• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Problémy s reklamací dieselu u Auto Jeremiášova (ředění oleje)

Co s tímto tématem?


  • Celkem voličů
    60
Jezdím cca stejně a olejem neměním nikdy dříve jak je předepsáno a když jsem chtěl, tak mi řekli že je to zbytečné, mám GL.
Já mám (po problémech u GJ s červenou kontrolkou signalizující nízký tlak oleje, viz předchozí příspěvek) taky GL (01/2017) a posílá mě to na výměnu oleje o něco dřív, tak po 15-18tis km, zřejmě v závislosti na tom, jak kombinuju krátký a dlouhý cesty.
Standardní interval je 20.000, ne 15.
Lidi, co motorům asi rozumí (na rozdíl ode mě), obecně považují intervaly 20-30kkm za nesmyslný a doporučují měnit olej po 10. Podle mě je to rozumný, pokud máš auto soukromý a chceš ho používat dlouho bez problémů. Já mám auto leasingovky a vrátim ho za 4 roky tak jako tak, čili to neřeším a měním podle toho, co auto hlásí.
 
Jezdím cca stejně a olejem neměním nikdy dříve jak je předepsáno a když jsem chtěl, tak mi řekli že je to zbytečné, mám GL.
S duverou k tem, co je zivi, kdyz to mas rozbite nebo na hrane provoznosti, bych to zas neprehanel ;).
 
No já důvěřuji (jen někomu), ale také prověřuji :-) nejsem úplně zase tak naivní. Olej na GL je úplně v pohodě, ten kdo říká že se má měnit olej po 10 tisících je sponzorován výrobce oleje :-) .... furt se to mění, mléka je hodně = vyjde studie že je strašně zdravé, mléka je málo = vyjde studie že není zdravé .... tak samo, červené víno není prospěšné a za nějakou dobu je červené strašně prospěšné :-)
 
Samozřejmě, nízký tlak oleje, ne hladina, ta je naopak spíš vysoká :) PSal jsem rychleji než jsem přemýšlel.
Shr3k, už jsi to pochopil? Opověděl ti jasně? Mlžíš tady od samého začátku co jsi toto forum založil za účelem mlžení, lhaní o podstatě problému. Těch důkazu mám už hafo. Jde totižto o jasné klamaní spotřebitele ( a za to je pokuta až 50.000.000,-Kč)a ještě k tomu organizovanou skupinou. Mám to taky zdokumentováno, úplně stejně jako vy co mi vyhrožujete soudem pro poškozování dobrého jmena Mazdy. :-) Stručně napsáno, Mazda prodávala auta s vyrobní konstrukční vadou. O tom žádná. Problém maskovala předčasnou výměnou oleje a následně i výměnou olejových měrek a bodem X. Na internet nasadila farmu trollu co vykládají lidem nesmysly, že to nic není a blablabla… Nebo aby to auto prodali. Tím se skoro jistě zbaví odpovědnosti za záruku. Nebo to auto vykoupí, jako u p. SlavkaP a co s tím autem udělají dal? Sešrotuji ho? :-) To asi těžko. Jsem moc zvědavý jestli to tady zveřejníš, Jestli ne, nevadí. Bude to na Facebooku a hodlám si tam zaplatit i reklamu aby bylo všem jasné o co tady jde. Auto není maso. Maso se sní a je po důkazech. U auta se vše nechá krásně dohledat. A začal bych těma dvěma co jsi měl ty, které jsi si koupil v roce 2014 a o problému pláčeš v diskuzích už od samého začátku co vznikl tj od roku 2012, takže jsi om tom věděl.
 
Mlžíš tady od samého začátku co jsi toto forum založil za účelem mlžení, lhaní o podstatě problému. Těch důkazu mám už hafo. Jde totižto o jasné klamaní spotřebitele ( a za to je pokuta až 50.000.000,-Kč)a ještě k tomu organizovanou skupinou. Mám to taky zdokumentováno, úplně stejně jako vy co mi vyhrožujete soudem pro poškozování dobrého jmena Mazdy

.... jak to ví s tím vyhrožováním soudem, Martine? To máme přece od samého začátku předepsané až o dva kroky dále, jestli tady správně čtu pokyny z Hirošimy..... Nebo už jsme s tím začali? Já jen, abych něco neprošvihnul :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D zatracená japonština, kdo se jim v tom rozsypanym čaji má vyznat .....
 
