• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Antikorozní nástřik podvozku a dutin

to ja muset zasadne rozporovat! staci si zavolat Uber a dojet na metro... par korun.
 
Dnes jsem mluvil s prodejcem a říkal, že Mazdy 7. generace (M3 BP a CX-30) už mají celopozink. Aspoň tak jim to prý říkali na školení. Může to někdo potvrdit? :cool:
 
To je marketingový blábol. Antikorózna ochrana je komplexnejšia, nejde len o to, či na plechoch je alebo nie je pozink. Plechy si Mazda nevyrába sama a dovolím si tvrdiť, že dnes už neexistuje výrobca oceľových plechov pre automotive, ktorý by do automobilky posielal nepozinkované oceľové plechy, pretože by zhrdzaveli už pri prevoze v kamióne. Zinkovanie samotné plechy ochráni tak max pri prevoze od výrobcu plechov do autofabriky a nejaké státie vo fabrike. Zinkovanie sa bežne robí žiarovo alebo elektrolýzne, kde to druhé dá plechu menšiu odolnosť voči oxidácii. Hliník napríklad žiadne "zinkovanie" ani inú galvanickú úpravu nepotrebuje. Vrstva oxidu hliníka samotný hliníkový plech pasivuje a zvyšuje odolnosť voči ďalšej oxidácii. Naopak oxidy železa sú rozpustné vo vode, vymyjú sa a plech môže oxidovať do hĺbky ďalej.
Pozváraná karoséria sa preháňa cez sériu roztokov, ktoré železný povrch aktivujú, nanesú fosfátovú vrstvu a pasivujú - hovorí sa tomu predúpravy/pre-treatment a následne sa karoséria ponára do roztoku elektroforéznej základovej farby / ECoat, ktorá by mala zatiecť do každej dutiny. ECoat je takmer vždy na karosériách v šedej farbe, preto si veľa ľudí pri pohľade na obnažený plech (napr. pod izoláciou zo spodu kapoty) ani nevšimnú túto vrstvu, teda pokiaľ to nie je prestriekané ďalšími vrstvami, a myslia si, že vidia holý plech. Rozhodujú vlastnosti farby, dizajn samotnej karosérie a hrúbka nanesenej vrstvy základovej farby, pretože kým karoséria prechádza kúpeľom, tak musí byť zabezpečené prúdenie v dutinách. Pokiaľ sa to nedeje a do dutiny sa iba naberie farba bez odtekania, tak sa limituje aj povrstvenie. Na vonkajškoch s tým problém samozrejme nie je. A takto povrstvená kasňa sa potom "vypaľuje", aby farba spolymerizovala.
Ja by som tipol, že Mazda má problém hlavne s tou základovou farbou a/alebo uchytením fosfátovej vrstvy v predúpravách. Buď je nekvalita na strane dodávateľa /-ov alebo Mazda šidí na hrúbkach tých základných vrstviev.
Japonci sú známi tým, že k sebe len veľmi ťažko púšťajú iných ako svojich japonských dodávateľov. A napríklad spoločnosť Nippon Paint nemá vo svete Ecoat-u veľmi dobré meno (plus bohvie kto im dodáva chémiu do predúprav). Navyše, ak sa príliš hľadí na náklady, tak sa redukujú aj hrúbky jednotlivých vrstiev (nielen) antikorovej ochrany. Moja 6 GH má kompletný lak hrubý 60-90 μm, čo je na dnešné pomery fakt málo. Nie je to tak dávno, čo mali autá bežne okolo 200-250 μm hrubé laky. Ok, možno nie japonské, ale aj tak.
 
Přesně vylisované plechy a lepší pigmenty umožňují použití tenčích vrstev laku, to je vše.
 
To je dnes starostí s antikoro ochranou plechů. Soudruzi z NDR plechy nahradili pečenou bavlnou z Ruska a bylo vystaráno.
Viz docela hezký dokument zde:
 
No já mám 9-letou M6 GH a není garážovaná a má jen přístřešek a je úplně v CAJKU ... nejhorší je ten kdo jezdí a garážuje v zimě. Někdo se asi diví, ale prostě já přijedu v zimě od soli pod přístřešek a teplota je neustále skoro stejná a reakce soli na autě je pomalá .... ten kdo přijede a zaparkuje v garáži, tak tím auto dá do tepla a pěkně to začne reagovat ....
 
Je pravda, že Mazdy prodávané v severských zemích, konkrétně ve Švédsku, jsou opatřeny ochranou podvozku už z výroby?
 
nič nie je nemožné...rozdiely pre iné trhy existujú u každého výrobcu. Napr. Tuareg pre Rusko má kasnu s 3mm plechu, ostatné trhy sú s 2kou...
 
Je pravda, že Mazdy prodávané v severských zemích, konkrétně ve Švédsku, jsou opatřeny ochranou podvozku už z výroby?
Asi to tak bude,v Autotipu testovali vůz Mazda 6 po 100 000km (2014) a říkali,že dutiny jsou voskem ošetřeny až nadměrně.Když jsem po své koupi kontroloval dutiny endoskopem ,tak po vosku ani památky.(2014).Má Mazda byla kupována v Česku.
 
