• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Stěrače

Asi je dobrý se držet toho, co dává přímo výrobce. Na GJ/GL jsou to hybridní DENSO a opravdu fungujou. Na druhém autě mám VALEO SILENCIO a nedám na ně dopustit. Ale pouze na něm, na Mazdě nestojí za nic, strašně pískaj, že mi to rve uši. Takže dávat to co dává automobilka a nemusí to být nutně s logem automobilky, to jsou zbytečně vyhozený peníze.
 
Caute, ake stierace odporucate na M3 BN sedan?
Z tych Bosch co mam som riadne sklamany...
 
Já měl vždy 2 roky originál Denso, pak jsem koupil Bosch Aerotwin a ty vydržely 4 roky, než jsem auto prodal.
 
ja na M3 BN HB objednavam tieto a spokojnost:
Denso DUR-045L: 10,81 EUR
Denso DUR-060L: 16,26 EUR
 
Asi je dobrý se držet toho, co dává přímo výrobce. Na GJ/GL jsou to hybridní DENSO a opravdu fungujou. Na druhém autě mám VALEO SILENCIO a nedám na ně dopustit. Ale pouze na něm, na Mazdě nestojí za nic, strašně pískaj, že mi to rve uši. Takže dávat to co dává automobilka a nemusí to být nutně s logem automobilky, to jsou zbytečně vyhozený peníze.
Originální stěrače jsou Mitsuba viz. https://www.mazdaklan.cz/threads/sterace.95/page-5#post-36909
Vydrží o mnoho více než Denso, ovšem na úkor vyšší ceny.

Každopádně se situace před pár lety stabilizovala a originální Denso se prodávají pod zkratkou DUR.
NWB potom pod zkratkou DU.

Bohužel u GH není krátký DUR-045L a dá se sehnat pouze DU-040L. Je potom vidět na jednom skle, že NWB u spolujezdce vydrží opravdu o hodně méně.
Ale je pravda, že při používání tekutých stěračů mi ani NWB nevadily a vydržely nakonec relativně hodně.

Valeo Silencio používám v druhém autě a sice odvařenej z nich nejsem. Ale s tekutejma stěračema vydrží něco mezi Denso a NWB, takže se dají :) Šel jsem do nich po radách, kdy měli koncerňáci "problémy" s aerotwinama.
 
A co kombinace 65+40 tu používám už nějakej rok a nesetřenej trojúhelník je malinkej.
 
Dá se někde sehnat zadní stěrač DENSO na GJ/GL? Mám tam něco přes rok VALEO a dost už dělá šmouhy. Jelikož vepředu mám DENSO a jsem s nimi velmi spokojen, chtěl bych ho i vzadu. Nebo jakou značku tam dát? BOSCH ani VALEO už nechci.
 
Dá se někde sehnat zadní stěrač DENSO na GJ/GL? Mám tam něco přes rok VALEO a dost už dělá šmouhy. Jelikož vepředu mám DENSO a jsem s nimi velmi spokojen, chtěl bych ho i vzadu. Nebo jakou značku tam dát? BOSCH ani VALEO už nechci.
DENSO DRB-030 ?
 
Poslední úprava:
Ve slušných podmínkách fungoval, nevydával divné zvuky, za ty prachy jednou za rok vyměním spolu s předními a moc o něm nevím.
Jinak v tyto dny taky umí zamrznout a je třeba ho promačkat/očistit, ale to ty zadní asi dělají všechny.
 
Tak přesně takhle mi ulitnul stěrač od Valea. I ty co mám teď, šli moc zlehka, tak jsem tam raději vlepil takový tvrdší proužek pásky a drží jak přibité
No, já to zas vyřešil u svých DENSO stěračů stahovací minipáskou, aby se mi neposunuly o milimetr kde nechci a pak vyskočily. Bo před měsícem mi to při vánici udělalo hop, a stěrač byl vedle cesty ve sněhu. Naštěstí jsem ho našel.

páska proti vysunutí.jpg
 
Já o víkendu sungal gumičky z továrních stěračů, očistil lihem, vodou s octem, nechal v tom roztoku trochu poležet, pak umýt důkladně vodou a teď mi připomínají VW stěrače. Měkké, tiché, stírají líp než nové, řekl bych. Jo a ještě jsem gumičky otočil o 180 stupňů. Nastíráno 50 000km a 3+ roky.
 
Já kupuji ty originál Mitsuba. Jsou tedy dražší, ale mám je klidně 3 roky a stiraji dobře a tiše,takze se mi vlastně vyplatí. Aerotwin apod se podobně chovají sotva 3 měsíce. Pak špatně stiraji a drhnou.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Já se jen přidám (pro někoho kdo to tu bude číst pro inspiraci), že mám Bosch Aerotwin rok a půl na GJ, předtím jsem měl (jiný set) Aerotwinů dva roky na GG a předtím to samé dva roky na GW. Bosche vždycky odešly až s autem :) Takže mě jen překvapuje jak tu třeba @Polsonside psal že mu nestírají po 3 měsících. U mě vždy naprostá spokojenost. Dlouhodobě tiché a funkční.
 
Poslední úprava:
Chlapi, vy mi dáváte, tak do čeho teď jít? :D Denso Dur, Bosch Aerotwin, Heyner?
 
Roky používam bosch aerotwin a spokojnosť. Momentálne majú necelé dva roky a cca. 25 tkm a v pohode. Ked skončia, nemám dôvod nekúpiť ich znova…
 
Chlapi, vy mi dáváte, tak do čeho teď jít? :D Denso Dur, Bosch Aerotwin, Heyner?
Podívej na červené máš asi 7 leté oximo pokud si je teda už neměnil a já je neměl důvod měnit ani za čtyři roky na oktávce a potom tři na Mazdě ? takže je asi jedno co vybereš ? na GJ mám ještě po @Reddwarf ovi valeo a stírají perfektně. Ale já nejsem náročný - na tahači měním tak jednou za dva roky /220 tkm a to najezdím v dešti mnohonásobně více než kdy s osobákem a bohatě to stačí abych viděl ?
 
Podívej na červené máš asi 7 leté oximo pokud si je teda už neměnil a já je neměl důvod měnit ani za čtyři roky na oktávce a potom tři na Mazdě ? takže je asi jedno co vybereš ? na GJ mám ještě po @Reddwarf ovi valeo a stírají perfektně. Ale já nejsem náročný - na tahači měním tak jednou za dva roky /220 tkm a to najezdím v dešti mnohonásobně více než kdy s osobákem a bohatě to stačí abych viděl ?
No, už mají opravdu nejlepší léta za sebou :D dělají hrozné mapy, když sněžilo musel jsem hledět bokem jak surikata :D
 
Back
Top