• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatická převodovka - chování, údržba

Stojím na brzdě, páku dám na P, zatáhnu ruční brzdu a vypínám motor. Nevím, jestli je to přesně podle učebnice, ale tak to mám zažité odjakživa.

Manželku jsem ale učil, ať ještě uvolní nožní brzdu, než vypne motor. To proto, že si při zastavení auta dupla na brzdu tak silně, že aktivovala S/S a motor dočasně vypnula. No a pak namísto, aby motor vypnula, si dalším stiskem startovacího tlačítka znovu nahodila motor nebo aktivovala zapalování. Nechápu, jak to dělala, prostě ženská. Od té doby se to už naučila a S/S umí také ovládat. :)
 
Stojím na brzdě, páku dám na P, zatáhnu ruční brzdu a vypínám motor. Nevím, jestli je to přesně podle učebnice, ale tak to mám zažité odjakživa.

Manželku jsem ale učil, ať ještě uvolní nožní brzdu, než vypne motor. To proto, že si při zastavení auta dupla na brzdu tak silně, že aktivovala S/S a motor dočasně vypnula. No a pak namísto, aby motor vypnula, si dalším stiskem startovacího tlačítka znovu nahodila motor nebo aktivovala zapalování. Nechápu, jak to dělala. Prostě ženská. Od té doby se to už naučila a S/S umí také ovládat. :)
To chce mit deaktivovane S/S trvale :)
 
Já bych v tom žádnou složitost nehledal. Přikládám tedy můj způsob jízdy s automatem, kdy jsem nikdy nemusel nějakou závadu řešit.

1. Nasednu do auta a nastartuji.
2. Buď chci couvat tak zvolím R a nebo jet dopředu a volím tedy D.
3. V případě že někde stojím výrazně delší dobu, přepnu volič na P, jinak (např. semafor) používám auto-hold abych nemusel stát na brzdě.
4. Zaparkuji volič přesunu do P a vypnu motor.

Jezdím s neaktivním i-stop.
Útěchou snad může být to že jízda s automatem se probírá snad na všech fórech týkajících se aut. ;)
 
Řekl bych, že v tomhle směru pracujeme všichni s automatem stejně. Jediný rozdíl je asi v tom, kdo a kdy zatahuje ruční brzdu. Já jsem ze staré školy a ruční brzdu jsem dával vždycky až nakonec. Nejspíš je jedno, pokud někdo ty úkony přehodí.
 
V pripade ze stojis v kopci a pustis brzdu (pedal) driv nez das rucni brzdu a jiz mas volic v [P], tak cela vaha auta je na prevodovce (v zubu). V pripade ze das nejdriv rucni brzdu a potom teprve pustis pedal, tak je vaha auta na brzdach. IMHO na rovince je to fakt sumak....
 
Taky když chceš jet dopředu a volis z polohy P tak pákou přejizdej rychle přímo na D a nenech automat zařadit ostatní rychlosti (R a N)
 
Beztak me do dnes neprestava udivovat to, ze kdyz se z P clovek prepina linearne na D, tak prejetim pres R se rozsviti (problikne) zpatecka. Pritom se domnivam, ze vetsinou clovek proste couvat nechce.
 
Jízda s automatem. Automat je jednoduší než manuál a systém opravdu toho vydrží dost. Jízda s ním není nikterak složitá a stačí pouze jen přidávat plyn a brzdit. Při jízdě nikdy nedávejte polohu na N ničí se uvnitř řemeny převodovky, které pomáhají v soukolí převodovky řadit rychlosti. 1.jizda ke křižovatce. Když dojizdite ke křižovatce pomalu z vozidlem brzdete a jakmile zastavíte pevné zmáčkněte na brzdový pedál až dolu až se aktivuje start stop. Jakmile tohle automat zjistí pomalu vyřadí rychlost a soukolí převodovky se tak nenamahá. Já při nastartování vypinam start stop tudíž motor furt běží. 2. Jízda z kopce když jedete opět nikdy nepřeřazujte na N nechte D a v klidu brzdete až zas na doraz brzdy je to pro ně lepší. 3. Jízda do kopce se vyplatí na začátku kopce dát plný plyn a pěkně převodnovku a motor nechat vytočit auto samo pak do kopce pojede u zasněženého povrchu zde upřednostňuji pomalejší klidnou jízdu mě to u 4x4 jede do vrchu super i na horách žádný smrad z převodovky. Auto jede jak má Když chcete zrychlit na rovině opět plný plyn a auto zrychlit na požadovanou rychlost a pak už ho jen držet pod jemným plynem. Mazda opět jede sama. 4. Parkování dojedete zmáčknout brzdu až na podlahu držet pedál dát P rucku na půl normál elektronickou zmáčknout a pak pustit brzdový pedál Vypnout motor. 6. Vyjizdeni zmáčknout brzdu až na podlahu zapnout motor, nechat auto asi 2 minuty zahrát je to lepší pro olej v prevodovce i deferencialu vypnout start stop kdo chce pomalu dát R či D pustit brzdu a auto samo jede. Nic víc v tom nehledejte. Jediná nevýhoda u automatů je ze vám budou dříve odcházet přední brzdy pac tu není brzdění motorem jak u manuálu. Ty jdou ale za pár kaček vyměnit . Kdo pozná automat na kvedlačku už zapomene ze 2 světový války. Hotovo.
 