Ahoj všem. Jelikož jsem zde ještě jako nečlen čerpal rozumy na ošetření podvozku své mazdy 3, hatchback 2011, tak "vracím". Tady jsou nějaké fotky z nástřiku podvozku a ošetření dutin z Autochodura Havířov, kdyby to někoho zajímalo.

Zobrazit přílohu 25068 Zobrazit přílohu 25069 Zobrazit přílohu 25070 Zobrazit přílohu 25071 Zobrazit přílohu 25072 Zobrazit přílohu 25073 Zobrazit přílohu 25074 Zobrazit přílohu 25075 Zobrazit přílohu 25076 Zobrazit přílohu 25077
Ahoj, chci ještě před zimou nechat nastříkat spodek mého mazďuucha a chci se zeptat, jestli má ještě někdo další recenzi na tenhle autoservis v Havířově. Najde se tu někdo kdo tam byl?
 
Ahoj,
chtěl bych na zimu provést nástřik dutin a podvozku. Dutiny mám domluvené s @Max6 a nástřik podvozku bohužel už nedělá. Z realizací se mi zatím zpět ozvali pouze z autoklempiřství.cz a tam si vyžádali cca 7 tisíc za nástřik podvozku. Neznáte někoho z vlastní zkušenosti v Praze nebo okolí, kde to provádí pečlivě a za dobré peníze? Má smysl nechat ošetřit i výfuk? Lámou se úchyty při demontáži podběhů?
 
Prý se to má sundavat za tepla,je to poddajnější,ale když se to stane a rupne úchytka,kde sehnat náhradu,by zajímalo i mě.
Výfuk jsem dělal cca 14dní spátky, sundal jsem zadní tlumič abych se dostal i na vršek. Ostatní jsem nechal nastrojené,nebyl problém jej očistit a ani nastříkat. Koupil jsem základ a 2x svrchní barvu a stačilo to.Použil jsem
VHT Flameproof žáruvzdorná barva šedá matná, do teploty až 1093°C
 
Nebude ten vyfuk korodovat skor zvnutra? Zivotnost bude pri neosetrenom nerezovom kolko, 10-15 rokov?
 
Tak to vážně nevím,a vnitřek výfuku asi neovlivníš,ješte jsem v místě kde je vyvedena trubka pro spoj vyvrtal 4kou vrtákem dirku,protože na kratčí cestě se výfuk pořádně nerozpálí a hromadí se tam voda,mě vyteklo asi 0,5L vody.Za mě je tohle ten největší žrout hlavně zadního tlumiče.
 
Ahoj mazdaři, nemáte náhodou někdo zkušenosti s nějakým klempířem nebo servisem - Jih Moravy - Olomoucký kraj kde vám ošetřili podvozek před zimou? Zima se blíží a potřeboval bych to tak nějak pořešit, s autem sem spokojený a nerad bych aby nás oddělila rez Popřípadě někdo z tohoto okolí kdo by se na to podíval? Platím zlatem... děkuji za každou radu
 
Nejspis (snad) budu mit moznost pujcit si na par dni garaz se zvedakem nebo jamou a vybavenim pro nastrik a tak se ptam: co vsechno se strika? Respektive co se nestrika, co se sundava, co se zakryva? A klidne napiste i pro nekoho jasny veci, jako treba sundat kola, zakryt kotouce apod. Ja jsem totiz schopny nastrikat to vsude, kam nemam, a neudelat poradne to, co mam :)
 
Sundat kola,oddělat filc zadních podběhů,odšroubovat spodní kryt motoru a spodní plasty podlahy,přední nadkolí,Pořádně vyčistit wapkou,dát si záležet na lemy blatníků,bývá tam hodně bláta.Řádně vysušit.Vyndat záslepky prahů i meziprahů.nastřikat přípravek na dutiny.Pak následují všechny nosníky a přední a zadní nápravnice,dutiny zadních blatníků.Vystříkávají se i dveře odtokovými kanálky.Ty záslepky už zpátky nedávat.Někdo vystříkává i přední kapotu.Pořád se bavíme o dutinovém přípravku.Následuje obalení předních nábojů a kotoučů,případně čidel nivelace na nápravách,zalepit zespod lakované prahy Korozi odřít a použít rezojed. .Nejlépe ten,který reaguje se rzí a vytvoří krustu.Pokud je na podvozku vosk z Antwerp,tak ten musí dolů.Práce pro vrahy .Pak stříkat přípravkem na spodky vozů.Pokud nechcete ten vosk sundávat,tak musíte použít přípravek na bázi vosku a asfaltu.,bodýčko a pod. nedrží.Po zaschnutí vše nastrojit a vyčistit odtokové kanálky,kteréí bývají tím voskem zalepené.Dle mého,je to práce na týden,hlavně dodržovat prac.postupy.(schnutí).Dobré je i před nástřikem nechat auto rozehřát na sluníčku,penetrace vosku je pak větší.
 
Mě to dělal borec tři dny. Použit přípravek od Würth - černý.
 
Back
Top