• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín SkyActiv-X zkušenosti

Zdravím.Auto už to nedělá...100 oktan tomu opravdu nevadi ,je lepe držet ten motor ve vyžších otačkach mimo dalnični provoz,tam klidne ty 2000/min...po konzultaci v Mazde tu atmosferu fakt točit pred zajetim do 5 - 6 tis. max ....Ja mam linou nohu z kamionu :) Ale i tak je jasny že to je vrtivej motor...yla to moje vlastni chyba auto ma 1123km....
Mám auto jen pár týdnů a v ČB jsem se na tohle při převzetí extra zeptala - narozdíl od CX-3, kam mi 100oktan výsostně doporučili, u CX-30 výrobce prý právě kvůli konstrukci motoru už doporučuje 95, ne víc.... Samozřejmě netankovat někde v lesích od noname, ale 95 je prý optimální, tak nevím, držím se toho....
 
Mám X-180, protože v barvě a výbavě, kterou jsem chtěla, se X-186 v ČR nenacházela a nejbližší by byla někdy podzim/zima. Neznám úplně rozdíly, nějak jsem to už dál nestudovala, ale asi nebudou zase tak závratné, aby mi to mohlo být líto. Tohle běhá naprosto špičkově...
A přeju spoustu zážitků za volantem ;)
Taky mám tento motor v CX-30 a i když jsou trošku výkonové rozdíly mezi 180 a 186 (6 koní výkonu (nyní 186) a 16 Nm točivého momentu (nyní 240) a tím pádem je lepší dynamika, pro běžného uživatele, co si užívá pohodovou jízdu, řekl bych trochu zanedbatelné. Ale sportovně se s tím dá taky jet :)
 
Akce servisu a prodejce CarStar na polygonu u Příbrami byla krásným zážitkem a ověřením limitních schopností mé Mazdy CX30 Skyactive X180 AWT AT. Jednalo se o bezplatnou akci od CarStar v rozsahu cca 3 hodin. Všem doporučuji uskutečnit něco podobného se svou Mazdou. Na normální silnici si nedovolíte to, co je možné na polygonu. A byli tam i dámy. Takže se nebojte, je to bezpečné.
Ověřil jsem si tam i výbornou přilnavost na mokru a suchu u mých celoročních pneumatik Goodyear Vector 4Seasons SUV G2 215/55R18 99 V XL. Ověřil jsem si, že jsem nákupem celoroček udělal dobře a nemusím jezdit jak trubka 2x ročně na přezutí.
 
Všem doporučuji uskutečnit něco podobného se svou Mazdou.
To se normálně někdy i děje tady, vlastními silami. ;)
 
Akce servisu a prodejce CarStar na polygonu u Příbrami byla krásným zážitkem a ověřením limitních schopností mé Mazdy CX30 Skyactive X180 AWT AT. Jednalo se o bezplatnou akci od CarStar v rozsahu cca 3 hodin. Všem doporučuji uskutečnit něco podobného se svou Mazdou. Na normální silnici si nedovolíte to, co je možné na polygonu. A byli tam i dámy. Takže se nebojte, je to bezpečné.
Ověřil jsem si tam i výbornou přilnavost na mokru a suchu u mých celoročních pneumatik Goodyear Vector 4Seasons SUV G2 215/55R18 99 V XL. Ověřil jsem si, že jsem nákupem celoroček udělal dobře a nemusím jezdit jak trubka 2x ročně na přezutí.
Ta trubka by se mohla někoho dotknout! A až budou ty tvoje zázraky mít 4mm před zimou, tak si dojezdil.
 
Mám auto jen pár týdnů a v ČB jsem se na tohle při převzetí extra zeptala - narozdíl od CX-3, kam mi 100oktan výsostně doporučili, u CX-30 výrobce prý právě kvůli konstrukci motoru už doporučuje 95, ne víc.... Samozřejmě netankovat někde v lesích od noname, ale 95 je prý optimální, tak nevím, držím se toho....Zdravím.
Zdravím.Mate pravdu,vysledoval jsem,že motor funguje lepe při V-Power 95 než-li 100 Racing .
 
Tak první tankování resp. druhé a spotřeba manželky v CX 30 X 186 PS je 7,1 litru (denně dálnice a město), takže spokojenost ? :cool: :grinning:. Jak jste na tom ostatní s X Skyactiv?
 
