• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba - pochlubte se, za kolik jezdíte

  • Vlákno založil Vlákno založil KlikPet
  • Datum založení Datum založení
Dnes jsem poprvé tankoval po vyjeti nádrže a dle tankování byla spotřeba 7,5. V tom je většina cest okresy, kratší trasy, pár delších, málo dálnice. Zajímavé, že palubní počítač ukazoval 7,6 a to mám zkušenost, že většinou je PP optimistický.

Jinak dnes taky jízda Praha - Plzeň a zpátky a dle PP spotřeba přesně 7. Ale na dálnici tempomat na 120, klidná jízda.
 
pujcena cx-9 ve statech… zatim cca 4500km a spotreba 8.9l… mimochodem super auto :) premyslel jsem o cx5 ale tohle je parada fakt..
 
CX-5, rv 2018, AWD, 4x4 143kW AT - Dlouhodobě po městě 9.5-9.8. Jakmile to proložím dálkou (Praha - Sedliště, Plzeň-jih každý víkend) padá průměrná spotřeba až někam k 7.5l/100 km. Při jízdě každý den do práce a z práce + víkendy dálka, ustálí se průměrná spotřeba někde kolem 7.9-8.1.
 
Tak jsme si taky pořidili CX-5 (2.0, 2018) a ta spotřeba mě nejprve docela zaskočila, ale po pročtení tohoto vlákna mi to tak nějak zapadá do sebe. Jezdíme převážně dálnice (Brno - Olomouc) - 70% a 30% okresky. Zatím po najetí cca 2000km průměrná spotřeba 8.5l - 8.9l. A to mi nejprve přišlo hodně, když jsem porovnával s neporovnatelným (Fabie 1.2TSI) - kde jsem jezdil za 6l :D
Ale je pravda že CX-5 je vysoké a široké SUV, která má skoro 1 a půl tuny. Po dálnici většinou svištíme 140-150km/h. Zkusím jet jedno předpisově, jestli se dostanu k 7 litrům/100.
Tankujeme u TankONO N98 bez aditiv, ale zkusím si zahrát na chemika a dát tam příště N95 a VIF, jestli se něco změní. Gumy jsou celoročky - Falkeny.
 
Podle mě by to chtělo lepší benzín a sem tam 100 oktanů. Já mám 2,5 litrů obsah, 143 kW 4 WD a dávám 100 oktan a spotřeba průměr je 7,8 l/100 km
 
@Rendy 2 tady ale strašně záleží na profilu jízdy, já s tím taky dokážu jet i za cca 6 litrů, ale taky za 12...dlouhodobě jsem kolem 9+ v zimě a lehce pod 9 v létě...tohle porovnávání v podstatě nedává smysl, protože každý to auto používá jinak - jiné trasy, obce/mimo/dálnice, sklon vozovky, provoz, velikost kol, pneumatiky, naložení auta, clima...
 
Tak jsme si taky pořidili CX-5 (2.0, 2018) a ta spotřeba mě nejprve docela zaskočila, ale po pročtení tohoto vlákna mi to tak nějak zapadá do sebe. Jezdíme převážně dálnice (Brno - Olomouc) - 70% a 30% okresky. Zatím po najetí cca 2000km průměrná spotřeba 8.5l - 8.9l. A to mi nejprve přišlo hodně, když jsem porovnával s neporovnatelným (Fabie 1.2TSI) - kde jsem jezdil za 6l :D
Ale je pravda že CX-5 je vysoké a široké SUV, která má skoro 1 a půl tuny. Po dálnici většinou svištíme 140-150km/h. Zkusím jet jedno předpisově, jestli se dostanu k 7 litrům/100.
Tankujeme u TankONO N98 bez aditiv, ale zkusím si zahrát na chemika a dát tam příště N95 a VIF, jestli se něco změní. Gumy jsou celoročky - Falkeny.
Mám 2.5l Mazdu CX-5 v automatu náhon jen na předek a spotřebu dávám, když jedu po dálnici 115 - 120km/h k 7.0i/100km. Pokud letíš víc jak 130km/h vypne se i-stop a spotřeba taky letí nahorů. Někým nenáviděný i-stop funguje zhruba do 130km/h záleží ale na vícero věcdech nejen na rychlosti ale i zatížení atd. Pokud má tvoje auto najeto např. do 10000km tak spotřeba by ještě měla spadnout po zajetí motoru. Tím ale nechci říct, že motor je po 10000km zajetý rozhodně ne. Pokud potřebuješ jet rychleji jak 130km/h tak spotřeba kolem 8.5 - 8.9l bych řekl je ještě zlatá u mě by to bylo asi o litr víc. Benzín 100 oktanů moje auto ještě neochutnalo a tankuju na EuroOilu N95 + VIF.
 
Můžu jen odbočku jakou souvislost má i-stop nad 130km/h se spotřebou na dálnici? Tam nějaké vypínání vůbec nedochází. I-stop jen vypne motor třeba na semaforech, v koloně když popojíždíš - nebo se pletu?
Já mám rád svůj čas, tzn. se snažím na dálnici jet efektivně/dynamicky, ale samozřejmě bezpečně. Pokud to situace dovolí, nevidím jediný důvod táhnout se jak slimák 115km/h, jen abych měl nižší spotřebu. Chápu, že Mazda není stavěna na německou dálniční rychlost a cokoliv nad 130km/h jde na vrub vyšší spotřebě.
Jinak auto je již zajeto - má už 43 000km najeto.
 
