• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Stěrače

Prosím o radu. Koupil jsem nakonec Valeo Silencio a nepomohlo. Stěrače, když jdou nahoru, tak dobrý, když jdou dolů, tak stěrač u řidiče jaký kdyby tahal tu vodu z okraje okna za sebou a nechává v prostředku (jak je háček ramínka) šmouhu jako blázen. Stěrače jsem už zkoušel troje. Všude stejné. Tak mě napadá. Má smysl měnit ramínko stěrače? Že by třeba pružina byla unavená? Kolik taková sranda může stát? Neoriginální se koukám nevyrábí, nebo jsem nenašel.
Mazda 6 GJ 2016 kombi po FL. 107 kW benzín.
 
zkoušel jsem ho odmastit lihem, jarem, horkou vodou .....
Dneska jsem ještě dostal radu namazat klouby ramínka, takže jsem namazal ten kloub na zvedání od okna i ten kloub na pohyb po skle a zatím se zdá, že to snad pomohlo. Budu sledovat. Pokud to vydrží, tak bylo ramínko asi jenom v těch kloubech někde orezlý a tím stěrač nepřilnul na okno. Tohle mě opravdu úplně nenapadlo.
 
už si to zkoušel ?
Delam to tak uz tretim rokem = puvodni sterace vpredu (od vyroby v 2018 a ted 50tis km) a jen menene gumicky. Vzadu jsem nepochodil, tam po vymene jen gumicky hrozne smouhy, takze dozadu komplet sterac.
 
Delam to tak uz tretim rokem = puvodni sterace vpredu (od vyroby v 2018 a ted 50tis km) a jen menene gumicky. Vzadu jsem nepochodil, tam po vymene jen gumicky hrozne smouhy, takze dozadu komplet sterac.
Já to měnil když jsem měl stěrače Heyner, ty měly náhradní gumičky hned v balení. Jaký používáš gumičky ❓
 
Nejakou cinu z aliexpress, sada dopredu za necelych 90,-. Ale vzdy zatim stiraly dobre, a taky vydrzi prekvapive dlouho, kdybych na to nebyl haklivy, tak verim, ze nekomu by i 12 mesicu stacily.

Konkretne tyto, profil D v delce 24” a 18”:
CZK 26.84 | Windscreen wipers Insert Rubber strip Refill Five types For toyota volkswagen volvo KIA BMW wiper blade Car vehicle Accessories

Edit: nekupoval jsem je jako sadu, ale dve solo polozky. Bral jsem jich tehdy asi 5 a 5, takze je mam ve sklepe, ale zatim i po tech letech ty zbývající neztvrdly.
 
Tak hybridní Valea začaly po půl roce čím dál víc vrzat. Stírají stále výborně, nedělají šmouhy, neskáčou po skle, ale to bych musel být hluchý, abych s nimi byl nadále spokojen. Objednal jsem z Autodílos hybridní Densa, včera přišly, ale s gumičkami NWB :-(. Zatím stírají krásně a tiše, ale až čas ukáže.
 
Po 8 měsících a 12 tkm jsem musel Oximo hybrid hodit do popelnice, už tahaly jen vodu po skle sem a tam, takže ráno jsem kolikrát musel jet chvíli naslepo. Gumy ztvrdly, na zadním okně už dost aji poskakoval. Při srovnání s 3 letými bosch aero twin na tatově corolle opravdu rozdíl - tam jsou pořád měkký jemný - jsou ještě z dob kdy ty bosch fungovaly dobře.

Teď jsem zkusil starline hybrid tak uvidím :D Okno jsem před použitím pro jistotu očistil pomocí Dodo Juice Glass cleaner.
 
Jen přidám zkušenost – u mojí M6 GL po facelift jsem zjara měnil originální Mazda gumičky a již po 7-8 měsících je na dvou místech poškozená stírací guma (dělá to v dešti krásné dvě vodní stopy :rolleyes:). Neumím si to vysvětlit, něco to muselo sebrat, vydřít atp.

Objednal jsem Bosch nakonec a přikládám typové foto právě kvůli těm jiným úchytům GL po FL v roce 2018, třeba to někomu rovněž pomůže při výběru.

1_AeroTwin_.jpg 2_use_.jpg 3_ID_.jpg
 
Cerstva zkusenost - za me nedoporucuji flaty od zn. Champion. Sterace jsem vcera z duvodu ocisty M3 zvedl a sterac u spolujezdce normalne upadl, v miste, kde dochazi k jeho ohybu to bylo vykotlane a zrejme drzel uz jen silou vule.

Vzal jsem ted nejake levne shity z autokelly, pry hybridni, tak uvidime.

Cca. rok zpatky mi upadl sterac na Fo S-Max, zlomil se v tom plastu a raminko se parkrat projelo po skle. Mam pocit, ze to byl tak Champion!
 
