• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Antikorozní nástřik podvozku a dutin

A není to ztráta času a peněz? Někdo tu psal, že poctivě tímto zpúsobem ošetřoval svoje GH a stejně mu hnilo před očima. Ty naše novější káry by už snad měly něco vydržet.
 
T
A není to ztráta času a peněz? Někdo tu psal, že poctivě tímto zpúsobem ošetřoval svoje GH a stejně mu hnilo před očima. Ty naše novější káry by už snad měly něco vydržet.
To v žádném případě.Měl jsem GG,ihned po koupi(4 roky předtím v provozu) jsem udělal dutiny,spodek opravdu kvalitně a dodnes auto jezdí v rodině bez zrezlých prahů a lemů.A i když mám ted GJ,tak dutiny i spodek jsem udělal zase.A věřím,že jsem udělal dobře,nebot tento skvělý vůz si chci ponechat dlouho.A pokud někomu rezne auto před očima i po aplikaci,tak bud to udělal pozdě nebo tu rez neodstranil dostatečně.
 
@Polsonside záleží s jakým materiálem budeš pracovat. Teď jsem dělal přípravu na zimu a spodek jsem udělal Dinitrolem 4941 a dutiny klasika ML-kem. Na dílně jsem si odstrojil všechny plasty na spodku, zajel k nejbližší ruční myčce a demineralizovanou vodou jsem vzal spodek (co to šlo). Pak jsem se vrátil na dílnu a hned spodek začal dočišťovat zbytky nečistot technickým benzínem. Jak jsem jel z tý myčky, tak se mi podvozek docela i usušil, takže jsem nemusel na nic čekat. Každopádně po dočištění jsem spodek hnedka přejel IPou (isopropylalkohol). Za cca 15 minut potom jsem to začal brát tím Dinitrolem 4941 (prostě jen pevným voskem). Na dílně jsem v tu dobu měl cca 15°C takže žádná velká teplota a chytalo to a schnulo krásně. Po nastříkání jsem pro jistotu 3 hodinky počkal dokud nebylo aspoň vizuálně vidět že je vosk vyschnutý a hotovo jel jsem domů. Když jsem to po 3 dnech zkouknul tak výsledek dle mě supr za supr peníze
IMG_20201110_171012.jpg
IMG_20201110_171006.jpg

Ale kdybych to dělal pevným nástřikem třeba Dinitrol 445 nebo 447 tak to sice jde nastříkat při 10°-15°C, ale určitě bych tam to auto nechal aspoň 5 hodiny stát nebo po tu dobu na něm dělal přípravný práce než bych začal stříkat a pak to po nástřiku nechal stát a schnout pomalu celý den (pokud bych si víc nezatopil aspoň na 20-25°C)
Když je pak v létě třeba 30°C, tak ta 445 schne při normální tloušťce skoro před očima, ale raději bych měl auto dýl rozdělaný a udělal co nejvíc před zimou než čekat na léto a nechat auto další sezónu prosolit.
 
Poslední úprava:
No kvůli těm opatřením nevím kdy mi ta firma půjčí dílnu. Prostě teď dle nařízení nemohou. Jsem ale limitovaný časem. Dílnu mi půjčí tak na 8 hodin. Nevím jestli to bude stačit a zda bude vytopena.
Cíl za 8 hodin.
Odkrytovat a vyčistit podvozek a nástřik.
Poté tedy nechám schnout a asi vyměním olej v převodovce plus normální olej.
Dale demontovat přední tapec dveří a důkladně vytlumit.
Pak to bude asi zaschnute a plasty na podvozku vrátit zpět.
Nevím jestli to půjde všechno dát ve dvou do 8h času.
@Max6 díky za podrobné info.
Chtěl bych to realizovat teď někdy ale ono to asi vyjde na prosinec.
Jinak mýt to pod plasty asi nebudu. Na to nebude čas.
Hodlám to důkladně vyčistit technickým lihem a na to jednodusse nastrikam ty plechovky s transparentním voskem.
Plus mám jakou blbinu od chemicals guy na nápravy pružiny apod. Tím pak všechno otru.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
@Polsonside a čím to budeš stříkat ? Dutiny MLkem a vnější díly ? Budeš dělat i podběhy přední a zadní ?
 
