• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Hmmm zajímavý. I na zadní nápravě?
 
No ja som mal na GY F1A5 po 3 sezónach a cca 35k km ešte 4,5mm. Bol to pár, ktorý bol jednu z tých 3 sezón na prednej náprave a 2 na zadnej. Predné som menil po defektoch.
 
Já se teď zasekl na myšlence jestli nekoupit nějaké fakt kvalitní celoroční pneu na Mazdu 3 jako jsem to udělal na Sportage a to konkrétně Continental Allseasons 2. Příští rok budou mít za sebou 7 let provozu zimní Dunlop Winter Sport 5 i letní Michelin Pilot Sport. V zimě s Mazdou nejezdím přímo na hory ale takovou tu klasiku a v létě ji rád protahnu po okreskach ale na to asi stačí i kvalitnější celorocky. Mohl bych si tak nechat jedny disky a druhé prodat a neřešit stále prezouvani. Má někdo zkušenost?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Conti AllSeason 2 si nekoupis - Conti je zatím nedělá v 215/45 R18.
Jinak první testy vypadají dobře - zhoršení v aquaplaningu prý o 2% ale tam ty pneu vynikaji, mají zlepšeny handling a pak vlastnosti za sucha a ještě životnost.

Na AllSeason 1 mám teď 40000 km a dezen mám 6mm
 
Nevím jak to děláte, mě na žádným autě nevydržely zadny gumy víc jak 3 sezony, vyjimka jsou teda teď ty celoročky ale ty mají zas jen 20tkm a po této zimní sezóně už budou asi taky pod 4 mm.

@okrujko já je po 2 sezónách a 27tkm mám sjetý na cca 3mm ale na mokru už se s nima nedá a to sucho už je taky horší

Gumy rotuju každou sezonu předek / zadek aby se rovnoměrně potřebovaly
 
A co tedy považujete za to nejlepší? Myslím celoroční v rozměru 215/45/R18.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Taky přemýšlím, že hodím 18 celoroční. Michelin,Continental nebo Hankook. První dvě jednoznačně top v našem rozměru.
 
To máš asi pravdu. Jako dnes je ta úroveň celorocnich pneu tak vysoká že mi připadá zbytečné investovat do dvou sad a neustále to prezouvat a vyvazovat. Možná koupím jedny echt kvalitní a hezké disky a hodím na to kvalitní celorocky a basta

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Přesně tak, jen pokud budeš kupovat nějaké jiné disky možná bych si nechal zapsat nějaký jiný rozměr. Mě třeba sere jaký atip máme a ze pneu na to stojí výrazně víc a ještě je omezeny výběr.
 
Ty potenzy to je takovej průměr, na TR jsou lidi co dali 3tkm a druhej extrém je 15tkm ale většinou se životnost točila 8-10tkm
Když jsem jezdil MPSka, tak Potenzy tenkrát dobře držely, takže se logicky rychle sjely.
 
@Polsonside za mě viz výše je hodně slušná Hankook H750, top by měla být GY Vector 4 seassons gen 3.... Ale je o 2-3 tis na sadě dražší. U těch H750 v létě okolo 30°C, kdy je asfalt rozpálenej je poznat že je to na ně moc, no a s hladkým ledem/zledovatělým uježděným sněhem mají problém, jinak jsou ok. Vlastně kdyby s nima v létě při ostré jízdě nebyl problém tak bych asi ani letní sadu nedával
 
Podívej já mám Conti ale zatím bez lepidla, ale kamos to měl a říkal super neb po sezóně zjistil ze má hřebík v pneu - takže testy nelzou, funguje to.

Ale osobně nemohu říct jestli to je výhoda pac poslední defekt jsem měl před 21 lety na škodě 105 s dušemi.
Párkrát jsem po sezóně taky zjistil, že mám hřebík v pneu a to ani žádné lepidlo v pneu neexistovalo. Takže podle tohohle bych neusuzoval, jestli to funguje nebo ne.

Ty potenzy to je takovej průměr, na TR jsou lidi co dali 3tkm a druhej extrém je 15tkm ale většinou se životnost točila 8-10tkm
To se bavíme o gumách na motorku? Tam by to mohlo odpovídat.
 