@Vitus, pockej, mas to aktualizovane vydani, co prislo po poslednich problemech s vibracema pri vypinani valcu u GL a pukani tlumicu u KF?
 
Mam, ale to prislo z hypercentraly Mazdy v galaxii Gama. Ty Klingonstine uz vubec nerozumim...
 
Poslední úprava:
Trosku mozno odbocim, ciste pre zaujimavost, to skutocne potajomky menili tie mierky oleja alebo je to len vymysel?
 
Měrky oleje se, co si vzpomínám, měnily u motoru RF-T, u motorů R2 a SH si na nic takového nevzpomínám. Je možné, že si popletl různé informace dohromady.
 
Nepřejmenujete to tady na "komický koutek"? Obsah by odpovídal...
 
Měrky oleje se, co si vzpomínám, měnily u motoru RF-T, u motorů R2 a SH si na nic takového nevzpomínám. Je možné, že si popletl různé informace dohromady.
Na SH se měnily 2x, z výroby typ A, po reklamacích stoupání hladiny oleje krátce typ B a po roce stávající typ C.
@Byvaly Mazdak a proto jsem po 2 letech odešel z Mazda clubu.....
 
Na SH se měnily 2x, z výroby typ A, po reklamacích stoupání hladiny oleje krátce typ B a po roce stávající typ C.
@Byvaly Mazdak a proto jsem po 2 letech odešel z Mazda clubu.....
Takže upřesnění, našel jsem si EPC k nejstaršímu typu mazdy 6 s motorem SH a měrky se liší podle VINu tak jak byly zaváděny ve výrobě:
GJ**** -114099 SH01-10-450A
GJ****114099-127873 SH01-10-450B
GJ****127873- SH01-10-450C
Přičemž několikrát je zmíněno "měřte hladinu oleje pomocí upraveného měřiče úrovně hladiny SH01-10-450B nebo novějšího". Z toho vyplývá, že existovalo max. 14099 kusů M6 GJ (nepočítám, že třeba polovina mohla být s benzíny) se starou měrkou, podle které se nemá měřit.

Detekční logika PCM ohledně míry naředění oleje byla měněna 3x, naposledy na:
S novou logikou informuje monitorování údržby oleje řidiče rozsvícením kontrolky se symbolem klíče (u modelů s TFT LCD ve spojení se zprávou „Nutnost výměny oleje“), že naředění oleje dosáhlo prahové hodnoty, kdy je nutné olej vyměnit.
Pokud zákazník kontrolku se symbolem klíče ignoruje a pokračuje v jízdě bez výměny oleje, rozsvítí se varovná kontrolka motorového oleje (u modelů s TFT LCD ve spojení se zprávou „Nízký tlak oleje, možné poškození motoru, zkontrolujte hladinu oleje“), když naředění oleje dosáhlo prahové hodnoty, jakmile by mohlo dojít k přetočení motoru.
 
Poslední úprava:
Taky bych zdovolením přihodil trochu do mlýna, hlavně tedy pro pána, kvůli kterému toto vlákno tak narostlo. Upřímně se sem chodím čas od času pobavit :-D
Ale k věci: také jsem si před dvěma lety koupil lehce jeté GJčko, které spadalo do skupiny možných poškození od vačky. Měl jsem z toho docela vítr, zejména díky podobným diskuzím o tom, jak jsou tyto motory úplně na p*ču, atd.. atd...

Po dvou letech pravidelného používání a naježděných více než 44tis km(aktumálně má moje Mazda najeto skoro 80tis) musím říct následující:
1. měnit olej až po 20tis je blbost. Výměna oleje prakticky nic nestojí a raději budu měnit častěji než jednou pozdě! Riskovat poškození motoru vyjetým olejem kvůli tomu, že chci ušetřit dva tisíce mi přijde trochu blbost.
2. k ředění oleje naftou dochází prakticky pouze pokud jezdím velmi krátké trasy a je velké množství nedokončených regenerací DPF filtru. Už se mi dvakrát rozsvítila zmiňovaná hláška o oleji, která bohužel není přesná. Na diagnostice se mi ukázalo, že je poškozený olej a abych ho vyměnil. Výška hladiny oleje byla na měrce v polovině mezi maximální hranicí a písmenem X. Vždy to bylo tím, že jsem třeba dva měsíce jezdil jen krátké trasy po městě, na které tento motor není dělaný!
3. od velmi dobrého známého, který dělá hlavního technika v autorizovaném servise Mazda mám informaci, že pokud se problém s vačkou neukázal prvních 20tis km, už by se neměl ukázat. V rámci svolávačky s touto vadnou vačkou byli svoláni všichni, kteří mohli být poškození. Ovšem těch skutečně vadných vaček bylo z těchto svolaných opravdu velmi málo.
4. pokud už se vám jednou vačka "sjela", už se dále sjíždět nebude, jde jen o to, co udělají ty její obroušené mikročástice v oběhu motoru.

