Že se ředí/dostává olej do spalovacího prostoru nebo naopak palivo ať je to benzín nebo nafta do mazacího okruhu je naprosto normální jev. Je to dáno netěstnostmi pístních kroužků. Jde jen o to kolik se tam toho dostane. Mraky lidí nejčastěji zná problém toho že se olej dostává do spalovací místnosti (dalo by se říct že se mísí s benzínem). Pokud je motor jak se říká "TOP Stav",tak se toho oleje dostává tak málo,že je to neznatelné při kontrole množství oleje že by olej ubýval, ale přeci jen se sem a tam nějaký ten kousek spálí. Samozřejmě to funguje i obráceně kvůli oněm netěsnostem mezi pístními kroužky a stěnou válce (můžou to být třeba drážky po honování ve stěně válce), takže se dostává palivo (benzín/nafta/etanol/olej na hranolky,atd...) do olejové náplně. Musíš taky brát v potaz že ve spalovací komoře jsou obrovské tlaky,které tomuhle "proceďování" oleje nebo paliva taky hodně pomáhají.Pořád se bavíme o pěkně zajetém motoru,který nemá žádné mechanické problémy neboli "TOP Stav". Toho množství paliva nebo oleje (berte to z jaký chce stránky) je tak malý že se stihne vypařit/spálit dřív než dojde k nějakýmu nahromadění a bylo by to vidět na měrce/poteče z vejfuku olej. Samozřejmě i stíhmhle miniaturním ředěním výrobci olejů/katalizátorů atd... samozřejmě počítají a když vezmu teda variantu "ředí se olej palivem" tak s tím výrobci olejů samozřejmě počítají a olej je svojí aditivací chráněný.
Jenže teď začne ta pohádka: Jednoho růžovýho dne si ouřadové vzpoměli,že vznětový (diesel) motory nebo i zážehový (třeba benzín) motory (hlavně s přimym vstřikovánim) při spalovacim procesu vyprodukujou pevný částice (říkejme jim prostě saze). A tyhle saze je potřeba zachytit aby nám občanům se neničilo zdravý a všechno bylo zalitý sluncem. Takže konstruktéři přišli na věc zvanou DPF neboli filtr pevných částic kterej tyhle saze pochytá... Tak jako pytlík u vysavače se časem zanese,tak se zanese i DPF. Jenže vyhodit ho pokaždý jako pytlík u vysavače by byl obrovskej luxus,tak místo vyhození a namontování novýho každejch cca 400km se prostě udělá regenerace. Zatím nejlíp vymyšlenou věcí jak se zbavit sazí (a takhle se třeba čistí i svíčky na benznových motorech) je pomocí hoření/velkýho tepla. Takže ta regenerace je lajcky přeloženo "vypálení" filtru pevných částic. No jo,jenže jak ten filtr člověk vypálí ? Samozřejmě nebudeme každých cca 400km tankovat do výfuku benzín a škrtat sirkou. Takže se ta "nadměrná teplota" musí udělat už v motoru aby došla přes výfukový potrubí až k filtru a tím pádem došlo ke spálení těch sazí. A ta nadměrná teplota se tam udělá tak,že vstřikovače nebo klidně jeden samotný vstřikovač pustí prostě mnohonásobně víc paliva (pro tebe nafty) a funguje to jako když přiložíš do kotle. Prostě se ti podařilo zvednout teplotu. Ale jak jsem psal nahoře,tak v motorovym prostoru jsou prostě netěsnosti (některý tam i musí být) a těmahle netěsnostma se to enormní množství paliva dostává do olejového oběhu... No a tady to je. Tady je ta vaše konstrukčí katastrofická chyba. A jak tu chybu co nejvíc eliminovat ? Nejezdit krátký trasy a nechat motor pořádně se ohřát i sešlápnutim víc plynu. Protože když ten motor občas i svižnou jízdou víc ohřeš,tak samotnou jízdou zvedneš teplotu ve výfukovym potrubí a najednou děláš (byť o tom nevíš) takovou "samo" regeneraci. Proto diesly co jezdí delší trasy nebo jim lidi víc nakládaj,tak tolik ty auta nemají potřebu častý regenerace a tudíž se jim olej tolik nemísí s palivem.
