• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Zvýšení výkonu

Ja se kluci taky rad nachlastam, ale tohle... :facepalm:
 
No upřímně pochybuju, že když ti sání na atmosféře přidá 2-4kW, tak hned poběžím kupovat jiný výfuk.. Na turbomotoru je takové sání ovšem jiné kafé.;) .....
Tady jde o sladění chodu motoru a hladkosti výkonový a kroutící křivky.Proto když už sání tak i výfuk. A bavíme se o Skyactiv, který mají největší "blokaci" ne na svodech, ale na koncáku. Když vy si něco uděláte blbě nebo na půl, tak ta vrtulka na výfuku, co vám dělá ten výkon, vám to všechno zachrání a vy takřka nic nepoznáte. Třeba až sem někdo napíše že na skyactiv dá laděný svody 4-1 jako je na obyčejných autech, tak si zase na čelo budu klepat já.
A bavíme se právě o atmosférách. Až si namontujeme vrtulky na Skyactivy, tak se budeme bavit o sání na dopovaných motorech. Zatím se snažíme vytřískat co nejvíc z běznýho vysokokompresního motoru a vyhladit mu výkonový průběh jen co to jde. Vy to hlavně s tím plnícím tlakem moc nepřežeňte ať vás pak neprofackujou písty přes kapotu a nebo dejte do hlavy aspoň pevnější šrouby..
Ladit dopovanej motor není tak zajímavý (a umí to každej - byť začátečník dá na první ránu 10-20kW), jako hezky vyladit atmosféru a její průběh. Proto ponechávam naše MPS ve stock verzi a zaměril jsem se právě na skyactiv.
Víte co je třeba tohle ?
Schránka 02.jpg
Každej kdo si ladí turbobenzíny by vám řekl,že nevyhovuje palivo ať tam dáte nějaký lepší s vyšším oktanový číslem. U Skyactiv ? Ani náhodou,tohle je špatně navrženej tepelnej štít na sání.
A co je tohle ?
svic.jpg
To je u Skyactivu špatně zvolená, konkrétněji řečeno originální, zapalovací svíčka,která se přehřívá a nezvládá dělat svojí práci ve vysokym tlaku po úpravě ECU. To u dopovanejch motorů sice taky hrozí,ale neobvuje se až tak často.
Ještě si dáme další věc jestli to vrtulkáři poznají:
rom.jpg
Vypnulo turbo, prasknul řemen na kompresoru ? Ne, to jen Skyactiv prostě oznámil,že podle datovýho pole v ŘJ prostě neví co nad 5000ot. má dál dělat...
A klasika největší, vytůníme svody:
skyactiv-g_04_en.png
OK,tak jsme tam namontovali nerezový laděný svody bez katu a ono ejhle,to auto má sice větší výkon ve vysokých otáčkách (nad 4000ot.),ale kam se poděl ten zátah od 2000ot. co dělal Skyactiv Skyactivem ?

Tohle je ta zábava. Tohle je možná to co ty lidi baví dělat oproti dopovanejm motoristům. Protože tady musíš všechno dělat pořádně a sakra rozmejšlet jestli tim spíš něco víc nepokazíš nebo nerozházíš,byť to stojí mnohonásobně víc peněz a za cenu hodně malý muziky,ale pořád lepší krátká symfonie než velkej nicneříkající hluk.
 
Poslední úprava:
Zřejmě jsme si nerozumněli s tím výfukem. Nevěděl jsem co přesně myslíš tím výfukem. Jestli zvětšení potrubí od katů, decat,koncák atd. Každopádně u NEskyactiv motoru prostě kvůli 2kW nebudu s výfukem v jakékoliv části nic dělat. Pokud vy uděláte více úprav, tak je jasné, že vám někdo musí odladit ECU ...např. Poláci v SSG.

