• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
45000 mil ? to jako ze daji 70000 km….?
Pokud ano znamená to jediné (fyziku neokecaj) ze buď jezdily po speciálním povrchu který v ČR opravdu není a nebo je směs pneu tvrdá. A tvrdá směs vždy znamená dvě věci.
Delší vydrž.
Horší přilnavost.

Jak sem psal vydrž mě nezajímá jde mi o max výkon.

Na kolo taky kupuji pneu s měkkou směsi aby drželi a životnost je mi fuk.


To je sice fajn, ale mě by ho nikdo nedovezl takže si cinknu na asistenci a nechám si prezout/opravit proste dle potřeby.

Ty dvě sady jsem vozíval dřív tehdy jsem moc neřešil vyvažování a sám sem si to venku přehodil.
Od doby co mi zacli házet kola na větších ráfcích už vyvažování řeším a byt třeba neupadne zavazicko tak i vliv různého ojeti a td se hodí mít to proste před sezonou v cajku. To jestli nechám už o par stovek v servisu víc za prehození pneu mě netrápí investice cca 20000,- za další disky to vynahradi na dalších 10 let.
A kdo vi v jakem stavu bude auto za 10 let nebo jestli mi ho za měsíc zas sejme nejakej kamionak a já budu řešit jiné auto.
Jak jsem už psal výše. Na BFG jsem už pár zim odjezdil a opravdu jsem nezaznamenal horší přilnavost než u Alpinů. Jediný rozdíl byl ten, že Alpin měly lepší záběr na sněhu, takže tam, kde jsem nasazoval na BFG řetězy jsem ještě jel Alpinama. :) A zaručenému kilometrickému proběhu uváděnému nota bene na oficiálních stránkách výrobce bych klidně věřil. V USA si v tomto nikdo nedovolí lhát. Konkurence by ho totiž "sežrala". Jinak BFG Ti nenutím, jen píšu své zkušenosti a co si vybereš je Tvoje věc.
 
Ale "stary" je jen dezen, smes u starych dezenu take prochazi evoluci. Proto je jiny EAN i na vzhledove stejne pneu. Ono neni uplne porad co vymyslet na tech
Mne sa podľa testov posledných ľúbia tie nové Hankook icept 3 označené ako wr330. Majú všetky parametre pre mňa podstatne v zime veľmi dobré (sucho, mokro sneh) a jediny zápor vysoký hluk, ale cena je uplne inde oproti prémiovým. Chybička krásy je že v Mazda rozmere na R16 sa nerobia
Na těch 18 ano tak o nich taky uvazuju. V testech super a cena kol 3 tisíc ale když najdu par řádku od lidi tak je zas tak nechválí těžko říct dnes se nedá věřit ničemu.

Jak jsem už psal výše. Na BFG jsem už pár zim odjezdil a opravdu jsem nezaznamenal horší přilnavost než u Alpinů. Jediný rozdíl byl ten, že Alpin měly lepší záběr na sněhu, takže tam, kde jsem nasazoval na BFG řetězy jsem ještě jel Alpinama. :) A zaručenému kilometrickému proběhu uváděnému nota bene na oficiálních stránkách výrobce bych klidně věřil. V USA si v tomto nikdo nedovolí lhát. Konkurence by ho totiž "sežrala". Jinak BFG Ti nenutím, jen píšu své zkušenosti a co si vybereš je Tvoje věc.
Tyjo jasný mě to jen přijde jak sci-fi 70 tisíc km na gumě…
Nejvíc co mi vydrželo byly letní Michelin cca 40 tisíc jinak mi pneu dávají 20-30 tisíc km a pak jdou.
Jasně ,,šetřílkové” by je jezdili i pod zákonné minimum takže by jistě najeli víc, ale jak rád ušetřím na některých věcech tak zrovna u pneu si raději priplatim za novou v perfektním stavu než abych jezdil gumu co sice ještě jezdit jde ale už nemá ty vlastnosti co mívala.
Jako kdyby uvedli 40 možná 50 bych i věřil ale 70 mi opravdu přijde hodně.

Schvalne vydrzeli někomu pneu 50-70 tisíc km?
 
Já mám na letních ContiSportContact 5 cca 45 tis. a mají 3 mm, budu měnit. Takže jestli to někdo dojíždí do zákonného minima, 55 by určitě daly.
 
Teď sem mluvil s kamosem a prej jde do celorocek. ?

