• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Je to snadné - pokud ti 4mm vyjdou v létě, tak to nějak dojezdíš/muzes na nich ještě chvilku jezdit v závislosti na tom jaký jsi ,,střelec” ono totiž ani letní pneu pod 4mm už nefunguje jak má a poznáš to v dešti - osobně bych jezdil max do 3mm.
No a pokud mas 4mm v zimě tak nahodíš nové hned.
Ty Conti měli 8,5mm nové teď mám 6mm a najeto na nich 40 tisíc km tedy je to už teď vysoce za tím co jsem očekával - můj odhad byl 20-25 tisíc km když všichni říkali jak ty celoročky v létě mizí před očima - velký prd - ta pneu díky pravidelnému měření mizí v létě skoro stejně jako v zimě minimálně tato konkrétní.
Než se dostanu na 4mm bude mít pneu 70 tisíc km - opravdu mě nebude trápit ze ji eventuelně nedojezdim na 2mm to bych nedělal ani s letní pneu.
Dosud mi nejvíc dali letní Michelin tam se dalo dostat 40 tisíc km. Jinak Bridgestone, Dunlop, Goodyear co sem jezdil cca 25-30 tisíc km a teď mám celorocku která už překonala životnosti cokoliv co sem měl a ona je prakticky v polovině použitelného dezenu při stejný cene co stojí letní/zimni od premiovych výrobců.
A to máš konkrétně jaký Continentaly?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Takže potenza sport na 1t NC cca 4000km z nich značná část pila na okreskach mají vzadu 5,3mm vpředu 6mm. Mají treadwear 300 což je docela dost, taky si myslím, že budou příští rok tvrdší, tudíž nebudou tak ubývat. Yoko ad08rs měli cca treadwear 200-210 a vydržely min 20000 jen nakonec byli jako šutr a chtěli vždy hodně zahřát..na vodě to byla nakonec katastrofa..

Myslim si, že různé rozměry pneu vyrabějí z odlišných směsí. Viděl jsem i jeden rozměr pneu ve čtyřech verzích spec pro typ auta.

Pokud někdo najede fakt hodně málo musí jezdit jako prase, nebo mít v háji geo. Třeba u porsche si dovedu představit, že by mi pryže vydržely sezónu. Jenže to budou PS4-5 cup 2 co mají treadwear 180.
 
A to máš konkrétně jaký Continentaly?

Samsung S22 256GB Tapatalk
Psal jsem to tu několikrát - Continental AllSeason Contact 1 generace - DOT 2021 - muže tam byt rozdíl ve směsích.
Rozměr 215/45 R18 - většinu času jezdím sám do práce 50km po okresce a 50km zpět. Jinak dálnice ve 2 někdy ve 3-4 a taky vozim v autě materiál 200-300kg.

Takže ano pokud někdo jezdí nonstop naložený asi bude mít jinou životnost, v jiném rozměru a na jiném autě muže byt opotřebení taky jiné ale nečekal bych dramaticky jiné rozdíly jako polovina životnosti nebo tak něco.

Jinak u 2 generace která jde na trh teď je životnost údajně ještě lepší snad o 20% dle ,,tabulek” ale bohužel zatím nejsou v rozměrech pro M3 snad je brzy udělají.

A ano na křižovatce nepalim pneu, jinak si ale užívám ,,sviznejsi” jízdy.
 
To máš asi pravdu. Jako dnes je ta úroveň celorocnich pneu tak vysoká že mi připadá zbytečné investovat do dvou sad a neustále to prezouvat a vyvazovat. Možná koupím jedny echt kvalitní a hezké disky a hodím na to kvalitní celorocky a basta

Samsung S22 256GB Tapatalk
Zrovna u tebe bych si myslel, ze se rad "svezes", coz na celorockach dle meho nazoru nehrozi? Ja osobne teda pomerne rad a casto vyuzivam potencial M3 a kazit si to gumama? :eek:
 