Zdravím.Me to ukazuje 5.9l kombi.Najezd 3800km.Ale jezdím dost eko sem tam to proslapnu není to ještě zajete. Jinak Já mám dost nemoc z povolání takze nebrzdim a nešlapu na plyn ? ( ridic mkd)ale pod 2000 ot za min.urcite ne .Až se zajede určitě točit. Jinak V Power 95 .Na V Power 100 racing to nejelo dobře .Zkoušel jsem oba a někdy opravdu někdy tu 100 okrajovou ji dám ale spíš 95.Jinak V Power určitě. Max motion od OMV taky Verva 100 tj to stejne. Verva je 98 oktan OMV taky.Ale shell je 100 oktan načisto asi už je ji to moc .98 nebo 95 V Power za mě teda... Jel jsem jednou dálnici cca 100km Směr Kroměříž Brno.za 4.1
 
Po roce jsem v srpnu absolvoval 1. servis své CX30 Skyactive X. Vedle výměny oleje a filtru mi byl přehrán software. Ptal jsem se na důvod. Bylo řečeno, že Mazda posílá pro konkrétní typy a ročníky svých aut balíček na přehrání. Servis ani neřeší co tam je. Jediné co jsem po přehrání software cítil, je úprava chodu tempomatu. Reaguje daleko přirozeněji na zpomalování a zrychlování. Ostatní přehrání jsem při jízdě zatím nepocítil.
 
Po roce jsem v srpnu absolvoval 1. servis své CX30 Skyactive X. Vedle výměny oleje a filtru mi byl přehrán software. Ptal jsem se na důvod. Bylo řečeno, že Mazda posílá pro konkrétní typy a ročníky svých aut balíček na přehrání. Servis ani neřeší co tam je. Jediné co jsem po přehrání software cítil, je úprava chodu tempomatu. Reaguje daleko přirozeněji na zpomalování a zrychlování. Ostatní přehrání jsem při jízdě zatím nepocítil.
To dělá většina značek, pokud je nový SW nahrají a nic ti neřeknou
 
Podla mna najvacsi problem u Mazdy je ten ich automat. Nehovorim ze Sky X je raketa vzhladom na vykon, ale podla mna vela robi prevodovka. Mne sa zda ze na manualy Sky X ide dobre (len ako spolujazdec), ale neviem ci to bolo FWD alebo AWD. Ale ked pozeram niektore rozdiely na internete medzi Mazda MT a AT co sa tyka dynamiky, tak ten ich automat je fakt len na pohodovu jazdu
Mam skyG 150 awd AT a pred predjizdenim prepinam rezim na Sport. Pak to ma ochotu ject a vyrazit jako strela. Po predjeti opet Sport vypnu. No problem.
 
Ahojte Mazdaři, našel jsem na nějakém polském webu graf z měření výkonu původního Sky-X180 v CX-30 a naměřili mu prakticky parametry, které by měla mít X186.
Takže další odpověď na věčnou otázku, jestli tam ty slibované koně jsou - ano jsou. Jen je holt potřeba si pro ně dojít :-).

Zdroj:

big-16112289177d9db6.jpg
 
Zdravím.Ja mam auto 3 týdny, a liju tam jenom V power 100.Mě to někdy cukne v nízkých otáčkách kdyz jedu krokem pokud je potreba .Jakmile šlapnu hned jde za plynem a v pohodě. Spotřeba 5.6 No nicméně mám podezření, že SKYACTIV X asi neumi ten 100 okran.Nikdy jsem s nim ale problem NEMEL. Asi zkusím V power 95 a uvidim
Ahoj. Vsiml jsem si, ze to tu resi vic lidi. Ja mel auto asi mesic, pak jsem tam nalil 100 a chvilku na to se mi rozsvitila "chyba cidla tlaku valce".
Chvili jsem to resil s prodavajicim, chvili v Mazde a i tady a nevedlo se o co jde.
Kdyz jsem s tim sel do Mazdy, tak jsem vedel, jak tento motor zhruba funguje a napadlo me i to SPCCI.
V tu chvili jsem si vzpomnel na tu chybu a do Mazdy jsem prisel s teorii, ze si myslim, ze by to mohlo souviset i tim 100 oktanem, protoze ta
komprese je rizena svickou a urcite je dimenzovana i kvuli tomu pomeru na konkretni palivo. Tam me ty prodejci samozrejme vysmali, ale cim vic slysim od lidi o tomhle motoru ve spojeni s touto zalezitosti, tak si myslim, ze to auto vazne bude ocekavat pouze N95, ikdyz to nebude nedejboze hlasit chybu cidla tlaku ve valci jako mne.

