• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba - pochlubte se, za kolik jezdíte

Zdravím páni,ked som si pozeral vaše príspevky ohladom spotreby,zostal som mierne povedane...šokovany.Moja mazda CX-5 2,5 L AWD s AT 11/2017 revolution top momentalne pod 9,1 litra neklesne a to bolo pred pol rokom 9,5. Vobec nechapem preco to tak je,ked v prvom roku jazdenia to bolo celkom slušnych 8,5.Ale po ročnej prehliadke v autorizovanom servise kde som aj auto kupoval,mi to odrazu stuplo na 9,5.Neviem či mi tam nahodili novy firmware alebo co ale ked som sa ich na to pýtal,tvarili sa že oni nič, že spotreba je v pohode.Ale ani zdaleka nieje.Neviem co mam s tym robiť,teraz som po 4 rokoch robil 1.stk a emisnu a tam pánko zistil nedokonale spalovanie benzinu pri volnobehu.....vysoke HC.Dosť sa s tym musel pohrat žeby to nakoniec prešlo,ale prve namerane hodnoty boli dvojnásobne nadlimit.Takže bohata zmes a preto aj vysoka spotreba predpokladam.Chcem sa spýtať či može servis šahať do nastavenia motora aby upravil bohatosť zmesi,alebo nie.A kto by mi vedel toto spraviť.Auto už je po záruke.
 
Rozumné vysvetlenie je, že pri garančke proste použili inú viskozitu (prvonáplň 0W-20 -> 5W-30) alebo HTHS (2,6 -> 2,9 - 3,5 mPa.s) mot. oleja...

Ja mám v prevádzke CX-5 KF (od 10/2018) s 2,5L, aktuálne cez 98tis. Km a mot. oleje som otestoval už skutočne všelijaké (nosím na garančky vlastné zapečatené 5L, 4+1L balenia), v podstate môžem doporučiť nejaké zaujímavé kúsky.
 
Poslední úprava:
Keďže mi prišlo zopár dotazov ohľadne doporučenia tých olejov pre CX-5 s 2,5L Skyactiv-G194 (PY-VPS), tak som to spísal nasledovne:

Ofiko mazanie pre EU
Rozsah viskozít: 0W-20 alebo 5W-30
Výkonnostná trieda: ACEA A5/B5 (API SN)

Odkaz: Mazda CX-5 Owner's Manual - Lubricant Quality

Značka / označenie
/10tis. km, dobrá cena, cca 700-1000 Kč za 5L/

Q8 / Formula Techno FE Plus 5W-30
Eneos / Premium Hyper Multi 5W-30
Shell / Helix Ultra Professional AF 5W-30
Lukoil / Genesis Special A5/B5 5W-30
Motul / 8100 ECO-Nergy 5W-30
Petronas / Syntium 3000 FR 5W-30
Ravenol / FO 5W-30
/20tis. km, vyššia cena, od 1400 Kč za 5L/
Millers Oils / EE Performance ECO 5W-30
Amsoil / Signature Series 5W-30 Synthetic (100% syntetický, vysoká kvalita, zvládne aj 25tis. intervaly)

Všetky sú 5W-30, A5/B5 a snáď aj FullSAPS. Akákoľvek spätná väzba je vítaná...
 
Poslední úprava:
Před 10 dny jsem si převzal novou CX-5 (viz podpis) a ujel s ní zatím 1000 km. Prvních 500 km kombinovaná spotřeba 9,5 l/100 km, potom sólo po městě ale 12,5 l/100 km, to jsem trochu znejistěl. Tak jsem natankoval plnou, vynuloval počítadlo a jel z Brna přes Uherské Hradiště a Trenčín do Piešťan a za 2 dny zpět: spotřeba 7,9 l/100 km, takže asi v pohodě. Benzin Verva 100.
 
Tá spotreba si určite ešte "sadne" na nejakom optime, ale nebude to ihneď po prvých 1000 km, a ako sa rozoberalo v inom vlákne, lepšie tankovať OMV MM100plus (E5), tá Verva 100 (E10) je už ošidená...
 
Po delší době opět nasdílím spotřebu z delšího výletu. Praha - okolí Zell am See, 451 km, plně naložené auto se střešním boxem na střeše + posádka 2 dospělí a dvě dospívající děti. Jak říkám, plně naložené auto (týdenní dovolená na lyžích). Cesta tam 8,1l na 100km, cesta zpět 8,2l na 100km. Žádná ekorally, na druhou stranu v Rakousku se vždy snažím jezdit předpisově ;)
 
Já jsem dnes taky na budíkách objevil skoro naftovou spotřebu, ale to nic nemění na tom, že dlouhodobou mám 9 :cool:

spotřeba.jpg
 
Zdravím,

po delší době jsem měl možnost jet delší trasu Brno-Lipno cca 263km. Před odjezdem natankováno na EuroOil Natural 95 + VIF a reset počítadla spotřeby.

Jízda tam po dálnici 110km/h a po okreskách předpisově 90 a spotřeba 6,9l/100km.
Jízda zpět po dálnici 115km/h jinak okresky stejně a spotřeba 7l/100km.

Auto plně naložené dva dospělý a dvě dospívající děti. Nespěchal jsem a co si načetl tak je lepší pokud jde člověku o spotřebu auto nehonit a prý i v Německu se dá potkat hodně Mazd, který jezdí 110-120km/h. Nebojím se tomu i šlápnout, když je potřeba předjet, po cestě se mi několikrát stalo, že auto chvíli rozjel až na 160km/h než předjel x kamionů či osobáků. Když nespěchám tak i docela rád ušetřím přeci jenom teď je ten benzín trochu dražší. Koukám, že asi nemám vyplněný info o autu tak se jedná o CX-5(KF), 2,5l, přední náhon a automat.
 