Jízda s automatem. Automat je jednoduší než manuál a systém opravdu toho vydrží dost. Jízda s ním není nikterak složitá a stačí pouze jen přidávat plyn a brzdit. Při jízdě nikdy nedávejte polohu na N ničí se uvnitř řemeny převodovky, které pomáhají v soukolí převodovky řadit rychlosti. 1.jizda ke křižovatce. Když dojizdite ke křižovatce pomalu z vozidlem brzdete a jakmile zastavíte pevné zmáčkněte na brzdový pedál až dolu až se aktivuje start stop. Jakmile tohle automat zjistí pomalu vyřadí rychlost a soukolí převodovky se tak nenamahá. Já při nastartování vypinam start stop tudíž motor furt běží. 2. Jízda z kopce když jedete opět nikdy nepřeřazujte na N nechte D a v klidu brzdete až zas na doraz brzdy je to pro ně lepší. 3. Jízda do kopce se vyplatí na začátku kopce dát plný plyn a pěkně převodnovku a motor nechat vytočit auto samo pak do kopce pojede u zasněženého povrchu zde upřednostňuji pomalejší klidnou jízdu mě to u 4x4 jede do vrchu super i na horách žádný smrad z převodovky. Auto jede jak má Když chcete zrychlit na rovině opět plný plyn a auto zrychlit na požadovanou rychlost a pak už ho jen držet pod jemným plynem. Mazda opět jede sama. 4. Parkování dojedete zmáčknout brzdu až na podlahu držet pedál dát P rucku na půl normál elektronickou zmáčknout a pak pustit brzdový pedál Vypnout motor. 6. Vyjizdeni zmáčknout brzdu až na podlahu zapnout motor, nechat auto asi 2 minuty zahrát je to lepší pro olej v prevodovce i deferencialu vypnout start stop kdo chce pomalu dát R či D pustit brzdu a auto samo jede. Nic víc v tom nehledejte. Jediná nevýhoda u automatů je ze vám budou dříve odcházet přední brzdy pac tu není brzdění motorem jak u manuálu. Ty jdou ale za pár kaček vyměnit . Kdo pozná automat na kvedlačku už zapomene ze 2 světový války. Hotovo.

Brzdu není nutno prošlapávat až na zem protože převodovka se odpojí docela brzo a hlavně se člověku nesepne i-stop pokud to zapomene deaktivovat. A vzhledem k tomu že automat v mazdě má sekvenční manuál a pádla tak si každý může brzdit motorem dle libosti.
 
Mám dojem,že ta pádla nemají dvoulitry s automatem,ale 2,5-ky je mají vždy.Aspoň to platí u šestek.
 
Pravda to mě nenapadlo ale i automat bez pádel může řadit manuálně sekvencně ne?
 
Pravda to mě nenapadlo ale i automat bez pádel může řadit manuálně sekvencně ne?
Ano,jde řadit fofrklackem,teď jsem si všiml,že jsem nikdy neviděl pádla u benzínové 3 a CX 5.Je to pravda,že pádla mají jen šestky s 2,5 motorem?Manželka má Yarisku 2014 s CVT převodovkou a pádla tam jsou už od základní výbavy.(je tam elektronická sedmistupnová sekvence)Mimochodem to auto do města a příměsta je boží.I já s ní velice rád jezdím.Zimní spotřebu má 6 l/100 km.
 
Pádla jdou domontovat do všeho (CX-5, 6 sociál, 3 sociál), ale Mazda to dává jako extra výbavu...
 
Taktez padla mame ..BNko RV17 top verze. A vzhledem k mizernemu nalazeni sw motoru/prevodovky..jsi od rozjedu radim stale sam, aby motor udrzel v idealnich otackach, ktere mu delaji dobre..1750-4100.
 
Mazdaci, kdyz uz jste olej v ATM menili ... jaky olej mel tu cest? :) V jinem vlaknu jsem nasel doporuceni od Maxe na tento Ravenol MTF-2 75W-80 API GL-4, v specializovane prodejne oleju mi doporucili Valvoline ATF. Noa autorizovani Zlinaci zas original ... :)
Budu rad za Vase typy, rady a doporuceni. Za tyden budu take v Brne menit ... Dikec! ;)
 
Jelikož jsme v našich DE, GJ i KE měnili mašinou ve Zlíně, dávali jsme originál.
 
Mazdaci, kdyz uz jste olej v ATM menili ... jaky olej mel tu cest? :) V jinem vlaknu jsem nasel doporuceni od Maxe na tento Ravenol MTF-2 75W-80 API GL-4, v specializovane prodejne oleju mi doporucili Valvoline ATF. Noa autorizovani Zlinaci zas original ... :)
Budu rad za Vase typy, rady a doporuceni. Za tyden budu take v Brne menit ... Dikec! ;)
To co jsem doporučoval bylo pro MANUÁLNÍ převodovky
 

Podobná vlákna

Back
Top