• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatická převodovka - chování, údržba

Přesně jak píše @edemsx a P je tak pro parkování na naprosté rovině, jinak se ty západky strašně namáhají a ani tu váhu auta nedokážou ubrzdit.

Podívej a tohle je overena informace? my tu parkujeme na nasem soukromem kopci jenom na "P" a furt.

To mi nedela radost... ja mam pecko obecne rad.
 
Ahoj, koukni se na drtivou většinu automatických převodovek jak ten "kolíček" vypadá a sám pak uznej jestli je dobrý nápad dávat jen P bez použití ruční brzdy.

dik. Jo "pawl" je to slovo... nemohl jsem si vzpomenout. No subjektivne a amatersky mi (nektery) ty "trny" pripadaj masivni, ale jestli radite pouzivat rucni brzdu, tak to asi ve familii naridim (nikdo to nedela -- na moji radu :))
 
To je vcelku znama vec - nejdrive rucka, pak az "P". To se ti nikdy nestalo, ze po stani na tom bezpecnostnim ozubu ti pak slo hure (pres odpor) vyradit?
 
"plachtění" je stejně hezký český slovo! Dřív se tomu říkalo "vyhoď kvalt z kopce", což rozhodně tak hezky neznělo :D

 
"plachtění" je stejně hezký český slovo! Dřív se tomu říkalo "vyhoď kvalt z kopce", což rozhodně tak hezky neznělo :D


Předpokládám, že moreplavec kvalt z kopce na automatu nevyhazuje ;) To by byla asi prasečinka, ne?
Já "plachtím" tak, že přidržím plyn, na úroveň, kdy to přestane brzdit motorem - plachtí, ale nadále to nic nežere... Jak plachtíte s M6 a automatem vy ostatní?
 
No, vyřazoval jsem naposledy tak 12-13 let zpět, kdy jsem se to odnaučil koupí Focuse. Osobně za "plachtění" označuji stav, kdy jen lechtám plynový pedál po rovině nebo jedu "zadarmo" z kopce. Poslední roky to za mne dělá adaptivní tempomat. Prozatím mi přijde, že Mazda plachtí zatím nejlépe co jsem kdy měl možnost zažít, ale uvidíme až si to auto skutečně osahám a zvyknu si.
 
Lidé dělají leccos, takže bych nebyl tak optimistický. Občas potkám auto, které na každém semaforu blikne zpátečkou. Myslím, že to jsou čerství majitelé automatu co přeřazují na P :)
 
ahojte. v navode je uvedene, ze medzi M/D/N nie je potrebne zatlacit brzdu ani ten cudlik na pake. Znamena to ze toto mozem spravit aj za jazdy. Mozem nieco pokazit ked pocas jazdy vyradim na N a potom znovu dam do D? viem ze to takto funguje a ide pocas jazdy na automate vyradit do N a potom zaradit zas D. zistil som to nechtiac "stary zvyk z manualu" a zaradenie funguje krasne plynule. tak aky je dovod ze preco nie do N pocas jazdy? dik za odpovede
 
. Mozem nieco pokazit ked pocas jazdy vyradim na N a potom znovu dam do D? viem ze to takto funguje a ide pocas jazdy na automate vyradit do N a potom zaradit zas D.
To není moc dobrý nápad. Zbytečně namáháš některé části převodovky (spojky, brzdící pásy - málo, ale přece jen o dost víc, než v D). A celkem nic to nepřinese.
 
@Peroncikm , nevím, možná by neuškodilo napřed celé vlákno přečíst než vzneseš takový dotaz.
Pokud mrkneš na #112 z 22.1.2019 o pár stránek dříve, jistě se potkáš s fundovanými odpověďmi.
A YT je toho také plné, co nedělat s jakou převodovkou.
Ale víš jak, moderní doba razí heslo, že pokud máš dost peněz, můžeš si dělat co chceš, a logicky tudíž nemůžeš ani čekat od prodejce nebo výrobce nějaké dobré rady. Rady tam máš vždy takové, aby auto přežilo svoji záruční dobu a pak pokud možno co nejrychleji zkolabovalo.
 
@Peroncikm ,
Pokud mrkneš na #112 z 22.1.2019 o pár stránek dříve, jistě se potkáš s fundovanými odpověďmi.
v clanku " 5 veci ktore by ste nikdy nemali robit v aute s AT" hned bod 1 hovori ze sa to nema a ze to prevodovke neprospieva, ale ja sa pytam preco. Tam jasna odpoved nie je. tak isto bod 5. ked idem otvorit garaz dat si rucnu alebo vyradit do N alebo do P (ale to idem cez N) ? Prepac, ale ja tu fundovanu odpoved nevidim.
 
v clanku " 5 veci ktore by ste nikdy nemali robit v aute s AT" hned bod 1 hovori ze sa to nema a ze to prevodovke neprospieva, ale ja sa pytam preco. Tam jasna odpoved nie je. tak isto bod 5.
Např. #116 z 23.1.2019 - tam je to celkem detailně rozebrané a dost jasné. Nebo se podívej na konstrukci převodovky. Navíc je to trochu nebezpečné a fakt nevím, proč bys to měl dělat.
 
Používať N za jazdy sa nechystám, len som myslel že niekto to vie zrozumiteľne vysvetliť čo sa v menici a prevodovke deje keď sa zaradí z N do D počas pohybu vozidla. Nevadi. Ale aj tak ďakujem.
 
Auto zajíždím a dneska jsem poprvé venčil přes 6000ot./min. a měl bych otázku k řazení: když jsem chtěl na dálnici zrychlit, klidně i ve 130km/hod., tak jsem šel až na 4. rychlost a postupně zrychloval až motor točil přes 6000ot./min. Jenže namísto automatického zařazení vyšší rychlosti (převodovka byla v automatickém režimu, jen jsem si podřadil pro rychlejší reakci) automat držel 4ku a nepustil přes limit otáček. Je to v pořádku, auto prostě neřadí dokud mu neuvolním plyn a samo nepřejde do režimu D? Nevadí mi to, vlastně mi to vyhovuje (konečně nějaké pozitivum na této převodovce), jen se chci ujistit, abych se nespoléhal na něco, co pak jindy bude převodovka řadit zase jinak.
 

Podobná vlákna

Back
Top