• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Autobaterie - výběr, nabíjení, inicializace

Takže je to stejný, @shr3k, jsou stejný i baterie? Že bych to pridal do seznamu v prvním příspěvku
 
Doplněno BP, DM už tam bylo
 
Zdravím Vás a rád bych požádal o radu.
Jakou by jste mi prosím doporučili novou autobaterii pro Mazdu CX-5 (KF, 2017, benzín 2,0sky-G, 6.st. Manuál, AWD 160k Attraction)?
Doposud tam je původní, tak by to asi už chtělo vyměnit.
Nevím, zda vybrat pouze Standard, nebo může být i EFB, či AGM, popř. jakou kapacitu, nebo přesný typ?

Děkuji Vám za radu.
 
Odesla mi baterie v CX-30.
Diky za uvodni prispevek s prehledem.
Zkousel jsem poptat Exide EL604 s dovozem domu asi 2km a vymenou u nas ve Zdare n/S u Autobaterie Rosecky.
Nabidli mi nejakou Vartu a cenu komplet 4900 Kc. To mi prijde teda jako nemysl za par minut prace.
Koupil jsem si tu EL604 na Alze za 2000 Kc.
Je tu nekdo sikovny z fora kolem Zdaru n/S, kdo by za rozumny peniz vymenil na miste?
Diky moc za odpoved.
 
Není zač, výměna není nic složitýho a inicializaci zvládneš taky sám viz trn první příspěvek, nebo si to časem auto samo přebere, ale je lepší ji udělat
 
Zdravim uzivatelov fora a tiez by som rad pozidal o radu ohladom baterie. Minuly tyzden mi totiz auto nenastartovalo po lyzovacke(baterka ma 5 rokov a auto 80 tis km). Mala 5,6 V ale podarilo sa ju dobit na sto percent a 13.1 V, kazdopadne to uz s nou nechcem prilis riskovat a zvazujem pre cx-5 ku tieto alternativy:
1. Banner autobatéria 65Ah RUNNING BULL EFB 12V, 550A, 56515
2. Akumulátor YUASA 12V 65Ah/620A START&STOP EFB; YBX7005
3. VARTA BLUE EFB START-STOP batéria 12V 65Ah 650A (EN P+

vsetky stoja okolo 115 eur a najviac ma laka ta Varta kvoli startovaciemu prudu, len neviem ci to za to stoji a nebrat banner co je tu celkom odporucana bateria. Pripadne ist strednou cestou a zobrat yuasa.
Ma niekto skusenosti s touto Vartou pripadne Yuasou(povodna bola myslim tiez yuasa a 5 rokov co vydrzala je taky priemer len podla vsetkeho je uz toto novsia verzia, kedze povodna mala 520A startovaci prud)?
Je niektora nejak specificky odolnejsia proti mrazom?

Dakujem
 
Určite aj tu a aj inde sa písalo o tom že varta má lepšie čísla na úkor výdrže, že sú tie články tenšie a dobre zvládajú len dlhé trasy a nie časté štartovanie. Radšej o kúsok nižšie číslo(hrubšie články) a dlhšie ho udrží. Aj bez podrobného opisu sa všade píše že varta sa už neoplatí a vydrží 50% čo zvyšné spomenuté.
 
Vartu ne, proto není ani v prvním příspěvku zmíněná, Yuasa zas není nikde skladem. Bral bych exide (tu jsem teď bral já) případně Banner
 
Takhle striktně "Vartu ne" bych tady nepsal. Je tu dost lidí co mají Vartu a neříkají na ní ani A ani B. Mám pocit že třeba @Natural měl v GJ 2.5 Vartu a nevím že by si na ní stěžoval nebo se mi alespoň nezmínil. Ano, neni to bůhvíjakej TOP, ale když se k tomu bude chovat člověk jako "nezájem o svět", tak zlikvidujete cokoliv během chvilky. Viz. můj kamarád, kterej do starýho Focusu 2008 (takže auto více méně bez elektroniky co by něco žrala) koupil dražší Exide, vyprdnul se na nabíjení, protože si koupil škůdu tak s tím Focusem jezdil jen vyjímečně a dalo by se říct přesně za 1 rok a 1 měsíc ta exide byla nafuknutá a navyhození (napětí jen 3V).
Jestli chcete opravdu TOP ještě za normální peníze pro svoje auta, tak tam dejte Optimu. Zbytek (Banner, Exide, Varta/Bosch, Yuasa, Duracell,...) pokud to bude stále jen EFB baterie, mě osobě přijde, že vydrží hlavně podle toho jak je o ní pečováno a s autem ježděno.
Osobně mi třeba přijde větší zvěrstvo to, že někdo vybírá baterku čislě podle výkonových hodnot, ale potom řeže terminály, podkládá baterku dřívkama atd... aby jí tam vůbec nacpal.
 
Poslední úprava:
Takhle striktně "Vartu ne" bych tady nepsal. Je tu dost lidí co mají Vartu a neříkají na ní ani A ani B. Mám pocit že třeba @Natural měl v GJ 2.5 Vartu a nevím že by si na ní stěžoval nebo se mi alespoň nezmínil.
Jen potvrdím napsané ;) Ve všech autech a vždy bez problémů :cool: V té 2.5 byla například 5 let a rozhodně nebyla na vyhození (a to měla většinou těžký život v podobě častých startů a krátkých popojížděk). A v okolí také nemám zrovna málo lidí, kteří mají stejnou zkušenost.
 
Varta špatná není, ale už není co bývala. A hodně se platí za značku. Exide atd jde sehnat levněji. Jinak Varta a Bosch je to samé, myslím že i Continental. Za zmínku stojí i Baterie Čepek který už má EFB i AGM. Doporučuji shlednout jeho YT.
 
Já měl vart několik, blue, silver, efb, i bosch a kromě té první kupované před 13 rokama stály ostatní za prd, exide se stejnou kapacitou vydržela dvojnásob, Čepek je zatím v užívání rok (bohužel z GH nešla použít do GL) . Čepek neměl EFB v potřebné kapacitě a rozměrech skladem jinak bych ho bral .
Podle toho co čtu nejen tady ale i na ostatních fórech tak s bosch/vartou má podobnou zkušenost dost lidí zatímco exide, banner si nikdo nestěžoval. Z toho vycházím
Optima jsem zatím viděl jen AGM gelovky
 
Mám tu takovou hezkou fotku z M6GJ Sky-G 2.5, která byla servisovaná v autorizáku v Dánsku. Tam při výměně Mazda evidentně spolupracuje s Exide
IMG_20250107_172732_hdr.jpg
A je to vlastně ta obyčejná EL604, přesně jak ukazoval @MartyZ

@no_hits ano Optima dělá něco jako cylindrické články AGM technologie a v běžných finančních možnostech je to asi to nejlepší co jde použít
 
Poslední úprava:

Podobná vlákna

Back
Top