• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Zvýšení výkonu

eko1980

rodinný člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
1 621
Zdravim mistni komunitu,jsem zde pomerne novy i kdyz uz jsem tady parkrat koukal i jsem se predstavil :D.Snazil jsem se zde najit nejake tema o zvyseni vykonu nasich mazlicku ale bud nemumim hledat anebo tady zadne takove tema neni. Je zde nekdo kdo uz ma za sebou nejakou upravu M3 g-165ky ? Nebudte sobci a podelte se :D
 
Určitě poradí a zkušenosti už mají například @Max6 , @Muggsy a hodně se úpravám věnuje i @TomT na své CX-3 :) A mnoho jiných ;)

Muggsyho Mazda 3
TomT - Mazda CX-3 Black&White

Možností ve zkratce, od zvýšení přívodu vzduchu do motoru, přes lepší odvod výfukových plynů, až po kompletní přemapování, opravdu hodně :) Nejvíc asi záleží, kolik do úprav chceš investovat :)
Více už poradí a řeknou zkušenější, políbení praxí :)
 
Tak nejaka ta koruna do uprav asi padne :D Pocital jsem a jsem schopen dat asi +- 50k...Rad bych se dostal na 200k,pokud je tohle s nasi 165kou mozne...? Diky za linky Naturale ;)
 
No dostat to na 200hp bude asi solidní oříšek :). A je vcelku jedno jestli je to G120, G150, G165. Ty motory jsou stejné, jen jsou elektronicky utlumené. Co jsem za tu dobu vypozoroval, tak hodnoty seriových mazd se pohybují nějak takto:

G120 - 130-135hp (+- koník nahoru a dolů)
G150 - 140-145hp (+- koník nahoru a dolů)
G165 - 150-155hp (+- koník nahoru a dolů)

Tady opravdu záleží motor od motoru, ale většinou se to pohybuje v těchto číslech co jsem uvedl.
Výkon po úpravě palivové mapy u serie se pak většinou pohyboval kolem 170-175hp (+- něco nahoru a dolů, opět platí co motor, to jiné výsledky).
Rekord co jsem viděl, tak byla Mazda 3 G120, která ale měla upravené svody, středový díl výfuku a koncový tlumič + sání. Tam se to podařilo vytáhnout na 187hp a tuším že něco kolem 230Nm. Původně měla něco kolem 137hp a 212Nm. Takže tady ten nárust byl na atmosféru opravdu velký.

Pokud by jsi chtěl fakt těch 200hp, tak tom bude asi velká investice :). Musel by jsi měnit sání + airbox (cca. 10 tisíc), komplet výfuk (svody, střed, koncák - cca. 30 tisíc, ale spíše možná víc), nechat si vyměnit vačky (cca. 30 tisíc) a pak by jsi těch 200hp možná měl. A to jsem nepočítal ještě úpravu mapy, což se pohybuje kolem 10-12 tisíc (záleží u koho by jsi si to nechal dělat).

Já jsem si nechával ladit mapu u své CX-3. Oproti serii tam mám jiné sání, airbox a koncový tlumič výfuku (který asi po novém roce vyměním, bo mám podezření že to není to pravé ořechové). První měření bez uprav sem měl 143hp a 188Nm. Po úpravě jsem se dostal na 165hp a 210Nm. Ale ještě to není úplný finál. Tak snad se to pak pohne ještě kousek nahoru :). Ale až po novém roce.
 
Dik za reakci ;)
No koncak mam Sebring...Sani budu kupovat v unoru bud https://corksport.com/mazda-3/2014-mazda-3-corksport-aftermarket-parts/power-en/intakes/ nebo http://www.ebay.com/itm/Fits-Mazda-...ash=item2ef1edb5c2:g:zJgAAOSwE7RXF3~C&vxp=mtr
V BBRGTI koncem pristiho roku koupim stred a svody. Zatim maji jen 4-1 svody ale po komunikaci se zamestnancem mi sdelili ze pristi rok budou i 4-2-1 svody coz je asi lepsi...Vacky tam meli taky v nabidce ale ted tam zmizely tak snad se vrati do prodeje. A upravu mapy ted resime jeste s jednim kolegou z jineho fora z Orange Virus tak jsem zvedav.
 