Tož tyjo jsem docela na vážkách.
Když tu píšete, že v pohodě, možná jsou opravdu dnes jinde, jeste jsem na nich nejezdil.

A možná než jít do 2 generace starých zimáků by byly lepší nové celoročky a v kufru vozit řetězy kdyby byla nadílka.

Našel sem v mem rozměru ty Hankooky Kinergy H750 nebo Continental AllSeasonContact
 
K tomu nájezdu..., na jaře jsem své M6 obul nové (na podzim sundané z nového BMW X2) Bridgestone TURANZA T005, 225/55 R17 97W (DOT 1020) a teď při přezutí na zimní ukládal přední/zadní se vzorkem 4/5mm po cca 12.000 km :mad: Jak Vás tak čtu, tak jsem jen obětí mylných domněnek, neb realita výdrže se prostě mění :mask:

Zimní mám nyní Winter i*cept evo2 W320, 225/55 R17 101V, tedy ten předchozí zimní model Hankook vícekrát zmíněný ve vláknu. Mají DOT 3621, tedy výrobou čerstvé, zkušenosti pak přes zimu nasdílím...
 
Tu Turanzu mám taky teď na ni je 15 tisíc tak sem zvedav kolik bude mít vzorek jestli 4 až 5 mm tak už je obouvat určitě nebudu.

Fakt váhám teď jestli koupit něco z těch zimních nebo testnout ty celoročky.

Fakt sem to bral jako jasnou věc, že celoročka je pro mne blbost ale dle všeho to vypadá, že už to není to co před deseti lety a dnes už jsou jinde.

Dokonce srovnání Conti AllSeason s Conti 860 dopadlo na sněhu prakticky stejně na mokru o fous líp pro celorocku a údajně na suchu dost podobně jak letní Dunlop.

Tak sem zas na začátku ?
 
Na T005 letních (pravá "evropská" T005, nikoliv T005A, jako jsou třeba na 6 z výroby) mám na CX-5 cca 25tkm, vzorek 6.5/6mm... ale v mém případě je hodně nájezdu na dálnicích, určitě přes polovinu, možná spíš 2/3. Z výroby nasazené T005A na minulé Šestce daly něco jako 50tkm do vzorku necelé 4mm, ale nájezd nedokážu říct přesně, protože přesně nevím, kolik najedu v zimě... ale určitě o dost méně, v létě jsem třeba i 6x někde na jihu. Ale zase - dálnice, dálnice, dálnice.

Podle mě se to tím pádem nedá úplně porovnávat, pokud neznáme svoje profily jízd.
 
Z celoroček GY 4S2 gen 3, nebo Hankook H750 ;)
 
Jsou dostupný jen ty Hankooky a Contíky a ty Conti jsou dle testů lepší.
Jako nechtěl sem o celorockach slyšet ale tenhle test mě asi přesvědčil hlavně o kolik lepší jsou na mokru při nízké teplotě oproti zimním natož letním.


Asi je testnu.
 
Podla toho testu vyzeraju CrossClimate 2 velmi dobre. Az mam chut vymenit moje Vredestein WintracPro
 
Teď sem mluvil s kamosem a prej jde do celorocek. ?

Tož tyjo jsem docela na vážkách.
Když tu píšete, že v pohodě, možná jsou opravdu dnes jinde, jeste jsem na nich nejezdil.

A možná než jít do 2 generace starých zimáků by byly lepší nové celoročky a v kufru vozit řetězy kdyby byla nadílka.

Našel sem v mem rozměru ty Hankooky Kinergy H750 nebo Continental AllSeasonContact
Vzdyt to rikam porad :joy: Ty celorocky jsou uplne nekde jinde uz. A jesli tam ted mas Turanzy, coz je uplne obyc guma, tak to nebude zadny velky rozdil na suchu. S temi Conti ale bacha. V tom testu je nova smes. Co ti prijde domu je loterie. Ja o nich take uvazoval, ale v predchozich testech hodne ztracely na suchu. Mrkni i na ty Vredestein, ty byvaji hodne dobre na suchu, ale jinde ztaci.
Ja mam vpredu Hankook 4s2 750 a vzadu Michelin CC+. Funguje to spolu dobre.
 