---
Jinak mam M3 BP SkyactivX 2019 manuál a obecne s autem jsem cim dal vice spokojeny a ted, kdyz po 70 tis. km mam naucene i relativne dobre ty otacky v prevodech, tak mam pocit ze zazivam to japonske Jinba Ittai, kdy se sjednotite s autem a vite presne kdy co dela.
Obcas presednu do Fabie iV s 1.0 TSI a nikdy bych to nemenil, ikdyby to byla Octavia 1.5 TSI.
U techto preplnovanych aut prave clovek ztraci tu konstatni okamzitou odezvu, ktera se u sportovnejsich typu musi nejak kompenzovat nebo ladit.

Cetl jsem tu, ze nekoho manzelka se s timto motorem boji predjizdet, ze je to nebezpecne.
Je mi jasne, ze lide, co toto tvrdi, to auto lide nechavaji v hodne nizkych otackach a maji plyn na podlaze, ale take chapu, ze tady muze byt problemem ten automat, se kterym zkusenost moc nemam.
Ale jinak, ja jsem toho nazoru, ze takovyto motor je naopak bezpecnejsi pro ridice, pokud uvazujeme, ze clovek ma mit auto vzdy plne pod kontrolou.
Kdyz se vetsine lidi u preplnovaneho motoru nepovede trefit do vymezene hranice turbo boostu, znamena to okamzite zmenu charakteristiky nastupu vykonu a v ten moment se auto uz chova "neprirozene".
Verim, ze ten boost je u vetsiny aut v rozumnem pracovnim rozmezi a tak v tomto smyslu hodne lidem poskytne nejakou toleranci a z toho co by jinak s atmosferou meli intuitivne naucene jako nizke otacky / nizky vykon, tak zde je z toho turbo vytahne, ale neni to podle me uplne cesta k tomu mit auto perfektne pod kontrolou a podvedome citit vzdy presne, jake ma otacky a co presne to auto s timto stupnem udela.
Proste receno, pro ty, co nechteji radit a co se spolehaji spis na to, ze za ne turbo zbytek vyresi a pak uz to jede samo, tak tohle auto neni.
Kdo se chce svezt a chce zazit skvele splynuti s motorem, tak tohle auto to urcite nabizi.

Dale je toto auto skvelym ridicskym zazitkem i na okreskach a i zde ocenite atmosferu ve smyslu ladneho projeti ze zatacky pomoci okamzite reakce na plyn. To se vetsine lidem s preplnovanym motorem proste vetsinou nepovede a je to pochopitelne.

Akcelerace pri 0 - 100 mi u tohoto auta nijak nechybi, ale je pravda, ze jednicka je zprevodovana, ze tahne lehce pres 100 km/h a ty prevody jsou mozna zbytecne dlouhe.
Kazdy, kdo toto auto ma vi, ze pri 4000 tis. otacek zacne krasne tahnout a muze se na nej spolehnout.
Ja se osobne tesim, ze Mazda pristi rok prijde se 3 litrovym radovym sestivalcem v benzinu a snad i s kompresorem. Skyactiv X sice nejaky kompresor ma, ale ma tam jinou funkci a myslim ze u toho 6 valce z toho auta bude opravdu silne auto.
 
Poslední úprava:
Akcelerace pri 0 - 100 mi u tohoto auta nijak nechybi, ale je pravda, ze jednicka je zprevodovana, ze tahne lehce pres 100 km/h a ty prevody jsou mozna zbytecne dlouhe.
Ty jo, u G120 končí na cca 110mk/h dvojka a to si říkám, jak mám dlouhé převody :D Nejradši bych si vzal kvalty 1 až 5 z krátké převodovky a šestku nechal dlouhou na běžné dálniční cestování. Škoda, že to tak inženýři nepostavili.
 
Ty jo, u G120 končí na cca 110mk/h dvojka a to si říkám, jak mám dlouhé převody :D Nejradši bych si vzal kvalty 1 až 5 z krátké převodovky a šestku nechal dlouhou na běžné dálniční cestování. Škoda, že to tak inženýři nepostavili.
Diky, myslel jsem dvojku samozrejme :joy:. Je to stejny no, taky na dvojku 105-110 , ale je to proste dlouhy :))
 
Back
Top