• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatická převodovka - chování, údržba

A doporučil by mi někdo nějakej servis v okolí Prahy kde udělají proplach a vymění i ten filtr ??
 
Včera jsem navštívil servis a popsal jsem jim, co slyším od převodovky. Vyslechli mě, probrali všechny možné situace, při kterých se to projevuje. Potom tedy vyresetovali řídící jednotku převodovky a jeli to projet(beze mě, nevadí). po příjezdu řekli, že nezaznamenali žádný jev, mnou popsaný. Takže, provedena diagnostika závad - bez závad, kontrola oleje převodovky - bez závad a základní učení převodovky. Tak jsem odjel a hned jsem si všiml, že auto úplně jinak brzdí motorem, za cca. 50km to neudělalo ani jednou. Dnes, také asi 50km a dělá to snad ještě častěji. Tak já fakt nevím, že bych jezdil tak blbě? Nejmarkantnější to je při jízdě po kruhovém objezdu, kdy na něj najedu bez plynu a potom jen tak lehce polechtám plyn a ozve se takové zahrkání, ale jen krátce. Mě to příjde, jako kdyby tam byla zařazená špatná rychlost, protože se to děje tak při 900 - 1000 ot/min. Když to zahrká, tak se otáčky nezvýší.
Moc by mě pomohlo, kdyby se někdo na toto, třeba na kruháči zaměřil, zda to není z mé strany planý poplach. Najeto 7300km. Předem dík za vaše postřehy.

Už skoro rok řeším úplně to samé, se stejným výsledkem jako ty a navíc mi připadá že je to čím dál horší ( dříve to bylo sporadické ..)
 
přesně tak!

Dnes mi menili olej na M6 GJ. Cena 8781 Kc s DPH, z toho (tieto ceny su bez DPH) 2966 Kc za 12.7l oleja, 67 Kc za cistic, 1259 Kc za filter, 205 Kc tesniaci tmel. Praca (vymena oleja a vymena filtra) za 2760 Kc, tiez bez DPH.
 
12.7 litru? Tak to asi nebylo odsavanim a nalitim noveho, nebo?
 
Poslední úprava:
Odsavanim? Najprv sa da cistic do povodnej naplne, necha sa prebehnut, aby uvolnil pripadne necistoty a potom to tam tlacia tym strojom. Urcite sa neodsava, tlakom sa zbavi spinaveho oleja. A ide sa kym netecie z prevodovky cisty olej. Mam najazdene 83100km.
 
Už skoro rok řeším úplně to samé, se stejným výsledkem jako ty a navíc mi připadá že je to čím dál horší ( dříve to bylo sporadické ..)
Také se mě zdá, že to dělá častěji a hlavně i při vyšších otáčkách, cca. 900-1100.
 
Odsavanim? Najprv sa da cistic do povodnej naplne, necha sa prebehnut, aby uvolnil pripadne necistoty a potom to tam tlacia tym strojom. Urcite sa neodsava, tlakom sa zbavi spinaveho oleja. A ide sa kym netecie z prevodovky cisty olej. Mam najazdene 83100km.
Můžu se zeptat kde jsi to nechával dělat ?
 
Když máme v Praze první větší sníh, nedaří se mi tady najít, jak nejlépe jezdit na sněhu a za snížené trakce s Mazdím automatem (specificky s Šestkou s pohonem předních) a co umí sama logika automatu, stabilizace a poslední verze GVC.

Tři typické zimní situace:
  1. Aquaplaning na dálnici, vysoká rychlost
  2. Potřebuju pomalu sjíždět zasněžený nebo zmrzlý kopec, nechci jet na brzdách
  3. Dostanu nedotáčivý smyk, při jakékoliv rychlosti
Jak v těchto situacích pracovat s automatem? V online článcích, obecných, se píše, že automat po uvolnění plynu ihned "dává spojku" (rozpojuje trakci), což se mi ale u Šestky rozhodně nezdá, že vždy... Ale pokud ano, tak by to na akvaplaning mělo stačit. Zároveň třeba bod 2 mi přijde logické dělat v manuálním módu, sjíždět klasicky na dvojku nebo trojku s lehkou nohou a brždením motorem, jenže pak nelze jak dát třeba do ostré zatáčky nebo při smyku "spojku", protože chci brzdit motorem. A bod tři vlastně to samé, auto umí tedy z kontroly trakce ihned poznat, že došlo ke smyku a při uvolnění plynového pedálu se zachová, jako by zmáčklo spojku? Kecá do toho nějak G-Vectoring? Umí něco z toho auto samo?
 