Samozřejmě jsou systémy (mam pocit že žabožrouti to maj ??),že se ten jeden vstřikovač dá až k DPF filtru a pak nestříká do spalovací místnosti,ale přímo k němu,jenže tím dochází k poškozování DPFka. Ale to byla jen taková druhá konstrukční odbočka.
Prosím všechny zkušený,čtěte tohle s velkou tolerancí,protože se snažim tady popsat něco lidem, co nečtou ani manuál k autu.
Pro
@Byvaly Mazdak : Stačí zadat do Googlu (jestli víš co to je) "nafta v oleji dpf" a uvidíš,že to není problém mazdy,respektive to není problém vůbec... Je to konstrukční vlastnost vznětových motorů s dpf filtrem.
Takže očekávám,že pošleš teď k soudu celou planetu
Pokud nedokážeš hledat na Google,nebo nevíš co to je,tak jsem ti ulehčil práci:
https://www.google.cz/?gws_rd=ssl#q=nafta+v+oleji+dpf
Motáš tady několik věci dohromady a dokonce si myslím. že to děláš úmyslně.
1. Že se ředí/dostává olej do spalovacího prostoru nebo naopak palivo není normální jev!!! jak se snažíš tady prezentovat. To ti potvrdí 99 soudních znalců ze 100. Ten jeden, který to nepotvrdí, to bude ten kterého si zaplatí Mazda. Tím si to celé podělal.
To se děje u starých aut a je nutná GO motoru. To, že se to děje u auta, které ma najeto 20.000 je výrobní nebo konstrukční vada.
2. Že piliny v oleji, nemají co dělat to je snad jasné každému, jenom expert
@lakilaki to nějak nemůže pochopit. Jedná se o výrobní, konstrukční vadu, kterou tady expert na WIN ani nepopírá, protože přesně vi, kterých aut se to týká. To samo o sobě o něčem vypovídá a souvisí to s vahadly a vačkami jak to tady někde bylo již popsáno.
3. Vypalováni DPF je samostatný jev, který probíhá nějak, ale s naftou v oleji nebo pilinami v oleji nemá nic společného.
4. Saze v oleji. No je další blábol, který jsem už taky slyšel v autorizovaném servise = noty, manual zastoupení Mazdy, jak maskovat výrobní, konstrukční vady.
3. To že auto není vhodné do města, nebo na krátké trasy je opět blábol. Opakuji, auto má automat a ten tam Japonec nacpal proto aby se ním jezdilo po dálnici? Je někde v manuálu napsáno, že auto není vhodné do městského provozu??? Neniiii!!!
Nebrečím tady, nestěžuji si tady, jenom varuji ostatní na co si mají dávat pozor. Doporučuji pozorně přečíst reklamační řad a nenechat ze sebe dělat hlupáka. Už to, že není vyřízená reklamace v termínu, je důvod k odstoupení od smlouvy a vůbec nemusím řešit proč jsem byl tahán odtahovkou 3x!!! jestli to bylo kvůli pilinám, nebo naftě v oleji. To má řešit autorizovaný servis kam jsem byl odtažen 3x'!!! a dost!!! Teď jsem v očekávaní, kdy se to stane po čtvrté, protože závada nebyla odstraněna. Byl pouze vyměněn olej na moje náklady.
Děkuji všem za rady, hlavně Trollům, nebo těm kterých se to netýká, protože mají benzín nebo Mazdu starou něco kolem 10 let , nebo expertům, kteří se tady snaží mi namluvit, že nafta v oleji, piliny v oleji nebo dokonce saze v oleji, je jev normální.
Ještě jsem si vzpomněl na jedno odmítnutí reklamace, které někdo popsal na jinem foru, automechanikem autorizovaného servisu na Chodově. Důvod: přece každý ví jaké problémy má Mazda, tak si ji neměl kupovat. Nechá se to najít na netu.