Tak počkat. Já sem pochopil, že kvalitní celorocky umí sekat okresky taky téměř bez kompromisu. V zimě jezdím na klobouka ale pravda že jaro a léto se auto drží většinou ve vysokých otáčkách a lítám zatáčky. Tady toho výkonu není zase tolik abych zlikvidoval gumy za sezónu ale záleží kdo to jak vnímá a to byl můj dotaz zde. V opačném případě nechci degradovat vlastnosti auta a nechal bych dal dvě sady.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
To je ale úplně mimo. Chlapi buďte realisti. Mazda 3 není sportovní auto a není to výkonné auto!

Máme tady 120-185 koni - aby se dalo mluvit trochu o tom ze auto opravdu ,,jede” muselo by v tom byt o 200 koni víc.
Váha toho auta taky není nic extra ano na dnešní dobu je to ještě auto s přijatelnou vahou ale pořad to není vykuchana okruhovka s vahou 1 tuna.

Současné celoročky opravdu nekazi možnosti tohohle auta - naopak sériové pneu Bridgestone Potenza byly spíše horší nebo maximálně stejný - to co jsem měl teď na náhradní M3 tedy letní pneu Toyo je oproti celoročkami totální odpad a ta pneu na mokru klouzala a za sucha byla taky o dost horší.

Pokud chce někdo jezdit na okruh fajn pak využije kvalitní semislicky ale v první radě na to potřebuje úplně jiné auto.

Jestli zde má někdo MPS nebo RX či aspoň MX5 pak ano ale na slabé vezné verze do běžného provozu ty celoročky dovolí autem jezdit vysoce nad povolené limity a dost za hranou běžného tempa provozu i v zatáčkách a stejně vždy narazíte na to ze byt do zatáčky nejedete jako prase pneu to udrží a na výjezdu dojdete k tomu samému - nemá to výkon na akceleraci.

Tedy je to fajn auto v rámci ceny a běžné jízdy ale řešit na to nějaké sportovní pneu je mimo.
 
Teda čo sa týka celoročiek, mám aktuálne Vredesteiny Quatrac v rozmere 235/60 R18, ale asi by som ich už nechcel. A tak teda kandidáti sú už tu zmieňované
Hankook H750A Kinergy 4S
Continental AllSeason Contact 2

Je tam rozdiel asi 20E na gumu v prospech Hankook ale myslim, ze tie Conti budu niekde inde, pravda?
 
Ty Hankook jsem koupil přítelkyni na Focuse ale v jiném rozměru 195/65 R15 takže srovnávat je s Conti je bohužel mimo ty mám 215/45 R18 na M3.

Ty Hankook celkem fajn a po tom co předváděli bych se jich nebál. Ale zas tu někdo psal ze na sněhu nic moc ale měl jiný rozměr.

Cena tam není o tolik jiná já bych si vzal Conti nebo Michelin
 
Ty Hankook jsem koupil přítelkyni na Focuse ale v jiném rozměru 195/65 R15 takže srovnávat je s Conti je bohužel mimo ty mám 215/45 R18 na M3.

Ty Hankook celkem fajn a po tom co předváděli bych se jich nebál. Ale zas tu někdo psal ze na sněhu nic moc ale měl jiný rozměr.

Cena tam není o tolik jiná já bych si vzal Conti nebo Michelin
Jó ty si dal priatelke Hankook a sebe Conti? :D
 
Celoročka bude vždycky kompromis mezi letní a zimní, to je prostě holý fakt. Neříkám tím samozřejmě, že s tím nejde jezdit, do takové debaty se nechci pouštět, těch už bylo nespočetně a každý tábor pevně stojí na své straně barikády.
Už jsem to vzpomínal dříve, ale vždycky, když se mluví o celoročkách, vzpomenu si na školu smyku, kterou jsme absolvovali na polygonu v Brně. Bylo tam 10 aut, z toho jedno jediné na celoročkách (co to bylo za značku bohužel nevím, ale majitel říkal, že to nejsou žádné staré sjeté gumy). Ve všech kategoriích to auto (poměrně nová insignie) zaostávalo. Ano, dokud jezdí člověk v běžných podmínkách a běžných režimech, tak to pravděpodobně splňuje vše potřebné, ale jednou člověk bude potřebovat řešit krizovou situaci a tam to stačit nemusí... :)
Mimo to mám přehazování kol jako rituál oddělující léto a zimu a aspoň vždycky ta kola pořádně vydrhnu :D
 
