• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Vrzání, pazvuky, rezonance - palubní deska, plato, sloupky

Taky potvrzuji. Vlastním BN a interiér dost vrže. Středový tunel,přístrojová deska různě, výplně dveří ,plast u zrcátka. O podvozku ani nemluvím. To je vyloženě tragédie.
 
Tak pak máš prostě smůlu na auto. Jednak v těchto teplotách je naopak díky roztazenosti materiálu nejvíce ticho a navíc já mám krásné ticho teď při 7 stupních a přes léto též. Navíc nikde nic extra u BN nepíše. Na pazvuky trpěla má původní kia pro velmi nepovedené plasty. Až po rozebrání a vytlumeni bylo celkem ticho. Ale i tak sem tam něco prasklo nebo drncelo jako třeba opěrky hlav nebo schránka spolujezdce. V mazde je to jiná liga a konečně mám klid. Nicméně není to složité sundat tapec dveří a vytlumit a sundat lištu palubovky včetně infotaimentu a taktéž vše důkladněji podlepit. Ale od výroby jsem čuměl jak si dali v tomhle záležet. Teda krom dveří. Tam není nic.

Většina plastu začne dělat pazvuky právě v zimě. Když máš štěstí tak je ticho.
V létě je obvykle právě klid.
A to jezdíš kola 16 nebo 18?
 
Tak já jsem na pazvuky strašně alergický. Jsem takový lovec zvuků. Ten středový tunel jsem měl rozebraný a důkladně podlepil. Minulý týden jsem vzal útokem ifoteiment a výdechy. Tapecy mě paradoxně nevržou. Snažím se různě podlepovat a tlumit. Zatim se mi to daří, ale připadá mi,že jakmile vychytám jeden zvukový problém, stejně se za chvíli objeví další.
 
Mně Mazdy obvykle rezonovaly hlavně v zimě, resp. úplně nejvíc v den, kdy je mráz a do toho sluníčko... část kam svítí se zahřeje, zbytek zůstane mražený, a prvních 20 minut jízdy je pak plných rezonancí.
 
V zimě rezonuje většina aut... I drahých. Já mám mazdu první rok a dnes prvně při teplotě 7 stupňů cesta do práce. Zavřená okna a naslouchal jsem. Naprosto nic. Úžasný ticho. Asi máš smůlu na kus. U BM občas něco někde vrzlo ale BN byla lépe podlepena. Kámoš třeba denně jezdí přes kostky do práce a plasty po roce vzali za své. Je to ale jiná značka a lacinější plasty. Holka má třeba ceeda 2017. Je též tichý ale pokud je kabina uzavřena tak na nerovnostech slyším různé susteni ačkoli nepatrné a ještě klepe okno. Starý Peugeot nám praská a vrze skoro všude. Koncerny a škodovky taky celkem na to trpí. Za mě ta Mazda patří k mému překvapení. Ale ještě ji neznám při minusovych teplotách. Navíc mám i zimní obutí na 18 kolech. Též plasty mi zde přijdou velmi příjemné na údržbu. Jen bych bral ze šestky kaslik co je potažený semisem a pak to koženkové polstrování středové konzole po celé délce.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
V zimě rezonuje většina aut... I drahých. Já mám mazdu první rok a dnes prvně při teplotě 7 stupňů cesta do práce. Zavřená okna a naslouchal jsem. Naprosto nic. Úžasný ticho. Asi máš smůlu na kus. U BM občas něco někde vrzlo ale BN byla lépe podlepena. Kámoš třeba denně jezdí přes kostky do práce a plasty po roce vzali za své. Je to ale jiná značka a lacinější plasty. Holka má třeba ceeda 2017. Je též tichý ale pokud je kabina uzavřena tak na nerovnostech slyším různé susteni ačkoli nepatrné a ještě klepe okno. Starý Peugeot nám praská a vrze skoro všude. Koncerny a škodovky taky celkem na to trpí. Za mě ta Mazda patří k mému překvapení. Ale ještě ji neznám při minusovych teplotách. Navíc mám i zimní obutí na 18 kolech. Též plasty mi zde přijdou velmi příjemné na údržbu. Jen bych bral ze šestky kaslik co je potažený semisem a pak to koženkové polstrování středové konzole po celé délce.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Kastlik i kozenku má naštěstí nová 3ka. Ještě by mohl být potažený Kastlik ve dveřích :)
 