Pokud si dobře pamatuji tak i-stop zajišťuje i vypínání válců když je motor nezatížený apod teda pravda nevím zda toto funguje i 2.0l ale u 2.5l to dělá když jedu po městě tam je to znát hned nebo i na dálnici když motor není zatížen nad nějaký limit zátěže.
 
Tak i-stop vypínání válců nezajišťje. Vypínání válců je závislé na zatížení motoru. Pokud to jen tak šolícháš, tak to jede na 2 válce, jakmile šlápneš na plyn, tak to jede na 4. Když vypneš istop, tak vypínání válců pořád funguje.
 
Tak to se všem omlouvám zta můj omyl s i-stop z nějakého důvodu jsem to s ním měl spojení a že se to dá vypnout (i vypínání válců) díky i-stop. Moje chyba.
 
Po půl roce a 10.000 km mám celkovou spotřebu 7,6 (dle evidence tankování). V létě se držela kolem 7,5 a teď to trochu stouplo. Ale není to zimou, ale tím, že jezdím většinou krátké trasy po okolí. Pokud jedu dálku a nehoním to, v pohodě se i teď v zimě dostanu těsně pod 7. I když... tato zima snad ani není pořádná zima.
 
Po půl roce a 10.000 km mám celkovou spotřebu 7,6 (dle evidence tankování). V létě se držela kolem 7,5 a teď to trochu stouplo. Ale není to zimou, ale tím, že jezdím většinou krátké trasy po okolí. Pokud jedu dálku a nehoním to, v pohodě se i teď v zimě dostanu těsně pod 7. I když... tato zima snad ani není pořádná zima.
dálnice jakou rychlostí?
 
Tak se tu rozhlížím a napadlo mě trochu si zablbnout s číslama. Je to jenom hodně přibližné, ale určitou představu to dává. Když pojedu po rovině ustálených 110 km/hodinu, potřebuju zhruba poloviční výkon než při 140. Je to počítané jenom s odporem vzduchu. Pokud se rozjedu na 180, budu potřebovat znovu zdvojnásobit výkon. Kdo jede po rovině a stačí mu jet kolem devadesátky, tak se v pohodě vejde do šesti litrů (to už neni počítaný, ale jenom odpozorovaný). Ale protože nejezdíme po prázdných rovných silnicích, ale potkáváme obce, kopce, kloboučníky a ovce, poskočíme v praxi někam k sedmi. A protože nechceme zdržovat borce za sebou a občas se chceme přesvědčit, že se nám ty kobylky nikam neztratily, jezdíme mezi sedmi a půl a osmi na okreskách a na dálnici kolem devíti. Kluci se sedanama na tom jsou mnohem líp, protože mají menší plochu a lepší Cx. Co jsem si tak počítal, můžou s dobrou spotřebou jet 130-140, pak už to sáhne do peněženky i jim. A ještě jeden postřeh mi z toho vypadl. Podle čistě aerodynamického odporu by maximálka CX-5 měla být někde těsně nad 230 km/hodinu, to co nám v reálu do téhle maximálky chybí jsou další odpory, které jsem tu zanedbal.
 
Tak po prvních 2000km 2,5l FWD jsem na 7,8l/100km pneu Goodyear Vector 4Seasons G3 a kromě první nádrže pořád Verva100.
Na to, že je zima (i když mírná) a je v tom spousta krátkých cest do práce (4km tam a zpět) i dálnice (nějakých 600km), tak spokojenost. Čekal jsem to horší.
 
Vyzerá to na rekordný dojazd na nádrž, ale budúci týždeň má byť zas zima, tak asi nič nebude.

IMG_20240304_154826.jpg
 
Ahoj, mám první Mazdu a první čtyřkolku, takže ani nevím kolik je u této verze "normální" spotřeba. Jezdím za 9,5-9,9l - z 90% město (8km ráno do práce a odpoledne 8km nazpět) a občas víkendy na chatu - 15km po dálnici. Ale na dálnici zrovna předpisově nejezdím, takže spotřeba je tam ještě vyšší. Mám 2,5 AWD 143kw, r.v.2020. Na vyšší spotřebu jsem si už zvykl, ale štve mě to neustále dotankování přesně po 500km. U všech předchozích aut (diesly) jsem byl zvyklý tankovat po cca 800km. Přemýšlím o nějaké alternativě. Poradí mi někdo? Děkuji.
 
Hmm, to máte fakt docela dost. Mám CX5 2,5 AWD od prosince, najeto něco přes 5 tis. km, kilometrově město a okresky/dálnice tak půl napůl, spotřeba od novoty 7.9. Vynuluji vždy při plné nádrži a taky 7.9. Jezdím lehce nad rychlostní limity, tj. dálnice 135-140, v obci 60-65.
 
Mám CX5 2,5 AWD od prosince, najeto něco přes 5 tis. km, kilometrově město a okresky/dálnice tak půl napůl,
Stejný vůz, podobný profil jízdy, o měsíc dva koupen později a ukazuje 8.1-8.2, nicméně dopočtem je to 8.4-8.5L/100km.
 
Back
Top