Sobě jsem koupil Conti na novou M3 a ji po 2 měsíční znamosti na starý polorozpadly Focus ty Hankooky s tím ze se toho bude zbavovat - za půl roku sme ho prodali a koupila si M3 BM - zimní sada se už prodala a teď na letní R18 přijdou taky Conti - chtěl sem tu druhou generaci ale nedělají ji zatím v tom rozměru. Tak ještě čekám kdyby náhodou a pokud ne dostane ty samé co mám já.

Celoročka bude vždycky kompromis mezi letní a zimní, to je prostě holý fakt. Neříkám tím samozřejmě, že s tím nejde jezdit, do takové debaty se nechci pouštět, těch už bylo nespočetně a každý tábor pevně stojí na své straně barikády.
Už jsem to vzpomínal dříve, ale vždycky, když se mluví o celoročkách, vzpomenu si na školu smyku, kterou jsme absolvovali na polygonu v Brně. Bylo tam 10 aut, z toho jedno jediné na celoročkách (co to bylo za značku bohužel nevím, ale majitel říkal, že to nejsou žádné staré sjeté gumy). Ve všech kategoriích to auto (poměrně nová insignie) zaostávalo. Ano, dokud jezdí člověk v běžných podmínkách a běžných režimech, tak to pravděpodobně splňuje vše potřebné, ale jednou člověk bude potřebovat řešit krizovou situaci a tam to stačit nemusí... :)
Mimo to mám přehazování kol jako rituál oddělující léto a zimu a aspoň vždycky ta kola pořádně vydrhnu :D
PS - jen mi to nedá - kolikrát ty kola přehazujes? Jelikož u nás již radu let nejsou ustálené podmínky takže když pominu situace jako ráno ledovka/snih -5 a odpoledne sucho a 15/20 stupňů a sluníčko tak mas plno situaci ve smyslu v Praze se dávno jezdí na letních ale pak zajedes do hor a tam je sníh - beres si druhou sadu do kufru a prehazujes na místě nebo v horách jedes na letních či po rozehraje dálnici na zimních?

Ano souhlasím ze v absolutních číslech bude v létě lepší letní než celoročka a v zimě v zimních podmínkách lepší zimní jak celoroční - i když i to nemusí platit viz Michelin kde jejich CC2 porazil Alpin6 v zimních podmínkách ale sejme tomu. A opět moje vlastní zkušenost s porovnáním letní Bridgestone a Toyo vs celoroční Conti kdy Bridgestone dejme tomu stejný (možná o chlup horší) ale Toyo jednoznačně výrazně horší.

Mě proste přijde lepší mít dejme tomu do každé situace 90% pneu co do jejich schopnosti než mít v sezóně (jedno či letní či zimní) v ideálních podmínkách 100% ale v polovině podmínek třeba jen 30% výkonu té pneu - protože to asi nikdo nepřehazuje ob den podle počasí ze.

Jeden příklad - na jaro jsme jeli pro M3 do Německa - tady všichni už na letních pneu krásné počasí - nojo jenže najednou se ochladilo a na Šumavě zacla sněhová kalamita - cestou sem tam viděl několik aut ve škarpách a dvě bouracky které nevypadali pekne. Přejetí jsme v Německu lijáky ale jako fakt lijáky no a když jsme byly kousek od cíle bylo 20°C a krásně sluníčko a na dálnici sme švihali 200. Ani nevíš jak jsem byl rád ze mám celoročky které mě na Šumavě podrželi - neprohrnute silnice - a zároveň mi později umožnili jet rychle v dešti a za slunečného teplého počasí.