Ja mam tie Vredestein od 2019, teraz bude ich 3 zima. Na suchu a mokre su skvele. Nepotrebujem menit jazdny styl oproti GY F1A5 v lete na tych istych usekoch. Na snehu to je horsie. Ale asi som zatial nemal lepsiu pneu na snehu, takze nemozem povedat, ze su zle. No podla toho, co niektori vravia kam vyjdu, tak ja som vela kopcov (prudsich) nevysiel. Nacuvat ale slo Na bezne snezne podmienky su ok, aj tak clovek dava bacha. Ale ked sa chcem niekde vyskriabat, tak je trocha problem. Ale zas tazko povedat, ci by to ina oneu zvladla, alebo by pomohli uz len retaze ci AWD.
 
Co jsem se dival tak CC2 sice v jednom testu dopadly top ale v dalších testech a rozměrech už tak nedopadly
 
Ja mam tie Vredestein od 2019, teraz bude ich 3 zima. Na suchu a mokre su skvele. Nepotrebujem menit jazdny styl oproti GY F1A5 v lete na tych istych usekoch. Na snehu to je horsie. Ale asi som zatial nemal lepsiu pneu na snehu, takze nemozem povedat, ze su zle. No podla toho, co niektori vravia kam vyjdu, tak ja som vela kopcov (prudsich) nevysiel. Nacuvat ale slo Na bezne snezne podmienky su ok, aj tak clovek dava bacha. Ale ked sa chcem niekde vyskriabat, tak je trocha problem. Ale zas tazko povedat, ci by to ina oneu zvladla, alebo by pomohli uz len retaze ci AWD.
Na vyskriabanie su Vraniky s korundom?
 
Podívej tady jsou ty Conti v 2018 a pořad je to celkove před Hankook.


Myslím ze to co koupím bude DOT 2020/21 takže v pohodě.
Pokud je budu mít nazuty celej rok tak si myslím ze stejně budu příští podzim kupovat nové (fakt tomu dávám tak 30-40 tisic km což je můj roční/lehce přes najezd) a to už by třeba mohl byt větší vyber.

Jo a našel sem i ty Vredestein a ještě Maxxis ale když jsem ty testy prolítl tak mi stejně pořád z dostupných pro můj rozměr vychází nejlíp ty Conti, tak jsem je objednal.
Obchod slibuje DOT 2021/20 tak uvidím co dojde a budu doufat ze za rok až budu kupovat nové budou třeba Goodyear nebo Michelin v mem rozměru a bude vyšší vyber celkově, ale asi se to nedá moc čekat. Každopádně čekám ze ty celoročky se budou rozšiřovat v nabídkách a pokud půjde vylepšování tím tempem co šlo poslední roky tak si myslím, že další generace mohou být hodně zajímavé.

No celkově jsem zvědav jaký to bude.

Ještě dotaz k rychlostnímu indexu.

V TP mám nejvyšší rychlost 197 km/h
Zároveň mi tam zapsali pneu 215/45 R18 89W.
W je 270 což ale překračuje max rychlost o 3 kategorie a ne o 1 jak bejvalo požadováno.

Stačí mi tedy V jak bylo zákonem požadováno aby pneu o jednu třídu prekračovala rychlost vozu což je tady o 2?

Nebo díky tomu, že tam nejakej ,,nadšenec” zapsal W což bylo na letních pneu je tento údaj přednější před max rychlostí?

Nebo si prostě jen u V nastavím na budíku maximalku na 240 což u zimních pneu lze a celoročky by měli byt zákonem chápány jako zimní.
 
Nebo si prostě jen u V nastavím na budíku maximalku na 240 což u zimních pneu lze a celoročky by měli byt zákonem chápány jako zimní.
Jj muzes tam mit treba H i T, je to jako u zimnich.
Uvidis jak ti budou vyhovovat na suchu ty celo pro tvuj jizni styl. Kdyztak tam muzes vzdycky v lete hodit letni na zabavne svezeni a uziti si jizdy. Ale neco lepsino nez Turanza?
Myslim, ze oproti zimnim budes na suchu a mokru mile prekvapen a uvidis, ze na snehu nezaostavaji vyrazne.
Kdyztak dej nejakou referenci pak po 1000 km, az je budes mit zajete. Jsi jeden z mala, co vyzkousel letni zimni i celo v uplne stejnem rozmeru. A vlastne mas i stejny rozmer jako ja, jen na 18 discich.
 