Poslední úprava:
Ostrava-Brněnská přehrada,Kounice a zpět Ostrava,90 procent dálnice,120 km/h dle navigace,dost rychlostních omezení na D 46,celkem najeto asi 400 km,spotřeba 6,5 l/100 km.Polský benzín 95 + VIF.Mazda 6 2,5 AT.
 
Ostrava-Brněnská přehrada,Kounice a zpět Ostrava,90 procent dálnice,120 km/h dle navigace,dost rychlostních omezení na D 46,celkem najeto asi 400 km,spotřeba 6,5 l/100 km.Polský benzín 95 + VIF.Mazda 6 2,5 AT.
Velice krásná spotřeba.

Taky jsem jednou měl spotřebu 6,5l cesta Brna-Pardubice během jednoho dne jsem jel 4x (převoz staršího člověka na vyšetření na možnost operace koleního kloubu a návrat zpět do Pardubic a zpět domů) cesta dálnice D1 sjezd myslím, že Velké Meziříčí a dále okresky. Po návratu domů jsem zvedal bradu ze země spotřebu mi to ukazovalo taky 6,5l/100km. Najeto mám celkem 25000km a nevím zda si to ještě výrazně sedne ale i tak spotřeba krásná.

Po městě 7,5-8,5l záleží jak moc stojím na semaforech (Brno)
Mimo město záleží hodně na profilu cesty v extrému pro mě 6,5, běžně 7,0-8,0
 
Ja hodim asi dva posledni zaznamy o spotrebe s CX-5 (KF 2.0 AWD manual), nez ji prodame.

Ve velikonocnim tydnu lyzovacka na Kaprunu, 1178 km, prumer 7.1... jeli jsme bez boxu na strese, ale docela dost nalozeni. Rakouske rychlostni limity maji pozitivni vliv na spotrebu :). Jinak jsem jel tak nejak kolem limitu, na okreskach v CR lehce pres — mame to pres Prahu, Budejovice, Linz... jet na tech silnicich prvnich trid v nekterych mistech 90 by bylo skoro rouhani, kdyz neni velka doprava, ani nejde o mereny usek :)

Potom koncem dubna do Anglie a zpet, 3451 km a prumer 7.4... smerem tam jsem mel u nalodeni 6.8, to jsem se krotil a jel lehce pod limitem, navic zeme Beneluxu byly hodne plny a jelo se pomalu. Pak to cestama po Anglii vyrostlo na 7.0, a po ceste zpatky jsme to zvednuli na 7.4, protoze jsme v nedeli odpoledne vyjeli, strihnuli si pro usporu casu podmorsky tunel (cool, ale drahy), a v pondeli jsem potreboval uz byt v praci... vc. prespani v Dortmundu... takze Belgii, Nizozemi, Cesko jsme jeli rychlosti 10 % nad legalnim limitem, a Nemecko kolem 150 km/h.

Oboje jeste na zimakach. Ale celkove taky se spotrebou spokojenost. Mam pocit, ze se nase CX-5 naucila jezdit za malo az pri najezdu kolem 40 tis km.
 
Sú tam diaľnice, mesto ale hlavne okresky. Tempo svižné (pár predbehnutých kamiónov aj v kopci), ale veľmi plynulé so stredne hustou premávkou.

IMG_20220619_172713.jpg

Po dlhom čase kedy som sa po Prahe len málokedy dostal pod 9 je to príjemná zmena.
 
Poslední úprava moderátorem:
Pozdravujem osadenstvo, pripájam spotrebu na mojej CX-5 HOMURA 2,5L AWD AT ,prdkám s ňou 90% mesto. Zatiaľ najazdených iba 3060km a 8.6L priemerka.
Rýchlosti +/- dodržujem na diaľnici ju samozrejme prevetrám ako sa patrí ?
 
Jezdim v podstate jen Litomerice-Praha 2, rano 130 tacho, odpo 150 tacho kdyz to jde (ale vetsinou v kolone min). Spotreba 8.0 merena tankovanim, 7.8 display. Kdyz nedohustim kola tak po par mesicich vyroste na 8.5, pak dohustim a zase 8.0. Po peti letech 70t km stale origo brzdove desticky.

(2.5L benzin automat AWD)
 
Dnes 120km v hmle do Jeseníkov a nazad - plynule, nie pomaly za 6,6.. :)
 
KF 2.0 G165 FWD
dálnice 150 - 160 = 9 l
dálnice 138 na tempomat = 8 l
okresky průměrně za 7, ale dá se i za 6,2 s lehkou nohou, když se jede hodně plynule (ale zase ne pomalu).
 
Od úterý jsem šťastným majitelem CX-5 2.5 AWD. Zatím jsem absolvoval jednu delší cestu z Plzně od dealera na severní okraj Prahy, jel jsem mimo dálnici a průměrná spotřeba za celou cestu 7,5. Zpočátku byla vyšší, jak jsem auto nastartoval a nastavoval nějaké základní věci, připojení mobilu a pod. Asi v půlce jsem se zastavil na pumpě pro pití a tuto druhou část už jsem pak jel v pohodě pod 7. Ale je pravda že jsem to nijak nehonil jel jsem rozvážne a klidně.

Spotřebu a všechny náklady budu sledovat jako u předchozího auta tak pak zase přispěju.

Jinak je to moje čtvrtá Mazda, v pořadí MX-3, 3 a 6, I když ta poslední šestka byla v 2016, pak už Volvo a teď poslední Lexus. No a konečně teď zas po dlouhé době zase funglovka, na tacho svítily 4 km :)
 
Back
Top