• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Podívej a co hluk těch celoročních? V Mazde je od kol celkem výrazný a bojím se aby nestoupl pač ten vzor je víceméně universální. Dokážeš to nějak porovnat?

Samsung S22 256GB Tapatalk
To záleží na konkrétní pneu už ale v mem případě stejny jak letní Bridgestone.

Kde jsem tvrdil, ze po 6 letech maji vlastnosti jako za mlada? Sam jsem uznal ze na mokru uz to neni ono, sam jsem uznal, ze uz mam roztrhane vnejsky (to ty furt meles, ze jsou stare a droli se) a sam jsem uznal, ze je ted po 6 letech provozu a bezmala a cca. 50 tkm je vyhodim.

Nekdy mi prijde, ze tvrdis, ze celorocky ve 100% kombinuji vlastnosti letnich a zimnich a v mnohem je posunuji.
Ne tvrdím ze dost dorovnavaji ty vlastnosti.
No to beru podle toho jak jsi psal ze se na celorocce nedá jezdit a jak to ,,drtis” na letních tak ze to celoročka nedá - ale tak to už 2 roky jezdíš na hrane na gumach co nejsou ok.
V tom je ten rozdíl - já když jezdil letní/zimni tak sem pneu buď sjel nebo ji max po 4 sezonách vyhodil/spalil ale proste nikdy jsem nešel k tomu ze bych jezdil staré pneu.

Ale dobře Podívej každý má svůj názor jak sem ti psal ještě před 3 lety bych na celorocku taky plivl, ale vyzkoušel jsem a poznal ze je to dnes jinak - není to jen můj názor v okolí mám prave dost lidi co přešli a už by nemenili včetně profi řidiče.

Pro mne asi teď bude hlavní ta 3 zima - jestli se ta pneu bude chovat stejně jako 1/2 zimu ok pak na ne nemohu říct křivé slovo, jestli teď tu 3 zimu budou ve sněhu horší pak je to pro mne znamení ze se musí sjet do 2 let a pak vyměnit. Ale i kdyby jen 2 roky - stále mám na pneu přes 40 tisíc km (a to sem to hodně omezoval díky tomu co teď je za zdražování všeho a ze benzin stal i 55) ale i tak se ta pneu vyplatila - šel sem do toho ze snad daji 25 tisíc a to překonali.
 
No já auta v rodině stridam. Takže nájezdu cca 12 tisíc km na každém za rok. To jest kdyby ta celorocka dala pouze 2 roky tak se mi nevyplatí. Teď co mám letní a zimní zvlášť tak obojí mají stáří 6 let a obojí ještě stále odvádí svou práci dobře. Na druhou stranu bych rád nějaké pěkné disky a pouze jedno obutí. Ano nebaví mě 3 auta stále prezouvat a vyvazovat plus tahat pneu či převážet pneu apod. Ty Continental Allseasons jsme teď koupili na Sportage a na zimu je alespoň otestuji.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Osobně si myslím ze ty 4 sezóny daji neb zatím žádné zhoršení nepozoruji, ale tak snažím se to hodně sledovat.
Podívej to už je taky o tom jak k tomu kdo přistupuje jak sem psal já bych třeba ani letní nejezdil nějak zásadně pod 4mm a pneu má pro mne životnost 4 roky a pak jde poznat ze je horší.
Jestli najedes jen 12000 na autě pak mi o to víc dá smysl ten celorok jelikož bys to jinak měl po cca 6 tisicich na sadě za rok a tedy tím spis bys ty pneu v takovém tom životním cyklu ideálním pro směs nesjel.

Podívej a kolik tam bylo mm?
Teď budu kupovat další sadu AllSeason ve stejným rozměru hodně doufám ze tam zas bude 8,5mm. On člověk nikdy neví jelikož byt je to stejná pneu tak i tu směs často mění a nedivil bych se tedy pokud by byl i dezen jinak vysoký.

Edit - Z mého pohledu je to sledování životnosti a chování celoročky spíše o tom jak mnoho lidí říká ,,nahodíš to na zimu a ok, ale pak dáš horké léto a po něm je ta pneu k ničemu a v zimě se už nechytá” - no a to se zatím neděje, takže v té směsi bude už taky dost velký rozdíl. Rád bych je testl i 4 zimu, ale toho se pneu asi nedožije (no uvidíme kolik budu dál jezdit) ale můj osobní odhad je, že za rok budu dávat již nové.
 
Poslední úprava:
Borci, jakože disky s celoročkama po dobu jejich životnosti z auta nesundáte, zejména z důvodu rotace, převážení, údržby nabojů, brzd, apod.? To je taky blbost, ne?
Z garáže vyndám sadu, přehodím, při tom udělám u Mazdy nezbytný servis brzd, ošetřím štefty, dosedací kroužky, nasadím druhou sadu kol a tadaaa. Pak tady na fóru nemusím plakat, že s brzdama se mi děje tohleto a támhleto.