Ty hybridy z kelly jsem dával 2 tydny zpět, teď už tahají vodu sem a tam, ne že bych od toho něco čekal, ale i tak mě to zklamalo
 
zkoušel jsem ho odmastit lihem, jarem, horkou vodou .....
Dneska jsem ještě dostal radu namazat klouby ramínka, takže jsem namazal ten kloub na zvedání od okna i ten kloub na pohyb po skle a zatím se zdá, že to snad pomohlo. Budu sledovat. Pokud to vydrží, tak bylo ramínko asi jenom v těch kloubech někde orezlý a tím stěrač nepřilnul na okno. Tohle mě opravdu úplně nenapadlo.
Porad funguje?
Tenhle problem mam taky. Zacalo to na puvodnich denso, pak jsem koupil heynery, tyden dobry a pak uplne to stejny. Uz jsem na to rezignoval a tak nejak se s tim smiril. Ale ted jsi mi dal nadeji!
Mimochodem, cim jsi to mazal? WD? Silikonovy?
 
Rozhodl jsem se že zkusím SWF (spadá pod Valeo), ty jsem ještě na autě neměl. Odložím si tady katalogový čísla jednotlivých délek s úchytem háček 9mm.

Délky stěračů
GH
Standard - 600+400 (24"+16"), zadní liftback 500 (20") a kombi 345 (14")
Maximum - 650+430 (26"+17"), zadní liftback 600 (24")

GJ/GL (do 2018)
Standard - 600+450 (24"+18"), zadní kombi 300 (12")
Maximum - 650+450 (26"+18"), zadní kombi 330 (13")

Osobně půjdu zřejmě do hybridních SWF, ale možná vezmu i sadu těch plochých :D . Přikládám i Valeo (lepší vyhledávat podle delšího kódu) - třeba to někomu pomůže ;)

===SWF===

Original
(zadní kombi):
300 - 116513
345 - 116532

HBlade (hybridní):
400 - 116174
450 - 116176
600 - 116183
650 - 116185

VisioFlex (ploché originální sady):
600+400 - 119760
650+400 - 119780

VisioNext (ploché - vyšší než VisioFlex !):
400 - 119840
450 - 119845
600 - 119860
650 - 119865


===Valeo===

Silencio Rear
(zadní kombi)
300 - VR38 (574205)
345 - VR41 (574207)

Silencio Hybrid:
400 - VH124 (574724)
600 - VH132 (574732)
650 - VH134 (574734)

Silencio Flat (ploché sady):
600+450 - VF830 (577830)

Hydroconnect Upgrade (ploché na hák 9mm):
400 - HU40 (578571)
450 - HU45 (578572)
600 - HU60 (578579)
650 - HU65 (578580)

===Denso===

Zadní

300 - DRB-030
350 - DRB-035

Hybrid (nebrat R na konci - pro volant vpravo!!)
400 - DUR-040L
430 - DUR-043L
450 - DUR-045L
600 - DUR-060L
650 - DUR-065L
 
Takže SWF HBlade (hybridní) velký zklamání, jednak nasazení je porod, nakonec z obav ohnutí ramene stěrače jsem musel rozebrat adaptér uchycení lišty a asi o 1mm upilovat na obou stěračích spodní část , kde dosedá hák, aby tam šel hák aspoň s obtížemi nasunout. Po nasunutí a vyzkoušení další zklamání - stěrače dělají "bílou mlhu" a řidičův tahá z kraje vodu zpět. Cena 640Kč

Pak jsem zkoušel Valeo Hydroconnect (flat -ploché, bezramínkové). Montáž každýho stěrače trvala zhruba 2 vteřiny, po zaklapnutí drží pevněji a jistěji než "narvané" SWF. Ihned po vyzkoušení velký rozdíl, stírají v celé délce , čistě, beze zbytku, vodu netahají, nepískají - i ve 140km/h bez problémů, přestože v ruce vypadá adaptér vysoký (vzhledem k nízké liště), při jízdě v podstatě nejsou vidět - jsou schované pod kryt kapoty a okna - takhle si to představuju jak by měly stěrače fungovat. Po dlouhé době Stěrače který aspoň ze začátku považuju za opravdovou náhradu starší generace Bosch Aerotwin. ?Uvidíme jaká bude výdrž, Předek na GH (650+400mm) mě vyšel na 432Kč :)

Dostal jsem tip od kolegy na Continental AquaCTRL , má někdo zkušenost?
 
Poslední úprava:
Mě ty Hybridy od Densa vydržely cca 3 měsíce. Pak začaly dělat šmouhy. Ale v poslední době ze všech mnou testovaných vydržely zatím nejdýl.

@vladas75 Jak se chovají ty valea po půl roce , ty SWF jsi ani nezkoušel?
 
Ty stěrače Continental...uchycení během pár vteřin ale jinak to byl boj od začátku. Vyhozené peníze.
 
Back
Top