Čím víc člověk jezdí různorodé podmínky tím víc ocení ty univerzální vlastnosti - když jsem byl malej byla zima zimou - sníh led a skoro nonstop - ale to už dlouho neplatí.

A i s tou celorockou se svezu hezky svižně - ano určitě by sportovní pneu byla lepší ale k čemu? Vždyť i na těchto jezdím tak ze je to o papíry a i v poměrně ostrých zatáčkách se s nimi dá jet přes rychlostní limity kde narazis proste na slabý výkon auta nebo častěji na to ze tě stejně někdo brzdi.

Podívej i v M3 - BMW M3 - jsem došel k tomu ze semi slick netřeba je to zbytečný na běžný provoz a na okruhu to auto stejně nemělo koule a to mělo výrazně jiný výkon než je na Mazdach o kterých se tu 99,9% lidi baví. A ano tehdy sem jezdil 2 sady - letní zimní - jenže tehdy byla celoroční pneu v plenkách oproti těm dnešním.
 
PS - jen mi to nedá - kolikrát ty kola přehazujes? Jelikož u nás již radu let nejsou ustálené podmínky takže když pominu situace jako ráno ledovka/snih -5 a odpoledne sucho a 15/20 stupňů a sluníčko tak mas plno situaci ve smyslu v Praze se dávno jezdí na letních ale pak zajedes do hor a tam je sníh - beres si druhou sadu do kufru a prehazujes na místě nebo v horách jedes na letních či po rozehraje dálnici na zimních?

V klidu, já nikomu nic netlačím, jenom, jako všichni ostatní, říkám své zkušenosti :)
Situace, které tady popisuješ, já osobně řeším tím, že máme s manželkou dvě auta, takže jedno podržím déle na zimních a jedno zase na zimní dřív přezuju a pak je to o tom, jaká je předpověď a kam kdo z nás jede. Ano, je to o nějakém plánování, ale nemám s tím vůbec problém :)
 
To je pěkný jen říkám situaci kdy opravdu jedes a během cesty se ti vystřídají dva extrémy - tady to ze mas dvě auta nepomůže.

Jinak zájemcům o celoročky teď Pirelli má mít nějaký ,,sportovní” model pro výkonná auta - asi nebude tak dobrý na sněhu ale zas by mohl byt fajn pro blbnutí v létě a zimní podmínky taky nějak splní třeba pro někoho kdo je ve městě a nejezdi do hor.
 
A co Barum Quartaris 5? Podla mna na bezny provoz uplne v pohode, kde rano stojis v kolone a poobede takisto...
 
Zeptej se mě za rok a dam ti vědět - půjdou na Mazdu 2 protože tam se snad jiné v tom ještě blbějším rozměru sehnat nedaji - jinak by tam šli taky Conti/Michelin či aspoň Hankook ale bohužel.

PS nedalo mi to a volal jsem na Conti.
AllSeason 2 v 215/45 R18 byly nahlášené na 2-3 kvartál tohoto roku - bohužel zatím je nedostatek běžných rozměru takže zatím dostávají přednost ty.
Já si tedy zatím počkám ještě stále nějaká šance je ;)
 
Zase z toho nedělejme takovou kovbojku.
Když se budeme bavit o variantě, kterou říkáš, tak ona škola smyku se konala koncem února ve slunném dni (teplotu už nevím, ale před auty se fotíme v triku s krátkým), takže přesně to počasí, co zmiňuješ a výsledky byly takové, jaké už jsem psal.
Jiná je samozřejmě situace, kdy člověk potká sníh na letních. To je ale pouze o tom si pohlídat včasné přezutí.
 
