• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba - pochlubte se, za kolik jezdíte

  • Vlákno založil Vlákno založil KlikPet
  • Datum založení Datum založení
Tak ono hlavně 4,7 po třeba dvou hodinách cesty nic zázračného není. To se taky dostávám na 3,6. Přitom ve městě na krátkých přesunech do 8-mi km a se studeným motorem mívám tak +/- těsně pod 10.
Nejvíc, co mě ovšem dostalo, že jak jsme byli teď v létě v Jeseníkách na dovolené a jezdili po těch kopcích, tak spotřeba po jízdě se nikdy nedostala přes 6. A to jsem se kolikrát snažil držet motorek v serpentýnách (alespoň z kopce dolů).
Dcera pak říkala, že to bylo lepší jak na kolotoči.
Jako negativum vidím to, že v Karlové Studánce si za 50,-/hod. na parkovišti necháte podřít auto. Skoro by se dalo říct zlatý parkování u Hypernovy v Modřicích.
 
Ale ty máš podľa popisu Mazdu 2, nie? To bude proti CX5 trošku rozdiel ;)

Inak na zimných 17" gumách mám v priemere o pol litra horšiu spotrebu.
 
My mame za sebou cca pulku vyletu, 1530 km, poslednich cca 250 km hodne kratsich vyletu po okoli, a zatim se drzim dle PP na 7.1, podle dotankovani to bylo naposled 7.14. Rekl jsem si, ze taky muzu jednou jezdit klidneji - a vida, hned to umi CX-5 na dostrel jinak uspornejsi 6.

Spis nez spotreba me tu v dynamickem italskem provozu na nespoctu kruhacu a krizovatek stve nutnost delat dlouhou pauzu pri razeni z vyssich otacek 1 na 2... uz jsem parkrat zaslechl kov na kov, zadne drama, ale synchrony nejak nestihaji, a do toho se stazenymi okny posloucham to povestny bouchnuti pri kazdem seslapnuti spojky na jednicku :). Holt 2.0 AWD manual. V ceskem provozu me tyhle dve veci nijak nerusi, ale tady bych toho brzo mel plny zuby (nebo si zvyknul).
 
Poslední úprava:
@myscho , ano mám Mazdu 2, ale opravdu v tom nevidím žádný rozdíl zajet trasu se spotřebou 4,7 s CX-5 oproti 3,6 s M2.
 
@myscho , ano mám Mazdu 2, ale opravdu v tom nevidím žádný rozdíl zajet trasu se spotřebou 4,7 s CX-5 oproti 3,6 s M2.

A to já zas jo, protože jsem Mazdu 2 měl :). S tou se dalo při velmi klidné jízdě jezdit kolem čtyř, dlouhé cesty kolem 5.5 i s docela rychlými přesuny po dálnicích. Málokdy jsem byl přes šest, na osm se dalo dostat jedině na autobahnu s pedálem pořád na podlaze, ale pak to zas v prvním rychlostním omezení začalo dost klesat.

Jezdím pořád docela podobně, ale už 6 2.0 manuál bere při stejném stylu jízdy cca o litr víc, 2.5 automat nebo 3 G165 s krátkou převodovkou o litr a půl víc, a CX-5 baj voko o dva+ víc (s tou se prostě při superklidné dlouhé cestě nedostanu pod 6). Aspoň s auty, která jsem měl já = pořád stejný řidič. Půjčená CX-5 2.5 automat taky brala v mém případě na půldenním "vzorku" 8.5, což sice není úplně směrodatné, ale pokles pod 5 bych nečekal, ani kdybych se plynového pedálu dotýkal peříčkem.
 
Poslední úprava:
Jsme zpátky v covidové republice, za námi 2985 km, a kvůli trochu rychlejšímu přesunu zpátky domů, hlavně v Německu, nakonec spotřeba vyrostla na 7.2 - 7.3. PP se nemohl poslední kilometry rozhodnout :). Ještě tedy mohly být na vině zvýšené spotřeby cestou domů desítky kilo pevného i tektuého proviantu ;).

Spotřeba mě hodně příjemně překvapila. Skoro shodnou dovolenou jsme před (takřka na den přesně) 2 měsíci zajeli s průměrem 7.9. Pokles 0.7l/100km výměnou za klidnější, přesto ne vyloženě línou jízdu jsem nečekal.

Také jsem v rámci dovolené viděl zatím nejnižší údaj na PP, 2.7l/100km, a to po sjezdu z Passo Lavazè do Bolzana, asi 30 km víceméně celé z kopce. Až jsem si říkal, jestli tak dlouhá doba brždění motorem na dvojku a trojku nemůže škodit...

(Připomínám, že máme 2.0 manuál AWD.)
 
Mám 2,2D 110Kw bez awd. Najazdil som asi 50tis km a spotreba sa ustalila na 4,7L v lete a 5,7L v zime. Okresky, cesta do prace, mesto mix. Na dialnici je to asi okolo 7-8L, ale žijem v De, tam to ide plny kotol 200 dialnice.
 
Ahoj, vcera jsem koupil "ojetou" Mazdu CX5 Skyactiv 2.0G FWD ( najezd 18500km ) a spotreba na vcera a dnes ujetych 253 km je 6.1l/100km :cool:?
 
Ahoj, mám najeto 111.000, 2.0l benzín, AWD, jezdím po třech letech tak nějak furt za 8.7. Město dost přes 9, ale dalo se i pod 7 litrů, i k šesti, ale to jsem moc snažil a bylo to na trase Plzeň Budějice, bez dálnice. Těch 8.7 je hodně po městě. M.
 