Nová trojka mě neoslovila a mnohem víc tam řeší pazvuky. Ale souhlas že semisova výplň by se hodila i do těch přihrádek dveří. Nicméně tam vložím 1.5 litrů láhev a to je pecka.
A kastlik možná je identický 3/6...takze pokud to někdo potvrdí pak ho lze sehnat na vrakaci nebo si ho vylepit.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Kastlik i kozenku má naštěstí nová 3ka. Ještě by mohl být potažený Kastlik ve dveřích :)
Souhlas. Nicméně na carbon3D si hodlám koupit samolepicí semiš a budu calounit kaslik sám. A když už je to téma pazvuku. Teď když je chladněji tak jediné co uvnitř pozoruji je jemné cvakání něčeho na straně spolujezdce. Zní to skoro jako by něco lehce tukalo ve dveřích. Neřešil na straně spolujezdce někdo něco podobného?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Na straně spolujezdce jsem řešil též klepavý zvuk. Pořád jsem myslel,že to jde od dveří a nakonec to dělala ta veliká stříbrná lišta přístrojovky nad kastlíkem. Respektive pod ní je spoj a ten delal neplechu. Stačilo podlepit a zatím je klid.
Zkus na tu lištu zatlačit pri jízdě, jestli cvakot ustane.

Třeba teď dost auto utichlo,když jsem nasadil zimní 16". Taky řešení.
 
Já tedy po zvážení nechal 18 i na zimu. Nicméně to auto je skoro nové a zatím naprosté ticho i na kostkách. Taky mě napadla ta lišta a chystám se jí lépe podlepit až ji budu na jaře demontovat pri montáží android auto. Zkusím ji tedy zatlačit a uvidíme.

A jak snadno lze ta lišta demontovat?
 
Já mám na zimu 16" . Auto sice vypadá ošklivě,ale má to i svá pozitiva. Lepší komfort, dynamika,spotřeba a dokonce si troufám tvrdit,že s autem se lépe projíždějí zatáčky. Sice se vozidlo více naklání,ale je takové hbitější. Ty 18" kola jsou taková težkopádná a v zatáčkách jsou dost cítit.

Ta lišta je jen nacvaklá, ale drží poměrně dobře. Takže při rozebrání opatrně. Já používám z Ali takové plastové nářadí. Tím tu lištu krásně podebereš na více místech. Ona je spojena i s prostředním výdechem topení,takže bacha. Doporučuji dělat v teplém počasí,kdy plasty a úchyty jsou více poddajné. Tim pádem nehrozí zlomení.
 
To nářadí jsem koupil taky. A je lepší podebrat zespoda či shora?
Já měl staršího Ceeda a ten byl děsně tvrdý i na 15 kolech takže tady vnímám 18 kola jako nečekaný komfort v rámci velikosti.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Já jsem to dělal tak,že jsem otevřel kastlík,kde rukou zezadu nahmatáš držící body té lišty. Tím pádem předběžně víš,v kterých místech lišta drží. Začínal jsem u spolujezdce od kraje a zespodu postupně podebíral. Jak ti vycvakne první úchyt, jde to už lehce. Středové výdechy jsem vycvakával jako poslední a tam jsem zase nářadí zasouval zvrchu.
 
Stahování selhalo

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Můžeš prosím poslat to pdf znovu? Nebo na email? Pošlu ti SZ. Jinak na listu to nevypadá. Jde to od dveří jakoby nějaký kabel pod tapecem občas klepne. A docela jsem se zhrozil když jsem nahlédl pod kaslik. Tam je spousta plastových krytu a většina tam je celkem volná.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Mě to stáhnout jde (i z jinýho PC/mobilu). Pošlu až se vrátím domů.
To úplně v klidu může být klasická BM/BN závada s kolidujícíma plechama mezi motorovým nosníkem a kabinovou přepážkou. Z 90% se objeví na straně spolujezdce a zevnitř je to slyšet jako by v A-sloupku byl uvolněný kabel a do něčeho klepal (někdo popisoval přihrádku spolujezdce, někdo dveře, u mě to bylo slyšet z A-sloupku). Oni ten "technickej servisní buletin" několikrát upravovali, protože se to klepání pořád vracelo. Ale stačilo vzít plochej šroubovák, kladivo, nejakej karosářskej tmel třeba z autokelly a jako tuning namýchanou barvu vozu v lahvičce na zatření a během chvilky bylo po problému.
Jen teď nevím proč se BM/BN řeší v BP?
 
Poslední úprava:
Nesetkal se někdo s tímto odchlipnutim?
Občas to vibruje ale zacvaknout zpět to nejde.
Mám snad žádat servis o nový kus a čeká mě demontáž středové konzole nebo to jde jednoduše? bc3a9446ae0f0a607ab13a8a47d91e53.jpg

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Back
Top