Tak to jo, to zní jako pěkný plán . Prosím tě, na kolik vychází ty svody u BBR?

Od OrangeVirus to mam taky. Teda dělal mě to manik z DISITune, ale spolupracuje právě s OVTune.

Jinak úprava na dálku je v pohodě, když máš místo kde to testovat a dělat logy pro OVTune.




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tak nejaka ta koruna do uprav asi padne :D Pocital jsem a jsem schopen dat asi +- 50k...Rad bych se dostal na 200k,pokud je tohle s nasi 165kou mozne...? Diky za linky Naturale ;)
Pokud tuning, tak bych asi začal pořádně lehkýma kolama, protože u těch podle mě poznáš větší rozdíl než u sání, vaček nebo výfuku. Ale to ti pak moc z těch 50k na další úpravy nezbyde :D. Já se na to taky všechno teprve chystám... v mém případě CS sání+ box už mám. Další věcí budou nová kola a přemapování. Ten zbytek jako svody, vačky a výfuk už vyjdou fakt na hodně a ten efekt to z mého pohledu úplně něpřinese (mám namysli poměr cena/výkon). Navíc po výměně středového dílu pravděpodobně neprojdeš technickou, protože obsahuje sekundární katalyzátor a tzn., že před před STK budeš muset přehazovat středový díl za originál a pak zase zpátky.
 
Tak ten stred a svody urcite hodi okolo 8 HP... Chapu ze to zni smesne vzhledem k cene ale me to nezastavi . A myslim ze vackove hridele udelaji taky docela zasadni roli ve vykonu ;) Osobne jsem cekal ze prijde mpska a ze si udelam radost ale bohuzel neprisla...
 
Ohledne tech kol...Horcikova kola maji vice negativ nez pozitiv a kovana kola vypadaji paradne ale dat za jeden disk 30000...
 
Mohu se zeptat jestli někdo ma zkušenosti s vložkou do airboxu od K&N? Jestli opravdu funguje nebo to je jen placebo efekt popřípadě jestli někdo měřil na brzdě. Dekuju.
 
Tyjo, nebylo by skoro lepsi si nechat do CR dovezt verzi Mazdy 3 s 2.5 motorem od nekud, kde se to prodava? Jako nic proti ladeni vykonu, ale kdyz uz mel nekdo choutky na MPSko, tak aspon takhle neco specialniho ;).

Mimochodem, k cemu se vymenuji ty vacky? Teda hadam, ze to se tak rika vackove hrideli. To se tam udela fyzicky jine casovani ventilu?

A vymena disku ma nejaky zasadni efekt? Moje originalni 19" disky na GJ vazi celkem 60 kg. A kovana budou mit kolik? 40? Kolik je 20 kg v celkove hmotnosti auta? U me zhruba 1.5%. A u 165 konoveho motoru je 1.5% 2.5 kone?

Nechci to rozbijet, spise jsem zvedavy ;).
 
Kluci, vy teda jedete bomby. :D
Kdyby tohle resil @Deri tak se ani moc divit nebudu, nebo snad jezdite taky zavody? :D
 
Tyjo, nebylo by skoro lepsi si nechat do CR dovezt verzi Mazdy 3 s 2.5 motorem od nekud, kde se to prodava? Jako nic proti ladeni vykonu, ale kdyz uz mel nekdo choutky na MPSko, tak aspon takhle neco specialniho ;).

Mimochodem, k cemu se vymenuji ty vacky? Teda hadam, ze to se tak rika vackove hrideli. To se tam udela fyzicky jine casovani ventilu?

A vymena disku ma nejaky zasadni efekt? Moje originalni 19" disky na GJ vazi celkem 60 kg. A kovana budou mit kolik? 40? Kolik je 20 kg v celkove hmotnosti auta? U me zhruba 1.5%. A u 165 konoveho motoru je 1.5% 2.5 kone?

