• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba - pochlubte se, za kolik jezdíte

  • Vlákno založil Vlákno založil KlikPet
  • Datum založení Datum založení
Ja mam 2L 121KW manual s nahonem pouze na predek a mam dlouhodobou spotrebu 6.6l. Olej menim kazdejch 10k.
 
Ja jsem teď najel 4495 km po trase Česko - Slovensko- Maďarsko - Rumunsko - Moldavsko a zpět 7,3 l a než jsem se dostal v Rumunsku na dálnici tak i 7.1l
2.5 benzin
 
Poslední úprava:
dnes poprvé defenzivní cesta do prace 20km, mezimesto/mesto 2/1, nepatrně do kopce, CX5 2,5, AWD, automat, úplně nový nezajetý motor, dle pocítace spotreba 6,7L. Nechapu ... cekal sem 9-10L. Pocitac asi trochu kecá anebo motor odpojuje místo dvou válců rovnou tři. Má někdo podobnou zkušenost?
 
Ja napr. jazdim do prace 72km a z toho medzimesto 44km/mesto 16km/dialnica 12km a spotrebu mam cca 6,7l ak uz ale idem z prace domov tak mam spotrebu cca 7,7l no je to uz viac do kopca. Za mna maximalna spokojnost. Najazd mam aktualne 65500 km.
 
Ja napr. jazdim do prace 72km a z toho medzimesto 44km/mesto 16km/dialnica 12km a spotrebu mam cca 6,7l ak uz ale idem z prace domov tak mam spotrebu cca 7,7l no je to uz viac do kopca. Za mna maximalna spokojnost. Najazd mam aktualne 65500 km.
Skvelé ... a tú spotrebu máš podobnú aj podľa tankovania? Ak áno, je škoda, že sa s tým mazda v papieroch nepochváli a udáva vyššie čísla. Asi sa obáva, že by nestíhala vyrábať ... :).
 
Skvelé ... a tú spotrebu máš podobnú aj podľa tankovania? Ak áno, je škoda, že sa s tým mazda v papieroch nepochváli a udáva vyššie čísla. Asi sa obáva, že by nestíhala vyrábať ... :).
Udaje mam cisto iba z palubneho pocitaca :) ...mam to nastavene tak,ze po vypnuti motora mi ukazuje na displeji este udaje o poslednej jazde (cas,dlzka a spotreba).
 
Po krátké, těžké nemoci (asi rýmička), jsem opět začal vnímat okolní svět a s tím se vrátila i dávná touha vytáhnout auto jen tak na okresky a trochu si zablbnout. Pod tím blbnutím si nepředstavujte žádnou divočinu, jsem starý medvěd s reflexy Titanicu a jediné vozidlo, které mi podobné skopičiny dovolí, smí se s ním na silnici a pohodlně se do něj vejdu je CX-5. Moje CX-5 za sebou měla hromadu malých pojížděk, kdy se motor pořádně ani neohřál a tak jsem si řekl, že si uděláme malý výlet s nádrží plnou stooktanu a holku podržíme trochu v otáčkách. Přemýšlel jsem, jestli použít pádla nebo jí jenom přepnout do sportu. Pádla jsem zkoušel minule a blbnutí drhlo na tom, že jsem skoro pořád jezdil na dvojku, protože vyšší kvalty hnaly auto na poměry našich úzkých cest mezi lesy moc rychle. Nebudu se vymlouvat i pádlama se prostě musí umět řadit. Takže to byl režim sport a musím říct, že to vůbec není špatné. Auto jde krásně za plynem, dovede si podřadit a podle potřeby řadí těsně pod omezovačem nebo lehce nad čtyři tisíce otáček, když moc netlačím na pilu. Je třeba akceptovat, že 194 koní Mazdu rychle vyžene ke sto dvaceti, aby si mohla přeřadit a nevypadalo jako moje jízda s pádlama. Většina cesty je dva - tři - čtyři, výjimečně pětka. Šestku v tomhle režimu Mazda na okreskách nepodporuje. Po sto kilometrech našimi lesy a sedmero houbaři zahnanými zpět do hvozdu jsem ale čuměl na spotřebu. To jako vážně to auto v tomhle blbnoucím režimu jezdí pod deset? Přesně, za devět celých sedm? Jinak, dlouhodobou spotřebu mám sedm celých šest.
 
Ja mam 2L 121KW manual s nahonem pouze na predek a mam dlouhodobou spotrebu 6.6l. Olej menim kazdejch 10k.
Já jel včera Olomouc - Třinec většina tempomat 130km/h. Cesty prázdné. Venku -5C vevnitř 21. Mám tu stejnou motorizaci v FWD KF (CX-5) je na tom autě něco blbě ? Ani diagnostika ani poslechově se mi nezdá nic zle. S autem jsem spokojený maximálně na to co to je a za kolik se prodávalo. Dával jsem teď nové zimní gumy které by měly mít valivý odpor i přilnavost B a B takže kvalitní. Ale začínám jezdit čím dál víc ( výhled na 2025 je 40k) a nevím jestli jezdit v nějaké elektrice např ala Tesla 3 by se mi hodně neoplatilo jelikož poslední dobou je rozpočet napjatý. Ojeté se dají i za 750 tisíc. Ale nevím interiér i auto se mi líbí co mám asi víc. Ale Přecijenom i 22kWh /100km je po 5korunách co mám tarif a 3 fázovou zásuvku na 25A asi 110kč/100km zatímco tady 8l benzínu je 300kč zhruba. To je jednoduchou matikou 80tisíc ročně delta. Něco se mi v tom kdysi rozsypalo chvíli cinkalo při rozjezdu v zimě, ale nikdo nic nenašel za vadu a už jsem najel dalších 50k (bylo to prakticky na novým) tak nevím. Co myslíte? 🙂 když jezdím okresky dá se za průměr 7 v pohodě.
PS: resetnul jsem trip B tak v půlce cesty. Jelikož se mi to nezdálo. A foceno až dneska ráno, když jsem šel vysát ten bordel co tam malej nadělal za posledních 20 cest :-D


IMG_1084.jpeg



IMG_1081.jpeg

IMG_1080.jpeg

IMG_1079.jpeg
 
Poslední úprava:
Může to být cokoliv, filtry ucpaný, svíčky zalepený nebo už mají dost najeto, přicpanej výfuk olejem, špatný palivo, špatnej-otevřenej termostat, díky kterýmu auto jede furt na "sytič" , aby se dostalo na provozní teplotu atd ...

Doplň si do podpisu auto, motorizaci a rok
 
Můj bílý "Otesánek" se v zimě na okresních pod 8l/100km nedostane ani omylem, a když už těch osm ukáže, tak přepočtem je spíše 0,3L nad interně deklarovaným průměrem. Dálnice trvale pod 130km/h neumím, tedy jsem opět lehce nad 9L/100km... ale AT, AWD má svou cenu, resp. tak to beru.

Tu zmíněnou Teslu za 22kW/100km máš vyzkoušenou v zimě a při 130km/h (?)
Tohle mi ani MX-30 nedá a není to takový cvalík jako Tesla, resp. léto/zima a dálnice/okresní je u mě značný rozdíl (i až 40%).
 
Back
Top