• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Výměna žárovek za LED u Mazda6 GJ/GL

Jak jsem říkal u předávky. Máš už verzi, kde to jde jednoduše nastavit v diagnostice. Jednoznačně se stav u @shr3k a máš to vyřešeno nejelegantněji a bez problémů ;)

Osram odpory nejsou vhodné a při delším blikání se přehřejí. Je potřeba dát pořádně velké odpory s pasivním chlazením, které se uchladí co má @MichalP . To ovšem platí u starších verzí, kde se mění i přední blinkry za led a není možné nastavení v diagnostice.

Ohledně připojení k žárovce radši nebudu nic psát, kromě toho že to bude hroznej bastl. Doporučím auto nechat nějakou minutu blikat a potom sáhnout na žárovku. Uvidíš, že tudy cesta nepovede :cool:
Není potřeba znovu vymýšlet kolo, které bylo už jednou vymyšlené :)
jasně, souhlasím s tebou, že nastavení v diagnostice bude nejelegantnější řešení. Ale nesouhlasím s tím, že by najednou byla žárovka teplejší, než když je v originál blinkru sama bez LEDky. Žárovky tam mám do teď a nenapadlo mne, že by se měly nějak přehřívat. A pokud si ještě chabě vzpomínám ze školy na Ohmův zákon (už je to hodně dlouho :) ) tak není nejmenší důvod, pokud k žárovce připojím paralelně LED aby žárovkou tekl větší proud, než když tam ta LEDka není.
 
Jak říkám, zkus nechat žárovku blikat pár minut -> popálíš se o ní.
Nechej blikat led několik desítek minut (správně dimenzovaný odpor samozřejmě) a udržíš na něm bez problémů prsty bez popálení.
To je vše :)

Samozřejmě je úplně na tobě co si do auta dáš a jak ledky namontuješ.
Spíše to sem píšu pro další mazďáky, kteří budou hledat info, ať to tu je komplet. Něco málo se potom řeší například i zde. ;)
 
tak není nejmenší důvod, pokud k žárovce připojím paralelně LED aby žárovkou tekl větší proud, než když tam ta LEDka není.
No jistě, jen dojde k tomu, že o ten proud, co poteče do ledek, se zvětší celkový proud - tedy i když je ten proud ledkami několikrát menší než ten přes žárovku, stejně nevím, jak se to bude líbit zdroji a diagnostice. Mám za to, že @Natural má velikost odporů spočítanou správně, aby protékal stejný celkový proud jako před výměnou.
A ještě drobná poznámka k tomu teplu a teplotě žárovky - stále nevím, jestli myslíš na situaci, kdy auto stojí odstavené a musíš třeba 30 minut blikat výstražně. Jistěže když blikáš chvilku, vyzářené teplo je malé.
 
Ahoj, tak musím přiznat, že originál žárovka opravdu hodně hřeje, po 20 minutách blikání jsem naměřil téměř 90⁰C.
Po hledání informací o různých možnostech zapojení se mi nakonec podařilo zakoupit toto:IMG_20240209_185303.jpg
Modul má konektory, které umožňují vložit ho mezi LED a originální kabeláž. Tedy žádné pájení, žádné nožové zařezávací konektory pro přidělání odporu a není potřeba úprava sw. Objímka modulu pasuje bez úpravy do otvoru ve světle. Doba montáže cca 1 minuta, doba uvedení do původního stavu, pokud by bylo někdy potřeba, také cca 1 minuta
A to, dle mého, nejlepší na konec, po 30 minutovém blikání byla teplota modulu něco přes 30⁰C teplota modulu po 30 minutach.jpg
Nevím, možná se na tom po čase objeví nějaké mušky ale zatím mi to přijde jako ideální řešení bez jakýchkoliv dalších potřebných úprav.
A ještě k tomu půlhodinovému stání na blikačkách, od letošního roku se za tento "přestupek" zvyšuje sazba ve správním řízení až na 5000,- Kč
viz: použití výstražných světel
 
A ještě k tomu půlhodinovému stání na blikačkách, od letošního roku se za tento "přestupek" zvyšuje sazba ve správním řízení až na 5000,- Kč
viz: použití výstražných světel
Aha, to jsem nevěděl. Nicméně jsem měl na mysli stání na blikačkách, když se porouchá auto a odstavíš ho na krajnici. Za to asi pokuta nehrozí, že?
 
Když je to nebezpečná situace pro provoz a dáš ještě trojúhelník, tak samozřejmě nee, ale debilům, co takto parkují v řadě ve městě (že nevidíš pravé směrovky) a ještě jim třeba jako slušňák blikneš a přibrzdíš, že je pouštíš, bych za to trhal nehty 8-)
 
Aha, to jsem nevěděl. Nicméně jsem měl na mysli stání na blikačkách, když se porouchá auto a odstavíš ho na krajnici. Za to asi pokuta nehrozí, že?
podle § 31 odst. 3 zákona č. 361/20000 Sb výstražná znamení:
(3) Je-li nutné upozornit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích na hrozící nebezpečí, zejména v případech, kdy je nutné náhle snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo, dává řidič světelné výstražné znamení zapnutím výstražného světelného zařízení.
(4) Výstražné znamení se užívá jen po dobu nezbytně nutnou.