Takže moje doporučení s tímto motorem.
1. motor je dělaný díky této regeneraci DPF na větší vzdálenosti. Občasné popojíždění po městě nevadí, ale musíte si hlídat měrku v oleji a nenatahovat výměnu oleje na déle než 12tis km
2. pokud jezdíte pouze krátké trasy a nenechávate dojet regeneraci DPF, bude se vám ředit nafta do oleje a budete muset měnit olej třeba i každých 6-8tis km. Také riskujete, že se vám až někam vyjedete, rosvítí ona hláškja s olejem.
3. pokud pravidelně a častěji měníte olej, významně tím snížíte riziko opotřebení vačky. Nikdy bych tam olej nenechal déle než 15tis km.
4. regenerace je nastavená na spouštění každých 250km. Toto rozmezí se může měnit +/- 50km v závislosti na stylu a délky jízdy
5. to že vám jede regenerace DPF poznáte následovně: nefunguje vypnutí motoru přes i-stop, aktuální spotřeba paliva je téměř dvojnásobná oproti normálu, nefunguje dobíjení přes i-eloop, když brzdím pouze motorem bez plynu, tak aktuální spotřeba je okolo 2l/100km a zároveň je slyšet motor trochu hlučněji.
6. mějte v autě nějaký obyčejný diagnostický bluetooth modul OBD2, abyste v případě oné hlášky zjistili, o co přesně se jedná. Diagnostika stojí u číňana na Aliexpresu 4 - 15 USD. Do telefonu si nainstalujete Forscan a spárujete přes bluetooth. Diagnostika je hotová do dvou minut na jedno kliknutí.

Jinak jsem s tímto autem velmi spokojen a určitě bych jen těžko měnil.
 
Myslim, ze cast 3 je blbost. K ziadnej zvolavacke ohladom tych vacok nedoslo, nehliadnuc na aktualnu, ktora sa tyka vymeny cerpadla, no s vackou to nema nic spolocne. Mnohym sa tento problem prejavil az po 20k km, zalezi od toho ake trasy jazdis.
 
3. od velmi dobrého známého, který dělá hlavního technika v autorizovaném servise Mazda mám informaci, že pokud se problém s vačkou neukázal prvních 20tis km, už by se neměl ukázat. V rámci svolávačky s touto vadnou vačkou byli svoláni všichni, kteří mohli být poškození. Ovšem těch skutečně vadných vaček bylo z těchto svolaných opravdu velmi málo.
Nerad se pouštím do podobných diskuzí, ale .......
Tomuhle známému bych nevěřil nos mezi očima, mám CX 5, výroba únor 2012, aktuálně něco pod 170 tisíc, měním po 20 tisících, zastávám názor, co se do motoru poprvé nalije dávám pořád (Dexelia/Total), není to nic světoborné, ale maže to. Na 140 t. rozborka a vačka byla v naprostém pořádku, motor bez usazenin. Na 200 t. to rozeberu znovu, tedy pokud vačka vydrží.
V tom motoru je ale výrobní vada, nebudu opakovat, co je tady uvedeno snad 1000x. Nejedná se o vadnou vačku, ale o vadnou konstrukci. Nic na tom nezmění značka oleje, cementování nebo nitridování nových vaček. Většina problémů s vačkou byla mezi 80 - 140 tisíci km. Na německém foru byl případ sjetí opravné vačky. Můj motor vydržel tolik jen proto, že prvních 6 let jezdil 1000 - 1200 km na jeden zátah po dálnicích a na město jsem měl druhé auto. K tomu je diesel taky určený. Jednou se ta kontrolka mazání rozsvítí a potom to bude jen o ekonomice...
 
Back
Top