• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Ako ale Bude ta celorocna pneu vyzerat na lade dalsiu zimu potom co prejazdi Leto v tychto extremoch poslednych rokov kde sa teploty vzduchu blizia k 40st a asfalt 55+ a guma stvrdne? Mna 2x za rok bavi doma si prehodit tie zimne a letne, obzriet ci netecie tlmic, brzdove hadice, ako sa hobluju brzdy, ci nieje prasknuta manzeta na capoch a neutrhla sa tycka stabilizatora atd. 1,5 hodiny to zabere a je to aj nejaka fyzicka aktivita, tak isto ako mnohi 2x do roka voskuju a umyvaju a lestia auto 5-6 hodin ;)
Mimo ineho z pneu v sirke 235 Na BMW bude dezen miznut inak ako z pneu v 205 alebo 215.
 
To nemáš pravdu. Na BMW jsem měl 225 na předních a 255 na zadních a zatím co přední byla schopná dát 40. tak zadní dávala se štěstím 20. Takže za jedny přední se sjeli dvoje zadní a v průměru byla guma na 30.
Jde v první řadě o to jaké přenášíš výkony na vozovku a jaká je hmotnost vozu.

Takže na lehké a slabé Mazdě vydrží 215 klidně dýl jak 255 salám na BMW.
 
Alpin 6 nasazeny.
Zatím hlučnost docela v pohodě, do 90km/h velmi tiché, téměř srovnatelně s Primacy 4, nad 90km/h se šum od kol začne zvyšovat, ale pořád je to tiché, žádný rušivý hluk. Tak uvidíme jak to bude jezdit dál.

Jinak Primacy 4 po najetých 8500km mají vzorek 5.5mm.

IMG_20211113_105856.jpg
 
Dávám jen tak pro info. Dřív bych také řekl, že lepší pneu bych dal na předek, ale jelikož jsem prorazil jednu pneu neopravitelně, koupil dvě nové a začal řešit kam je dát, tak jsem už nějaký ten rok chytřejší.
 
Podívej ten článek mi přijde dost zavádějící.

Předně se pořád řeší, že dostaneš přetáčivej smyk.
Super, kolikrát ho běžný člověk dostane?

A kolikrát dostane nedotáčivý smyk který je více nebezpečný a obtížnější na zvládnutí?

A kolikrát ten běžný člověk potřebuje razantně brzdit v přímém směru?Nesrovnatelně vícekrát.

Zrovna přetáčivej smyk je záležitost kterou zvládne každý zkušenější řidič nebo lidi co si aspoň osahali zadokolku v zimě.
Vůbec se neřeší běžné situace jako přilnavost pneu v dešti a td - auto se podstatne lip zvládne když ti ustreli zadek ale přední kola reaguji na pohyb volantu než když zadek drží ale předek nereaguje a jde ti bokem.

Pneu prehazuji postupně třeba nové 8mm po sezóně přední 7 zadní 7,5 tak je na další sezónu dam naopak a sezónu pak končím ve stavu 6,5 přední a 6,5 zadní. Takhle když to prostřídas mas minimální rozdíly a pneu vydrží déle. A vždy mas plus minus cca stejně vysoký dezen.
 
Co mám vyzkoušený na sněhu tak třeba almera se dala přes ručku házet sem a tam a kdykoliv srovnat a dostat tam kde bylo potřeba. GH bez pomocníků se buď neutrhne, a když, tak díky malýmu rejdu a velkýmu rozvoru se to srovnává dost blbě nebo to nejde a letí si to svéhlavě bokem. To jen tak pro srovnání. Ze začátku s mazdou mě 2x ustřelila v zatáčce prdel (díky nefunkčním gumám) a kdybych neměl zaplou stabilizaci tak bych to nesrovnal. Zas tak jednoznačný to není
 
Jednoznačné no jak se to veme. Teď si vem ty ,,časté situace” je sníh potřebuješ se vyskrábat do prudkého kopce. V tu chvíli můžeš mít vzadu u předokolky klidně závodní slicky a jde o to jaký gumy máš na předku. Naopak to ale nefunguje. Takové situace jsou časté a pozitiva lepšího dezenu na predku jednoznačně převažují.
 