takže asi při poruše, pokud dáš ještě trojúhelník, jak píše biscuit to bude OK ale pokud zastavíš na chodníku, dáš blikačky a půjdeš si něco zařizovat, tak to OK nebude.
A jen tak mimochodem, ty už si někdy viděl porouchanou Mazdu:):):)
 
Ahojte, tak už i mě potkalo oLEDkování od Naturala. Moc díky za výměnu všech možných žárovek za LEDky .-). Hned to vypadá lépe,moderněji a velmi to pasuje k té bílé. Zpátečka konečně svítí tak, že jednak jsem vidět a druhak už něco vidím za autem. Ve dveřích to samé, je vidět do čeho šlapu a v kufru škoda slov, vidím tam .-)). Zapomněl jsem si v garáži vyfotit osvětlení SPZ po namontování LED, takže na fotce níže je vidět původní žárovkové světlo s novou zpátečkou.
Tak teď už jen zbývají přední a zadní blinkry. Ty jsou asi taky povinností, viděl jsem ten rozdíl, zkusili jsme na chvíli vyměnit žárovku za LEDku a konečně to blikalo tak, že svítil celý ten "panel" blinkru i do boku. Jednak kvůli estetice a hlavně kvůli bezpečnosti, ty zadní a slunci skoro nejsou vidět :/

IMG_1201.jpeg IMG_1199.jpeg IMG_1197.jpeg IMG_1194.jpeg IMG_1200.jpeg IMG_1196.jpeg
 
Náhodou neděláte někdo nebo máte doporučení na někoho, kdo dokáže dodělat odpory do blinkrů? Ty LED blinkry (byly zapojeny na zkoušku) jsou perfektní a konečně jsou pořádně vidět.
 
Já si nemohu pomoct,ale přijde mi,že zpatečková led děla od Natural svítí spíše do dálky než do šířky. Tudíž jsou dost nebezpečná vůči ostatním řidičům.
 
Ahoj chci se poradit taky mě to čeká výměna žárovek za ledky co je prosím k tomu potřeba a jaké ledky nebo mám někomu napsat děkuji moc za odpovědi
 
Náhodou neděláte někdo nebo máte doporučení na někoho, kdo dokáže dodělat odpory do blinkrů? Ty LED blinkry (byly zapojeny na zkoušku) jsou perfektní a konečně jsou pořádně vidět.
Nikoho jiného než jsem říkal nemám :)
Já si nemohu pomoct,ale přijde mi,že zpatečková led děla od Natural svítí spíše do dálky než do šířky. Tudíž jsou dost nebezpečná vůči ostatním řidičům.
Svítí díky identickému ohnisku přesně tam kam původní vlákno žárovky. Tzn stejně do šířky i dálky, jenom více. Viz například tohle porovnání: https://www.mazdaledosvetleni.cz/fotogalerie-zpatecky/
Mimochodem, máš/mel si v trojce ledku ve zpátečce ode mě žejo :)
Ahoj chci se poradit taky mě to čeká výměna žárovek za ledky co je prosím k tomu potřeba a jaké ledky nebo mám někomu napsat děkuji moc za odpovědi
Díky za oslovení i v Soukromé Zprávě a jsme domluvení ;)
 
Díky moc za skvělou spolupráci a perfektní foto ;)
Mrkni ještě na levou přední potkávačku. Dle foto se mi zdá, že ji nemáš správně vsazenou ve světle a svítí moc dolů :cool::innocent:
 
Snad nejsem daleko od tematu tohoto vlakna...

Resil jste uz nekdo vymenu BiXenon svetel za LED ?
Nasel jsem na netu LED svetlomety pro Mazdu 6: grf551030 a grf551040

Stale jsem nenasel pro me tu pravou Mazdu 6 a tak si zacinam pohravat s myslenkou, ze bych vzal tuhle:
Ale nema v hlavnich svetlometech LEDky a ty chci (at neni ten skok z nynejsi CX-30 tak drsnej) a taky nevim zda ma ci nema RCTA (ani nevim jak se to pozna tedy dokud si do toho nesednu), kterou povazuji za velmi prinosnou funkci.

Pujdou ty svetla mechanicky prohodit ? Pokud ano, tak neni treba jeste nejaky dalsi dil ? Napr jina kabelaz. A taktez predpokladam, ze bude treba nekde v ridici jednotce zmenit ze auto nema Xenony ale LED svetlomety (napr aby pred startem provedlo spravne ci vubec nivelaci)

Anebo to je cele blby napad a proste kdyz jsou BiXenony , tak se na to nesaha (protoze proste...) ?
 
Inzerované auto má v potkávacích/dálkových LED z výroby a tak není co předělávat.
Stačí potom komplet interiér, zpátečku, zadní blinkry a denní svícení dát za vláknovky LED a komplet vůz je co se týče osvětlení hotov:
 
Inzerované auto má v potkávacích/dálkových LED z výroby a tak není co předělávat.
Stačí potom komplet interiér, zpátečku, zadní blinkry a denní svícení dát za vláknovky LED a komplet vůz je co se týče osvětlení hotov:
Aha. Tak prodávající ani neví co prodává , docela ho lituji :) ...
Chápu to tedy správně, že se do Evropy importují jen nové nové Mazdy 6 GL co nemají (inzerované) Bi-xenony ?
 
Back
Top