Poslední úprava:
Měl jsi být s námi na MAX CARS:
1. Nijak, dát nohu z plynu a nedělat žádné velké korekce volantem a počkat až to dosedne.
2. Lepší jet na brzdách a motorem nebrzdit, je tam ABS. Když se ti zablokují kola díky tomu, že brzdíš motorem, ABS fungovat nebude.
3. Narovnat volant, zabrzdit, mírně zatočit, narovnat, zabrzdit, zatočit...
 
Bod 2 je bez upaleni brzd pri nejakem velkem zasnezenem sjezdu v Alpach neresitelny? S manualem vyslapnes, kdyz se ti zablokuji kola pri brzdeni motorem, do toho si porad muzes pribrzdovat i brzdama treba pred vraceckou... mel jsem v poslednich letech vickrat smulu na masivni snehovou nadilku a neosetreny silnice cestou... fakt bych nechtel jet Maloju, Berninu, ale ani treba Fernpass, na brzdach. Teda ne s plne nalozenou Sestkou a jejim dimenzovanim brzd :D

Bod tri teda taky znamena zmenu navyku, neumim si pri takove te bezne lehke nedotacivosti predstavit, ze hamtnu na brzdu, kdyz by stacil okamzity neutral. V Sosnove na ledovym okruhu/aquaplaning/etc jsem byl, ale s manualem, a bavim se spis o mirnejsich “uletech” predku, nez jsme tam simulovali (pamatuju si cosi jako 45km/h na “lede” do ostre zatacky, do toho se vejit mezi cary a kuzelky, ktery byly docela uzky). To byla spis situace, kdy jedu skoro jako normalne a zapomenu zpomalit pred zatackou, nebo me na jinak suche silnici najednou potka led. Mne se spis stava, ze po snehu jedu, treba 20, a ono to zacne pomalicku ukluzovat... pak ti u manualu spojka asi temer vzdy staci.

Sice asi budeme jezdit s CX5, ale je mozne, ze nekdy sahnu po Sestce.
 
Bod 2 je bez upaleni brzd pri nejakem velkem zasnezenem sjezdu v Alpach neresitelny? S manualem vyslapnes, kdyz se ti zablokuji kola pri brzdeni motorem, do toho si porad muzes pribrzdovat i brzdama treba pred vraceckou...
Když nechceš rady, tak o ně nežádej, to je jednoduché. Jak jsem koupil, tak prodávám. ;)
 
Když nechceš rady, tak o ně nežádej, to je jednoduché. Jak jsem koupil, tak prodávám. ;)

V poradku, tak ja nevim, jestli nekdo nevi neco vic... preci by ten automat mohl nejak spolupracovat s ESP a GVC? Nebo bych chtel moc? Trochu jsem cekal, ze treba ma nekdo vyzkouseny, ze prave diky propojeni systemu se to treba pri prokluzu/smyku zachova jinak, napriklad hned sam i v modu brzdeni motorem na M ci override (bez Sportu) “rozepne spojku”, nebo tak neco. Zkousel jsem googlit co to slo, i v anglictine, ale nedari se mi najit nic vic, nez obecny rady, nebo doporuceni typu, ze na zimakach to neuklouzne (typicka rada v USA :)).

Tobe to neprijde jako docela blby? (Zajima me soukromy nazor :))
Btw Opel mas automat? Je to stejny?
 
Přijde mi, že rada @shr3k č. 2 se dá trochu modifikovat. Tj. když to jde, brzdím z kopce motorem; pokud to začne prokluzovat, odřadím na lehčí (pádlem či šaltpákou), třeba i o 2 rychlosti, a současně začnu brzdit brzdama s ABS. Tím tak trochu emuluji spojku. Díky hydroměniči ani moc neriskuji nějaké větší trhání při přeřazování. Tedy pokud mám automat v dobrém stavu.
A tam kde je to hodně kritické, tj. hodně prudké či zakroucené, brzdím jen podle té rady, tedy jedu na brzdách. Když kritickou část přejedu, začnu zase brzdit motorem.
Ale nezkoušel jsem, v zimě jsem jezdil s automatem zatím jen loni, a to byly silnice v horách zrovna celkem čisté. Ale hlavně se člověk nesmí splést při odřazení - aby nepodřadil ;)
 
Back
Top