Nechci to rozbijet, spise jsem zvedavy ;).
U lehčích kol ta celková hmotnost auta hraje zanedbatelnou roli. U kol se jedná o rotující hmotnost, tzn. lehčí kola je snadnější roztočit a ve výsledku je to hrozně znát. Pokud si místo tvých kol, které váží 15kg, dáš kolo stejného rozměru o několik kilogramů lehčí (např. 10-11kg), tak to bude rozdíl 100 a 1. Pokud bys měl možnost vyzkoušet třeba i originál 17" na tvém autě, tak bys poznal, že bude o dost živější, protože bude lépe akcelerovat. A kdybysis třeba dal lehká kola od OZ, tak ten efekt bude mnohem větší... ale zase za určitou cenu :D.
 
U lehčích kol ta celková hmotnost auta hraje zanedbatelnou roli. U kol se jedná o rotující hmotnost, tzn. lehčí kola je snadnější roztočit a ve výsledku je to hrozně znát. Pokud si místo tvých kol, které váží 15kg, dáš kolo stejného rozměru o několik kilogramů lehčí (např. 10-11kg), tak to bude rozdíl 100 a 1. Pokud bys měl možnost vyzkoušet třeba i originál 17" na tvém autě, tak bys poznal, že bude o dost živější, protože bude lépe akcelerovat. A kdybysis třeba dal lehká kola od OZ, tak ten efekt bude mnohem větší... ale zase za určitou cenu :D.

Problém ale je ten, že pokud dáš na auto menší disky, tak totálně zabiješ jízdní vlastnosti auta vyšším profilem pneumatiky, protože se auto o gumu neopře, ale bude se na ní žvejkat. takže možná, že to bude trošku živější na přímce, ale tim to tak končí. Jakákoli guma s profilovým číslem 50 a víc nedokáže udržet dost velký příčný přetížení (možná, kdyby to byla runflatka tak ještě trochu jo ale ty zase vážej tunu :D )
(Mimochodem třeba originál 8Jx18" kola z RX-8 jsou lehčí než originál 7Jx17" kola z M6 GG.)

A k tomu jak se tu rozepisujete o vačkách, to už je docela zásadní změna, která si žádá trchu komplexnější řešení celýho motoru.
Ostré vačky se totiž vyznačují hlavně tím, že umožňují zvýšit rozsah otáček motoru takže je potřeba i kompletně přemapovat palivové mapy, variabilní časování, zapalování atd.
Není to, že si prostě jen tak prohodíte vačky a je to. Musí se vyměnit pružiny na ventilech nejlépe je při tom dobré koupit i kované ojnice a písty atd.
Vyšší otáčky by totiž nemusely zvládnout tovární ojnice, protože tam už se dostává motor do hraničních středních rychlostí pístu.

Vyšší rozsah otáček s příslušnou vačkou, která dokáže efektivněji plnit válce ve vyšších otáčkách = vyšší výkon, protože výkon je vlastně počítá s s určitými koeficienty jako kroutící moment x otáčky
Což je také důvod, proč například diesely i když mají velký kroutící moment mají obvykle nižší výkon než benzínová auta s podobným krouťákem, protože mají malý rozsah otáček.
Ve skutečnosti se v motoru neladí výkon, ale průběh kroutícího momentu v průběhu otáčkového spektra a následně z toho plyne samotný výkon. I válcová brzda měří ve skutečnosti kroutící moment a výkon dopočítává.
 
Otazka na odbornika nade mnou nebo kohokoliv kdo tomuto tematu rozumi :)
Je lepsi premapovat palivovou mapu az po vymene stredniho dilu vyfuku a svodu anebo je to jedno...? Jde mi o to ze jsem chtel koupit prvne sani a nechat premapovat a az pozdeji jsem chtel dokoupit zbytek.
 
Nejideálnější stav je mít vše a pak to přemapovat. Když jsi necháš upravit první jen sání a pak nahodíš svody, výfuk, střed, tak to bude určitě chtít další korekce v mapě a když hodíš pak třeba vačky, tak opět další úprava mapy.
 
Pockej, a Ty svym autem nejezdis? Zavod zacina hned, jak nastartujes, ne? :D

Svým autem jezdím, ale zůstaneme u toho jezdím, nezávodím. :D
Jako občas tomu dám napít, když je pěkná rovinka, ale chápu, že tohle je pro fanatiky. :D
 
Back
Top