Mám plechovky na tvé doporučení. Respektive dinitrol spreje na ošetření podvozku nebo dutin. Oboje na bázi vosku hnědé průhledné barvy. Aplikovat budu jen brčkem na spreji. Přední podbehy kašlu tam je totiž už polepeno tlumenim. Zadní nemám zatím dělané ale neplanoval jsem nástřik i tam...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Ak mas v zadnych podbehoch tu kobercovinu, ktora saje slanu vodu ako spongia a potom ju drzi, mal by si ich urcite spravit.
 
@Polsonside A co jsem ti doporučil ? V SZ jsme se o tom nebavili.
Ale pokud v tý dílně bude cca okolo 20°C a to auto nebude zasviňený jak jetel, tak za 8 hodin se to těma voskama (4941,4942,1000 nebo 77B atd..) dá dát i v jednom člověku, pokud nebudeš maskovat půl auta, což je u voskový ochrany (kór transparentní) naprosto zbytečný - jen výfuk, druhou lambda sondu a když budeš poblíž brzd, tak to bych si zakryl.
 
Poslední úprava:
Jen se ještě ujistim pač tam píšou že je vše na dutiny. Koupil jsem 2x sprej Dinitrol ML na dutiny a 3x sprej Dinitrol 1000 na zakryté podvozkove části pod plasty. Všechno budu aplikovat pouze trubičkou na očištění plech. Mám ještě nějaká místa tím vzít?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
@Polsonside Tak to toho moc neuděláš.:kissing: Jen na podlahu po odkrytí plastů (bez předních a zadních podnětů) se použije cca 2litry (4x 500ml sprej) exteriérových vosku a na komplet dutiny, nosníky,prahy, spodní hrany dveří atd... splácáš 3-4 spreje Dinitrol ML 500ml. Na dutiny/nosníky si sežeň prodlouženou hadičku s všesměrnou tryskou na konci. Aspoň nějakou obyčejnou:
https://www.colorshop.cz/ochrana-karoserie-c243/flexibilni-tryska-i1034/
 
Ok ale furt lepší než vůbec nic. Oni toho více neměli skladem. Mě právě zajímá kam všude to striknout pod ty plasty nebo ještě další místa?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
není lepší to někomu svěřit, kdo ví o co jde a mít to alespoň všude tam kde by to mělo být ?
 
Dinitrol má teď problém se zásobováním - prej nestíhají vyrábět :(
Nastříkat musíš aspoň všechen plech co vidíš, aby to mělo nějaký význam. Minimálně komplet podlahu po odplastování, zadní podběhy po odebrání filcu, zadní nosníky a kufrovou podlahu (NEstříkat na tepelný štíty !!!), pak pod předníma podběhama (pozor je to tam děravý jak ementál,tak ať si to nenastříkáš na motor atd...)
 
To právě nechci. Nehodlám do toho nacpat tolik. Můj plán je pouze striknout pod ty plasty plus ty dutiny.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
no spíš myslím, že by bylo lepší chránit především ty nosníky,prahy . Dutiny samozřejmě taky
 
Ale vždyť nosníky a prahy tím budu stříkat. Je to levná varianta ale po určitých úvahách nehodlám do tohoto investovat více. Většina lidí nedělá vůbec nic s podvozkem. 5x sprej je furt nějaké množství chránící hmoty navíc.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
cau, nevite kde delaj v Praze / Pardubice nastrik spodku??? sam nemam prostor kde to udelat a nevim kde co striknout tak to radsi necham odbornikum.. zkousel jsem Maxe ale uz to nedela :)
 
Back
Top