Jinak ty kecy o tom, ať nám nenafackují písty sis mohl odpustit. Nejsme žádní kloučci, co si do auta bez rozmyslu narvou BIG Turbo. Pro tvou informaci MPS neumí u nás naladit (ECU) nikdo, kromě jednoho Australana. Tolik k tomu, že to umí každý. ;)
 
Mohl jsem si to odpustit úplně stejně tak jako jsi ty mohl odpustit tu větu a toho smajlíka co jsi napsal, když jsme v tématu Skyactiv. Lehce to smrdí chlubením....
.... Na turbomotoru je takové sání ovšem jiné kafé.;) Tam už to vše dává jiný smysl... sání, plnící tlak, odvod výfukových plynů ,downpipe, výfuk, úprava mapy a rázem jsme úplně na jiném výkonu. :rolleyes:
 
Já se nemám čím chlubit, auta si kupuju pro své vlastní potěšení.
 
To tu nikdo neladi GH aby se podělil o zkušenosti ?
Tak asi koupím od KN filtr jen do air boxu.
 
Máte pls někdo doporučení kde nejlépe koupit K&N air filter (33-2480), abych nemusel platit clo, měl jistotu, že je to originální kus a zároveň cena byla nízka? :)
 
To tělo kompresoru má vylitý přívod sání (tím pádem i klapku sání atd...) na opačnou stranu a ještě zahnutou dovnitř (pokud by se kompresor namontoval na náš příčně uloženej motor). A tohle všechno poupravovat od kabeláže po sací roury a vtěsnat to na to malinký místo v pravý části motorovýho prostoru se mě opravdu nenene :bag: Jedině co mě napadlo to udělat jako maj sériový mps dát mezichladič na víko ventilů,ale to by tam bylo neuvěřitelně nahňácaný na sobě a šlo by na to víc tepla než by bylo zdrávo...:oops:
To jim raději opravdu napíšu jestli neplánujou odlejt blok kompresoru pro příčně uloženej motor....jen mám strach, že to udělají "na zakázku" a to bude cca 3-5x dražší než už tenhle vyrobenej kompresor.
Edit: Tak jim ani nenapíšu, musel bych zavolat a zas tak engliš znalej nejsem abych to řešil live
takže zase zpět k nákresům a ladění paliva :banghead:
 
Poslední úprava:
Max6
A na kolik ten kompresor vyjde a kolik to ma pridat kobyl a kroutak , jsem tam z tech cisel nejak zmateny o_O
 
Co jsem se dočetl,tak komplet tahle sada vyjde na cca 80000Kč se všim všudy. Mě by ale stačil jen ten kompresor,hadice a trubky si můžou nechat... A ECUTek to vyladil na +70HP na miatě, což je pro mě nepodstatný,pro mě podstatnej ten kompresor,protože Turbo jsem zavrhnul už jen kvůli složitosti svodů co Skyactiv potřebuje aby nežačly detonace.
 
Tak 70 koniku je slusny narust :cool: Ja sem puvodne chtel jit do toho turba od BBR ale nakonec na to prdim. Ted budem s Gryllzem objednavat ty vacky pristi tyden a pak se uvidi co dal...
 
Cena zajímavá :). Půjde to hodit i do CX-3? :D Teda pokud to upraví na M3, tak jestli by to šlo i do cx3 :D
 
Tak 70 koniku je slusny narust :cool: Ja sem puvodne chtel jit do toho turba od BBR ale nakonec na to prdim. Ted budem s Gryllzem objednavat ty vacky pristi tyden a pak se uvidi co dal...
Na to já si počkám až napíšete jak se auto chová... Hlavně v nízkých (650-2500) a středních otáčkách (2500-4000). Já s tím mám osobně blbý zkušenosti (až na pár vyjímek),tak čekám až někdo popíše jaký je chod motoru.
Zatim jediný s čím mi dovoluje čas si hrát je směs paliva co se naleje do nádrže...

Cena zajímavá :). Půjde to hodit i do CX-3? :D Teda pokud to upraví na M3, tak jestli by to šlo i do cx3 :D
To by pak šlo taky,ale najdi zeptej se jestli to udělaj i pro naše uložení motoru :D
 
Back
Top