Podívej bohužel nejsem.
Mám letní Bridgestone Turanza - auto jsem kupoval na jaře takže zimu jsem s nim ještě nejezdil.
Samo ze sem toho v zimě najezdil mraky ale s jinými auty a na jiném rozměru takže opravdu objektivní srovnani budu moci dat jen vůči těm letním.

Ale s M2 se jezdí dvě sady kol - letní Toyo a zimní Dunlop a pokud se mi na M3 osvědčí ty celoročky tak půjdou i na M2 a tam už by to objektivní bylo i pro tu zimu.

Podívej já se už podle těch testu ani tak nebojím výkonu v zimě tak to vypadá ze opravdu srovnávají krok už i s top zimaky, jako spis toho co to bude dělat v létě.

Ta Bridgestone Turanza určitě není top guma souhlasím na druhou stranu Mazda 3 není sportovní auto na to nemá podvozek, motor a má vysokou váhu a ani e46 M3 není sportovní auto to sem zjistil hned jak sem sedl na okruhu do M3 s keramickou spojkou a brzdami a vykuchanym interiérem a bylo to úplně něco jiného.
Takže si myslím ze ty Turanzy byt jsem trochu nadšenec do sviznejsi jízdy ani já ani 99% lidi co je jezdí nedokáže v běžném provozu dostat na limit tak aby jim nepostačovali. Jako jezdím často takové serpentynky 100km/h na stejným úseku se kamarád v 535d F11 boji projet víc jak 70 (což bude tou dvoutunkou ?) a ty pneu drží jak přibité. Když sem si je zkoušel na rozletovce na svalon tak taky cajk a brzdí v pohodě takže pokud ta univerzalka dosáhne podobných vlastnosti tak budu spokojen.

Zimaky jsem jezdíval Goodyear a Dunlop poslední dobou tak uvidím ale to je fakt o pocitu když nemůžeš jet na stejným autě a hlavně i když jedes ve stejným autě je to většinou třeba půl roku od sebe což je taky dost matoucí a mít ten komfort ze ti někdo prezuje 2-3 sady pneu aby sis vyzkoušel co to dělá myslím nikdo z nás nemá.

Mají přijít zítra nebo v pondělí tak příští týden to nechám prezout a pak dam vědět. 1000km je lehce přes týden takže tak za dva týdny od teď mohu dat pocity oproti letním - snad bude ještě par dni pekne aby odpoledne bylo 20 na sluníčku.

Jinak mě šlo spis o to co je v tom TP teď přednější.

Kdybych koupil dejme tomu nové letní u kterých zákon neumožňuje si upravit rychlost v menu nebo nalepit cedulku - musí mít W pac mi tam nějaký kokot zapsal W i když auto dle max rychlosti dosahuje 197km/h a stačil by tedy výrazně nižší index nebo se musím kvůli tomu zápisu řídit tím W.
 
Jinak mě šlo spis o to co je v tom TP teď přednější.

Kdybych koupil dejme tomu nové letní u kterých zákon neumožňuje si upravit rychlost v menu nebo nalepit cedulku - musí mít W pac mi tam nějaký kokot zapsal W i když auto dle max rychlosti dosahuje 197km/h a stačil by tedy výrazně nižší index nebo se musím kvůli tomu zápisu řídit tím W.
Pokud vím, tak se musíš řídit tím co máš v techničáku na letní.
Zimní, resp. s označením M+S, tj. i celoroční, můžeš mít nižší. Ale pozor nemusí to tak platit ve všech zemích. Něco jsem slyšel, že třeba v Itálii to neplatí a v létě je nutné dodržet index rychlosti v techničáku ať máš jakékoliv gumy.
 
Pokial viem, tak na SVK treba index podla auta, nie podla gumy. Cele to sluzi na to, ze pokial sa stane poistna udalost, kto nesie zodpovednost. A smerodajne budu udaje v manuale vozidla, ktore urcil vyrobca a nie udaje v TP, ktore si vymyslel nejaky uradnik.
 
Tak to asi vlitnu na úřad a někoho poradně zjebu.

Pac abych auto co má 197 max (ok možná to není na 6 a na tu by vyloudilo 210) musel obouvat do Pneu W což je 270 tak na to tedy pěkně jebu.

Nic nové pneu jsou V 240 pro jistotu si to nastavim přes menu a kašlu jim na to.

Ono asi stejně zas tak o moc nepůjde pac i ty nové celoročky jsou W nebo Y ale zrovna tahle je jen V.
 
Back
Top