Ne, vcera z Tabora do Pardubic a pote do Kutne Hory a dnes po Praze
No, to bylo asi převážně po okreskách. Tak pokud @bob senklar dodržuje limity a za vesnicí na to nešlápne, tak to se asi dá. Teda já bych nevydržel na to nešlápnout s novým autem. asi jela i těhotná manželka, ne? ;) Nic ve zlým, hlavně ať čerstvá CX-5 dobře slouží :)
 
Spotřeby tady lítají v hrozném rozptylu, je potřeba uvádět objem motoru, typ převodovky a jaký náhon. Někdo taky lítá po dálnici a někdo po okreskách, to se pak vůbec nedá srovnávat. Nejvíc žere samozřejmě 2,5 AT AWD se zapnutou klimou a při jízdě po dálnici při rychlosti vyšší než povolenou. Ale nikdo si takové auto nekupuje aby pořád hleděl na spotřebu a nechal se tím nějak omezovat, nebo snad ano?
 
...a ja mam prubezny update z dalsi dovolene. Ze severnich Cech skrz Alpy k italskym jezerum (Praha, D8, Mnichov, GAP, Innsbruck mimo dalnice, stara brennerska nahoru, pak skrz prusmyky od Vipitena pres Merano a Tonale na Iseo, pak horama na Como), prvnich 1200 km s prumerem 8.0, vesmes vse dle predpisu, i s pobytama na miste cca na sest nastartovani, takze vetsinou zahraty. Pak na jih, kvuli silenym kolonam dlouhy objizdky dalnic, na velkych SS v nizine, kde jsem drzel kolem 100 - 110, ukazoval jeden dlouhy (100km?) usek PP 6.2, dalsi 6.6, pak pobrezni jadranska dalnice tempem kolem 130 - 140 dle PP 8.6... jakmile jsem se chvilku drzel treba na 170 - 180, hned to leti nahoru. Ted jsme necelych 2000 km z domova, PP od zacatku ukazuje 7.7. Proste s CX5 nejlip pomalu, pokud nechci byt nejvetsim sponzorem cerpacich stanic :D

Co se tyka toho, jestli clovek na ten benzin ma nebo nema, osobne mi prijde zbytecny za zazitek z rizeni relativne obyc auta platit hrozne penez na benzinkach. Kdyby me vezl velky tichy a pohodlny kocar, klidne bych skousnul 12, ale CX5 je porad spis takovy lehce neurvaly miniauto, a byl bych nejradsi, kdyby dokazala drzet spotreby nizky, jako treba Mazda 6, nebo SUV s naftou. Ale fyziku ani Mazda oklamat neumi. Ostatne - za sebe - koupil jsem si CX5 a 6 a ne Stelvio a E Klasse prave protoze mi prijde dobry nesypat zbytecne moc penez do aut, a radsi je sypat do zazitku pri cestovani...
 
Poslední úprava:
Já přidám k tématu spotřeby a CX5. Vrátili jsme se po 25 dnech z Itálie, kde jsme byli (a tedy jezdili) převážně v horách nebo zvlněném podhůří. Naše auto - 2019 dvoulitr s manuálem a AWD, obutá na 17" Bridgestone Turanza T005. Najeto bezmála 4500 km, spotřeba dle PP 7.7. Vzhledem k rozmanité skladbě jízd, silnic, a středně-vyššímu naložení auta, je to myslím pro naší motorizaci docela vypovídající údaj... blízký i našemu dlouhodobému průměru 8.1 za poslední rok. Tempo v Itálii tak, abych zapadl do místního provozu, dálnice tam, během i zpět pak většinou kolem legálního maxima, ale v Německu a ČR i hodně přes (160 - 180). Docela konzistentně při sledování aktuální spotřeby (do zhasnutí motoru) Mazda ukazovala lehce pod 8 při delších přesunech, kolem osmi až devíti v horách, a kolem šesti až sedmi na rovinách. Nakonec docela spokojenost, byť vždycky by to mohlo být lepší, zvlášť když člověk tankuje za ty vysoké italské ceny paliv... benzín jsme brali obvykle kolem 1.65 EUR/l, obyč 95, protože 98 a 100 moc benzínek nemá, spíš ty větší, kde je potom cena úplný úlet.

cx5-spotreba.jpg
 
Poslední úprava:
Ondřej:
to je krásná spotřeba! Já zatím ještě zajíždím 2,5L AWD ale je vidět že spotřeba pomalu klesá a motor postupně mění charakter, z počátku se moc nevytáčel, teď si už rád řadí ve vyšších otáčkách a je mnohem pružnější a spotřeba s každodenní jízdou po dálnici 9,1. Jinak okresky na pohodu za 7,8L při svižnější jízdě 8,5. Podvozek se chová jako na mojí Ducati :-) ....čím rychleji jedu tím lépe to sedí :-)
 
(mimo tema spotreb)

...a o kolik lip se zacalo auto ve vysoky rychlosti chovat, kdyz jsem vymenil tovarni Yokohamy za Bridgestony T005. Jestli tam Mazda porad dava Toya a Yokohamy, a rad jezdis rychle, doporucuju vymyslet, jak se jich zbavit :).
 
(mimo tema spotreb)

...a o kolik lip se zacalo auto ve vysoky rychlosti chovat, kdyz jsem vymenil tovarni Yokohamy za Bridgestony T005. Jestli tam Mazda porad dava Toya a Yokohamy, a rad jezdis rychle, doporucuju vymyslet, jak se jich zbavit :).
Souhlas, ty OEM Toya jsou hlavně za mokra hrozné. S trochou nadsázky mohu říct, že CX-5ka je první auto, kde se těším na přezutí na zimní (Goodyear Ultragrip ) a roním slzu, když "musím" měnit zpět na letní kola... ;)
 
Back
Top