Len taká otázka.. tí čo máte tie celoročné pneumatiky - aspoň ich po 10-15tis km prehadzujete medzi sebou (v aute značené ako rotácia pneu), alebo sú nasadené až do smrti? Lebo ja práve pri prezúvaní zimné/letné prehadzujem kolesá podľa nákresu v návode - predné dozadu a zadné opačne dopredu aby sa opotrebovali čo najviac rovnomerne..

1696338249697.png
 
Přehazuji - ale přední zadní - dat to na druhou stranu by nešlo jelikož mají pneu směrový dezén.

Při přehození nechám kontrolovat vyvážení.
 
To je ale úplně mimo. Chlapi buďte realisti. Mazda 3 není sportovní auto a není to výkonné auto!

Máme tady 120-185 koni - aby se dalo mluvit trochu o tom ze auto opravdu ,,jede” muselo by v tom byt o 200 koni víc.
Váha toho auta taky není nic extra ano na dnešní dobu je to ještě auto s přijatelnou vahou ale pořad to není vykuchana okruhovka s vahou 1 tuna.

Současné celoročky opravdu nekazi možnosti tohohle auta - naopak sériové pneu Bridgestone Potenza byly spíše horší nebo maximálně stejný - to co jsem měl teď na náhradní M3 tedy letní pneu Toyo je oproti celoročkami totální odpad a ta pneu na mokru klouzala a za sucha byla taky o dost horší.

Pokud chce někdo jezdit na okruh fajn pak využije kvalitní semislicky ale v první radě na to potřebuje úplně jiné auto.

Jestli zde má někdo MPS nebo RX či aspoň MX5 pak ano ale na slabé vezné verze do běžného provozu ty celoročky dovolí autem jezdit vysoce nad povolené limity a dost za hranou běžného tempa provozu i v zatáčkách a stejně vždy narazíte na to ze byt do zatáčky nejedete jako prase pneu to udrží a na výjezdu dojdete k tomu samému - nemá to výkon na akceleraci.

Tedy je to fajn auto v rámci ceny a běžné jízdy ale řešit na to nějaké sportovní pneu je mimo.
385 koni, aby to jelo? Ja si okresky umim uzit i v jednickove Fabii s motorem 1.4 MPI. A ta M3 je vykonem a take podvozkem preci jen nekde jinde. A uzivam si to tak, ze mam vnejsi strany pneu na M3 doslova na sr.cky. Podrzi me stejne ta tvoje celorocka? Dost pochybuji.
 
Jo kolem 350 PS aby to trochu jelo - auto o váze 1300-1500kg.
Sak neříkám ze si zatáčky nejde užit i s menším výkonem, jen z těch zatáček nevyjedes abys měl pocit ze to trochu jede.
Záleží co mas za pneu - jestli ty co se dávají na M3 když vyjede z fabriky tak tě celoročka podrží lip. Jestli nějaké výrazně lepší tak ne, ale tam už se zas bavíme o tom jakou rychlosti ty zatáčky jezdíš? Na těch celoročkách jezdím delší zatáčky klidně 150 ty ostřejší ve 100 je to málo nebo hodně? Jel bych z lepšími sportovními pneu rychleji? Možná… ale potřebuji to? Ne. Stejně je to za hranou v běžným provozu a projedes tu zatáčku das na výjezdu plnej a co…..? Hm brm brm brm trvá to věcnost než naberes rychlost.

I na tu e46 M3 bych si dnes ty celoročky dal - do běžného provozu to stačí a na okruhu je to auto pomalé takže tam tě to s nim stejně nebaví. To jest auto 345 PS. Řešit tohle na Mazdě 3 která má 170 PS mi proste přijde zbytečný. Spis bych dal snížené Eibach pružiny ty udělají daleko víc srandy když zjistíš ze se to auto pak tolik nenaklani v zatáčkách.

Jinak si vem ze celoročka je z podstaty měká pneu takže její přilnavost je pěkná.

A jaký rozdíl mas mezi běžnou letní a nějakou semi slick? Krom dezenu hlavně v tom ze jsou výrazně měkčí.
 
Back
Top