Zdravím.Ja mam auto 3 týdny, a liju tam jenom V power 100.Mě to někdy cukne v nízkých otáčkách kdyz jedu krokem pokud je potreba .Jakmile šlapnu hned jde za plynem a v pohodě. Spotřeba 5.6 No nicméně mám podezření, že SKYACTIV X asi neumi ten 100 okran.Nikdy jsem s nim ale problem NEMEL. Asi zkusím V power 95 a uvidim
Ahoj. Vsiml jsem si, ze to tu resi vic lidi. Ja mel auto asi mesic, pak jsem tam nalil 100 a chvilku na to se mi rozsvitila "chyba cidla tlaku valce".
Chvili jsem to resil s prodavajicim, chvili v Mazde a i tady a nevedlo se o co jde.
Kdyz jsem s tim sel do Mazdy, tak jsem vedel, jak tento motor zhruba funguje a napadlo me i to SPCCI.
V tu chvili jsem si vzpomnel na tu chybu a do Mazdy jsem prisel s teorii, ze si myslim, ze by to mohlo souviset i tim 100 oktanem, protoze ta
komprese je rizena svickou a urcite je dimenzovana i kvuli tomu pomeru na konkretni palivo. Tam me ty prodejci samozrejme vysmali, ale cim vic slysim od lidi o tomhle motoru ve spojeni s touto zalezitosti, tak si myslim, ze to auto vazne bude ocekavat pouze N95, ikdyz to nebude nedejboze hlasit chybu cidla tlaku ve valci jako mne.
---
Jinak mam M3 BP SkyactivX 2019 manuál a obecne s autem jsem cim dal vice spokojeny a ted, kdyz po 70 tis. km mam naucene i relativne dobre ty otacky v prevodech, tak mam pocit ze zazivam to japonske Jinba Ittai, kdy se sjednotite s autem a vite presne kdy co dela.
Obcas presednu do Fabie iV s 1.0 TSI a nikdy bych to nemenil, ikdyby to byla Octavia 1.5 TSI.
U techto preplnovanych aut prave clovek ztraci tu konstatni okamzitou odezvu, ktera se u sportovnejsich typu musi nejak kompenzovat nebo ladit.
Cetl jsem tu, ze nekoho manzelka se s timto motorem boji predjizdet, ze je to nebezpecne.
Je mi jasne, ze lide, co toto tvrdi, to auto lide nechavaji v hodne nizkych otackach a maji plyn na podlaze, ale take chapu, ze tady muze byt problemem ten automat, se kterym zkusenost moc nemam.
Ale jinak, ja jsem toho nazoru, ze takovyto motor je naopak bezpecnejsi pro ridice, pokud uvazujeme, ze clovek ma mit auto vzdy plne pod kontrolou.
Kdyz se vetsine lidi u preplnovaneho motoru nepovede trefit do vymezene hranice turbo boostu, znamena to okamzite zmenu charakteristiky nastupu vykonu a v ten moment se auto uz chova "neprirozene".
Verim, ze ten boost je u vetsiny aut v rozumnem pracovnim rozmezi a tak v tomto smyslu hodne lidem poskytne nejakou toleranci a z toho co by jinak s atmosferou meli intuitivne naucene jako nizke otacky / nizky vykon, tak zde je z toho turbo vytahne, ale neni to podle me uplne cesta k tomu mit auto perfektne pod kontrolou a podvedome citit vzdy presne, jake ma otacky a co presne to auto s timto stupnem udela.
Proste receno, pro ty, co nechteji radit a co se spolehaji spis na to, ze za ne turbo zbytek vyresi a pak uz to jede samo, tak tohle auto neni.
Kdo se chce svezt a chce zazit skvele splynuti s motorem, tak tohle auto to urcite nabizi.
Dale je toto auto skvelym ridicskym zazitkem i na okreskach a i zde ocenite atmosferu ve smyslu ladneho projeti ze zatacky pomoci okamzite reakce na plyn. To se vetsine lidem s preplnovanym motorem proste vetsinou nepovede a je to pochopitelne.
Akcelerace pri 0 - 100 mi u tohoto auta nijak nechybi, ale je pravda, ze jednicka je zprevodovana, ze tahne lehce pres 100 km/h a ty prevody jsou mozna zbytecne dlouhe.
Kazdy, kdo toto auto ma vi, ze pri 4000 tis. otacek zacne krasne tahnout a muze se na nej spolehnout.
Ja se osobne tesim, ze Mazda pristi rok prijde se 3 litrovym radovym sestivalcem v benzinu a snad i s kompresorem. Skyactiv X sice nejaky kompresor ma, ale ma tam jinou funkci a myslim ze u toho 6 valce z toho auta bude opravdu silne auto.