To máš asi pravdu. Jako dnes je ta úroveň celorocnich pneu tak vysoká že mi připadá zbytečné investovat do dvou sad a neustále to prezouvat a vyvazovat. Možná koupím jedny echt kvalitní a hezké disky a hodím na to kvalitní celorocky a basta emoji846.png
A jak se vyrovnáš s faktem, že pokud sjedeš celoročky v létě pod 4 mm, tak už je musíš na zimu odložit? Já tedy sjíždím letní pneu na 2,5 - 3 mm, než koupím nové. Chceš-li mít jen jednu sadu kol, tak musíš přezout kola na nové pneu a případně na jaře zase na léto vrátit a na zimu zase obout ty nové z minulé zimy? Jak to dělají zastánci celoroček? Mně to přijde jako velká nevýhoda - stejně některou sezónu opakovaně přezouváte a vyvažujete a přitom jezdíte na kompromisních gumách.
 
@Corab ne však koukni sem je tam toho víc stránek
Jeden z mnoha příkladů :
Screenshot_2023-10-03-01-58-49-506-edit_com.android.chrome.jpg

@MichalP ona ta celoročka má trochu víc "masa" takže vydrží dýl než běžná guma a tím se to kompenzuje a holt když to tak blbě vyjde tak dáš nový. Samozřejmě člověk co ročně najezdí 30tkm živým stylem asi využije spíš na léto druhou sadu, protože v tom vedru by to mohlo dost mizet. Ale každej si pod živým stylem představuje něco jinýho
 
Poslední úprava:
Má někdo zkušenost s pneu Kumho? Přemýšlím na zimu koupit 215 45 R 18. Jezdím léto 18" a v zimě 16". Nicméně 16" jsou fakt otřesný pohledově.
Mám zkušenost akorát s letníma. V době kdy jsem neměl čas to řešit, mi je doporučil známej na dvojkovou Fábii, co už nemám a subjektivně mě přišly horší, jak Barum Bravuris, co tam byly předtím (hlavně hluk a přilnavost za sucha).
 
A jak se vyrovnáš s faktem, že pokud sjedeš celoročky v létě pod 4 mm, tak už je musíš na zimu odložit? Já tedy sjíždím letní pneu na 2,5 - 3 mm, než koupím nové. Chceš-li mít jen jednu sadu kol, tak musíš přezout kola na nové pneu a případně na jaře zase na léto vrátit a na zimu zase obout ty nové z minulé zimy? Jak to dělají zastánci celoroček? Mně to přijde jako velká nevýhoda - stejně některou sezónu opakovaně přezouváte a vyvažujete a přitom jezdíte na kompromisních gumách.
Je to snadné - pokud ti 4mm vyjdou v létě, tak to nějak dojezdíš/muzes na nich ještě chvilku jezdit v závislosti na tom jaký jsi ,,střelec” ono totiž ani letní pneu pod 4mm už nefunguje jak má a poznáš to v dešti - osobně bych jezdil max do 3mm.
No a pokud mas 4mm v zimě tak nahodíš nové hned.
Ty Conti měli 8,5mm nové teď mám 6mm a najeto na nich 40 tisíc km tedy je to už teď vysoce za tím co jsem očekával - můj odhad byl 20-25 tisíc km když všichni říkali jak ty celoročky v létě mizí před očima - velký prd - ta pneu díky pravidelnému měření mizí v létě skoro stejně jako v zimě minimálně tato konkrétní.
Než se dostanu na 4mm bude mít pneu 70 tisíc km - opravdu mě nebude trápit ze ji eventuelně nedojezdim na 2mm to bych nedělal ani s letní pneu.
Dosud mi nejvíc dali letní Michelin tam se dalo dostat 40 tisíc km. Jinak Bridgestone, Dunlop, Goodyear co sem jezdil cca 25-30 tisíc km a teď mám celorocku která už překonala životnosti cokoliv co sem měl a ona je prakticky v polovině použitelného dezenu při stejný cene co stojí letní/zimni od premiovych výrobců.
 
Než se dostanu na 4mm bude mít pneu 70 tisíc km - opravdu mě nebude trápit ze ji eventuelně nedojezdim na 2mm to bych nedělal ani s letní pneu.
Tak to je nevídaná výdrž! Gratuluji k výběru. Nečekal bych, že celoročky vydrží i v létě víc jak letní. Jak jsem psal, letní na 2 mm taky nesjíždím, aspoň 2 gumy musí mít ty 3 mm, 2,5 ještě toleruji. No ale 1 mm masa znamená až 6 - 10 tis. km, tedy zhruba jednu celou zimní sezónu. Ovšem pokud celoročky v létě vydrží aspoň to, co letní, pak OK.
 
Back
Top