimní guma.
Situace jedeš někam na pár dní má být třeba sucho a ejhle ono najednou na horách napadne sníh. Nebo jedeš na zimních a švihneš to někam na jih a tam je sluníčko a 20°C.
Na sněhu na horách ty pneu drželi perfektně a oproti zimním gumáky jsem nepoznal rozdíl - jak z vlastní zkušenosti tak vůči kamarádům co měli zimáky.
Určitě v extrémech se najdou vhodnější pneu, jenže to jde o extrémní situace a Mazda 3 není ani okruhový speciál ani offroad čtyřkolka na horské lesní cesty. Takže to beru tak, že těžíš z těch běžných smíšených podmínek každodenního provozu.
Za mne hlavně ta jistota na proměnlivé podmínky a mokro.
Ja měl za to, že semi s přídomkem "street" (či označením 180>) se můžou normálně jezdit.Akorát semi-slick není oficiálně povolen na rozdíl od UHP gumy