Však Podívej, ja vám na ty celoročky neplivu, jezděte si na tom dle vašeho uvážení. Ja je prostě chápu jako KOMPROMIS mezi letníma a zimníma, přičemž nejsou výborné ani na léto, ani na zimu, ale něco mezi. A že jsou tudíž dobré pro šoféra, co v létě nejezdí hranu a v zimě nejezdí na hory. A vymluvit si to nedám, čili tím bych to ze své strany ukončil. Mír!
 
Jak sem psal tak nechávám prehazovat a kontrolovat vyvážení. Jen to nemusí byt v moment kdy jsou pneuservisy natriskany a taky to nemusí byt 2 krát do roka.
 
Reagoval jsem spis na Polsonside. No a jak urcite vis, pripadne to zjistis, tak Mazdy mniu uvedeny "maly servis" potrebuji 2x do roka.

Ad.pneuservis - mam dve sady kol. Pneuservis budu potrebovat, at nejakou z nich sjedu. Vyvazeni resim, az nevyvazek pocituji, jinak mi prijde zbytecne za to utracet penize a cas. Ale kdyz uz tedy, tak je 21. stoleti a vetsina servisu ma elektronicky kalendar - objednaci system. Pripadne se objednas telefonicky dostatecne dopredu. Neni treba tedy vyckavat s objednanim na ten nejvetsi naval, ne? Muze se ti stat krizovka, kdy potrebujes hned (defekt), ale to zjevne muzes resit i u celorocek. Tohle vse uz uz jsou takove argumenty, aby rec nestala, co? :rolleyes:
 
... při tom udělám u Mazdy nezbytný servis brzd, ošetřím štefty, dosedací kroužky, nasadím druhou sadu kol a tadaaa. Pak tady na fóru nemusím plakat, že s brzdama se mi děje tohleto a támhleto.
Tento.
 
Podívej a co hluk těch celoročních? V Mazde je od kol celkem výrazný a bojím se aby nestoupl pač ten vzor je víceméně universální. Dokážeš to nějak porovnat?

Samsung S22 256GB Tapatalk
Dával jsem teď celoročky Continental na auto se kterým se skoro nejezdí. Hluk není u nových vyšší než u běžné pneu. To co mě v těch nedávných horkách překvapilo, že guma při takovém počasí při každém rozjezdu píská jak šílená.
 
Jaké konkrétně máš a v jakém rozměru a další parametry? Mě tedy v horku nepískají, při rozjezdu je to tiché a pokud to dojde do situace kdy by běžná pneu pískala tak mi spíš začnou jako ,,hučet”
 
Jaké konkrétně máš a v jakém rozměru a další parametry? Mě tedy v horku nepískají, při rozjezdu je to tiché a pokud to dojde do situace kdy by běžná pneu pískala tak mi spíš začnou jako ,,hučet”
Continental AllSeasonContact 205/55 R16 91 V
 
Aha zajímavé info a to ti piska jako když protáčíš kola nebo jako nějak při běžném rozjezdu?

Já mám 215/45 R19 93V XL - zesílené bočnice takže se to muže chovat jinak.
 
Tak to je hodně zvláštní, neb jak by k tomu docházelo pokud neprokluzuje pneu? Ale jinak beru ze kombinace vysoký profil a jeho měkčí provedení asi nebude to pravé ořechové.
 
Celkom hodnotný test aj s testovaním opotrebenia a zaujímavými novými Bridgestonami
 
Tak Goodyear Eagle Assymetric 5 mě zklamaly - po 2 sezónách a 27tkm jsou na odpis. Za sucha docela drží, ale na mokru dost kloužou a jsou nepředvídatelný. Kraje shetý (to bude stylem jízdy) a uprostřed už jsou jen 3 velký prořezy jinak je guma hladká. Vzorek má cca 3mm takže na další sezónu musí jít nový. Otázka je co dál.

V podstatě to vypadá na americký Assymetric 6, který vydrží zas těch 26-30tkm ale měly by fungovat líp jak 5ky s trochu nižším hlukem (ťky hučí dost) nebo japonský Bridgestone Potenza Sport, který fungují líp než 6ky, na mokru si je chválí hodně. Ale jsou hlučnější a výdrž maji jen cca 20tkm nebo něco úplně jinýho.

Po 2 letech tu máme novou anketu, tak hlasujte, každej má 2 hlasy ;)
Divné. Mám ty stejné a jezdím dost sportovně a mám je třetím rokem a najeto cca 50 tis km. A ž teď pozoruji, že to bude pomalu konečná.
 
Michelin CrossClimate jsem jezdil na předchozí šestce a byla to v zimě bída... Pamatuju si na první trošku větší sníh v Jablonci a jak auto na kruháči jelo rovně. Manželka se na nich bála jezdit. Někam do Poděbrad možná dobrý, ale kde je opravdu zima to smysl moc nedává.
 
Back
Top