Podle mě je větší průser když ti ustřelí zadek kvůli aquaplaningu, kterej nemusíš zvládnout, než že jen něco nemůžeš vyjet. Rozhodnout si to musí každej sám :)
 
Osobne si myslim, ze je najuniverzalnejsie (schvalne nepisem, ze nejalepsie) je streidat pary oneu a davat lepsie dopredu. Tak sa vzdy vcase vyrovna dezen, kedze vpredu je na oredokolkach vyssie opotrebenie. Podla mna je lepsie mat vpredu napr 7mm a vzadu 6 ako vzadu 7 a vpredu 4. A to preto, ze dopredu vzdy davam horsiu, tak bude vzdy viac a viac opotrebena. Mozno v tej chvili, ked nahodim dopredu horsie a dozadu lepsie je rozdiel 1mm. Ale po 2 sezonach uz to bude uplne ine. A bude to nafigu.
Takze za mna kazdu sezonu striedacka a dopedu lepsie.
 
No roli hraje take vaha. Mame vpredu na dnesni dobu uz "velkoobjemove" motory. Ja i automat. Takze i horsi pneu se lepe "prozizne" nez kdyby horsi byla na zadku. Tech 45kg a min, ktere jsou na zadku v nadrzi a i pripadne veci v kufru tomu moc nepomohou. Navic daleko snadneji je citic co se deje pod prednimi koly. A na brecce/vode to muze byt rozdil. Vem si, ze na predku by mel nekdo 7mm a na zadku by dal nejaky tesne nad 4mm, ze na zadku tu jednu zimu jeste daji v poho. Takze na brecce i snehu se mu bude zdat, ze je vse ok. Na rovince jeste umocneno tim, ze predni kola odvedou to nejhorsi a zadni, pri priblizne stejnem rozchodu, toho nemusi odvadet tolik. A i tak uz bude dost mozna zadek na hrane. A v zatacce spis za, az si zadni kola budou muset razit svoji stopu. Navic predek daleko vice ridicu spis uridi, nez zadek. Kdyz nekdo nepojede jako idiot, tak i kdyz slapne na brzdu, tak maximalne skonci v nedotacivem smyku na krajnici v rychlosti, kdy uz kola zase ziskaji grip, nebo mu dodatecne jeste pomuze nahrnuty snih. A kdyz uz dojde k nejhorsimu, tak do stromu asi chces narazit predkem, nez bokem. Takze pokud budes mit na predku horsi pneu, tak poznas jejich limit drive a vzadu jsi tim padem safe. Pokud nekdo ma na predku pneu, se kterymi by mohl mit problem se vyhrabat na kopec, tak by mel predem hlavne zvazit cestu na ten kopec. Kdyz se bavime o FWD aute.
 
90 percent situácii v zime budú lepšie pneu užitočnejšie na hnanej náprave, na snehu na nedotacavy šmyk a trakciu atď. Keď už niekto chyti pretacavy šmyk na aute s elektrickým posilňovačom na ľade alebo snehu tak vždy zareaguje DSC oveľa rýchlejšie ako človek, a skoro každý ajtak len stlačí brzdu a čaká jak to dopadne.
 
Tak dnes první test na sněhu. Byl jsem na Šumavě a v Kašperkách teploty -1 až -5°C zledovatělé silnice ujetý sníh a led a cca 5-10cm neujeteho sněhu.

Pneu drželi velmi pěkně kor na té ledovce jsem to ani nečekal.
Po kopcích jsem najezdil přes 100 km takže na první oťukání více než dostatečné a zatím jsou minimálně srovnatelné s kvalitními zimáky.

Doufám že brzo napadne i v nížinách.
 
Ahoj, jen takový dotaz: na zimu kupujete klasické gumy nebo zesílené XL? Píšou, že zesílené jsou hlučnější a ne tak komfortní, ale zase jsou lépe chráněny proti mechanickému poškození. Cenově vychází stejně, tak jestli tam jde poznat nějaký rozdíl? Dík
 
Podívej já vzal ty Continental AllSeason v 215/45 R18.
Je to XL a letní jsem měl 89 Bridgestone.

Hlučné jsou stejně možná i lehce min a jsou rozhodně komfortnější - při stejném pohodlí je hustim na 2,6-2,7 bar jako letní Bridgestone ty sem musel podhustit na 2,4.
 
Zimní jsou vždycky tišší než letní, protože jsou z měkčí gumy. XL kupuje známej na Transita, ale ten uveze tunu zboží, to v M 3 asi nikdo z nás běžně nevozí.....
 
XL u tranzita (jiný rozměr pneu) bude něco jiného než v rozměru na osobak.
Ty XL co mám mají odpovídat 93 což je jen mírně víc než letní 89 ale pneu by měla mít ochranu nejen bočnice ale i pod běhounem.
Taky se XL používá na silnější auta z důvodu přenosu výkonu.

Ve výsledku já je vzal proto ze ta pneu se ani v jiné verzi než je XL nevyrábí.
 
Back
Top